شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین بخش‌های فضای اینترنت را تشکیل می‌دهند و روزانه میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت می‌کنند. در ایران، کاربران در شبکه‌های اجتماعی زیادی فعالیت می‌کنند و اینستاگرام مهم‌ترین آنها است. باتوجه به اینکه کاربران در اینستاگرام می‌توانند تصاویر و ویدئوهای خود را به همراه کپشن دلخواه منتشر کنند، تعامل در آن بسیار زیاد است. در اینستاگرام برخی صفحات تعداد دنبال‌کنندگان بیشتری دارند که برخی از آنها از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخودار هستد.

در این صفحات معمولاً لایک و کامنت‌ها زیاد است و به همین دلیل می‌گوییم تعامل صفحه بالا است. تعداد دنبال‌کننده برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد و همین مسئله موجب شده تا برخی از صفحات به دنبال خرید فالوور فیک اینستاگرام باشند. شاید در مرحله اول این کار رضایت‌بخش به نظر برسد اما اگر به جوانب مختلف آن فکر کنیم، متوجه می‌شویم ضرر و زیان آن از مزیت‌هایش بیشتر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید فالوور فیک اینستاگرام و ضررهای آن بر روی کسب‌وکارها بپردازیم تا علاقه‌ شما نسبت به فالوور فیک از بین برود.

برای شروع هم پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

فالوور فیک اینستاگرام چیست؟

برخی صفحات در اینستاگرام تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارند اما اگر به لیست آنها سر بزنید، اکثر فالوورهای آن‌ها غیرواقعی هستند و هویت واقعی ندارند. افراد زیادی هستند که با هزینه‌ها کم برای شما فالوور فیک جمع‌آوری می‌کنند اما این کار تنها به سود چنین افرادی و ضرر کسب‌وکار شما است. افزایش فالوور اینستاگرام باعث افزایش تعامل صفحه می‌شود و در نهایت فروش محصول یا خدمات شما را افزایش می‌دهد؛ اما فالوور فیک اینستاگرام نه تنها به افزایش فروش شما کمک نمی‌کند، بلکه میزان تعامل صفحه شما را نیز کاهش می‌دهد. الگوریتم‌های اینستاگرام در حال آپدیت‌ هستند و الگوریتم‌ها تا حد زیادی پیشرفته و هوشمند شده‌اند. همین مسئله نیز بر روی صفحه شما تاثیر زیادی می‌گذارد که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

فالوور فیک اینستاگرام

مزایا و معایب فالوور فیک اینستاگرام

فالوور فیک اینستاگرام تنها یک مزیت برای شما خواهد داشت؛ در حالی که چندین عیب بسیار بزرگ برای صفحه اینستاگرام شما بوجود می‌آورد. در این بخش قصد داریم به بررسی مزیت و معایب خرید فالوور فیک بپردازیم تا اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، از آن منصرف شوید تا به مانع از افت فروش کسب‌وکار خود شوید.

  • مزیت خرید فالوور فیک اینستاگرام

خرید فالوور فیک اینستاگرام یک راه‌حل بسیار عالی برای جلب توجه کاربران است! هنگامی که کاربری وارد یک صفحه می‌شود، در نگاه اول تعداد فالوورها نظرش را جلب می‌کند و در مرحله بعد به سراغ مطالب می‌رود. اگر تعداد فالوورهای شما کم باشد، ممکن است پست‌های شما را مشاهده نکند یا حس خوبی نسبت به آنها پیدا نکند! حال فرض کنید تعداد دنبال‌کنندگان صفحه شما زیاد باشد؛ با وجود آن‌که تعداد زیادی از آنها فالوورهای فیک هستند، اما حس خوبی در کاربر ایجاد می‌کند و به سراغ پست‌های شما می‌رود. اگر پست‌هایتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد، صفحه شما را دنبال می‌کند و می‌توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید. در بحث رقابت نیز اگر دو صفحه با محصول مشابه وجود داشته باشند و کاربر قصد خرید آن محصول را داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند به صفحه‌ای که تعداد دنبال‌کننده بیشتری دارد اعتماد کند. البته توجه داشته باشید که این مزایا با در نظر گرفتن بهترین حالت ممکن است اما شاید هیچ‌کدام از این دو اتفاق برای شما رخ ندهد! دلیل آن چیست؟ دلیل آن معایب این روش است که باعث می‌شود تا مزیت آن از بین برود؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به معایب فالوور فیک اینستاگرام بپردازیم.

معایب خرید فالوور فیک اینستاگرام

  • معایب خرید فالوور فیک اینستاگرام

خرید فالوور فیک چند عیب و مشکل اساسی دارد که عبارتند از:

  1. اعتمادسازی برای کاربران

شبکه‌های اجتماعی اگرچه مجازی هستند اما در آن باید اعتمادسازی انجام شود! در واقع در این فضای مجازی، کاربران کاملاً واقعی هستند و باید بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید. هنگامی که شما فالوور فیک خریداری می‌کنید، تعداد لایک و دنبال‌کنندگان شما تناسب ندارند و این کاربران خرید سریع متوجه این مسئله می‌شوند. هنگامی که کاربر متوجه فالوورهای فیک صفحه شما بشود، نمی‌تواند به شما اعتماد کند و حس خوبی نسبت به صفحه شما نخواهد داشت. در اینصورت حتی اگر پست‌ها و محصول بسیار خوبی داشته باشید، کاربران به آن اهمیت نمی‌دهند و از کسب‌وکار شما محصول یا خدماتی را خریداری نمی‌کنند. در واقع فالوورهای شما نباید حس کنند که قصد فریب دادن آنها را دارید و دید مثبت آنها از بین برود! اگر مدیریت چنین صفحه‌ای را بر عهده دارید، همین الان فالوورهای فیک صفحه خود را حذف کنید و با یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام و تولید پست‌های تاثیرگذار دنبال‌کنندگان واقعی جمع‌آوری کنید؛. هر چقدر اعتماد کاربران به صفحه کسب‌وکارتان بیشتر باشد، آنها راحت‌تر از شما خرید می‌کنند و درآمد شما افزایش پیدا می‌کند.

  1. فالوور فیک نیازمند خرید لایک است!

یکی از اهداف جذب فالوور، نمایش پست‌های صفحه به کاربران است؛ نمایش پست‌های صفحه به کاربران سبب افزایش لایک و کامنت‌های صفحه می‌شود! اگر فالوور فیک خریداری کنید، در واقع هویت‌های جعلی در صفحه شما وجود دارند که لایک یا کامنت از آنها نمی‌بینید! در واقع فالوور فیک تنها تعداد فالوورهای شما را افزایش می‌دهد اما تاثیری در تعداد لایک و کامنت ندارد. بنابراین شما برای واقعی جلوه دادن فالوورهای خود باید لایک فیک خریداری کنید و این یعنی باید هزینه اضافی بابت خرید لایک کنید. از طرفی هدف تنها افزایش لایک‌های یک پست نیست و اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید، هدف شما تبدیل کاربران به مشتری است. بنابراین خرید فالوور فیک نه تنها سودآوری برای شما ندارد، بلکه دائماً باید برای لایک‌های فیک هم هزینه کنید و این موارد هزینه‌های اضافی کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

  1. نرخ تبدیل فالوورهای فیک پایین نیست، صفر است!

هدف کسب‌وکارها از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتریان است؛ در واقع آنها می‌خواهند کاربران صفحه خود را به مشتریان کسب‌وکارشان تبدیل تبدیل کنند. خرید فالوور فیک نرخ تبدیل پایینی ندارد، بلکه نرخ تبدیل این دسته از دنبال‌کنندگان شما صفر است؛ یعنی نه تنها لایک یا کامنتی برای شما نمی‌گذارند، بلکه خریدی هم از شما ندارند! باتوجه به اینکه فالوورهای فیک هویت‌های واقعی نیستند، انتظاری هم از خرید آنها وجود ندارد. مسئله دیگر نرخ بازگشت سرمایه است؛ یعنی هرچقدر هزینه می‌کنید، باید علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، سودآوری خوبی نیز برای شما داشته باشد که فالوورهای فیک چنین قابلیتی ندارند.

  1. حذف صفحات جعلی و دارای فالوور فیک توسط اینستاگرام

اینستاگرام الگوریتم‌های خود را دارد و به فکر کاربران است! الگوریتم‌های اینستاگرام دائماً در حال بررسی صفحات هستند و اگر یک صفحه فالوورهای فعالی نداشته باشد و تعداد آن‌ها زیاد باشد، آن صفحه را بلاک یا حذف می‌کند. حال اگر آن صفحات تعدادی فالوور فعال داشته باشد و سایر فالوورها فیک باشند، آن صفحه با حذف شدن باید دوباره فعالیت خود را آغاز کند و فالوورهای واقعی خود را هم از دست می‌دهد! مثلاً اگر صفحه‌ای 5K فالوور فعال داشته باشد اما 500K فالوور فیک داشته باشد، احتمال آنکه اینستاگرام صفحه را حذف کند، زیاد است.

  1. اینستاگرام فالوورهای غیرفعال را حذف می‌کند.

اینستاگرام جدیداً الگوریتم خود را آپدیت کرده است و فالوورهایی که پست‌های شما را لایک نمی‌کنند، حذف می‌کند! به عبارت دیگر اینستاگرام کاربرانی را که هیچ عکس‌العملی در صفحه شما ندارند را به عنوان فالوور غیرفعال به حساب می‌آورد و آنها را حذف می‌کند. بنابراین حتی اگر صفحه شما شامل مورد 4 (حذف یا بلاک شدن صفحه) نشود، فالوورهای فیک شما حذف خواهند شد و تنها هزینه اضافی برای خرید فالوور فیک کرده‌اید.

این 5 مورد از مهم‌ترین مشکلات خرید فالوور فیک است و نباید مشکلات این موضوع را بی‌اهمیت دانست؛ اما چگونه می‌توان در اینستاگرام به فالوورهای واقعی جمع‌آوری کرد؟ در بخش بعدی به بررسی نحوه جمع‌آوری فالوور واقعی خواهیم پرداخت.

جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید یا برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بزرگ‌ترین مشکل شما افزایش فالوورهای واقعی در اینستاگرام است.

3 راه‌کار عالی و مطمئن پیش روی شما قرار دارد که البته در ویدیوی زیر به صورت کامل این سه راه را به شما توضیح می‌دهیم:

  1. تولید محتوای کاربردی، ارزشمند و سرگرم‌کننده

هنگامی که یک کاربر در اینستاگرام صفحه‌ای را دنبال می‌کند، هدفش استفاده از محتوای صفحه و آشنا شدن با فعالیت‌های کسب‌وکار شما است. اگر بتوانید محتوای ارزشمند و کاربردی تولید و منتشر کنید، کاربران در صفحه شما بیشترین استفاده را می‌برند و آن را برای دوستان خود ارسال می‌کنند. در واقع کاربران واقعی شما برای شما بازاریابی انجام می‌دهند و فالوورهای زیادی جمع می‌کنند! مثلاً اگر کسب‌وکارتان یک رستوران یا فست‌فودی است، از پشت صحنه (نظیر کارمندان، محیط آشپزی، امکانات رستوران و…) فیلم‌برداری و منتشر کنید. هرچقدر محتوای فیلم شما باکیفیت‌تر باشد، فالوورهای واقعی شما افزایش پیدا می‌کنند و برخی از آنها به رستوران شما مراجعه می‌کنند.

  1. تبلیغات اینستاگرام

یک راه‌کار بسیار عالی برای افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام، استفاده از تبلیغات اینستاگرام است. با این روش شما یک ویدئو یا عکس به همراه یک کپشن تبلیغاتی در پست یا استوری صفحات دیگر منتشر می‌کنید و دنبال‌کنندگان آن صفحات شما را دنبال می‌کنند. البته این روش نسبت به روش قبلی هزینه بیشتری دارد اما بازدهی آن بسیار زودتر است. بهترین روش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ است که افراد مشهور اینستاگرام پست تبلیغاتی شما را در ازای دریافت هزینه منتشر می‌کنند. با این روش به راحتی می‌توانید تعداد زیادی فالوور جذب کنید و در صورت بازاریابی درست، آنها را به مشتری تبدیل کنید.

  1. تعامل

یک راه بی‌هزینه‌ برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام، تعامل است. برقراری تعامل با مخاطبان باعث می‌شود هم فالوورهای فعلی شما در پیج بمانند و هم با اعتمادسازی که شکل می‌گیرد، شما توسط خود فالوورها به سایرین معرفی شوید.

این 3 روش بهترین و رایج‌ترین روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام هستند که با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار خود را متحول کنید.

راه تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام

اگر دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامی خود را به یک متخصص سپرده‌اید، باید در مورد واقعی بودن فالوورهای خود تحقیق کنید. روش‌هایی برای بررسی واقعی بودن صفحات اینستاگرام وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

راه تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

  1. بررسی پست‌های صفحه اینستاگرام

اگر در یک صفحه اینستاگرام پست‌های تکراری، بدون هدف و غیرمرتبط با موضوع صفحه وجود دارد و تعداد لایک‌های آن زیاد است، احتمالاٌ فالوورهای فیک دارد. همچنین اگر به لایک‌های آن نگاه کنید، آیدی اکانت‌های دیگر کمی غیر متعارف هستند که در مورد بعدی آنها را بررسی می‌کنیم. همچنین اگر اولین پست مربوط به آن صفحه در یک سال قبل منتشر شده باشد و فالوورهای آن 500K است، این صفحه یا تبلیغات انبوه کرده است که هزینه زیادی دارد که احتمال آن کم است یا فالوور فیک دارد. با بررسی تعداد لایک‌های هر پست و تعداد فالوورها نیز می‌توان به فالوورهای فیک آن صفحه پی برد؛ مثلاً اگر آن صفحه 200K فالوور دارد اما تعداد لایک پست‌های آن زیر هزار تا است، قطعاً فالوورهای فیک و غیرفعالی دارد.

  1. بررسی ID فالوورها و پروفایل آنها

آیدی‌های غیرواقعی معمولاً ساختاری مانند اکانت‌های واقعی ندارند؛ مثلاً از نام یا فامیل تشکیل نشده‌اند و تنها حروف یا عدد دارند که نشان‌دهنده فالوور فیک آن صفحه اینستاگرامی هستند. از طرفی این اکانات‌ها با استفاده از ربات‌ها یا سیستم‌های خودکار ایجاد شده‌اند و معمولاً عکس پروفایل ندارند! البته برخی از سیستم‌ها حرفه‌ای هستند و در هنگام تولید این اکانت‌ها، عکس پروفایل را هم قرار می‌دهند.

  1. بررسی کامنت‌های مربوط به پست‌ها

اگر به کامنت‌های صفحاتی که فالوور فیک دارند سری بزنید، متوجه می‌شود که کامنت‌ها کاملاً نامرتبط هستند و پیام خاصی ندارند! مثلاً در یک پست تخصصی درباره انتخاب لباس مناسب، کامنت‌هایی وجود دارد که حاوی اموجی است. چنین کاربرانی که کامنت‌های حاوی فقط اموجی قرار می‌دهند، معمولاً فیک هستند و اگر تعداد آنها زیر پست صفحه موردنظر شما زیاد باشد، مدیر آن صفحه فالوور، لایک و کامنت فیک خریداری کرده است.

با استفاده از این 3 روش به راحتی می‌توانید متوجه فالوورهای فیک آن صفحه شوید و اگر در حال تهیه لیست رقیبان خود در اینستاگرام هستید، چنین صفحاتی را از لیست خود حذف کنید.

نتیجه‌گیری

استراتژی اینستاگرام برای کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به شکل درستی تدوین شود. برخی از صفحات خرید فالوور فیک را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی استراتژی اینستاگرام قرار می‌دهند که در نهایت با شکست مواجه می‌شوند! در این مقاله به بررسی خرید فالوور فیک، تشخیص آنها و روش‌هایی برای جذب فالوور واقعی پرداختیم. اگر در این زمینه سوالی برای شما پیش آمده، در بخش نظرات به ما بگویید تا بتوانید با یک صفحه اینستاگرام موفق داشته باشید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر