اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‌دهد به صورت مستقیم عکس، فیلم و استوری‌ها را دانلود کنند و برای دانلود پست و استوری اینستاگرام، باید از روش‌های غیرمستقیم برای دانلود از اینستاگرام کمک بگیرند.

در مقاله امروز روش‌های مختلف دانلود از اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم. در صورتی که شما هم تمایل دارید نحوه دانلود از اینستاگرام را یاد بگیرید و محتواهای مورد علاقه خود را خیلی راحت دانلود کنید، کافی است تا پایان این مقاله به ما همراه شوید.

البته کافی است ویدیوی کوتاه زیر را ببینید که سریع‌ترین راه دانلود از اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم:

روش‌های دانلود از اینستاگرام با دستگاه‌های مختلف

خوشبختانه وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و ربات‌های تلگرامی مختلفی برای دانلود عکس و ویدیو از اینستاگرام طراحی و به بازار عرضه شده است که در ادامه با چند مورد از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

شیوه دانلود از اینستاگرام با استفاده از رایانه شخصی

اگر می‌خواهید با استفاده از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ، عکس، ویدیو یا استوری از اینستاگرام دانلود کنید، وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. مزیت این وب‌سایت‌ها این است که دانلود کردن با استفاده از آن‌ها خیلی راحت است و از طرفی دانلود را خیلی سریع انجام می‌دهند.

نکته‌ دیگر اینکه وب‌سایت‌های مختلفی که برای دانلود از اینستاگرام طراحی شده، فقط مخصوص کامپیوتر نیستند و با استفاده از گوشی هوشمند خودتان هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند وب‌سایت خوب و کاربردی می‌پردازیم:

1. سایت دانلودگرام (DownloadGram)

سایت دانلودگرام، دانلود عکس، ویدیو و استوری را برای شما خیلی راحت کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک مربوط به محتوای خود را از اینستاگرام کپی کنید.

برای کپی کردن لینک محتوا، ابتدا وارد پلتفرم اینستاگرام شوید، به پست یا استوری مورد نظر خود بروید. در بالای سمت راست آن محتوا (در کامپیوتر، سمت راست است ولی در اپلیکیشن اینستاگرام، در بالای سمت چپ پست قرار دارد) یک نشان سه نقطه وجود دارد، روی آن کلیک کنید.

اکنون منوی زیر ظاهر می‌شود که از این منو باید روی گزینه «Copy Link» کلیک کنید. با این کار لینک مربوط به تصویر یا ویدیو کپی می‌شود.

اکنون وارد وب‌سایت دانلودگرام شوید. لینکی که کپی کرده بودید را در کادر موجود در این سایت قرار دهید و روی دکمه «Download» کلیک کنید. به همین سادگی!

2. سایت آی‌گرام (iGram)

روش دانلود از این سایت هم دقیقاً مثل دانلودگرام است؛ یعنی کافی است لینک محتوای مورد نظر را در کادر موجود در این سایت قرار دهید. مزیت سایت آی‌گرام این است که امکان دانلود محتوای اینستاگرامی با کیفیت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

3. سایت اینستا دانلودر (InstaDownloader)

سایت اینستا دانلودر یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهایی است که امکان دانلود تصویر و ویدیو از اینستاگرام را برای شما فراهم می‌کند. یکی از مزایای این وب‎سایت این است که بخشی دانلود پروفایل اینستاگرام هم دارد. کافی است لینک پروفایل مورد نظر خود را در کادر مربوطه قرار دهید و روی دکمه «Download» کلیک کنید.

4. سایت حرفه‌ای و کم‌نظیر الو اینستاگرام (Aloinstagram)

سایت الو اینستاگرام یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی که برای دانلود از اینستاگرام طراحی شده و خدمات مختلفی را به صورت کاملاً رایگان به کاربران خودش ارائه می‌دهد. این خدمات عبارت است از:

 

برای دانلود از اینستاگرام با استفاده از سایت الو اینستاگرام، کافی است ابتدا لینک محتوای مورد نظر خود را از اینستاگرام کپی کنید و سپس بسته به نوع محتوا وارد بخش مربوطه در این سایت شوید و تصویر، ویدیو، IGTV یا استوری را دانلود کنید.

5. سایت اینستا آفلاین (Insta Offline)

سایت اینستا آفلاین هم از آن سایت‌های خوبی است که امکان دانلود از اینستاگرام را برای شما فراهم می‌کند و هیچ محدودیتی هم در مقابل شما قرار نمی‌دهد. هر نوع محتوایی که مد نظر باشد، با استفاده از سایت اینستا آفلاین می‌توانید دانلود کنید. لینک محتوا را در کادر موجود در این سایت قرار دهید و روی دکمه «Download» کلیک کنید. در مرحله بعدی لینک دانلود برای شما ظاهر می‌شود و می‌توانید خیلی راحت تصویر یا ویدیوی مورد علاقه خود را دانلود کنید.

6. افزونه درجه یک فست سیو (FastSave)

افزونه «FastSave»  یکی از بهترین افزونه‌هایی است که برای دانلود از اینستاگرام طراحی شده است. البته علاوه بر مرورگر کروم، با استفاده از مرورگر اوپرا هم می‌شود از این افزونه استفاده کرد. ابتدا افزونه FastSave را روی مرورگر خود نصب کنید.

پس از نصب روی آیکون مربوط به افزونه کلیک کنید. اگر در کامپیوتر، وارد حساب اینستاگرامی‌تان شده این افزونه به طور مستقیم وارد حساب شما می‌شود وگرنه لازم است ابتدا وارد حساب خود شوید تا بتوانید تصویر، ویدیو، استوری یا IGTV مورد نظر خود را دانلود کنید. زمانی که وارد حساب خود شدید، در پایین سمت چپ ویدیو یا تصویر، آیکون FastSave نمایش داده می‌شود که با یک کلیک ساده روی آیکون، تصویر یا ویدیو دانلود می‌شود:

حال فرض کنید که می‌خواهید یک استوری را دانلود کنید. ابتدا روی آیکون افزونه FastSave کلیک کنید تا وارد حساب اینستاگرامی خود شوید. سپس وارد استوری مورد نظر خود شوید. در بالای سمت راست یا سمت چپ صفحه، آیکون FastSave نمایش داده می‌شود که با یک کلیک ساده روی آن می‌توانید استوری را دانلود کنید.

نحوه دانلود از اینستاگرام با استفاده از گوشی اندروید و آیفون

برای دانلود از اینستاگرام با استفاده از گوشی اندروید و آیفون می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم استفاده کنیم. البته یک سری اپلیکیشن خوب هم در این زمینه وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم:

1. اپلیکیشن فست سیو (FastSave)

اپلیکیشن FastSave یکی از بهترین برنامه‌هایی است که برای اندروید و iOS طراحی شده است. برای استفاده از این برنامه، لازم است ابتدا آن را روی گوشی خود نصب کنید. لینک‌های دانلود این اپلیکیشن را در ادامه آورده‌ایم:

پس از نصب این برنامه روی گوشی، آن را راه اندازی کنید. ابتدا لازم است وارد حساب اینستاگرام خود شوید. اکنون سراغ محتوای مورد نظر خود بروید. در سمت راست پایین صفحه، آیکون مربوط به دانلود قرار داده شده است. باید روی این آیکون بزنید تا تصویر یا ویدیو برای دانلود آماده شود.

اکنون تصویر زیر به نمایش درمی‌آید. در این مرحله روی دکمه «Fast Download» بزنید تا محتوا دانلود شود.

2. اپلیکیشن این سیور (InSaver)

اپلیکیشن این سیور هم از آن دسته برنامه‌های خوب برای دانلود از اینستاگرام است که کلیه محتواهای موجود در اینستاگرام را با استفاده از آن می‌شود دانلود است. برای استفاده از این برنامه، ابتدا روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا بتوانید اپلیکیشن را دانلود کنید:

دانلود با استفاده از این برنامه هم راحت است. کافی است لینک محتوای اینستاگرامی مورد علاقه خود را در این کادر قرار دهید تا دانلود انجام شود.

3. اپلیکیشن اندروید Easy Downloader for Instagram

دانلود از اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن « Easy Downloader for Instagram» واقعاً آسان است ولی متأسفانه این برنامه صرفاً برای سیستم عامل اندروید به بازار عرضه شده است. برای دانلود تصویر یا ویدیو از طریق این اپلیکیشن، کافی است آدرس محتوا را کپی کنید، در کادر این اپلیکیشن قرار دهید و دکمه دانلود را بزنید.

 شیوه دانلود از اینستاگرام با استفاده از ربات تلگرامی FullSavebot

ربات‌های تلگرامی مختلفی امکان دانلود از اینستاگرام را برای کاربران خود فراهم می‌کنند ولی ربات FullSavebot هم رایگان است و هم کار با آن خیلی آسان است. کافی فیلترشکن خود را روشن کنید و روی FullSavebot کلیک کنید. پس از ورود به ربات، کافی است لینک تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را در ربات قرار دهید. ربات در عرض چند ثانیه محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید آن را دانلود کنید.

ذخیره محتوا در خود اینستاگرام

در پایین سمت چپ هر پست در اینستاگرام یک آیکون به شکل ربان وجود دارد. با کلیک روی آن، پست‌ها در یک مجموعه خصوصی در اینستاگرامتان (نه در حافظه موبایلتان) ذخیره می‌شود. البته فقط خودتان می‌توانید پست‌های ذخیره را ببینید و برای دوباره دیدن آن باید به اینستاگرام وارد شوید.

این قابلیت باعث می‌شود تا حافظه گوشی شما با حجم تصاویر و ویدیوهای دانلودشده پر نشود اما اگر صاحب عکس مورد نظر آن را پاک و یا صفحه خود را از دسترس خارج کند، شما هم دیگر به آن محتوا دسترسی نخواهید داشت.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم با چند مورد از بهترین و کارآمدترین روش‌های دانلود از اینستاگرام آشنا شویم. در صورتی که این مقاله برای شما مفید و ارزشمند بود، پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی 5 اپلیکیشن کاربردی برای ایجاد محتوای جذاب و افزایش تعامل استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

آیا شما هم تجربه دانلود از اینستاگرام را دارید؟ از نظر شما بهترین و سریع‌ترین راه برای دانلود تصویر یا ویدیو از اینستاگرام چیست؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان دیدوگرام در بخش نظرات (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر