یکی از مشکلاتی که برخی کانال‌های یوتیوب با آن مواجه هستند، مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب است! برای تولید یک ویدئو، زحمت زیادی کشیده می‌شود و هر چقدر مدت زمان مشاهده آن توسط کاربران بیشتر باشد، انگیزه کانال‌ها بیشتر می‌شود. اگر مدیریت یک کانال یوتیوبی را برعهده دارید، حتماً شما هم به دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب هستید تا بتوانید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی 4 راه‌کار برای دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب بپردازیم تا بتوانید یک کانال قدرتمند را در یوتیوب مدیریت کنید.

مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب چیست؟

در سال‌های قبل، الگوریتم یوتیوب برای رتبه‌بندی ویدئوها تعداد بازدید آن بود که برخی کانال‌ها با روش‌های مختلف به افزایش تقلبی تعداد بازدید می‌پرداختند و باعث شکایت بسیاری از کانال‌های دیگر می‌شد. به مرور زمان یوتیوب الگوریتم‌های خود را بروزرسانی کرد و اکنون رتبه‌بندی ویدئوهای یوتیوب به روش دیگری انجام می‌شود! در این الگوریتم مدت زمان مشاهده ویدئو اهمیت زیادی پیدا کرد و هر چقدر مجموع مدت زمان مشاهده یک ویدئو بیشتر باشد، رتبه بهتری خواهد گرفت. این الگوریتم تا حد بسیار زیادی از افزایش تقبلی رتبه ویدئوها تا حد زیادی پیشگیری کرد و اکنون بسیاری از کانال‌ها برای رسیدن به رتبه‌های خوب، به دنبال روش‌های افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب هستند. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، حتماً برای افزایش مخاطبان کانال خود به دنبال افزایش رتبه ویدئوها هستید! اگر موافق هستید، به سراغ راه‌کارهای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب برویم:

  1. ایجاد پلی‌لیست برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران

ایجاد پلی‌لیست در یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید چندین ویدئو را به صورت متوالی به کاربران نمایش دهید! این کار موجب می‌شود تا مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب توسط کاربران افزایش پیدا کند. سعی کنید ویدئوهای مرتبط را در کنار هم قرار دهید؛ مثلاً اگر یک دوره آموزشی در یوتیوب قرار داده‌اید و آن را در چند قسمت آپلوده کرده‌اید، این قسمت‌ها را در یک پلی‌لیست قرار دهید. بسیاری از کاربران تمام این پلی‌لیست را مشاهده می‌کنند و به این صورت به افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب کمک می‌کنید. البته کیفیت ویدئوها اهمیت زیادی دارد و اگر ویدئوهای شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، احتمال این‌که کاربر با دیدن ویدئوی اول از پلی‌لیست شما خارج شود، زیاد است! بنابراین سعی کنید ویدئوهایی منتشر کنید که بتواند نظر کاربران را جلب کند و کاربران را ترغیب به شماهده تمام ویدئوهای آن پلی‌لیست کنید.

یوتیوب این امکان را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید یک ویدئو را در پایان هر پلی‌لیست به کاربران معرفی کنید! برای افزایش افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب کافی است به جای پیوند یک ویدئو، یک پلی‌لیست را به پلی‌لیست قبلی خود پیوند بزنید! زیرا در اینصورت کاربران به جای مشاهده تنها یک ویدئو، یک پلی‌لیست را مشاهده می‌کنند که مدت زمان مشاهده ویدئو توسط آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  1. انتخاب عنوان و تصاویر کوچکی که پلی‌لیست شما را توصیف می‌کنند!

یوتیوب به شما امکان انتخاب عنوان و تصاویر کوچکی را می‌دهد تا بتوانید کاربران را برای فهمیدن موضوع پلی‌لیست، آگاه کند. عنوان‌ها و تصاویر تاثیر بسیار زیادی روی مشاهده یا عدم مشاهده پلی‌لیست توسط کاربران دارد! بنابراین باید سعی کنید یک عنوان جذاب و البته مرتبط با پلی‌لیست انتخاب کنید تا بتوانید کاربران را ترغیب به مشاهده آن پلی‌لیست کنید. در واقع کاربران برای دیدن یک پلی‌لیست ابتدا به موضوع آن توجه می‌کنند و اگر نظرشان جلب شود، به سراغ تصویر کوچک آن می‌روند. عنوان و تصویر باید یک بازتاب عالی از پلی‌لیست شما باشد تا بتواند کاربران را ترغیب به دیدن پلی‌لیست کند.

برای ایجاد تصاویر کوچک نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تصاویر متناسب با ویدئوهای پلی‌لیست انتخاب کنیم؛ کاربران پس از عنوان تصاویر کوچک را می‌بینند و اگر این تصاویر بتواند نظر آن‌ها را جلب کند، کاربران ویدئوهای موجود در پلی‌لیست شما را مشاهده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که نباید با تصاویری که ربطی به ویدئوهای پلی‌لیست ندارند کاربران را ترغیب به دیدن آن کنیم؛ زیرا در این‌صورت کاربران نه تنها پس از دیدن ویدئوی اول صفحه پلی‌لیست را می‌بینند، بلکه ممکن است نسبت به کانال شما بی‌اعتماد شوند!
  • تصویری را طراحی کنید که کاربران را تشویق به کلیک بر روی پلی‌لیست کند؛ هنگامی که کاربران با حس مثبت وارد پلی‌لیست شوند، احتمالاً تمام ویدئوهای آن را در صورت باکیفیت بودن مشاهده می‌کنند.
  • عنوان و تصاویر را به گونه‌ای استفاده کنید که چیزی به کاربران بیاموزد؛ شاید این موضوع که بخواهید تنها در چند کلمه چیزی به کاربران بیاموزید، امر سختی باشد! اما با استفاده از داستان می‌توانید این مسئله را پوشش دهید.
  • از نمایش صحیح تصاویر کوچک روی موبایل یا کامپیوتر اطمینان حاصل کنید؛ گاهی تصاویر بر روی کامپیوتر درست نمایش داده می‌شوند اما هنگام دیدن آن روی موبایل، با نمایش درستی مواجه نخواهید شد! بنابراین پس از ایجاد یک تصویر کوچک، آن را بر روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ خود چک کنید.
  • میزان تاثیر تصاویر کوچک را از طریق گزارش‌های ویدئو و پلی‌لیست بررسی کنید؛ یوتیوب برای هر ویدئو یا پلی‌لیست یک گزارش ارائه می‌کند که باید میزان تاثیر تصاویر کوچک را از روی مدت زمان مشاهده ویدئو بررسی کنید.

بنابراین استفاده از عنوان و تصاویر کوچک به شما کمک می‌کند تا شانس دیده‌شدن ویدئوها توسط کاربران در هر مکانی (مثلاً محل کار، دانشگاه یا هرجای دیگر) را افزایش دهید.

  1. استفاده از کارت‌های متصل‌کننده ویدئوها در یوتیوب

برای اتصال ویدئوهای مختلف می‌توانید از کارت‌های متصل‌کننده استفاده کنید؛ این کارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا کاربران با کلیک بر روی آن ویدئوهای دیگر را ببینند و به این صورت به افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب کمک کنید.

  1. ایجاد محتوای ویدئو بر اساس کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی معمولاً شانس بیشتری در گرفتن رتبه‌های عالی دارند؛ زیرا کلمات کلیدی کوتاه رقابت بسیار سنگینی هستند که زمان، انرژی و هزینه زیادی برای رسیدن به آن دارند. هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی به جای کلمات کلیدی کوتاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را به کانال خود انتقال دهید و از دیدن ویدئوهای رقیبان خود توسط کاربران، جلوگیری کنید. بهترین ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی، استفاده از پیشنهادات یوتیوب در هنگام جستجو است! تصویر زیر را ببینید تا متوجه منظور ما شوید:

این کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران بیشتر جستجو می‌کنند؛ از این ویدئوها در بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدئو استفاده کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی پربازدیدترین ویدئوهای رقیبان خود را بررسی کنید تا با استفاده از این کلمات کلیدی بتوانید بازدید و مدت زمان نمایش بیشتری جذب کنید.

نتیجه‌گیری

شناخت الگوریتم‌ها به افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب کمک زیادی می‌کند و با این کار می‌توانید رتبه بسیار خوبی در میان کانال‌های دیگر کسب کنید. با 4 راه‌کاری که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم، می‌توانید رتبه خوبی در یوتیوب کسب کند.

شما به عنوان فردی که یک کانال یوتیوب را مدیریت می‌کند، از چه روش‌هایی برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات تجربیات خود خود را به ما در میان بگذارید.

 

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر