افراد زیادی به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند وزن خود را کاهش داده و لاغری را برای خود به ارمغان بیاورند. کم کردن وزن، باعث می شود که از شر اضافه وزن خلاص شده و سلامتی خود را ارتقا دهیم. آیا می دانید چگونه میتوان به لاغری دست یافت و با ارزان ترین شیوه ها و آسان ترین رژیم های غذایی از شر چربی های اضافه بدن راحت شد؟ در این مقاله از دکتر سلام با ما همراه باشید تا به بررسی راهکارهای موثر در کاهش وزن بردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

راهکارهای موثر برای لاغری

1- مصرف کردن مواد معدنی بیشتر از طریق مواد غذایی طبیعی

یکی از راهکارهای موثر در لاغری حفظ تعادل سدیم در بدن می باشد. اگر می خواهید سدیم بدنتان در حالت تعادل باشد باید مقدار پتاسیم، منیزیم و کلسیم مصرفی خود را افزایش دهید. در اینجا منابع مهم این مواد معدنی آورده شده است:

  • سبزیجات دارای برگ سبز
  • مواد غذایی که رنگ نارنجی دارند مانند هویج
  • گوجه فرنگی
  • موز
  • انواع کلم

مزیت این ماده های معدنی: تنظیم فشار خون، قد خون و بیماری های مزمن مانند دیابت

2- گرسنگی نکشید

بعضی افراد فکر می کنند که اگر یک وعده غذایی خود را حذف کنند، می توانند لاغر شوند. یا حتی گاهی به خاطر داشتن کار زیاد وقت نمی کنیم که غذای خود را بخوریم. این کارها باعث می شود که فرد احساس گرسنگی کرده و زمانی که برای خوردن وعده غذایی بعدی مشغول می شود، مقدار بیتری غذا خورده و بدتر باعث چاقی وی می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که پس از گذشنت 3 الی 4 ساعت حتما چیزی بخورید تا بدنتان دچار افت انرژی نشود. اگر احساس گرسنگی کنید، سوخت و ساز بدنتان به شدت افت می کند.

3- مصرف آب خود را ارتقا دهید

نوشیدن آب، به کاهش سموم بدن و عملکرد بهتر سیستم های بدن کمک شایانی می کند. اگر دوست ندارید زیاد آب ساده بنوشید می توانید مواد غذایی را میل کنید که دارای آب زیادی می باشد مانند گوجه فرنگی، هندوانه، خیار، کرفس، آناناس. همچنین این مواد غذایی به دلیل دارا بودن فیبر زیاد، در شما احساس سیری ایجاد می کنند.

4- از ادویه هایی که برای لاغری موثرند استفاده کنید

بعضی از ادویه ها باعث می شود که لاغرتر شده و وزنتان کاهش پیدا کند. فلفل قرمز و هالاپینو دارای ترکیبی به نام کپسایسین هستند که باعث ترشح بیشتر هورمون آدرنالین در فرد می شود. زمانی که این هورمون در بدن زیاد شود، سوخت و ساز بدن نیز افزایش می یابد. بعضی دیگر از ادویه های مفید در این راستا شامل موارد زیر می باشد:

  • زنجبیل
  • زردچوبه
  • فلفل سیاه
  • مرزنگوش

5- ترک نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی های شیرین باعث می شود که کالری بیشتری به بدنتان برسد در حالیکه باز هم احساس گرسنگی می کنید. سعی کنید مصرف این نووشیدنی ها (آبمیوه، شربت دارای شکر، نوشابه) را کاهش دهید.

لاغری شکم با این راهکارهای ساده

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بیشتر چاقی و اضافه وزنتان ناشی از چربی اطراف شکمشان باشد و دوست دارند که شکم خود را لاغر کنند. ما در ادامه این مقاله می خواهیم به بررسی راهکارهایی بپردازیم که باعث کاهش چربی شکم می شوند.

1- استفاده از روغن نارگیل

اگر به مدت 12 هفته، روغن نارگیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید، دور شکم شما کوچکتر خواهد شد. این ماده مقوی به خاطر دارا بودن اسید لوریک (Lauric Acid)سریعا به انرژی در بدن تبدیل شده و چربی شکم را آب می کند. می توانید کمی از روغن تصفیه شده نارگیل را به غذای خود اضافه کرده و یا بر روی سالاد خود بریزید.

۲– مصرف مواد غذایی قرمز یا بنفش‌رنگ

اگر می خواهید از شر چربی های شکم خلاص شوید، مواد غذایی قرمز یا بنفش رنگ مانند مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این به دلیل وجود ترکیبی به نام فلاونوئید در این مواد است که مانع از جذب چربی غذا شده و کاهش چربی شکم را برایتان به ارمغان می آورد.

3- سرکه انار

سرکه انار در کاهش چربی شکم تاثیر زیادی دارد. اگر دچار اضافه وزن هستید این سرکه را به مدت 8 هفته در برنامه غذایی خود بگنجانید. اسید اَستیک موجود در سرکه انار باعث می شود که نشاسته بهتر هضم شده و آنزیم چربی سوزی تحریک گردد.

4- حبوبات بیشتری مصرف کنید

اگر می خواهید شکمی تخت داشته باشید، حبوبات را از برنامه غذایی خود حذف نکنید و حبوباتی مانند عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) را بیشتر استفاده کنید. در هر نصف فنجان از این حبوبات حدود 7 الی 8 گرم فیبر وجود دارد تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

5- دارچین مصرف کنید

دارچین در هر آشپزخانه ای یافت می شود که نقش بسزایی در چربی سوزی دارد. این ادویه باعث می شود که توده چربی در نواحی شکمی کاهش پیدا کرده و شما را لاغر می کند.

6- زردچوبه مصرف کنید

زردچوبه نقش بسزایی در کاهش جذب چربی اطراف شکم دارد. می توانید این ادویه را به هر غذایی اضافه کرده و میل کنید. حتی می توانید روزانه 1 قاشق چای خوری از این ادویه را درون آب یا چای ریخته و بنوشید.

دمنوش های مفید برای کاهش وزن

دمنوش های زیادی هستند که باعث کاهش وزن می شوند. یکی از این دمنوش ها، دمنوش چای سبز است که تاثیر زیادی در کاهش چربی بدن دارد. همچنین می توانید از دمنوش تخم کتان استفاده کنید. تخم کتان باعث کاهش وزن شده و چربی شکم را از بین می برد. مقداری از دانه کتان را بکوبید و درون قوری آب جوش بریزید. اجازه دهید چند جوش بزند و سپس آن را صاف کرده و میل کنید. به شدت در کاهش وزنتان تاثیر گذار خواهد بود.

رژیم غذایی موز : با این رژیم 3 روزه لاغر شوید

در این رژیم غذایی فقط کافی است 3 الی 5 موز را با 3 الی 4 فنجام شیر یا شیر بادام و یا ماست مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب خوشمزه را به مدت 3 الی 4 روز ادامه دید و شاهد کاهش وزن خود باشید.

لاغری با ورزش طناب زدن

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش هایی که دارای حرکات حرکتی و پرش عمودی هستند باعث کاهش گرسنگی شده و اشتهای شما را کم می کنند. یکی از این ورزش ها، طناب زدن است که نه نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و نه نیاز به جا و مکان خاصی دارد. اگر شما روزانه در حدود 1 ساعت طناب بزنید چیزی در حدود 1000 کالری کی سوزانید. همچنین این ورزش باعث می شود ضربان قلبتان منظم تر شده و فشار خونتان تنظیم گردد. عضلات پا، شکمی و شانه ها را قوی می کند. طناب زدن از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

ورزش های مناسب برای لاغری ران ها

بعضی از افراد، بالاتنه متناسبی دارند ولی ران های چاق آنها، باعث به هم زدن این تناسب می شود. در ادامه تمرینات ورزشی را به شما آموزش خواهیم داد که باعث می شود ران هایتان کوچکتر و لاغرتر شود.

پیاده روی

هر روز چیزی در حدود 5000 الی 10000 قدم راه بروید. برای کوچک کردن ران ها می توانید 2 الی 3 کیلومتر روزانه پیاده روی کنید. این تاثیر بسزایی در کوچک شدن ران های شما خواهد داشت.

بالا و پایین رفتن از پله ها

این حرکت باعث کوچک شدن ران ها می شود. اگر حین بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها دچار احساس سوزش در ماهیچه های خود شدید، نشانه این است که در حال رسیدن به هدفتان هستید.

تمرینات اینتروال

این تمرینات باعث می شود که کالری زیادی بسوزانید و تمام اعضای بدنتان را هدف قرار می دهد. در این تمرینات شما باید پس از چند دور راه رفتن یا دویدن، چند دور هم با سرعت بالاتر آن حرکت را ادامه دهید.

 حرکت پروانه

پس از ورزش کردن، این حرکت را با شدت بالا انجام دهید. تقریبا چیزی در حدود 20 حرکت کافی است. باید احساس سوزش در ماهیچه های پای خود کنید.

قرص های لاغری

عملکرد قرص های لاغری به این صورت است که با کم کردن اشتها و کاهش جذب مواد مغذی، باعث کاهش وزن در شما می شود. درست است که بهترین گزینه برای کاهش وزن، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن است ولی بعضی مواقع پزشکان داروهایی را برای رسیدن به این هدف تجویز می کنند و یا گاهی فرد نیازی به لاغر کردن ندارد ولی در اثر خوردن دارویی برای یک بیماری، دچار کاهش وزن می شود. نکته قابل توجه این است که هیچ دارویی با بالا بردن متابولیسم بدن به لاغری شما کمک نمی کند و این تبلیغاتی بیش نیست.

قرص و داروهایی که باعث کاهش وزن می شود:

قرص ادیوس : این دارو باعث کاهش اشتها شده اما می تواند سرگیجه و حالت تهوع را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین بعضی از افراد با مصرف این دارو دچار یبوست شده و احساس  می کنند دهانشان خشک می شود.

قرص هزال : این داروی گیاهی برای افرادی که اضافه وزن دارند یا دارای کبد چرب می باشند مفید است. نکته قابل ذکر این است که این دارو را حتما باید در کنار یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی مصرف کرد تا نتیجه ببینید. عوارضی برای این دارو ذکر نشده است.

قرص ونوستات : این دارو، آنزیم های چربی را مهار کرده و باعث کاهش وزن می شود. بعضی از افراد حین مصرف این دارو احساس معده درد و نفخ می کنند. این دارو هم بدون رژیم غذایی و ورزش نتیجه مثبتی نخواهد داشت. با مصرف این قرص ویتامین های مفیدی مانند ویتامین D، E و A هم دفع می شود که می تواند باعث بروز کمبود ویتامین در بدنتان شود.

قرص دارچین : با مصرف این دارو متابولیسم بدنتان تنظیم می شود. فقط کافی است روزی 1 الی 2 قرص دارچین برای لاغری مصرف کنید. قرص دارچین هم باعث لاغری شکم شده و هم سلولیت را حذف می کند. لازم به ذکر است افرادی که از داروهای دیابت، انتی بیوتیک و یا داروهای قلبی و رقیق کننده خون مصرف می کنند، نباید بدون اجازه پزشک، قرص دارچین مصرف کنند. زیرا مصرف همزمان، می تواند باعث بروز اختلالات دارویی شوند. عوارضی برای این دارو ذکر نشده است.

قرص سرکه سیب : با رعایت یک رژیم غذایی و تمرینات ورزشی، می توانید این دارو را نیز مصرف کنید. اسید استیک موجود در این سرکه باعث می شود که این قرص کاهش جذب چربی می شود.

عوارض قرص های لاغری در صورت مصرف خودسرانه

اگر این داروهای لاغری را بدون تجویز پزشک مصرف کنید، می توانید دچار عوارض زیر شوید:

  • ضربان قلبتان افزایش می یابد
  • فشار خون افزایش می یابد
  • افزایش بی خوابی
  • ضعف عمومی بدن
  • عصبی شدن زیاد
  • خشکی دهان
  • مشکلات کبدی
  • استفراغ و حالت تهوع
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر