هنگامی که کاربران وارد اپلکیشین اینستاگرام می‌شوند، اولین چیزی که در بالای اپلیکیشن می‌بینند استوری اینستاگرام است. استوری اینستاگرام مهم‌ترین ابزار این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود که کاربران تعامل بسیار خوبی با آن دارند و به راحتی می‌توانند با صفحات مختلف ارتباط برقرار کنند. بهترین راه ارتباطی با فالوورها استوری است. چون 80 درصد بیشتر از پست‌های عادی دیده می‌شود.

اگر دوست دارید استوری را از صفر تا 100 یاد بگیرید، یعنی از ایجاد تا آنالیز و یاد گرفتن کاربرد دقیق استیکرها، دوره گام به گام اینستاگرام را از دست ندهید. چون ما در این دوره هرچیزی که راجع به اینستاگرام لازم است بدانید را آماده کرده‌ایم.

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

اگر شما هم از اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی اینترنتی خود استفاده می‌کنید، باید استفاده از استوری را در اولیت قرار دهید. بر اساس الگوریتم‌های جدید اینستاگرام ممکن است پست‌های شما همیشه بالا نباشند اما استوری‌های شما همیشه توجه کاربران را جلب می‌کند و اکثر دنبال‌کنندگان شما آن را می‌بینند. در این مقاله قصد داریم به آموزش استوری اینستاگرام بپردازیم و نحوه آنالیز استوری‌ها را به شما آموزش دهیم. تا زمانی که ندانید استوری‌ها چقدر بر روی فروش کسب‌وکارتان تاثیر گذاشته‌اند، نمی‌توانید استراتژی درستی برای انتشار استوری داشته باشید! اگر آماده‌اید در ادامه با آموزش استوری اینستاگرام همراه ما باشید.

چرا باید از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بیشتر در میان کاربران دیده شوید! هدف از فعالیت در اینستاگرام بیشتر دیده شدن است و این مورد در کسب‌وکارهای آنلاین، اولین قدم برای افزایش فروش است. هدف هر کسب‌وکاری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش است و مقاله آموزش استوری اینستاگرام به شما کمک‌ می‌کند تا بیشتر دیده شوید و مشتریان خدمات خود را افزایش دهید. افراد هنگامی که وارد اینستاگرام می‌شود، در بالای صفحه فید خود دایره‌های رنگی می‌بینند که نظرشان را جلب می‌کند؛ این دایره‌ها همان استوری هستند که با کلیک کاربران بر روی آن، استوری شما برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. هر فرد می‌تواند بی‌نهایت استوری را به صورت هم‌زمان منتشر کند اما اگر این استوری‌ها برای کاربران مفید یا جذاب نباشند آن را رد می‌کنند و استوری کاربر بعدی را می‌بینند. همچنین اگر استوری شما به اندازه کافی جذاب باشد، کاربران روی آن ریپلای می‌زنند و کامنتی برای شما ارسال می‌کند! این کامنت‌ها از طریق بخش دایرکت قابل مشاهده و پاسخ دادن هستند.

چرا باید از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام، قابلیت فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌ها در اینستاگرام است! اگر شما نوتیفیکیشن پست‌ها یا استوری سایر کاربران را فعال کنید، با انتشار آن در صفحه موردنظر برای شما اعلانی ارسال می‌شود. اگر قصد دارید تعداد بازدید و تعامل کاربران با پست‌ها و استوری‌ها شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، باید آن‌ها را تشویق به فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های صفحه خود کنید. با فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های استوری صفحه شما توسط کاربران، هنگامی که یک استوری جدید منتشر کنید کاربران در بخش اعلان‌های موبایل خود پیام آن را دریافت می‌کنند و سریعاً استوری شما را می‌بینند. البته باید توجه داشته باشید که استوری‌های شما آن‌قدر جذاب باشند که کاربران همیشه استوری شما را ببیند؛ اگر استوری شما جذاب نباشد، کاربران نوتیفیکیشن صفحه اینستاگرام شما را خاموش می‌کنند و به مرور زمان تعامل صفحه شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب استوری اینستاگرام این است که کاربران هنگامی که صفحه شما را در بخش Explore جستجو می‌کنند، دایره قرمز مربوط به استوری در کنار حساب کاربری شما نمایش داده می‌شود.

البته این مورد در صورتی است که استوری فعالی داشته باشید! منظور ما از استوری فعال، استوری‌‍ای است که کمتر از 24 ساعت از زمان انتشار آن گذشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که صفحه شما عمومی باشد؛ استوری مربوط به صفحات خصوصی در این بخش دیده نمی‌شود و شخص برای دیدن استوری حتماً باید شما را فالو کند. در این بخش هم شانس افزایش بازدید استوری‌ها بسیار زیاد است و به راحتی می‌توانید از طریق استوری‌ها، فالوورهای هدفمند خود را هم افزایش دهید.

  1. استوری خود را ایجاد کنید!

در بخش اول آموزش استوری اینستاگرام قصد داریم به بررسی مواردی که کاربران در کنار استوری شما می‌بینند، اشاره کنیم. اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً تاکنون به این مورد دقت کرده‌اید که در هنگام مشاهده استوری کاربران، علاوه بر استوری آن‌ها چیزهای دیگری هم دیده می‌شود! مثلاً نام کاربری، تصویر پروفایل، نوار پیشرفت استوری و… را هم می‌بینید.

آموزش استوری اینستاگرام

بنابراین باید توجه داشته باشید که تصویر پروفایل یا نام کاربری شما به گونه‌ای باشد که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی تصویر شما و بازدید از پروفایلتان کند. این کار به شما کمک می‌کند تا تعامل صفحه خود را افزایش دهید و با هدایت کاربران از استوری به صفحه پروفایل، خدمات و محصولات خود را معرفی کنید.

در پایین استوری هم سه قابلیت مهم دیده می‌شود: اولی بخش ریپلای کردن و پاسخ دادن به استوری، دومی بخش ارسال تصویر برای شما و سومی اشتراک‌گذاری استوری با سایر کاربران است! محتوای استوری شما باید شامل متن یا هشتگ‌هایی باشد که کاربران را به ارسال پیام از طریق ریپلای استوری دعوت کند. متن‌ها در استوری اهمیت بسیار زیادی دارند! در واقع شما به کمک متن‌ها می‌توانید کاربران خود را ترغیب به ارسال ریپلای کنید. مثلاً می‌توانید یک سوال از آن‌ها بپرسید و بخواهید که پاسخ خود را برای شما ارسال کنند. همچنین منشن کردن سایر کاربران می‌تواند تعداد بازدید استوری شما را افزایش دهد؛ هنگامی که شما یک کاربر را منشن می‌کنید، ممکن است آن کاربر هم استوری شما را به اشتراک بگذارد و فالوورهای آن کاربر با کلیک بر روی استوری می‌توانند وارد صفحه شما شوند. به همین دلیل است که به راحتی می‌توانید بازدید استوری‌های خود را افزایش دهید. منشن کردن سایر کاربران به کمک کاراکتر @ و قرار دادن نام کاربری موردنظر پس از آن انجام می‌شود.

همچنین اگر صفحه شما عمومی باشد، با قرار دادن هشتگ‌های پرمخاطب به راحتی می‌توانید در بخش استوری‌های آن هشتگ دیده شوید و بازدید استوری خود را افزایش دهید. برای استفاده از هشتگ‌ها در استوری کافی است کاراکتر # را قبل از کلمه موردنظر خود برای آن هشتگ قرار دهید. افزایش بازدید استوری به معنای افزایش تعامل صفحه است و به کمک آن می‌توانید محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنید. اگر می‌خواهید فروش بیشتری را تجربه کنید، در ادامه آموزش استوری اینستاگرام ما را همراهی کنید.

  1. آموزش استوری اینستاگرام و تنظیمات آن

اگر از کاربرانی هستید که از استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که استوری اینستاگرام تنظیماتی دارد که شاید بدردتان بخورد! مثلاً گاهی اوقات نمی‌خواهید کاربری که در لیست فالوورهای شما قرار دارد، استوری شما را ببیند و این در حالی است که شاید دلتان نخواهد این دسته از کاربران را از لیست فالوورهای خود حذف کنید! در بخش تنظیمات اینستاگرام این تنظیمات قابل دسترسی است و به راحتی می‌توانید این افراد را از لیست بینندگان استوری خود Hide  کنید.

برای دسترسی به تنظیمات استوری کافی است از طریق صفحه اصلی اینستاگرام، بر روی آیکن استوری کلیک کنید. در بخش بالا و سمت چپ علامت چرخ‌دنده یا همان تنظیمات استوری در دسترس است که با کلیک بر روی آن می‌توانید وارد بخش تنظیمات استوری شوید. در این بخش چندین گزینه در دسترس شما قرار دارد:

Hide Story From

با استفاده از این قابلیت می‌توانید کاربران موردنظر خود را Hide کنید تا استوری شما را نبینند. برای این کار کافی است بر روی این بخش کلیک کنید و کاربران موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی Done کلیک کنید؛ از این پس این دسته از کاربران نمی‌توانند استوری‌های شما را ببینند و این در حالی است که هنوز در لیست فالوورهای شما قرار دارند.

Close friends

دوستان نزدیک یا Close friends یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی و جذاب اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تعدادی از دوستان خود را در لیست کلوزفرند قرار دهید و استوری‌های موردنظر را تنها به این دسته از کاربران نمایش دهید. لیست کلوزفرند شما می‌توانید از بین فالوینگ‌هایتان باشد و استوری‌های خاص را تنها به کاربران موردنظرتان در لیست Close Friends نمایش دهید.

Allow message replies

ریپلای استوری یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی اینستاگرام است که به افزایش تعامل صفحه کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید به کاربران اجازه پاسخ دادن به استوری‌های خود را بدهید. البته در این بخش 3 آپشن در اختیار شما قرار گرفته است:

Your Followers: با استفاده از این گزینه به تمام افراد (فالوورهای خود) اجازه پاسخ دادن به استوری خود را می‌دهید؛ در واقع محدودیتی برای پاسخ دادن به استوری‌های شما وجود ندارد.

Followers you follow back: با استفاده از این گزینه تنها کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند و شما هم آن‌ها را فالو کرده‌اید قادر به پاسخ به استوری شما هستند؛ در واقع کاربرانی که شما آن‌ها را فالو نکرده باشید اما آن‌ها شما را فالو کرده باشند نمی‌توانند به استوری شما پاسخ دهند.

Off: با انتخاب این گزینه هیچ فردی نمی‌تواند به استوری شما پاسخ دهد؛ حتی افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده باشید هم نمی‌توانند به استوری شما پاسخ دهند.

با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از سه گزینه بالا را انتخاب کرده و محدودیتی برای پاسخ دادن کاربران به استوری خود انتخاب کنید.

Saving

ذخیره کردن استوری اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب در اینستاگرام است. در این بخش از تنظیمات استوری اینستاگرام، دو گزینه در اختیار شما قرار دارد:

Save to gallery: با استفاده از این گزینه می‌توانید استوری‌های خود را پس از اشتراک‌گذاری به صورت خودکار در گالری ذخیره کنید. البته با توجه به این که شما به صورت دستی هم می‌توانید استوری‌های خود را ذخیره کنید، پیشنهاد می‌کنم این گزینه را فعال نکنید و استوری‌های موردنظر و مهم خود را به صورت دستی ذخیره کنید.

Save to archive: با استفاده از این گزینه به راحتی می‌توانید استوری‌های خود را در بخش آرشیو اینستاگرام ذخیره کنید! این گزینه را فعال کنید تا اگر در آینده نیاز به اشتراک‌گذاری و انتشار استوری‌های قدیمی خود را داشتید، تنها به یک کلیک بتوانید آن را منتشر کنید. این بخش حافظه‌ای از موبایل شما را اشغال نمی‌کند و بر روی سرورهای اینستاگرام ذخیره می‌شود؛ در صورت نیاز به استوری‌های خود نیز کافی است آن‌ها را از طریق بخش Story Archives ببینید یا ذخیره کنید.

به کمک دو گزینه بالا به راحتی می‌توانید استوری‌های خود را در گالری یا آرشیو استوری خود ذخیره و در آینده از آن‌ها استفاده کنید.

Sharing

قابلیت کاربردی دیگر در اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها توسط کاربران است. در این بخش از تنظیمات اینستاگرام شما می‌‌توانید قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها را توسط کاربران فعال یا غیرفعال کنید. برای فعال‌سازی کافی است گزینه Allow Sharing را انتخاب کنید تا کاربران بتوانند استوری شما را برای دیگران ارسال کنند. البته توجه داشته باشید که اگر صفحه شما خصوصی است، کاربران نمی‌توانند آن را برای کاربرانی که در لیست فالوورهایتان قرار ندارند ارسال کنند. اگر مدیریت صفحه مربوط به کسب‌وکارتان را برعهده دارید، حتماً صفحه شما عمومی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم این گزینه را فعال کنید تا کاربران هم بتوانند صفحه شما را تبلیغ کنند و آن را برای دوستان خود بفرستند! در این صورت تعداد فالوورهای شما هم افزایش پیدا می‌کند و به کمک بازاریابی درست می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

همچنین به کمک گزینه Share tour story to facebook می‌توانید استوری خود را علاوه بر اینستاگرام، به صورت هم‌زمان در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

  1. انتخاب فرمت استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در اینستاگرام، وجود فرمت‌های مختلف برای استوری گذاشتن است. در حال حاضر شما چندین فرمت استوری دسترسی دارید و احتمالاً در آینده چندین فرمت دیگر هم به اینستاگرام اضافه شود.

آموزش استوری اینستاگرام؛ از ایجاد تا آنالیز استوری!

حالت Normal

حالت معمولی استوری‌های اینستاگرام است که اکثر استوری‌های اینستاگرام با این فرمت به اشتراک‌ گذاشته می‌شود. اگر فیلم‌های کوتاه (در حد 15 ثانیه) یا عکس‌های خود را به کمک این فرمت به اشتراک بگذارید تا 24 ساعت در صفحه شما باقی می‌مانند و کاربران می‌توانند بر روی آن ریپلای کنند. در این بخش می‌توانید به کمک دوربین عکس بگیرید یا با کشیدن صفحه به بالا از تصاویر اخیر گالری خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیش از اشتراک‌گذاری ویدئوی خود می‌توانید به کمک ابزارهای اینستاگرام، استوری خود را جذاب‌تر کنید! مثلاً می‌توانید از استیکر‌ها یا اموجی‌ها استفاده کنید و نظر کاربران را بیشتر جلب کنید.

حالت Live

حالت لایو یا زنده حالی است که می‌توانید در همان لحظه صحنه‌ای را به کاربران نمایش دهید؛ مثلاً اگر قصد دارید همایشی برگزار کنید، می‌توانید برای کاربرانی که حضور ندارند لایو بگذارید و همایش خود را به صورت زنده به کاربران نمایش دهید. حالت لایو به شما اجازه می‌دهد تا 60 دقیقه با کاربران در ارتباط باشید و کاربران هم به صورت زنده برای شما کامنت بگذارند. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این فرمت، قابلیت ذخیره لایو تا 24 ساعت پس از پایان لایو برای کاربران است.

حالت بومرنگ

یکی دیگر از قابلیت‌‍های استوری اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری ویدئو به صورت بومرنگ است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای جذابی تهیه کنید؛ ویدئوهایی که 1 تا 3 ثانیه از ویدئوی شما را ذخیره می‌کند و با افزایش سرعت آن، چندین بار نمایش می‌دهد.

حالت Rewind

این حالت تنها برای دسته خاصی از کاربران فعال است و احتمالاً بستگی به ناحیه سکونت دارد! اگر برای شما فعال نمی‌شود، از روش تغییر پروکسی استفاده کنید تا فعال شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا ویدئوی خود را ضبط کنید و به صورت معکوس نمایش دهید! پس از تهیه ویدئوی خود می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و استیکر موردنظر خود را به آن اضافه کنید.

آموزش استوری اینستاگرام

حالت Hands-Free

اگر قصد تهیه ویدئو در استوری اینستاگرام را دارید، حتماً می‌دانید که در حالت نرمال باید انگشت خود را بر روی دایره مربوط به ضبط فیلم یا عکس قرار دهید. به کمک حالت Hands-Free به راحتی می‌توانید ویدئوی خود را بدون نگه داشتن دایره ضبط کنید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. کافی است یک بار دایره را فشار دهید و یک ویدئوی 15 ثانیه‌ای ضبط کنید، سپس آن را ویرایش کنید و با کاربران به اشتراک بگذارید.

  1. استوری‌های خود را ویرایش کرده و قابلیت‌های دلخواه را به آن اضافه کنید!

به غیر از حالت لایو اینستاگرام، سایر فرمت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید. برای این کار ابتدا باید استوری خود را تهیه کنید و سپس به آن استیکر، اموجی، لینک و قابلیت‌های دیگر اضافه کنید. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

الف) قرار دادن لینک در استوری

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که برای صفحات کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد، قابلیت قرار دادن لینک در استوری است. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید لینک سایت خود را به استوری‌ها اضافه کنید. این قابلیت‌ بر روی صفحاتی که بیش از 10,000 فالوور دارند و همچنین صفحات تایید شده وجود دارد. در بالای استوری آیکن لینک  وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید لینک خود را اضافه کنید و کاربر با کشیدن استوری به سمت بالا، وارد لینک موردنظر شود. مسئله‌ای که اهمیت دارد، این است که استوری شما با لینکی که در استوری قرار می‌دهید کاملاً مرتبط باشد تا بتوانید بیشترین بازخورد را بگیرید. اگر می‌خواهید در مورد لینک استوری اینستاگرام بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم مقاله چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟ را بخوانید تا با مزایای این قابلیت هم بیشتر آشنا شوید.

ب) استفاده از استیکرهای اینستاگرام

اگر مقاله آموزش استوری اینستاگرام را به صورت کامل خوانده باشید، حتماً تاکنون با مهم‌ترین دلیل استفاده از استیکرهای اینستاگرام آشنا شده‌اید! مهم‌ترین دلیل استفاده از استیکرهای اینستاگرام، افزایش تعامل صفحه است تا بتوانید کاربران را ترغیب به مشاکت بیشتر در صفحه خود کنید؛ مثلاً آن‌ها را ترغیب به درج کامنت یا لایک کردن پست‌ها کنید. برای استفاده از استیکرهای اینستاگرام کافی است پس از تهیه استوری، روی آیکن مربوط به استیکرها کلیک کنید و استیکر موردنظر خود را انتخاب کنید. در مقالات قبلی استفاده از استیکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم که تاثیر زیادی در افزایش تعامل صفحه دارند، برخی از این مقالات عبارتند از:

پیشنهاد می‌کنم 3 مقاله بالا را که اهمیت زیادی در استفاده استیکرها دارد، بخوانید؛ با خواندن این مقالات می‌توانید از استیکرها بهینه‌تر استفاده کنید و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

ج) استفاده از ابزار Drawing یا مداد

یکی دیگر از ابزارهای ساده و ابتدایی در استوری اینستاگرام، ابزار Drawing است. احتمالاً با دیدن این ابزار یاد نرم‌افزار paint در ویندوز بیفتید! به کمک این ابزار می‌توانید خطوطی را در استوری خود بکشید یا به صورت دست‌نویس متنی را بر روی استوری خود بنویسید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید از چندین نوع قلم استفاده کنید و سایز آن را از خیلی ریز به خیلی درشت تغییر دهید.

استفاده از قابلیت Text

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی که در این بخش از آموزش استوری اینستاگرام قصد بررسی آن را داریم، قابلیت Text یا متن است. اگر به استوری فالوینگ‌های خود دقت باشید، قطعاً هزاران استوری را میی‌بینید که در کنار عکس، متنی را هم نوشته‌اند! این کار به کمک ابزار Text انجام شده است. به کمک این ابزار می‌توانید متن معمولی بنوسید یا به کمک کاراکتر @ کاربری را منشن کنید. همچنین به کمک کاراکتر # نیز می‌توانید یک هشتگ در استوری خود قرار دهید یا از طریق بخش استیکرها، استیکر Mention را استفاده کنید.

  1. استوری خود را منتشر کنید!

در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام به بخش اشتراک‌گذاری و انتشار استوری اینستاگرام می‌پردازیم. پس از آن که استوری خود را متناسب با نیاز و سلیقه خود ویرایش کردید، اکنون زمان آن را رسیده است که استوری خود را به اشتراک بگذارید. برای اشتراک‌گذاری استوری دو راه دارید:

Send to؛ اشتراک‌گذاری برای تمام کاربران! به کمک این گزینه می‌توانید استوری خود را با تمام فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و به آن‌ها نمایش دهید. با انتخاب این گزینه تنها افرادی که آن‌ها را Hide کرده باشید نمی‌توانند استوری شما را ببینند اما بقیه فالوورهایتان استوری را مشاهده خواهند کرد.

Close Friends؛ اشتراک‌گذاری برای دوستان نزدیک! در مقاله آموزش استوری اینستاگرام به بررسی کلوزفرند در اینستاگرام پرداختیم و گفتیم که می‌توانید استوری خود را تنها به کاربران خاصی نمایش دهید. لیست این کاربران را می‌توانید شخصی‌سازی کنید و افراد جدیدی را به آن اضافه کنید. با انتخاب این گزینه استوری شما تنها به کاربرانی که در لیست کلوزفرند شما قرار دارند، نمایش داده می‌شود و به جای رنگ قرمز در اطراف استوری، به رنگ سبز دیده می‌شود. برای این کار کافی است به جای گزینه Send to بر روی Close Friends کلیک کنید.

به کمک این دو گزینه می‌توانید استوری خود را به کاربران نمایش دهید و بازخورد آن‌ها را دریافت کنید.

  1. تعامل خود را با فالوورهایتان افزایش دهید!

مسئله بسیار مهمی که در اینستاگرام وجود دارد اما گاهی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، میزان تعامل کاربران با صفحه است! میزان موفقیت بازاریابی شما در اینستاگرام کاملاً به تعامل کاربران بستگی دارد؛ هر چقدر کاربران بیشتر با صفحه شما تعامل داشته باشند، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و میزان فروش شما افزایش بیشتری پیدا می‌کند. استوری‌هایی در اینستاگرام منتشر کنید که کاربران را به چالش بکشد و آن‌ها را به دایرکت خود هدایت کنید. مثلاً می‌توانید از آن‌ها بخواهید نظر یا پیشنهاد خود را در مورد چیزی بگویند و کد تخفیف از شما هدیه بگیرند. کمی خلاقیت به خرج دهید! مثلاً اگر صفحه شما کمتر از 10,000 فالوور دارد و می‌خواهید لینکی به کاربران ارائه کنید، کافی است از آن‌ها بخواهید برای دریافت لینک صفحه موردنظر بر روی استوری ریپلای بزنند. با این روش می‌توانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید و ارتباط بیشتری با کاربران خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر کاربران به استوری شما پاسخ دهند، پیام آن‌ها در بخش دایرکت ظاهر می‌شود و به راحتی می‌توانید از همین طریق برای آن‌ها پاسخی ارسال کنید:

آموزش استوری اینستاگرام

پاسخ‌ها به صورت زیر به شما نمایش داده می‌شوند:

آموزش استوری اینستاگرام؛ از ایجاد تا آنالیز استوری!

شما می‌توانید پاسخی ارسال کنید، اموجی قلب بفرستید یا حتی با دوبار کلیک بر روی پیام کاربران آن را لایک کنید.

  1. استوری‌های خود را آنالیز کنید!

در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام قصد داریم به مهم‌ترین بخش استوری، یعنی آنالیز استوری‌ اینستاگرام بپردازیم. مهم‌تر از محتوای استوری این است که بدانید کاربران چقدر با استوری شما تعامل برقرار کرده‌اند! در واقع برای آن که بتوانید علاقه کاربران را شناسایی کنید تا استراتژی خوبی برای تولید استوری تدوین کنید، باید استوری‌های خود را آنالیز کنید. شما در هر زمان (حتی بعد از ناپدید شدن استوری پس از 24 ساعت) می‌توانید تعداد بازدید و حتی بازدیدکندگان استوری را ببینید. اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید، insights اینستاگرام اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته اگر به اطلاعات خیلی دقیق نیاز دارید، باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید؛ اگر چه insights اینستاگرام اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد اما برای کسب‌وکارهای بزرگ کافی است. با استفاده از insignts شما می‌توانید تعداد کلیک بر روی منشن‌ها یا هشتگ‌های اینستاگرام را اندازه‌گیری کنید.

نتیجه‌گیری

استفاده از استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله به آموزش استوری اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید از قابلیت‌های آن به درستی استفاده و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

اکنون شما بگویید! به عنوان مدیر یک صفحه اینستاگرامی، به نظرتان کدام قابلیت‌ها در استوری اینستاگرام باعث افزایش تعامل صفحه می‌شوند؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر