یکی از دغدغه‌های بسیار مهم اکثر مدیران اینستاگرامی این است که پست‌های آن‌ها دیده نمی‌شوند یا کاربران زیادی آن‌ها را دنبال نمی‌کنند! این در حالی است که این صفحات پست‌های بسیار خوبی تولید می‌کنند و اگر همین پست‌ها در صفحاتی که فالوورهای بیشتری دارند وجود داشته باشد، بازخوردهای بسیار خوبی می‌گیرند. اگر شما هم مدیریت چنین صفحاتی را بر عهده دارید، باید بدانید که مشکل از پست‌های شما نیست؛ بلکه نوع توزیع محتوای شما مشکل دارد و نمی‌تواند کاربران را تشویق به مشارکت کند. راه‌کارهای مختلفی برای تشویق کاربران برای مشارکت در صفحه شما وجود دارد اما برخی از آن‌ها بازدهی بهتری دارند.

در واقع شما باید کاری انجام دهید که کاربران با پست‌های شما درگیر شوند؛ مثلاً برای شما کامنت بفرستند یا پست شما را لایک کنند. این موارد کوچک‌ترین کارهایی هستند که کاربران می‌توانند در صفحه شما انجام دهند اما همین کارهای کوچک هم برای صفحه شما بسیار مفید است. اگر مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید که محصولات یا خدمات خود را به کمک اینستاگرام می‌فروشید، می‌توانید فالوورهای خود را به مشتریان کسب‌وکار خود تبدیل کرده و فروش بیشتری را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 راه‌کار بسیار عالی که به بیشتر دیده شدن در اینستاگرام کمک می‌کند بپردازیم. اگر آماده هستید، در ادامه همراه ما باشید تا این 5 راه‌کار را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر دیده شدن در اینستاگرام و افزایش فالوورهای صفحه

برا بیشتر دیده شدن در اینستاگرام شما باید کارهایی انجام دهید که نظر کاربران را جلب کنید! هنگامی که نظر کاربران را جلب کنید، برای شما کامنت می‌گذارند یا پست‌های شما را لایک می‌کنند. بهترین کار برای دعوت کاربران به لایک کردن و کامنت گذاشتن این است که آن‌ها را به چالش بکشید! مثلاً یکی از راه‌های بسیار پربازده، برگزاری مسابقات هیجان‌انگیز به همراه جوایز عالی است تا بتوانید کاربران را ترغیب به مشارکت کنید. البته منظور ما از جوایز عالی، جایزه‌های چند میلیون تومانی نیست! بلکه جایزه‌هایی است که کاربران آن را دوست دارند. مثلاً می‌توانید یکی از محصولات یا خدمات کسب‌وکارتان را به عنوان جایزه به کاربران معرفی کنید. بسیاری از کاربران دوست دارند که یکی از محصولات یا خدمات شما را رایگان دریافت کنند و به همین دلیل در مسابقه شما شرکت خواند کرد. بنابراین برگزاری مسابقه یکی از راه‌های بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است که در ادامه به بررسی کامل‌تر آن خواهیم پرداخت.

  1. از هشتگ‌ها برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام استفاده کنید!

بسیاری از کاربران به هشتگ اینستاگرام اهمیت نمی‌دهند و فکر می‌کنند هشتگ‌ها مفید نیستند! صفحات اینستاگرامی که از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند، بخشی از فالوورها و بازدید پست‌های خود را از طریق هشتگ‌ها به دست می‌آورند. هشتگ‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا تنها با یک کلیک به پست‌های موردنظر خود را پیدا کنند! در واقع هشتگ‌ها به توزیع بیشتر محتوا به کاربران اینستاگرام کمک می‌کنند و با استفاده از آن می‌توانید پست خود را به هزاران کاربر نمایش دهید؛ البته برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام باید از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید تا کاربران بیشتری پست شما را ببینند.

از هشتگ‌ها برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام استفاده کنید!

برای استفاده از هشتگ‌ها، ابتدا باید هشتگ‌های مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید! پس از پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط باید میزان جستجو و توجه کاربران به آن‌ها را هم پیدا کرده و نوعی اولویت‌بندی بین هشتگ‌های خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام محدودیتی برای استفاده از هشتگ‌ها ندارد اما حالت بهینه استفاده از 5 تا 12 هشتگ در پست‌های اینستاگرام است. همچنین باید بدانید در هر حوزه فعالیتی تنها چند هشتگ پرطرفدار وجود دارد؛ مثلاً شاید تنها 5 هشتگ مهم و پرجستجو در حوزه کاری شما وجود داشته باشد و بقیه هشتگ‌ها زیاد پرطرفدار نباشند.

مسئله مهم دیگر این است که هنگام استفاده از هشتگ‌ها به صورت غیرمستقیم در حال برندسازی هستید! مثلاً اگر فروشنده لباس زنانه هستید و می‌خواهید برند خود را در ذهن کاربران ماندگار کنید، کافی است هشتگ‌های مربوط به لباس زنانه را انتخاب کنید؛ با این کار هنگامی که کاربران پست‌های شما را می‌بینند، در کنار نام برند هشتگ‌های مرتبط را هم می‌بینند. در ذهن کاربران برند شما با حوزه فعالیتی شما ماندگار می‌شوید و برای همیشه در ذهن کاربران خواهید ماند. برندسازی مسئله بسیار مهمی در اعتماد کاربران است و هر چقدر برند شما در میان کاربران شناخته‌شده‌تر باشد، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و فروش کسب‌وکارتان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

یک نکته! سعی کنید همیشه از هشتگ‌های مرتبط با همان پست استفاده کنید؛ زیرا هنگامی که کاربران به دنبال یک هشتگ خاص هستند، تنها وارد صفحه پست‌های مرتبط می‌شوند و به پست‌های دیگر توجه نمی‌کنند. حال اگر شما پستی در اینستاگرام گذاشته باشید و از یک هشتگ پرطرفدار اما غیرمرتبط استفاده کنید، کاربران پست شما را در صفحه همان هشتگ می‌بینند اما با آن تعاملی ندارند. اینستاگرام رتبه چنین پست‌هایی را به مرور زمان کاهش می‌دهد و پس از مدتی پست‌های شما در هشتگ‌ها دیده نمی‌شوند.

استفاده درست از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست‌ها

به طور کلی اگر به دنبال افزایش دنبال‌کنندگان و تعامل صفحه خود هستید، 3 مرحله زیر را انجام دهید:

مرحله اول) از هشتگ‌های مرتبط و پرجستجو استفاده کنید! هشتگ‌های مرتبط به شما کمک می‌کنند تا فالوورهای خود را به صورت هدفمند افزایش داده و بازاریابی کسب‌وکارتان را در اینستاگرام به خوبی انجام دهید.

مرحله دوم) هدف شما تنها افزایش فالوورهای اینستاگرام نیست، بلکه به دنبال افزایش فروش محصولات یا خدمات کسب‌وکارتان هستید! بنابراین باید کاربران را به ترغیب به تعامل و مشارکت با صفحه خود کنید.

مرحله سوم) هشتگ‌های مورد استفاده در صفحه رقیبان را پیگیری کنید! در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، حتماً رقیبانی دارید که در برخی موارد از شما حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند. یکی از این موارد ممکن است هشتگ‌ها باشند! بنابراین سعی کنید هشتگ‌های مورد استفاده رقیبان خود را هم در نظر بگیرید تا بهترین آن‌ها را در پست‌های خود استفاده کنید.

با رعایت 3 مرحله بالا می‌توانید بهترین بازخورد را از هشتگ‌های پرطرفدار بگیرید و به راحتی فالوورهای صفحه خود را به صورت کاملاً هدفمند افزایش دهید.

  1. برقراری ارتباط با مخاطبان و کاربران برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط میان کاربران بوجود آمده‌اند و هر چقدر هم که بخواهید از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنید، نباید ارتباط با کاربران را فراموش کنید. کاربران هنگامی که می‌بینند به عنوان یک صفحه کسب‌وکار قصد ایجاد ارتباط با آن‌ها را دارید، حس نزدیک‌تری به شما پیدا می‌کنند و راحت‌تر می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. برای افزایش ارتباط با مخاطبان خود زیر پست‌های آن‌ها کامنت‌های تاثیرگذار درج کنید؛ البته توجه کنید که کامنت‌های شما نباید تکراری و اسپم باشد! زیرا در این صورت غیر از مزاحمت چیزی برای کاربران نخواهید داشت اما اگر کامنت‌های شما مرتبط و تاثیرگذار باشد، نظر کاربران زیادی را جلب می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به فالوور و سپس مشتری خود تبدیل کنید.

برقراری ارتباط با مخاطبان و کاربران برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

پست‌هایی که کاربران بیشتر دوست دارند را پیدا کرده و استراتژی محتوایی خود را به گونه‌ای بچینید که بیشتر چنین پست‌هایی منتشر کنید. برای پیدا کردن پست‌های محبوب کاربران بهترین راه‌کار استفاده از ابزار insights اینستاگرام است تا بتوانید تعداد لایک، کامنت، تعداد ذخیره و از همه مهم‌تر نرخ تعامل هر پست را ببینید و هر پستی که بیشتر بود را در استراتژی محتوای خود قرار دهید.

در هر صفحه اینستاگرامی فالوورهایی وجود دارند که علاقه زیادی به پست‌ها و حتی برند شما دارند و پست‌های مرتبط با صفحه شما را در صفحه خود منتشر می‌کنند. برای آن که نشان دهید کاربران برای شما اهمیت زیادی دارند، کافی است پست‌‎های مرتبط با صفحه خود را که کاربران در صفحه شما منتشر کرده‌اند را بازنشر (Repost) کنید. این کار را می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌هایی نظیر Repost For Instagram انجام دهید و پست‌های دیگران را در صفحه خود بازنشر کنید.

یک نکته! توجه داشته باشید که باید کاربرانی را انتخاب کنید که مخاطبان حوزه فعالیتی شما هستند! برای پیدا کردن چنین کاربرانی می‌توانید از فالوورهای صفحات رقیب‌های خود استفاده کنید و آن‌ها را جذب کنید. همچنین با استفاده از تبلیغات اینستاگرام به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید که البته باز هم باید صفحاتی را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطبان هدف کسب‌وکارتان را شامل می‌شوند. این کار به بیشتر دیده شدن در اینستاگرام کمک زیادی می‌کند و به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

  1. راه‌اندازی مسابقات هیجان‌انگیز برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام راه‌اندازی مسابقات اینستاگرامی است! مسابقات اینستاگرامی معمولاً بسیار هیجان انگیز هستند و کاربران زیادی به آن توجه می‌کنند؛ به خصوص اگر جوایز ارزشمندی برای مسابقات خود در نظر بگیرید، کاربران زیادی شما را دنبال کرده و در مسابقه شرکت می‌کنند. در هنگام راه‌اندازی یک مسابقه اینستاگرامی استفاده از هشتگ‌ اختصاصی مربوط به مسابقه صفحه خودتان کمک زیادی به برندسازی کسب‌وکارتان می‌کند و به راحتی می‌توانید نام برند خود را ذهن کاربران ماندگار کنید.

راه‌اندازی مسابقات هیجان‌انگیز برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

در مقاله راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی موفق به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم که اگر قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را بخوانید و نکات آن را رعایت کنید.

  1. اشتراک‌گذاری صفحه اینستاگرام با مشتریان کسب‌وکارتان

یکی از راه‌های افزایش مخاطبان صفحه اینستاگرام اشتراک‌گذاری حساب کاربری اینستاگرام با مشتریان خود است! مثلاً اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، می‌توانید یک بنر چاپ کنید و در آن آدرس صفحه اینستاگرام خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر فعالیت می‌کنید، کافی است آدرس صفحه اینستاگرام را در اختیار آن‌ها قرار دهید و از آن‌ها بخواهید شما را دنبال کنند.

بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

بهترین راه‌کار برای افزایش مخاطبان یک صفحه به صورت هدفمند، دعوت از مشتریان فعلی برای دنبال کردن شما است. اگر برای کسب‌وکارتان یک سایت راه‌اندازی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم آیکن اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را به گونه‌ای در سایت خود قرار دهید که کاربران با کلیک بر روی آن وارد صفحه اینستاگرام شما شوند. با این کار به راحتی می‌توانید مشتریان سایت خود را به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام هم تبدیل کنید و محصولات یا خدمات جدید کسب‌وکارتان را به آن‌ها معرفی کنید. همچنین می‌توانید در اینستاگرام خود یک پست منتشر کنید و در آن حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی دیگر را هم با کاربران به اشتراک بگذارید! مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید برای پشتیبانی با شماره تلگرام شما در ارتباط باشند و شماره تلگرام خود را در بخش بیو یا پست‌های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. با اینکار می‌توانید به بیشتر دیده شدن در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنید، کمک زیادی کنید.

  1. اشتراک‌گذاری پست‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است و برای نوشتن متن محدودیت دارد؛ مثلاً شما تنها می‌توانید 2200 کاراکتر (شامل علائم، حرف‌ها و فاصله) بنویسید و اگر قصد دارید بیشتر از آن بنویسید، باید در پست دیگری در ادامه پست قبلی خود منتشر کنید. همچنین لازم است بدانید تنها 3 خط از کپشن برای کاربران نمایش داده می‌شود و برای خواندن ادامه آن باید بر روی See more کلیک کنند تا متن را به صورت کامل ببینند. بنابراین اینستاگرام شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری متن با کاربران نیست و پیشنهاد می‌کنم از شبکه‌های اجتماعی دیگر هم استفاده کنید.

بیشتر دیده شدن در اینستاگرام

دلیل برخی از کاربران برای استفاده از اینستاگرام این است که سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران محدود هستند و تنها اینستاگرام در دسترس کاربران است! اگر به آمار و ارقام فعالیت کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک نگاهی بیندازید، می‌بینید که هنوز هم کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند و به راحتی می‌توانید در این شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت کنید. پیشنهاد ما این است که پست‌های اینستاگرام خود را به صورت هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید و کاربران فعال خود در شبکه‌هایی نظیر توییتر و فیسبوک را هم از فعالیت‌های خود بهره‌مند کنید. هر چقدر پست‌های خود را بیشتر توزیع کنید، کاربران بیشتری را جذب می‌کنید و کاربران قبلی خود را هم به مشتریان همیشگی کسب‌وکارتان تبدیل خواهید کرد.

یک نکته! تقریباً اکثر کاربران محتوای بصری مانند محتوای تصویری یا ویدئویی را به محتوای متنی ترجیح می‌دهند! بنابراین در شبکه‌های اجتماعی باید به دنبال انتشار پست‌هایی باشید که تصاویر یا ویدئوهای جذابی برای کاربران داشته باشد و کمتر روی متن حساب کنید. مثلاً اینستاگرام محل مناسبی برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی نیست و کاربران به پست‌های تصویری اهمیت می‌دهند. حال اگر قصد انتشار محتوای متنی دارید، پیشنهاد می‌کنم یک ویدئو یا تصویر جذاب برای انتشار در اینستاگرام طراحی کنید و لینک آن را از طریق بخش بیو در اینستاگرام با کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد انتشار محتوای متنی کوتاه دارید، از توییتر استفاده کنید؛ در توییتر تمام کاربران به دنبال محتوای متنی هستند و محتوای بصری اهمیت کمتری برای آن‌ها دارد. بنابراین هر شبکه اجتماعی کاربرد خاص خود را دارد اما این دلیل نمی‌شود محتوای خود را تنها در شبکه اجتماعی خاصی منتشر کنید! مثلاً در هنگام انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تصویر و متن را جذاب تولید کنید و همان را به صورت کاملاً موفق در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی دارد، منتشر کنید.

اطلاعاتی در زمینه محدودیت پست شبکه‌های اجتماعی مختلف

برای آن که بتوانید بهتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، ابتدا باید به خوبی آن‌ها را بشناسید! شناخت محدودیت‌های هر شبکه اجتماعی بهترین راه‌کار برای استفاده از آن‌ها است؛ زیرا در این صورت به خوبی می‌دانید که کدام شبکه را به چه منظوری استفاده و به برندسازی کسب‌وکارتان کم کنید. برخی از محدودیت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

شبکه اول) وبلاگ کسب‌وکارها: وبلاگ کسب‌وکارها بخشی از سایت آن‌ها را تشکیل می‌دهد که در آن‌ها محتوای ارزشمند قرار می‌گیرد. معمولاً در وبلاگ‌ها پست‌های طولانی به همراه تصاویر یا انواع محتوا قرار می‌گیرد تا تاثیر زیادی روی کاربران داشته باشد که البته محدودیت‌های آن متناسب با الگوریتم‌های گوگل است! مثلاً طول عنوان بین 8 تا 12 کلمه است که معمولاً 70 کاراکتر را شامل می‌شود. همچنین تعداد کلمات تا 1500 کلمه مناسب است که البته در حال حاضر گوگل به محتوای جامع (گاهی تا 4 هزار کلمه) اهمیت زیادی می‌دهد و در صدر نتایج نمایش می‌دهد. ایده‌آل‌ترین طول متن تا 1500 کلمه است که حدوداً 7 دقیقه زمان کاربر را می‌گیرد و حوصله کاربر سر نمی‌رود.

شبکه دوم) فیسبوک: در فیسبوک شما می‌توانید بدون محدودیت خاصی متنی را بنویسید و ویدئوهای بین 30 تا 45 ثانیه را برای کاربران به اشتراک بگذارید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

شبکه سوم) توییتر: در گذشته تنها مجاز به نوشتن 140 کاراکتر در توییتر بودیم اما در حال حاضر تا 280 کاراکتر مجاز است! همچنین می‌توانید کامنت‌های ادامه‌دار بنویسید و ادامه متن خود را به کاربران به اشتراک بگذارید؛ در حالت کلی شما محدودیتی برای نوشتن در توییتر نخواهید داشت اما در پست اول تنها تا 280 کاراکتر نمایش داده می‌شود و کاربران باید بقیه متن را در کامنت‌ها ببینند.

شبکه چهارم) لینکدین: در لینکدین شما به راحتی می‌توانید 120 کاراکتر را در هدلاین بنویسید. همچنین در بخش پست می‌توانید تا 2000 کاراکتر به عنوان محتوای اصلی و تا 100 کاراکتر برای عنوان بنویسید.

شبکه پنجم) اینستاگرام: اینستاگرام که بحث اصلی این مقاله بود هم محدودیت‌هایی دارد! در بخش بیو شما تنها می‌توانید 150 کاراکتر درج کنید و در هنگام نوشتن کپشن یک پست، تنها قادر به نوشتن 2200 کاراکتر هستید. البته توجه داشته باشید که در صفحه اصلی تنها 3 خط به کاربران نمایش داده می‌شوند و کاربر برای دیدن ادامه متن باید از گزینه See More استفاده کند.

نتیجه‌گیری

راه‌کارهای مختلفی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد که برخی از آن‌ها بازدهی بیشتر و برخی کمتر دارند. استفاده از هشتگ‌ اینستاگرام بهترین راه‌کاری است که بدون هزینه می‌توانید پست خود را به کاربران بیشتری نمایش دهید. البته راه‌کارهای دیگری هم وجود دارد که در این مقاله به بررسی 5 راه‌کار عالی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام پرداختیم و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

اکنون شما بگویید! برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام از چه راه‌کارهایی استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر