استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای پرطرفدار این شبکه‌ است که روزانه بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد. کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از استوری تعامل کاربران خود را افزایش می‌دهند و خدمات خود را به کاربران معرفی می‌کنند. استوری‌ها، پست‌های موقتی هستند که تنها 24 ساعت در دسترس کاربران هستند؛ بنابراین کاربران تنها 24 ساعت فرصت دارند استوری شما ببینند و پس از آن به لیست آرشیو استوری‌ها اضافه می‌شود. اما جالب است بدانید در همین 24 ساعت تعداد زیادی از فالوورهای فعال شما آن را مشاهده می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توانید بدون استفاده از استوری در توسعه کسب‌وکار خود، موفق باشید. بسیاری از کاربران به دنبال افزایش تعامل کاربران در بخش استوری اینستاگرام هستند تا بتوانند مخاطبان و فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهند. بنظر شما راه‌حلی برای افزایش تعامل کاربران در بخش استوری اینستاگرام وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های افزایش تعامل کاربران در بخش استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید مشارکت کاربران خود را در بخش استوری افزایش دهید.

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید؟ پس باید راه‌های افزایش تعامل کاربران در استوری را بدانید! جالب است بدانید در اینستاگرام افراد ابتدا به سراغ استوری‌ها می‌روند و پس از دیدن آن‌ها، اگر خسته نشده باشند، پست‌ها را هم می‌بینند. بنابراین استوری اینستاگرام یکی از بخش‌های مهم آن محسوب می‌شود که باید استفاده از آن را در استراتژی کسب‌وکارتان قرار دهید. برای افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام چندین راه‌کار وجود دارد که این بخش به بررسی تمامی این راه‌کارها خواهیم پرداخت:

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

  1. استفاده از امکان قرار دادن لینک در استوری (Swipe Up)

اگر مدیریت یک صفحه تجاری را برعهده دارید، باید به شما تبریک بگوییم! برای مدیریت یک کسب‌وکار، شما نیازمند آنالیز صفحه اینستاگرام خود هستید و با استفاده از صفحه تجاری می‌توانید آمار دقیقی از فعالیت کاربران خود در بخش استوری، پست‌ها و صفحه خود بدست بیاورید. همچنین اگر صفحه تجاری شما بالای 10K فالوور دارد، دوباره به شما تبریک می‌گوییم! شما یک قابلیت بسیار عالی در بخش استوری اینستاگرام در دسترس دارید؛ قابلیت درج لینک در استوری یا Swipe Up به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را به سایت خود منتقل کنید.

انتقال کاربران به صفحه سایت، شانس تبدیل شدن کاربر به مشتری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در استوری اینستاگرام معمولاً نمی‌توان اطلاعات زیادی به کاربران داد و اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، کاملاً مختصر است. حال اگر صفحه شما بالای 10K فالوور داشته باشد، می‌توانید در کنار اطلاعات مختصری که در بخش استوری به آن‌ها ارائه می‌کنید، از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت کنید تا از لینک قرار داده شده بازدید کنند! مثلاً اگر یک محصول مثل دوربین عکاسی دارید، می‌توانید تصویر دوربین را به همراه نام و ویژگی منحصر به فرد آن محصول درج کنید و از کاربران بخواهید برای مشاهده مشخصات کامل یا خرید دوربین به لینک درج شده مراجعه کنند.

  1. استفاده از نظرسنجی، پرسش سوال و ابزار کشیدنی در استوری!

استوری اینستاگرام ابزارهای کاربردی و مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد و برخی از این ابزارها در افزایش تعامل کاربران تاثیر زیادی دارند. ابزار نظرسنجی (polls) به شما کمک می‌کند تا بتوانید دو گزینه در اختیار کاربران قرار دهید تا آن‌ها یکی را انتخاب کنند؛ مثلاً می‌توانید یک سوال از کاربران بپرسید و دو پاسخ برای انتخاب کاربران در اختیارشان قرار دهید. ابزار پرسش (questions) نیز یکی دیگر از ابزارهای حرفه‌ای و کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از کاربران سوالی بپرسید و آن‌ها به شما یک پاسخ کامل ارائه کنند. همچنین با استفاده از ابزار swipe meter که یک ابزار برای نشان دادن علاقه کاربران نسبت به محتوای استوری شما است، میزان علاقه کاربران به استوری خود را اندازه‌گیری کنید. به کمک از این ابزارها کاربران در استوری اینستاگرام مشارکت می‌کنند و نرخ تعامل کاربران در صفحه شما بیشتر می‌شود.

  1. اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام از طریق استوری

اگر در فید اینستاگرام خود پست‌هایی را منتشر می‌کنید اما تعداد لایک‌های آن از تعداد بازدید استوری خیلی کمتر است، پست‌های خود را در بخش استوری اینستاگرام اشتراک‌ بگذارید. هنگامی که پست خود را منتشر کرده‌اید، یک آیکن ارسال آن برای سایر کاربران در کنار آن نمایش داده می‌شود. اولین گزینه مربوط به اشتراک‌گذاری پست در استوری است! هنگامی که پست خود را در بخش استوری خود به اشتراک می‌گذارید، کاربران به کلیک بر روی آن پست به راحتی می‌توانند وارد صفحه آن پست در اینستاگرام شوند و پست را لایک کنند یا برای آن کامنت درج کنند. همچنین می‌توانید در کنار اشتراک‌گذاری پست، در همان استوری از ابزارهای دیگری برای افزایش تعامل کاربران استفاده کنید؛ مثلاً می‌توانید میزان علاقه‌ کاربران نسبت به پست جدید خود را با استفاده از swipe meter شناسایی کنید.

اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگراماز طریق استوری

  1. به صورت روزانه استوری منتشر کنید!

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، عمر استوری‌های اینستاگرام تنها 24 ساعت است! یعنی پس از 24 ساعت کاربران نمی‌توانند آن را مشاهده کنند و تنها خود شما می‌توانید آن را در بخش آرشیو استوری‌ها ببینید. هنگامی که یک استوری منتشر می‌کنید، دور پروفایل شما یک نوار قرمز ظاهر می‌شود که نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. با انتشار روزانه یک استوری کاربران استوری شما را مشاهده می‌کنند و به افزایش تعامل کاربران آن صفحه کمک زیادی می‌کند. البته توجه داشته باشید استوری‌های شما نباید تکراری باشند؛ اگر قرار است هر روز استوری منتشر کنید، استوری‌های شما باید کاملاً متفاوت و جذاب باشد تا تاثیر مثبت خوبی از آن دریافت کنید. اگر استوری‌هایتان تکراری باشد و کاربران به آن حس خوبی نداشته باشند، تعامل و مشارکت آن‌ها کمتر می‌شود.

صفحاتی که استوری‌های زیادی منتشر می‌کنند، پس از مدتی در آرشیو خود تعداد استوری مشابه هم دارند! این صفحات می‌توانند این استوری‌ها را در یک دسته خاص قرار دهند و آن را مجددا منتشر کنند. همچنین این صفحات می‌توانند با استفاده از بخش highlight، استوری‌های مشابه خود را به صورت یک‌جا در اختیار کاربران قرار دهند.

  1. استفاده از هشتگ‌ها در استوری

اگر در اینستاگرام یک هشتگ را جستجو کنید و به صفحه مربوط به آن هشتگ بروید، در بالای این بخش استوری‌هایی که دارای این هشتگ هستند را می‌توانید ببینید! اگر از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کنید، آن استوری توسط بسیاری از کاربران دیده می‌شود. تفاوت استفاده از هشتگ در پست‌ و استوری این است که در پست‌ها برای دریافت رتبه خوب باید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید اما در استوری می‌توانید از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کنید. البته اگر صفحه شما مربوط به یک کسب‌وکار است، تنها باید به دنبال پرسونای مشتری خود باشید! مثلاً اگر کاربرانی که به غذا علاقه دارند را به یک صفحه فروش لباس منتقل کنید، احتمال خرید آن‌ها کم است. پس اگر صفحه شما مربوط به یک کسب‌وکار است، از هشتگ‌های مرتبط با آن کسب‌وکار استفاده کنید اما اگر تنها به دنبال افزایش بازدید استوری‌ها و افزایش نرخ تعامل صفحه خود هستید، هشتگ‌های پرطرفدار را در استوری اینستاگرام استفاده کنید. اگر صفحه شما تجاری است، کافی است یک مدت از هشتگ‌ها استفاده کنید و نرخ بازدید از استوری توسط هشتگ‌ها را آنالیز کنید! قطعاً متوجه تاثیر بسیار زیاد هشتگ‌ها بر روی بازدید استوری خود خواهید شد.

  1. خلاق باشید!

استفاده از ابزارهای جدید در افزایش تعامل کاربران تاثیر بسیار زیادی دارد! چرا راه دور برویم؟ استوری اینستاگرام چیز جدیدی نیست و در گذشته اسنپ‌چپ از ابزار استوری استفاده کرده است! اما با این وجود استوری اینستاگرام نیز توانسته بسیار موفق عمل کند؛ دلیل این موضوع دقیقاً ابزارهای کاربردی زیادی است که در اختیار کاربران قرار داده است. شما هم خلاقیت داشته باشید؛ در استوری‌های خود از فونت‌ها، تصاویر، آیکن‌ها و عناصر جذاب و جدید برای جلب نظر کاربران مختلف استفاده کنید. فونت یکی از عناصر تاثیرگذار بر روی تعامل کاربران است! در دنیا ماهانه چندین فونت بسیار زیادی و حرفه‌ای معرفی می‌شود که استفاده از آن‌ها بر روی تعامل کاربران تاثیر زیادی دارد. اگر پست‌های شما به زبان فارسی است، استفاده از فونت‌های ایران‌سنت نسخه دست‌نویس، ایران یکان و آوینی که محصولات سایت فونت ایران هستند را برای طراحی پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام پیشنهاد می‌کنم.

  1. منشن کردن برندها و افراد در استوری

اگر در استوری خود به افراد یا برندهای دیگری اشاره کرده‌اید، آن‌ها را منشن کنید. منشن برندهای دیگر به افزایش تعامل و ارتباط شما با کاربران کمک زیادی می‌کند. همچنین وقتی شما یک صفحه دیگر را منشن می‌کند، آن‌ها می‌توانند استوری شما را به همراه نام برندتان در بخش استوری خود بازنشر کنند. تمام این موارد به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید برند خود را در میان کاربران مختلف شناخته‌تر کنید. مثلاً اگر یک همایش دعوت شده‌اید که میزبان این همایش یک برند دیگر است، حتماً در استوری‌های خود از آن همایش صفحه آن برند را نیز منشن کنید. اگر به تاثیر این روش اطمینان ندارید، پیشنهاد می‌کنم برای یک مدت کوتاه این روش را امتحان کنید؛ زیرا بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از این روش به برندسازی و افزایش مخاطبان کسب‌وکار خود کمک کرده‌اند! آیا شما به برندسازی، افزایش مخاطبان و افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی خود فکر نمی‌کنید؟

  1. دعوت از کاربران برای دیدن اطلاعات بیشتر در استوری بعدی

کسب‌وکارها در اینستاگرام برای معرفی محصول یا خدمات جدید معمولاً از استوری‌ استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است بخواهند توضیحات موردنظر را در چند استوری ارائه کنند؛ اگر فالوورهای شما ندانند که استوری بعد در ادامه همین استوری است، ممکن است اصلاً آن را نبینند و به سراغ استوری نفر بعدی بروند. بنابراین با یک متن کوتاه می‌توانید به آن‌ها بگویید که برای دیدن ادامه استوری، به استوری بعد مراجعه کنند. هنگامی که کاربران با آگاهی کامل به سراغ استوری بعدی می‌روند، فقط بیننده نیستند و موضوع را کاملاً درک می‌کنند. متن شما می‌توانید به صورت زیر باشد:

دعوت از کاربران برای دیدن اطلاعات بیشتر در استوری بعدی

این کار 4 مزیت برای شما دارد:

  • به کاربران خود حس کنترل‌کننده بودن می‌دهید؛ هنگامی که آن‌ها بدانند با رفتن به استوری بعد می‌توانند ادامه استوری قبل را ببینند، حس کنترل دارند. در این صورت آن‌ها فقط بیننده نیستند و به صورت کامل استوری را می‌خوانند و درک می‌کنند.
  • حس کنجکاوری را در کاربران زنده کنید؛ هنگامی که به کاربران می‌گویید برای دیدن ادامه موضوع باید به استوری بعد مراجعه کنند، حس هیجان در آن‌ها زنده می‌شود و می‌خواهند بدانند در استوری بعد چه محتوایی وجود دارد! در این صورت کابران به جای رفتن به استوری کاربر بعدی، استوری بعدی شما را مشاهده می‌کنند.
  • تبدیل کاربران عادی به کاربران فعال صفحه؛ برخی کاربران صفحه هنگام دیدن استوری اول، به استوری نفر بعد می‌روند! در اینصورت شانس داشتن یک کاربر فعال را از دست می‌دهید؛ با دعوت آن‌ها برای دیدن استوری بعدی شانس شما برای داشتن کاربران فعال افزایش پیدا می‌کند.
  • تبدیل کاربران به مشتری؛ اگر استوری‌ها پی‌در‌پی شما بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، کاربران به راحتی محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند و تعداد مشتریان شما افزایش بیشتر می‌شود.

این 4 مورد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل کاربران صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید و کاربران اینستاگرام خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از متن برای دعوت کاربران به دیدن استوری بعدی، از اموجی‌ها استفاده کنید.

یکی از راه‌های اشتراک‌گذاری از استوری‌های مرتبط و پی‌درپی استفاده از برچسب Question و طرح یک پرسش است تا کاربران به سوال شما پاسخ بدهند. سپس پاسخ‌های کاربران را در استوری‌های جداگانه به اشتراک‌ بگذارید و با تکمیل پاسخ آن‌ها در استوری، تعامل کاربران صفحه خود را افزایش دهید؛ این روش را در مورد 10 به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  1. انتشار تصاویر ارزشمند و تهیه اسکرین‌شات توسط کاربران

برای خیلی از افراد پیش آمده است که از استوری صفحات مختلف اسکرین‌شات تهیه کرده‌اند تا آن را در موبایل خود ذخیره کنند. چرا صفحه شما نباید دارای استوری‌های جذاب و ارزشمند نباشد تا کاربران برای ذخیره آن اسکرین‌شات بگیرند؟ سعی کنید در استوری‌های خود تصاویر زیبا، ارزشمند و منحصر به فرد ارائه کنید که نظر هر کاربری را به خود جلب کند. استفاده از متن‌های انگیزشی نیز درست است! بسیاری از کاربران به دنبال تصاویر انگیزشی برای قرار دادن آن روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی هستند و استوری شما می‌تواند یک مرجع پروفایل برای چنین کاربرانی باشد. البته توجه کنید که استوری‌های شما باید مرتبط با موضوع صفحه باشد تا کاربران از دیدن استوری‌های غیرمرتبط شکایت نکنند.

دو پیشنهاد عالی برای این ‌کار:

استفاده از گیف (تصاویر متحرک)! تاکنون گیف‌هایی که شامل چند تصویر هستند را دیده‌اید؟ دست به انتشار این گیف‌ها در استوری خود بزنید و به کاربران بگویید از آن اسکرین شات بگیرند! هنگامی که کاربران اسکرین‌شات می‌گیرند یک عکس از ده‌ها تصویر آن گیف ذخیره می‌شود و برای بسیاری از کاربران هیجان‌انگیز است.

یک لیست برای کاربران تهیه کنید! معمولاً لیست‌های تهیه‌شده برای کاربران جذاب و کاربردی هستند؛ مثلاً اگر می‌خواهید به کاربران نحوه ضبط، ویرایش و انتشار یک ویدئو در اینستاگرام را آموزش دهید، یک لیست از اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهایی که نیاز دارند تهیه کنید. هنگامی که شما این لیست را منتشر می‌کنید، کاربران از لیست ایجاد شده اسکرین‌شات می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند.

با این دو راه‌کار به راحتی می‌توانید تعداد کاربرانی را که از استوری شما اسکرین‌شات تهیه می‌کنند، افزایش دهید.

  1. دریافت بازخورد از طریق ارتباط با مشتریان

بازخورد کاربران برای آینده صفحه اینستاگرام شما اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در واقع این کاربران هستند که می‌توانند توسعه یا شکست کسب‌وکار شما را رقم می‌زنند! اگر آن‌ها از شما به عنوان ادمین یک صفحه شخصی یا محصولات یک صفحه کسب‌وکار در اینستاگرام راضی باشند، آینده درخشانی پیش روی شما است اما اگر از شما راضی نباشند، در صورت تغییر ندادن رویۀ خود، شکست خواهید خورد.

استفاده از برچسب Question در استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازخوردهای خوبی از کاربران بگیرید! برای صفحات شخصی می‌توانید یک عکس از خودتان بگیرید و آن را با استفاده از برچسب Question منتشر کنید. کاربران بر روی این برچسب کلیک می‌کنند و به سوال شما پاسخ می‌دهند؛ پاسخ آن‌ها ممکن است نظری درباره شما باشد که بسیار ارزشمند است. درخواست از کاربران برای نظر دادن درباره شما به این معنی است که کاربران و نظرشان برای شما ارزش زیادی دارند.

ابزار Question در استوری اینستاگرام

استفاده از این روش در صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران را درباره محصولات یا خدمات خود بدانید. همچنین می‌توانید انتظار آن‌ها از محصولات کسب‌وکارتان را نیز شناسایی کنید و برای آینده کسب‌وکار خود ،بر اساس نظر و انتظار کاربران، استراتژی بچینید. نمی‌دانید برای دریافت بازخورد از کاربران باید چه سوالی از آن‌ها بپرسید؟ سوال‌ها می‌توانند به صورت زیر باشند:

  • هر چیزی می‌خواهید از من بپرسید! فالوورهای شما ممکن است هزاران سوال در مورد شما داشته باشند که تاکنون نپرسیده‌اند؛ چرا از آن‌ها نمی‌خواهید که از شما سوال بپرسند تا پاسخ خود را بگیرند؟ همین الان یک عکس از خود به همراه برچسب Question منتشر کنید و منتظر سوالات کاربران بمانید.
  • نظر شما با موضوع X چیست؟ یک موضوع خاص مشخص کنید و نظر کاربران را دریافت کنید. مثلاً می‌توانید نظر کاربران در مورد طرح زوج‌ و فرد ترافیک بپرسید و پاسخ‌های جالبی از آن‌ها بگیرید!
  • نظر شما در مورد روز طبیعت چیست؟ در روز‌های مختلف سال، برخی روزها مربوط به یک مناسبت خاص هستند. مثلاً آخرین چهارشنبه سال، مربوط به چهارشنبه‌سوری است! چهارشنبه‌سوری می‌تواند یک چالش بسیار عالی برای کاربران در آخرین روز‌های سال باشد. اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید، می‌توانید در آخرین چهارشنبه همین امسال نظر کاربران را در مورد آن بپرسید.
  • پست بعدی در مورد چه چیزی باشد؟ اگر بلاگر، متخصص، کسب‌وکار یا هر چیز دیگری هستید، نظر کاربران را در مورد پست بعدی که قصد انتشار دارید بپرسید! شاید به عنوان یک فعال اینستاگرامی گاهی ندانید چه پستی باید منتشر کنید، استفاده از نظر کاربران به شما ایده‌های بسیار جذابی می‌دهد و می‌توانید محدودیت و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.
  • به عنوان متخصص شبکه‌های اجتماعی، پاسخگوی سوالات شما هستم! در یک فیلد خاص تخصص دارید؟ به سوالات کاربران پاسخ بدهید. بسیاری از دنبال‌کنندگان شما درباره فیلد تخصصی که در آن تجربه دارید، سوال دارند که می‌توانید بازخورهای مفیدی دریافت کنید و خود را به چالش بکشید.
  1. از کاربران بخواهید به شما دایرکت بدهند!

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار عالی برای برقراری ارتباط با کاربران مختلف است. چرا از کاربران خود نمی‌خواهید که با استفاده از دایرکت اینستاگرام به شما پیام بدهند؟ معمولاً کاربرانی که می‌خواهند برای بار اول به شما پیام بدهند، با کمی مشکل مواجه هستند اما اگر بتوانید به یک بهانه آن‌ها را به دایرکت خود بکشانید، ارتباط آن‌ها با شما شروع می‌شود. کاربران خود را تشویق کنید تا به شما دایرکت بدهند! نمی‌دانید چگونه باید آن‌ها را تشویق کنید؟ دو راه‌کار ساده وجود دارد:

دایرکت اینستاگرام

الف) نظر کاربران را بخواهید: یک سوال در دایرکت خود ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظر خود را به شما اعلام کنند؛ سعی کنید نظرسنجی شما به گونه‌ای باشد که کاربران را جذب کند! حال آن‌ها با پاسخ به استوری شما به دایرکت شما آمده‌اند و می‌تواند شروع یک ارتباط موثر با کاربران باشد.

ب) از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه به دایرکت مراجعه کنند: اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید و می‌خواهید کاربران را به دایرکت خود بکشانید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک هدیه، از آن‌ها بخواهید برای دریافت هدیه خود به دایرکت مراجعه کنند. با این‌ علاوه بر این‌که کار کاربران زیادی از شما هدیه دریافت می‌کنند، باز هم امکان برقراری یک ارتباط موثر با کاربران نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید ایمیل آن‌ها را هم دریافت کنید و آن‌ها را در لیست خبرنامه ایمیلی خود عضو کنید؛ با این کار آن‌ها را در کمپین ایمیلی خود نیز شرکت داده‌اید! هدایای قبلی می‌تواند در تبدیل آن‌ها به مشتری نیز کمک زیادی کند.

  1. ایجاد تصاویری که باعث ماندن بیشتر کاربران در استوری شود!

حتماً می‌دانید که اگر انگشت خود را روی استوری نگه دارید، استوری متوقف می‌شود و به استوری بعدی نمی‌رود! هر چقدر بتوانید کاربران را بیش‌تر در بخش استوری نگه دارید، تعامل صفحه شما بیشتر می‌شود. از کاربران بخواهید که برای خواندن محتوای استوری انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارند.

سه راه پیشنهادی پیش روی شما قرار می‌دهیم:

الف) یک متن طولانی برای کاربران ایجاد کنید؛ ایجاد یک متن طولانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را بیشتر در استوری خود نگه دارید. البته توجه داشته باشید که ابتدای محتوای استوری باید جذاب و طوفانی باشد تا کاربران را تشویق به خواندن ادامه متن کند! اگر ابتدای محتوای شما جذاب نباشد و کاربران حس کنند تنها وقتشان تلف می‌شود، نه تنها آن استوری را نگه نمی‌دارند، بلکه استوری‌های بعدی شما را هم رد می‌کنند!

ب) انتشار دو تصویر در یک استوری برای یافتن تفاوت‌ها؛ در یک استوری دو تصویر مشابه منتشر کنید و از کاربران بخواهید تفاوت آن‌ها را بگویند! البته توجه کنید که تصویر نباید خیلی پیچیده باشد؛ زیرا شما تنها چند ثانیه فرصت دارید و پس از آن کاربر استوری شما را رد می‌کند.

پ) یک چالش هوش منتشر کنید؛ چالش‌های هوش را دیده‌اید؟ چالش‌هایی که زیاد سخت نیستند و تنها حکم سرگرمی دارند اما حس خوبی به کاربران منتقل می‌کنند. این چالش‌ها نیز می‌توانند تاثیر زیادی رو تعامل کاربران داشته باشند؛ زیرا کاربران برای مدت کوتاهی استوری شما را نگه می‌دارند و به چالش فکر می‌کنند.

با استفاده از این 3 راه‌کار می‌توانید کاربران را به صورت ناخودآگاه تشویق به نگه داشتن استوری کنید.

  1. استفاده از استیکر Sound on برای افزایش صدا توسط کاربران

بسیاری از افراد استوری‌ها را به صورت بدون صدا می‌بینند؛ زیرا معمولاً استوری‌ها را در محل‌های عمومی و برای پر کردن زمان خالی می‌بینند! اما گاهی افراد می‌توانند استوری‌ را با صدا ببینند اما صدای موبایل آن‌ها کم است. این استیکر به این معنی است که در استوری شما یک صدا مانند موسیقی وجود دارد و باید صدای موبایل را زیاد کنند. تا زمانی که کاربران متوجه این استیکر نشوند، آن را بدون صدا می‌بینند اما به محض دیدن این استیکر، یک بار دیگر استوری را به همراه صدا می‌بینند. البته توجه داشته باشید با این استیکر شما از کاربران تقاضا می‌کنید که آن را گوش کنند؛ بنابراین محتوای صوتی شما باید ارزش گرفتن وقت کاربران را داشته باشد تا موجب نارضایتی آن‌ها نشود.

  1. ایجاد نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای!

در موارد قبلی از اهمیت ایجاد نظرسنجی سخن گفته‌ایم و می‌دانید که نظرسنجی‌ها چقدر اهمیت دارند! نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید نظر مثبت یا منفی کاربران را بدانید. مثلاً اگر قصد تولید یک محصول آموزشی دارید و در انتخاب جلد و بسته‌بندی آن می‌خواهید از نظر کاربران استفاده کنید، می‌توانید دو تصویر را در یک استوری منتشر کنید و با استفاده از ابزار نظرسنجی، نظر کاربران را جویا شوید و در انتخاب بسته‌بندی محصول خود تصمیم بهتری بگیرید. سعی کنید به جای استفاده از پاسخ‌های بله و خیر از پاسخ‌های خلاقانه استفاده کنید تا کاربران ترقیب به انتخاب یک گزینه شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد معمولاً درصد کاربرانی که نسبت به نظرسنجی‌های دارای پاسخ خلاقانه واکنش می‌دهند، نسبت به نظرسنجی‌های بله و خیر بیشتر است.

نتیجه‌گیری

برقراری ارتباط با کاربران و ایجاد اعتماد در آن‌ها بسیار مشکل است اما با استفاده از برخی تعاملات و میکروتعاملات می‌توان آن را انجام داد. از طرفی برای توسعه یک کسب‌وکار و صفحه اینستاگرام باید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید! برای برقراری ارتباط با کاربران، آیا ابزاری بهتر از محتوا وجود دارد؟ قطعا خیر!

محتوا یعنی هر آنچه که برای کاربران ارزش داشته باشد؛ بنابراین محتوای اینستاگرام می‌تواند پست، استوری، نظرسنجی، ویدئو، ابزار Question و… باشد. سعی کنید با استفاده از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، تعامل خوبی با کاربران ایجاد کنید. هرچقدر تعامل و ارتباط شما با کاربران بیشتر باشد، اعتماد آن‌ها بیشتر می‌شود و هرچقدر کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند، محصولات کسب‌وکارتان بیشتر فروش می‌رود. در حال حاضر روزانه 400 میلیون کاربر در بخش استوری اینستاگرام فعالیت می‌کنند و کسب‌وکارها نیز در حال رشد هستند. باید سعی کنید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید تا بتوانید از رقیبان خود سبقت بگیرید.

حالا شما به ما بگویید!

اگر اطلاعات این مقاله مفید بوده، اکنون شما به سوال ما پاسخ دهید.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینستاگرامی را برعهده دارید، برای برای افزایش تعامل کاربران از کدام روش‌ها استفاده می‌کنید؟ راه‌کارهای در بخش نظرات به ما بگویید تا بتوانیم این مقاله را کامل‌تر کنیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر