اگر از اینستاگرام برای معرفی و فروش محصولاتتان استفاده می‌کنید، باید بدانید در حال فعالیت در یکی از مهم‌ترین شبکه بازاریابی اینترنتی در ایران هستید. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای معرفی محصولات یا خدمات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ دلیل آن هم استفاده تعداد زیادی از کاربران در اینستاگرام است و به راحتی می‌توانید به مخاطبان کسب‌وکار خود در ایران یا حتی خارج از ایران دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا کاربران را برای خرید به وبسایتتان هدایت کنید و فروش خود را بالا ببرید.

یکی از این قابلیت‌ها، استفاده از لینک در استوری اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران به صورت مستقیم از استوری خود به سایت منتقل کنید. در این مقاله یاد می‌گیریم که چگونه در استوری خود لینک قرار دهیم.

استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

قرار دادن لینک در استوری‌های اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را مستقیماً به صفحه خاصی از سایت خود منتقل کنند. مثلاً فرض کنید در یک استوری جدید‌ترین محصول یا خدمات کسب‌وکار خود را معرفی کردید و می‌خواهید کاربران آن را خریداری کنند! لینک صفحه خرید را در استوری می‌گذارید و کاربر را به آن صفحه می‌فرستید. با این روش کاربر خود را مستقیم به مشتری تبدیل می‌کنید.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

برای اضافه کردن لینک اینستاگرام تنها کافی است  3 مرحله زیر را طی کنید:

مرحله اول) استوری خود را ایجاد کنید!

در مرحله اول باید وارد استوری اینستاگرام شوید و استوری خود را ایجاد کنید؛ برای وارد استوری شویدیعنی یک عکس بگیرید یا به کمک بالا کشیدن صفحه از عکس‌ها یا ویدئوهای گالری موبایل خود استفاده کنید. پس از انتخاب عکس یا فیلم موردنظر وارد بخش بعدی خواهید شد که می‌توانید لینک خود را اضافه کنید.

مرحله دوم) لینک خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید!

از بالای صفحه، علامت استیکر را بزنید و در قسمت استیکرها، گزینه لینک را انتخاب کنید

در بخش URL لینک صفحه موردنظر یا محصول خود را وارد کنید؛

لینک وارد شده می‌تواند:

  1. لینک خرید یک محصول باشد
  2. یک آموزش باشد که در سایت شما منتشر شده
  3. لینک صفحه خدمات باشد که کاربر می‌تواند استفاده کند
  4. لینک یک مقاله یا سایت باشد که به فالوورهای خود معرفی کرده‌اید

در قسمت customise sticker text می‌توانید برای لینک خود یک متن دلخواه بنویسید تا لینک شما با آن متن نماش داده شود. اگر متن دلخواه را ننویسید، قسمت اول url یعنی سایت اصلی نمایش داده می‌شود.

بعد از وارد کردن لینک و متن، گزینه «Done» را بزنید و تمام. حالا استوری شما یک لینک دارد که اگر رو متن آن کلیک کنند، به صفحه مدنظر شما می‌روند.

نکته: قبل از استوری کردن، اگر روی متن لینک خود ضربه بزنید، می‌توانید رنگ ان را عوض کنید تا با پس زمینه شما همرنگ نباشد.

یک نکته مهم! اگر آنالیز لینک برای شما مهم است و می‌خواهید نرخ تبدیل را اندازه‌گیری کنید، باید از لینکی استفاده کنید که بتوانید آن را تحلیل کنید. مثلاً می‌توانید از لینک‌های سرویس گوگل آنالیز یا سایت Bit.ly استفاده کنید تا بتوانید تعداد کلیک کاربر بر روی لینک استوری اینستاگرام را ببینید.

همچنین باید توجه داشته باشید که در هر استوری تنها یک لینک می‌توانید قرار دهید و برای قرار دادن چندین لینک، باید چندین استوری منتشر کنید.

مرحله سوم) جزئیات استوری خود را قرار دهید!

در مرحله بعد می‌توانید جزئیات دیگری نظیر متن یا استیکر را به استوری خود اضافه کنید. در این تصویر با استفاده از استیکرهای مختلف، مردم را ترغیب می‌کند که وارد لینک شوند. اگر لینک شما مهم است و می‌خواهید نرخ تبدیل بالایی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم در استوری خود به کاربران بگویید که چرا باید بر روی لینک در استوری اینستاگرام کلیک کنند؟ مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنند یا با کلیک بر روی لینک وارد سایت شما شوند. به تصویر زیر دقت کنید:

 

چگونه از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای افزایش نرخ کلیک استفاده کنیم؟

با وجود آن که اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است و بازاریابان زیادی از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز هم امکانات کاملی برای بازاریابان ندارد. مثلاً قرار دادن لینک قابل کلیک در پست‌های اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید باشد اما برخلاف توییتر و فیسبوک در اینستاگرام وجود ندارد.

در حال حاضر بازاریابان تنها دو بخش برای قرار دادن لینک دارند:

  1. لینک بیو در پروفایل کاربر
  2. لینک در استوری اینستاگرام

در بایو پیج می‌توانید فقط یک لینک قرار دهید و اگر بخواهید هی تغییرش بدهید، زمان زیادی از شما می‌گیرد. لینک استوری اینستاگرام کمی بهتر است؛ شما می‌توانید در ایتوری‌های مختلف، لینک‌های مختلفی قرار دهید. مثلاً فرض کنید می‌خواهید لینک مربوط به یک پست را در دسترس کاربران قرار دهید. کافی است به کمک اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام پست خود را به استوری منتقل کنید و لینک موردنظر را در آن استوری قرار دهید.

راه‌کارهایی برای افزایش نرخ کلیک لینک در استوری اینستاگرام

یکی از اشتباهات رایج پیج‌های بیزینسی، استفاده زیاد از لینک در استوری اینستاگرام است و همین مسئله سبب می‌شود تا نرخ کلیک تا حد زیادی کاهش پیدا کند.شما باید تنها در استوری‌های مهم که لینک آن برای کاربران مفید و ارزشمند است، لینک بگذارند. در ادامه به بررسی چند راه‌کار ارزشمند و خلاقانه می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توانید نرخ کلیک لینک‌های استوری خود را افزایش دهید:

  1. هدایت کاربران به پست‌های جدید سایت

یکی از ارزشمندترین لینک‌هایی که که برای کاربران هم مفید است، لینک پست‌های جدید سایت است! با استفاده از لینک پست‌های خود و اشتراک‌گذاری آن در استوری‌ها می‌توانید کاربران زیادی را به سایت خود هدایت کنید. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را جلب می‌کند، نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین باید توجه داشته باشید که نحوه توزیع محتوا و درخواست شما از کاربران برای خواندن آن پست بسیار مهم است. اگر نتوانید به خوبی پست موردنظر را ارائه کنید، کاربران کمی بر روی لینک استوری کلیک می‌کنند.

 

همچنین می‌توانید یک پست جذاب و حرفه‌ای در رابطه با پست وبلاگ خود بر روی صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید تا کاربرانی که پست‌ها را می‌بینند هم از آن پست استفاده کنند. در پست خود می‌توانید به کاربران بگویید لینک پست سایت شما در بخش استوری قابل کلیک است و به راحتی می‌توانند محتوای موردنظر را بخوانند. مسئله مهم دیگر این است که توضیحات کپشن باید خلاصه کوتاهی از محتوای تولید شده در سایت باشد تا کاربر بداند آن محتوا حاوی چه مطالبی است!

  1. گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای مشاهده ویدئوی یا دوره آموزشی کامل

برخی استوری‌ها حاوی محتوای ارزشمند هستند اما زمان استوری برای مشاهده کامل آن کم است. البته الان می‌شود ویدیوی 10 دقیقه‌ای در اینستاگرام پست کرد ولی همچنان محدودیت زمانی دارد.

IGTV-اینستاگرام

اگر ویدئوی شما کامل است یا می‌خواهید یک دوره آموزشی جامع را به کاربران ارائه کنید، کافی است ویدئوی بسیار کوتاهی از معرفی دوره آموزشی قرار دهید و از کاربران بخواهید برای دیدن اطلاعات بیشتر یا شرکت در آن دوره آموزشی از لینک استوری استفاده کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید! البته این مسئله هم کاملاً به نوع ویدئو و محتوایی که در استوری ارائه می‌کنید خواهد داشت اما اگر بتوانید محتوای خوبی ارائه کنید، نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

  1. انتشار محتوای منحصر به فرد نظیر نتایج مسابقه در سایت

اگر در صفحه خود مسابقاتی برگزار می‌کنید که کاربران علاقه زیادی به دانستن برنده آن دارند، یک امتیاز مثبت در دستان شما قرار دارد. کافی است در یک پست مربوط به سایت، نام برندگان را درج کنید و در یک استوری از کاربران بخواهید بر دیدن نام برندگان بر روی لینک استوری کلیک کنند و وارد صفحه شما شوند. کاربران علاقه زیادی به دانستن نام برندگان دارند تا بدانند برنده‌ شده‌اند یا خیر! شما هم از این راه می‌توانید ترافیک سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

البته برخی از کاربران این کار را کاربر آزاری نامیده‌اند اما این کار به دلیل مزیت‌هایی که ممکن است برای کاربران داشته باشد، هیچ‌گاه کاربر را نسبت به کسب‌وکار و برند شما دلسرد نمی‌کند و به راحتی می‌توانید از این روش برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنید.

  1. تبلیغ محصولات یا خدمات مربوط به کسب‌وکارتان

اینستاگرام یک شبکه بسیار عالی برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود است! به خصوص اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد به راحتی می‌توانید فروش خوبی را تجربه کنید. اگر محصول یا خدماتی در سایت خود دارید و می‌خواهید از طریق اینستاگرام آن را بازاریابی کنید، کافی است لینک صفحه خرید آن محصول را در یک استوری که شامل تصاویر و توضیحات آن محصول می‌شود، قرار دهید. در این صورت کاربران اطلاعات محصول را می‌خوانند و در صورت نیاز مستقیم وارد سایت شما می‌شوند و آن محصول را خریداری می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که نباید همه استوری‌های شما بشود تبلیغ محصول! کاربران در صفحه اینستاگرام شما به دنبال محتوای ارزشمند و مفید هستند و اگر بخواهید دائماً محصول خود را تبلیغ کنید، پس از مدت فالوورهای واقعی شما ریزش زیادی پیدا می‌کنند.

بنابراین هدف اول شما باید دادن اطلاعات مفید به کاربران باشد و در مرحله بعدی می‌توانید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر بیشتر لینک‌های شما محتوای مفید و ارزشمند به کاربران ارائه کند، کاربر حس نمی‌کند که با هربار کلیک بر روی لینک‌های استوری وارد صفحه خرید یک محصول می‌شود. بنابراین همیشه به شما اعتماد دارد و این مسئله نه تنها بر روی نرخ کلیک تاثیر دارد، بلکه فروش شما را هم افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید یک فروش موفق برای محصولات جدید خود را تجربه کنید، کافی است راه قبلی را پیش بگیرید و اطلاعات ارزشمند به کاربران ارائه کنید. در میان محتوای ارزشمند خود می‌توانید محصول یا خدمات جدید خود را هم تبلیغ کنید و فروش بهتری داشته باشید.

نتیجه‌گیری

استفاده از لینک در استوری اینستاگرام به صفحات اینستاگرامی کمک می‌کند تا بتوانند صفحات مهم سایت خود نظیر صفحه خرید یک محصول را به کاربران ارائه کنند. اگر محتوای صفحه شما ارزشمند باشد، به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات خود را هم معرفی کنید و به این روش فروش بسیار خوبی را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی نکات مهم در این زمینه پرداختیم که به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای افزایش نرخ کلیک خود استفاده کنید.

اکنون شما بگویید! اگر صاحب یک پیج هستید، به نظرتان چه لینک‌هایی برای کاربران ارزشمند و مفید هستند؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر