در حال حاضر داشتن محتوای موفق و حرفه‌ای، قدم اول برای بازاریابی موفق به حساب می‌آید. همچنین اولین قدم برای داشتن محتوای حرفه‌ای، داشتن استراتژی حرفه‌ای، دقیق و درست است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، مسئله مدیریت محتوا است. مدیریت محتوا شامل تولید، توزیع، تحلیل و آنالیز محتوا می‌شود و هر یک از این کارها زمان بسیار زیادی را از کسب‌وکارها می‌گیرد. استفاده از ابزارها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بسیاری از این موارد را در مدت زمانی کوتاه انجام دهید! در این مقاله قصد داریم به بررسی 25 ابزار بسیار کاربردی و حرفه‌ای را در زمینه مدیریت محتوا بررسی کنیم. اگر موافق هستید، در این مقاله ما را با بررسی این ابزارها همراهی کنید.

فهرست مطالب

25 ابزار کاربردی برای مدیریت محتوا

اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید یا می‌خواهید مدیریت محتوای خود را انجام دهید، ابزارهای مختلفی می‌توانند به شما کمک کنند. در این بخش قصد داریم به بررسی 25 ابزار کاربردی بپردازیم! این ابزارها به دو بخش تقسیم‌ می‌شوند. ابزارهای مناسب کسب‌وکارهای کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای سازمانی! همراه ما باشید:

  1. ابزار Buffer؛ بهترین ابزار مدیریت محتوا

Buffer یکی ابزارهای بسیاری عالی در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید سوشال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید. این ابزارها سال‌ها است مورد توجه آژانس‌ها، کسب‌وکارها، برندهای برتر و… قرار گرفته است و توانسته اعتماد آن‌ها را جلب کند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این شبکه اجتماعی، بازاریابی دقیق‌تر برای افزایش تعامل است.

ابزار مدیریت محتوا buffer

Buffer توانسته بسیاری از ابزارهای لازم برای مدیریت صفحات اجتماعی را در یک پلتفرم جمع‌آوری کند. مهم‌ترین دلیلی که کاربران از این پلتفرم استفاده می‌کنند، آموزش‌های مفید استفاده از این ابزار و پشتیبانی عالی این برند از کاربران است.

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، 15 دلار، 99 دلار، 199 دلار و 399 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 14 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Hootsuite؛ مدیریت هم‌زمان تمام صفحات اجتماعی

اگر زمان کافی برای مدیریت تمام صفحات احتماعی خود را ندارید، پیشنهاد می‌کنم از Hootsuite استفاده کنید. بر اساس گزارش‌های دریافتی این سیستم بزرگ‌ترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماع است که بیش از 15 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. این آمار به این معنا است که از هر 1000 کسب‌وکار، حدوداً 800 تا از آن‌ها از این ابزار استفاده می‌کنند.

ابزار مدیریت محتوا hootsuite

مهم‌ترین قابلیت این ابزار این است که شما می‌توانید محتوای خود را تغییر دهید و برای انتشار آن‌ها در صفحات خود برنامه‌ریزی کنید. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه خود را اندازه‌گیری کنید؛ البته این موضوع بیشتر برای کمپین‌های تبلیغاتی مفید است اما اگر بخواهید نرخ بازگشت سرمایه خود را در بخش محتوا هم اندازه‌گیری کنید، این ابزار شما را کمک می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار: پلتفرم بسیار جامع که افراد به آن نیاز دارند! قابلیت نظارت بر چند حساب کاربری، امکان مدیریت بیش از 35 شبکه اجتماعی، امکان ارتباط با کاربران و برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی.

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، 29 دلار، 129 دلار و 599 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 30 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Sprout Social؛ ارتباط راحت‌تر و واقعی‌تر با کاربران

Sprout Social یکی از برترین ابزارهای مدیریت محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. این ابزار به دلیل آن که ابزارهای مختلقی را با هم ترکیب کرده است، توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. اگر نیاز به پلتفرمی برای پوشش مراحل برنامه‌ریزی محتوا و انتشار آن را دارید، این ابزار می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین گزارش‌های مفیدی را هم به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید استراتژی‌های کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

ابزار Sprout Social؛ ارتباط راحت‌تر و واقعی‌تر با کاربران

این ابزار یکی از ابزارهای مناسب برای ارتباط با مشتریان است! در پلتفرم Sprout Social شما می‌توانید به قابلیت‌هایی که در CRM (ابزارهای ارتباط با مشتریان) وجود دارد، دسترسی داشته باشید. وجود چنین قابلیت‌هایی به شما کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با کاربران خود داشته باشید و در نهایت بتوانید به رشد کسب‌وکارتان کمک زیادی کنید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 99 دلار، 149 دلار و 249 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 30 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Agora Pulse؛ مدیریت راحت‌تر شبکه‌های اجتماعی

این ابزار هم مانند سایر ابزارهای معرفی شده برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است و با استفاده از آن می‌توانید عملیات برنامه‌ریزی پست‌ها، ارتباط با کاربران و گزارش‌دهی دقیقی را تنها در یک پلتفرم داشته باشید. البته این ابزار مزیت‌های زیادی نسبت به سایر ابزارها دارد و قابلیت‌هایی که سایر سیستم‌ها آن را ندارند را دارد.

ابزار Agora Pulse؛ مدیریت راحت‌تر شبکه‌های اجتماعیبه عنوان مثال در اکثر سیستم‌های قابلیت آنالیز صفحه رقبا وجود ندارد اما در این ابزار شما می‌توانید به این قابلیت بسیار ارزشمند دسترسی داشته باشید. تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین فرآیندهای مهم هر کسب‌وکاری است که این ابزار با هزینه‌های ماهیانه بسیار مناسب این کار را برای شما انجام می‌دهد.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 49 دلار، 99 دلار، 199 دلار و 299 دلار در ماه (بسته‌های این پلتفرم 14 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Sendible؛ بهترین ابزار مدیریت صفحات آژانس‌ها

یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهایی که نیاز به مدیریت چند صفحه اجتماعی دارند، آژانس‌ها هستند. آژانس‌ها معمولاً مشتریان زیادی در بخش مدیریت شبکه‌های اجتماعی و مدیریت محتوا دارند که اگر بخواهند این کار را به صورت دستی انجام دهند، زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. بنابراین نیاز به ابزاری دارند تا بتوانند تمام صفحات در اختیار را به راحتی مدیریت کنند. Sendible بهترین ابزاری است که آژانس‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

ابزار Sendible؛ بهترین ابزار مدیریت صفحات آژانس‌هامهم‌ترین ویژگی‌ این ابزار این است که می‌توانید برای هر مشتری یا برند خود یک پروفایل در بخش کاربری خود ایجاد کنید و تمام فعالیت‌های خود را از طریق آن مدیریت کنید. مثلاً می‌توانید مدیریت محتوا مربوط به برند را از طریق این بخش به صورت کاملاً خودکار مدیریت کنید. مدیریت محتوا مهم‌ترین عامل جذب مشتریان است و این ابزار در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند.

ویژگی مهم دیگر این ابزار این است که ابزارهای مختلفی را ادغام کرده است و به ابزارهای جانبی، نیاز کمتری پیدا می‌کنید. به عنوان مثال می‌توانید ویرایشگر آنلاین Canva را بدون نیاز به سایت مربوط به آن تجربه کنید و در داشبورد خود از تمام ویژگی‌های Canva استفاده کنید. همچنین می‌توانید تصاویر موردنیاز خود را که حق کپی رایت ندارند، از طریق همین سایت جستجو کنید و محتوای موردنیاز خود را تولید کنید. دسترسی به فیلم‌های یوتیوب از طریق داشبورد و انتشار آن در صفحات شما هم از دیگر ویژگی‌های این ابزار حرفه‌ای و قدرتمند است.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 29 دلار، 99 دلار، 199 دلار و 299 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 30 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار eClincher؛ بهترین ابزارهای مدیریت سوشال مارکتینگ

این ابزار هم در مدیریت محتوا شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند و می‌توانید تمام مراحل زمان‌بندی و انتشار پست‌ها، پاسخ‌گویی به دایرکت‌ اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، آنالیز فعالیت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و… را به کمک آن مدیریت کنید.

ابزار eClincher؛ بهترین ابزارهای مدیریت سوشال مارکتینگویژگی‌ منحصر به فرد این ابزار این است که می‌توانید فید RSS ایجاد کنید، تمام فایل‌های مربوط به پست‌های خود را در کتابخانه آن داشته باشید و در نهایت اینفلوئنسرهای مهم حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 49 دلار، 99 دلار، 199 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 14 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Social Pilot؛ مدیریت راحت‌ صفحاتی که توسط یک تیم پشتیبانی می‌شوند!

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای آژانس‌ها، ابزار Social Pilot است. با استفاده از این ابزار می‌توانید صفحات تمام مشتریان خود را به راحتی مدیریت کنید و در بخش مدیریت محتوا قابلیت‌هایی نظیر زمان‌بندی و انتشار خودکار پست‌ها کمک زیادی به شما خواهند کرد. تنها قابلیتی که این ابزار ندارد، آنالیز صفحات است که در صورت نیاز به آن می‌توانید از ابزارهای کمکی یا ابزار دیگری را که تمام این قابلیت‌ها را باهم دارد استفاده کنید.

Social Pilot ابزار مدیریت محتواویژگی منحصر به فرد این ابزار این است که محتوای بصری مربوط به حوزه فعالیتی کسب‌وکارتان را به شما نمایش می‌دهد. اگر تا کنون یک بار کار تولید و مدیریت محتوا انجام داده باشید، می‌دانید که پیدا کردن تصاویر و محتوای مربوط به پست‌های صفحه اجتماعی چقدر سخت است و در این مورد، این ابزار کمک زیادی به شما خواهد کرد.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 10 دلار، 24 دلار، 40 دلار و 80 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 14 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار CoSchedule؛ شماره یک تقویم محتوا

همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، برای ایجاد تقویم محتوا کاربرد دارد. البته باید توجه داشته باشید که این ابزار، در زمینه ایجاد تقویم محتوا شماره یک است و رقیب‌های آن نتوانسته‌اند به اندازه این ابزار موثر واقع شوند. اگر صفحه شما توسط یک تیم مدیریت محتوا می‌شود، می‌توانید از این ابزار برای سازماندهی تولید محتوا، رویدادها، ارسال ایمیل‌ها و… استفاده کنید.

ابزار CoSchedule؛ شماره یک تقویم محتوابا استفاده از این ابزار می‌توانید آنالیز صفحه خود را به آن بسپارید تا بهترین زمان برای انتشار پست را به شما گزارش کند. در نهایت این ابزار برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تمام کارهای مربوط به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را در یک پلتفرم برنامه‌ریزی کنند، عالی است.

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، 20 دلار، 40 دلار، 24 دلار، 60 دلار و 300 دلار و 1200 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 14 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار MavSocial؛ مدیریت آسان شبکه‌های اجتماعی را تجربه کنید!

ابزار MavSocial یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مدیریت محتوا بصری است. در واقع اگر در شبکه‌ اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت می‌کند، باید به دنبال تولید محتوای بصری باشید که این ابزار کمک زیادی به شما می‌کند. همچنین در بسته‌های تجاری حرفه‌ای آن می‌توانید مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی خود را هم به خوبی انجام دهید و نتایج آن را به صورت گزارش دریافت کنید. اگر قصد ایجاد کمپین تبلیغاتی دارید، به کمک این ابزار می‌توانید اهداف خود را تعیین کنید و در نهایت، به صورت خودکار، نتایج گزارش آن را دریافت کنید.

ابزار MavSocial؛ مدیریت آسان شبکه‌های اجتماعی را تجربه کنید!مهم‌ترین ویژگی‌ این ابزار این است که در کنار قابلیت‌هایی که سایر ابزارها هم دارند، می‌توانید به رسانه آن دسترسی داشته باشید و هزاران تصویر را انتخاب و ویرایش کنید. در نهایت می‌توانید پست‌های عالی تولید کنید و به کمک ابزار برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، آن را در زمان موردنظر خود منتشر کنید. کتاب‌خانه این ابزار میلیون‌ تصویر باکیفیت Stock دارد که برای مدیریت محتوا بسیار مفید است!

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، 19 دلار، 78 دلار، 199 دلار، 499 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 7 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Friends+Me؛ اشتراک‌گذاری پست‌های شبکه‌های اجتماعی

این ابزار بیشتر بر روی گوگل‌پلاس تمرکز کرده بود اما زمانی که این شبکه اجتماعی رو به تعطیلی رفت، تمرکز خود را بر روی سایر شبکه‌های اجتماعی قرار داد. در حال حاضر با استفاده از این ابزار می‌توانید مدیریت محتوا خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی (به جز اینستاگرام!) انجام دهید. البته با توجه به این که اینستاگرام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران به شمار می‌رود، شاید استفاده از ابزارهای دیگر منطقی‌تر باشد؛ با این حال اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، این ابزار می‌تواند در مدیریت محتوا تاثیر زیادی داشته باشد.

ابزار Friends+Me؛ اشتراک‌گذاری پست‌های شبکه‌های اجتماعیبا توجه به این که این ابزار بیشتر بر روی گوگل‌پلاس تمرکز کرده است، شما می‌توانید تمام صفحات، انجمن‌ها، پروفایل‌ها و… را در این شبکه اجتماعی مدیریت کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید اتوماسیونی ایجاد کنید که پست‌های گوگل پلاس شما را در سایر شبکه‌های اجتماعی هم منتشر کند. در واقع این ابزار برای کسانی که بر روی بازاریابی شبکه گوگل‌پلاس تمرکز دارند، بسیار مفید و موثر است!

هزینه استفاده از این پلتفرم: رایگان، 9 دلار، 29 دلار، 59 دلار، 259 دلار در ماه (بسته‌های تجاری این پلتفرم 15 روز تست رایگان دارند!)

  1. ابزار Crowdfire؛ مدیریت آسان شبکه‌های اجتماعی

اگر بخواهیم به معرفی یک ابزار کاربردی و در عین حال رایگان بپردازیم، قطعاً Crowdfire بهترین ابزاری است که می‌توانیم نام ببریم. در سال‌های اخیر این ابزار تمرکز زیادی بر روی مدیریت محتوا کرده است؛ به عنوان مثال علاوه بر مدیریت محتوا می‌توانید حساب توییتر خود را هم به آن متصل کنید و تمام فعالیت‌های خود را به صورت خودکار و البته حرفه‌ای انجام دهید! ویژگی مهم این ابزار این است که به شما محتوای پرطرفدار (اصطلاحاً محتوای ترند!) را پیشنهاد می‌کند و می‌توانید محتوای مرتبط با آن را در صفحات خود منتشر کنید.

ابزار Crowdfire؛ مدیریت آسان شبکه‌های اجتماعیمهم‌ترین دلیل متمایز بودن این ابزار نسبت به سایر ابزارها، این است که شما می‌توانید در کنار مدیریت اکثر صفحات اجتماعی خود وبلاگ، کانال‌ها و صفحات یوتیوب خود و همچنین صفحات فروشگاهی خود را به آن متصل کنید و تمام کارهای انتشار محتوا را به صورت خودکار در تمام رسانه‌هایی که در آن فعال هستید، انجام دهید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: با وجود ویژگی‌های منحصر به فرد آن، کاملاً رایگان است!

  1. ابزار Edgar؛ برنامه‌ریزی برای انتشار محتوای شبکه‌های اجتماعی

این ابزار هم مربوط به مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی است اما رویکرد آن کمی خلاقانه و متفاوت است! در سایر ابزارها شما باید برای هر محتوا یک زمان خاص را مشخص کنید تا در همان زمان، منتشر کند. اما در این ابزار می‌توانید دسته‌بندی‌هایی ایجاد کنید و برای هر دسته‌بندی یک زمان خاص را ارائه کنید. سپس محتوای موردنظر خود را در یک دسته‌بندی خاص قرار دهید تا این ابزار محتوای موردنظر را در زمان مشخص‌شده برای آن دسته‌بندی، منتشر کند.

ابزار Edgar؛ برنامه‌ریزی برای انتشار محتوای شبکه‌های اجتماعیبنابراین ویژگی کاربردی و منحصر به فرد این ابزار این است که تنها باید محتوا را در آن اضافه و دسته‌بندی مربوطه را انتخاب کنید. این ابزار با توجه به نوع دسته‌بندی، آن را در زمان انتخابی منتشر می‌کند.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 49 دلار در ماه (به همراه ضمانت 30 روزه بازگشت وجه!)

  1. ابزار Post Planner؛ مدیریت دقیق‌تر محتوای شبکه‌های اجتماعی

ابزار Post Planner با 3 شعار بازاریابان شبکه‌های اجتماعی را همراهی می‌کند؛ تولید محتوای باکیفیت، برنامه‌ریزی برای انتشار آن و انتشار مداوم پست! در کنار شعارها ابزارهای لازم را هم به کاربران ارائه می‌کند تا بتوانند بازاریابی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

ابزار مدیریت محتوا Post Planner؛ مدیریت دقیق‌تر محتوای شبکه‌های اجتماعی

ویژگی منحصر به فرد این ابزار، پیدا کردن محتوایی است که کاربران با آن تعامل بسیار زیادی داشته‌اند. شما با دانستن پست‌های محبوب می‌توانید یک مدیریت محتوای موفق و حرفه‌ای داشته باشید و نتیجه خوبی از آن در بخش بازاریابی بگیرید. شما می‌توانید بهترین زمان را برای انتشار پست مشخص کنید و انتشار آن را به این ابزار بپردازید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 3 دلار، 11 دلار، 24 دلار، 59 دلار، 129 دلار و 299 دلار در ماه

  1. ابزار Tailwind؛ ابزاری قوی برای بازاریابی محتوای بصری

برخلاف ابزارهایی که تا اینجا به معرفی آن‌ها پرداختیم، ابزار Tailwind تنها برای مدیریت دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پینترست هستند. البته بر روی این دو شبکه تمرکز زیادی کرده است و قابلیت‌های بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید پست‌های خود را زمان‌بندی کنید، دایرکت‌های خود را مدیریت کنید و در نهایت به آنالیز فعالیت خود بپردازید. ویژگی‌ مهم این ابزار این است که به شما پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد بازاریابی خود می‌دهد که کمک زیادی به بازاریابی کسب‌وکارتان در این دو شبکه اجتماعی می‌کند.

ابزار Tailwind؛ ابزاری قوی برای بازاریابی محتوای بصری

ویژگی‌ منحصر به فرد این ابزار این است که به صورت تخصصی بر روی اینستاگرام و پینترست فعالیت می‌کند و توانسته کمک زیادی به بازاریابان این دو شبکه اجتماعی کند. از جمله ویژگی‌های این ابزار می‌توانید به قابلیت مدیریت محتوای بصری، ارتقاء محتوای پینترست و کمک به استفاده از UGC اینستاگرام (تولید محتوا توسط کاربران) اشاره کرد.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 9.99 دلار و 799.99 دلار در ماه

  1. Later؛ بزرگ‌ترین پلتفرم مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی

ابزار Later بر خلاف سایر ابزارها در ابتدا بر روی تمام شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده بود که در حال حاضر بیشتر بر روی اینستاگرام فعالیت می‌کند؛ البته شما می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در آن مدیریت کنید. بنابراین اگر قصد اینستاگرام مارکتینگ را دارید، می‌توانید روی این ابزار حساب کنید.

Later؛ بزرگ‌ترین پلتفرم مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی

مهم‌ترین ویژگی این ابزار تقویم محتوا بسیار قدرتمند آن است. به راحتی می‌توانید محتوای خود را اضافه و تاریخ انتشار آن را هم مشخص کنید تا این ابزار دقیقاً در همان زمان به انتشار محتوا بپردازد. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار لینک این پلتفرم، لینک سایت یا فروشگاه خود را بر روی پروفایل خود قرار دهید و آن را آنالیز کنید.

هزینه استفاده از این پلتفرم: 9 دلار، 19 دلار، 29 دلار، 49 دلار در ماه

بررسی 10 ابزار مدیریت محتوا در شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها

15 ابزاری که بخش قبلی به معرفی و بررسی آن‌ها پرداختیم، ممکن است نتواند نیازهای شما را برای شرکت‌های بزرگ و سازمانی رفع کند. در این بخش قصد داریم 10 ابزار کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر را برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ معرفی کنیم که احتمالاً بتوانند نیاز شما را برآورده کنند. البته باید توجه داشته باشید که اکثر این ابزارها سفارشی هستند و قیمت مشخصی به نمایش نگذاشته‌اند اما می‌توانید با آن‎ها تماس بگیرید و باتوجه به نیاز خود، قیمت بسته‌ای متناسب با نیازهای خود را دریافت کنید:

  1. Sprinklr؛ ابزار برای جذب ، تعامل و ارتباط با مشتریان

ابزار Sprinklr Social Cloud یکی از پلتفرم‌های شرکت Sprinklr است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر نوع سازمان یا شرکتی را به مشتریان خود وصل کنید. در واقع با استفاده از این ابزار می‌توانید تیم خود را به مشتریان تاثیرگذارتر متصل کنید و در 25 شبکه اجتماعی به صورت هم‌زمان فعالیت کنید. مشتریان نیز به بیشتر به حرف شما گوش می‌دهند، بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت با شما تعامل تاثیرگذارتری خواهند داشت.

Sprinklr؛ ابزار برای جذب ، تعامل و ارتباط با مشتریان

  1. Oktopost؛ ابزاری برای مدیریت صفحات مربوط به سازمان‌های B2B

Oktopost یک پلتفرم بسیار عالی برای کسب‌وکارهای B2B است! اگر شما هم یک کسب‌وکار B2B دارید و می‌خواهید ارتباط موثرتری با مشتریان خود داشته باشید، این ابزار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید دقیق‌تر مدیریت محتوا کنید و در زمان‌های خاص، محتوای خود را به صورت خودکار منتشر کنید.

Oktopost؛ ابزاری برای مدیریت صفحات مربوط به سازمان‌های B2B

از مدیریت محتوا تا حمایت از کارمندان خود را می‌توانید به کمک این ابزار انجام دهید. در نهایت این ابزار تمام قابلیت‌هایی که کسب‌وکارهای B2B به آن نیاز دارند را برای شما فراهم می‌کند.

  1. io؛ ابزاری برای انواع بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

این ابزار کاربردی هم تمام آن چیزی که بازاریابان شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارند را فراهم می‌کند. قابلیت‌های این ابزار از مدیریت رسانه های اجتماعی، آنالیز تعامل کاربران، مدیریت تجربه مشتری و ایجاد صفحات فرود را شامل می‌شود!

  1. HubSpot؛ ابزاری برای بازاریابی درون‌گرا

این ابزار تنها به شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود و می‌توانید از آن برای تمام فعالیت‌های بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنید. در واقع شما به کمک این ابزار می‌توانید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سئو را در یک پلتفرم داشته باشید. همچنین یک CRM حرفه‌ای برای ارتباط با مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد که کمک زیادی به مدیریت مشتریان کسب‌وکارتان می‌کند. همچنین شما می‌توانید گزارش‌های مربوط به آنالیز کانال‌های مختلف کسب‌وکارتان را به صورت خودکار دریافت کنید و راه‌کارهایی برای بهبود آن بیابید. هزینه این سرویس از 1120 دلار در ماه شروع می‌شود و با توجه به نیازهای سازمان شما افزایش پیدا می‌کند.

HubSpot؛ ابزاری برای بازاریابی درون‌گرا

  1. Salesforce Social Studio؛ پلتفرم جامعی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بر اساس نظرات دریافتی از متخصصان حوزه مدیریت محتوا در بخش شبکه‌های اجتماعی، ابزار Salesforce جامع‌ترین پلتفرم است. با استفاده از این ابزار به خوبی می‌توانید ارتباط خود را با مشتریان گسترش دهید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

  1. Social Hub؛ پلتفرم جامع برای بازاریابی تیمی

پلتفرم Social Hub یک ابزار بسیار قدرتمند برای سازمان‌های بزرگ به حساب می‌آید. به کمک این ابزار می‌توانید وضعیت کسب‌وکار یا سازمان خود را با توجه به اهداف خود آنالیز کنید و راه‌حل‌هایی را از طرف این پلتفرم دریافت کنید. همچنین لازم است بدانید این راه‌حل‌ها آن‌قدر هوشمندانه و دقیق هستند که احتمال ریسک در آن نزدیک به صفر است!

  1. ابزار Likeable Hub؛ استفاده از شبکه‌های اجتماعی به صورت آسان و کارآمد برای کسب‌وکارتان

این ابزار هم یکی دیگر از پلتفرم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را با استراتژی‌های کارآمدتری مدیریت کنید. این ابزار ایده‌های مختلفی در زمینه تولید محتوا می‌دهد و به عنوان یک ابزار مدیریت محتوا قدرتمند شناخته می‌شود! اگر به محتوای کسب‌وکارتان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.

  1. Spredfast؛ ابزاری برای مدیریت محتوا در سازمان‌های بزرگ

ابزار Spredfast یکی دیگر از پلتفرم‌های کاربردی در زمینه مدیریت محتوا است. قابلیت‌های مختلفی را به کمک این ابزار در دست دارید که به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک زیادی می‌کند! جالب است بدانید شرکت‌های بزرگی نظیر لینکدین از این ابزار استفاده می‌کنند که شاهد پیشرفت‌های زیادی در بخش رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بوده‌ایم.

Spredfast؛ ابزار مدیریت محتوا در سازمان‌های بزرگ

  1. Social Flow؛ پلتفرم انتشار، بازاریابی و مدیریت محتوا مبتنی بر داده‌ها

ابزار Social Flow یکی از کاربردی‌ترین‌ها در بخش مدیریت محتوا است. شما با پرداخت 299 دلار در ماه می‌توانید پیشنهادهای بسیار خوبی در زمینه تولید محتوا از این پلتفرم دریافت کنید. همچنین منابع بسیار خوبی برای تولید محتوای بصری و متنی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها برای ایده گرفتن در بخش تولید محتوا استفاده کنید. در کنار این قابلیت ارزشمند، شما می‌توانید تمام ابزارهای مدیریت محتوا را در دست داشته باشید؛ به عنوان مثال می‌توانید تقویم محتوا داشته باشید و زمان‌بندی دقیقی بر اساس آنالیزهای آن برای انتشار محتوا انجام دهید. در نهایت این ابزار به رشد صفحات اجتماعی شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید کسب‌وکارتان را تا حد زیادی رونق ببخشید.

  1. NUVI؛ ابزاری بی‌نظیر برای بازاریابی تمام شبکه‌های اجتماعی دنیا

یکی دیگر از ابزارهای بی‌نظیر در زمینه مدیریت محتوا و شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم NUVI است. با استفاده از این پلفترم می‌توانید زمان‌های تاثیرگذار برای انتشار محتوا را شناسایی کنید و در مورد استراتژی کسب‌وکارتان، تصمیم درستی بگیرید. در کنار این دو قابلیت ارزشمند و کاربردی، می‌توانید تمام ابزارهای موردنیاز در بخش مدیریت محتوا که در بخش ابزارهای دیگر به آن‌ها پرداختیم را به صورت جامع در دست داشته باشید. بنابراین اگر نیاز به یک ابزار کابردی و حرفه‌ای در زمینه مدیریت محتوا دارید، پیشنهاد می‌کنم از این ابزار کاربردی برای کسب‌وکار بزرگ خود استفاده کنید.

NUVI؛ ابزاری بی‌نظیر برای بازاریابی تمام شبکه‌های اجتماعی دنیانتیجه‌گیری

استفاده از ابزارهای مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید شبکه‌های اجتماعی خود را راحت‌تر مدیریت کنید. هر یک از ابزارهایی که در این مقاله معرفی کردیم، مزایا و معایبی دارند که البته هر یک از آن‌ها ممکن است بر اساس نیازهای شما مشخص می‌شوند. کسب‌وکارهای مختلف، هدف‌های متفاوتی در بخش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند که باید ابزارهای درستی را انتخاب کنند. شما هم به عنوان یک کسب‌وکار، ابتدا باید هدف خود در بخش استفاده از ابزارهای مدیریت محتوا مشخص کرده تا بتوانید ابزار درست و مناسبی انتخاب کنید. در این مقاله 25 ابزار برای کسب‌وکارهای مختلف کوچک و بزرگ را بررسی کردیم و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، از یک یا چند مورد استفاده کنید.

اکنون شما بگویید! به عنوان یک کسب‌وکار، انتظارتان از ابزارهای مدیریت محتوا چیست و تجربه استفاده از کدام ابزارها را داشته‌اید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر