ویدیو جذاب، هیجان انگیز و با کیفیت یکی از مهم‌ترین و شاخص‌­ترین اجزای مورد نیاز یک محتوای خلاقانه است. اما چالش پیش روی همه تولیدکنندگان محتوا از ابتدا، دسترسی به ویدیوهای بدون حق کپی رایت و البته رایگان است. خوشبختانه (اما برای ما ایرانی ها متاسفانه) امروزه با گسترش ردیابی ویدیوهای کپی شده، بسیاری از وب سایت‌های دانلود ویدیو نیازمند پرداخت هزینه هستند. حقیقت این است که طبق قانون کپی رایت، در صورت استفاده شخصی از آن­ها، بعد از مدتی از صفحه حذف می­‌شوند. اگر شما هم قصد دارید بدون نقض حق نسخه‌برداری، ویدیویی متناسب با کار خود را پیدا و به صورت رایگان دانلود و از آن استفاده کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ما در این بلاگ شما را با بهترین وب‌سایت‌­ها برای دانلود رایگان دریای وسیعی از ویدیو­های خام یا همان استوک، عکس‌­های با کیفیت بسیار بالا و بدون واتر مارک آشنا می­‌کنیم. شما می­‌توانید در محتوای خود به عنوان چاشنی از آنها استفاده کنید و هیجان مخاطب را برانگیزید.

به ویدیوهایی که بدون قانون کپی رایت و قابل انتشار مجدد هستند اصطلاحاً استوک فوتیج (Stock Footage) گفته می­‌شود.

کپی رایت (Copyright) چیست؟

کپی رایت به معنای حق صاحب اثر است. وقتی شما یک محتوایی تولید می‌­کنید، تمامی حقوق آن متعلق به شماست و شخص دیگری نمی­تواند بدون مجوز شما، از آن در فضای مجازی و یا بازار کسب و کار استفاده نماید. اینجاست که عدم رعایت این قانون، باعث بروز مشکل برای شما و حذف محتوای تولیدی­ شما می‌­شود.

پس اگر می‌­خواهید برای جذابیت بیشتر محتوای خود از عکس‌ها، ویدیو‌ها و موسیقی‌های آماده استفاده کنید، باید از المان‌هایی بهره ببرید که دارای کپی رایت نباشند تا استفاده از آنها شما را به دردسر نیندازد.

 معرفی سایت های دانلود رایگان ویدیو های بدون کپی رایت

فیلم برداران و عکاسان در سراسر دنیا تمام ویدیوها و تصاویر تهیه شده خود را با رعایت تمام استاندارد­ها، امکانات و تجهیزات حرفه‌­ای و گران قیمت خود ثبت و ضبط می‌­کنند. سپس آن­ها را در اختیار دیگران قرار می­‌دهند. اما هر کدام از سایت­‌ها برای استفاده شما از محتویات شگفت انگیز خود، قوانین خاصی دارند. با خواندن توضیحات موجود در قسمت لایسنس این سایت‌­ها، می توان به اطلاعاتی در خصوص اجازه استفاده و یا تدوین ویدیوهای آن دست یافت. یک سایت ممکن است به شما حق دانلود رایگان و یا حتی ادیت آن را هم بدهد. اما در بیشتر مواقع سد بزرگی به نام حق کپی رایت ویدیو­ها، این موهبت بزرگ را از شما سلب می کند! چه بدشانس!

ضمناً در برخی دیگر نیز درباره حق استفاده شخصی یا تجاری کلیپ­‌ها مطالبی ذکر می‌­شود. در ادامه با لیست این سایت­‌های خوشنام و معرفی اجمالی آن ها در کنارتان هستیم.

1. دانلود رایگان ویدیو از سایت Pexels

برای ورود به سایت Pexels کلیک کنید

سایت pexels یکی از معروف‌­ترین و محبوب‌ترین سایت­‌های دانلود ویدیو رایگان بدون کپی رایت می باشد. از مزایای این سایت می‌توان به تعداد بسیار زیاد محتوای بدون حق کپی رایت با سایزهای مختلف و کیفیت بالا اشاره کرد. با نوشتن موضوع مورد نظر خود در قسمت جستجو، می‌­توانید خیلی سریعتر به ویدیوی مورد نظرتان دسترسی داشته باشید و آن را رایگان دانلود نمایید. در این سایت محدودیتی برای دانلود ویدئوهای بدون کپی رایت وجود ندارد و به راحتی می‌توانید فیلم­‌های متعددی را با کیفیت مورد نظرتان، به صورت مستقیم دانلود کنید.

دانلود ویدیوی رایگان از سایت پکسلز

2. فوتیج رایگان در سایت Dareful

برای ورود به سایت Dareful کلیک کنید

این وب‌سایت نیز با ارائه ویدیوهای کیفیت بالا (رزولوشن 4K) و دسته بندی‌های متنوع و گسترده به یکی دیگر از درگاه‌های دانلود رایگان تبدیل شده است. به راحتی می‌توانید با کلیک روی هر موضوعی، ویدیوهای آن را مشاهده کرده و با بردن نشانگر ماوس روی هر ویدیو، پیش نمایشی از  آن را ببینید.

دانلود رایگان فوتیج ویدیو

همان طور که در تصویر زیر مشخص شده است، با کلیک روی فیلم مورد نظرتان، علاوه بر دیدن فیلم، اطلاعاتی مثل مدت زمان، رزولوشن، فرمت، سایز و لایسنس آن نمایش داده می­‌شود. با کلیک روی گزینه لایسنس می‌­توانید موارد استفاده از آن را مطالعه کنید.

3. سایت دانلود رایگان ویدیو Videezy

برای ورود به سایت Videezy کلیک کنید

سایتی برای دانلود ویدیوهایی با وضوح تصویر HD و 4k است. ویدیوها هم به صورت دانلود رایگان و هم با برچسب pro هستند که باید برای دانلود آن‌ها هزینه پرداخت کنید.

دانلود رایگان ویدیو برای تولید محتوا

با جستجوی موضوع مورد نظر، سمت چپ فیلترهایی مثل رزولوشن، رایگان یا پولی بودن، فرمت و… برای جستجوی بهتر و دقیق‌تر وجود دارد.

4. دانلود رایگان ویدیو از سایت Mixkit

برای ورود به سایت Mixkit کلیک کنید

این سایت با 4 منو Stock Video – Stock Music – Sound Effects – Video Templates برای دانلود ویدیو، موزیک، افکت صدا و قالب­‌های ویدیویی و بدون حق صاحب اثر و بسیار کاربردی است. وب سایتی که بعنوان بانک تصاویر استوک شناخته می‌شود.

سایت دانلود رایگان ویدیو

5. سایت دانلود ویدیو Pixabay

برای ورودی به سایت Pixabay کلیک کنید

سایت برای دانلود ویدیوهای رایگان

وب سایت pixabay برای دانلود ویدیو و تصاویر با کیفیت بالا می‌باشد. با نوشتن موضوع مورد نظر در قسمت جستجو، ویدیو­ها نمایش داده می­‌شوند که با کلیک روی هر ویدیو، پیش نمایش و اطلاعاتی از آن مثل: کیفیت ویدیو، مدت زمان، تگ­های مربوط به موضوع ویدیو، لایک‌ها و نظرات کاربرها قابل مشاهده است.

در این سایت شما می‌­توانید تصاویر و ویدیو­های خود را بارگذاری کنید و برای استفاده دیگران به صورت رایگان به اشتراک بگذارید.

6. دانلود از سایت Videvo

برای ورود به سایت Videvo کلیک کنید

Videvo وب سایتی برای دانلود ویدیو با کیفیت 4k و HD می باشد. برای دانلود ویدیوهایی که مارک videvo دارند باید هزینه پرداخت شود. با نوشتن موضوع مورد نظر خود در قسمت جستجو، امکاناتی برای خصوصی‌تر کردن جستجو نمایش داده می‌­شود.

همانطور که در تصویر می‌بینید: در قسمت (1) موضوعاتی که بیشترین بازدید را دارند نمایش داده می­شوند.

در قسمت (2) فیلترهای مختلف برای خصوصی تر کردن جستجوی مورد نظر از نظر نوع ویدیو، مدت زمان، کیفیت و لایسنس قرار دارند.

در قسمت (3) نوع نمایش ویدیو­ها (گزینه popular بیشترین بازخورد – Random تصادفی – Newest جدیدترین ویدیوها) را تعیین می‌­کنید.

با تعیین این فیلترها و پس از دیدن ویدیو مورد نظر با کلیک روی گزینه free download ، ویدیوی مورد نظرتان را دانلود کنید.

7. سایت Free stock footage

برای ورود به سایت Free stock footage کلیک کنید

اگر به دانلود ویدیو با وضوح تصویر 4k و HD یا تصاویر کیفیت بالا با موضوع طبیعت نیاز دارید حتماً به وب سایت free stock footage  سری بزنید. از محتوایی که توسط خود اعضای سایت، تولید و ویرایش می­‌شود برای استفاده تجاری و غیرتجاری به صورت کاملاً رایگان استفاده کنید.

دانلود فوتیج رایگان

در نهایت…

در این مقاله با معرفی وب سایت­‌های معروف برای دانلود ویدیوهای رایگان و بدون کپی رایت، شما را در جهت بهبود و ارزشمندتر کردن محتوای تولیدی با کیفیت عالی و شگفت انگیز، راهنمایی کردیم.

به کمک این ویدیو­ها، می‌­توانید معجزه­ای در تولید و کاربر پسند بودن محتوای خود داشته باشید و مخاطب را سر ذوق بیاورید. در پایان امیدواریم که مطالب برای شما جالب، مفید و کاربردی باشد. تمامی ویدیو­ها، تصاویر، موسیقی و… موجود در این وب سایت­‌ها را می‌توان بدون نقض حقوق تهیه کننده در تدوین محتوای خود مورد استفاده قرار دهید.

لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌های همین مقاله بنویسید و با ما در ارتباط باشید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر