در حالی که در عصر جدید فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد به وجود آمده، خیلی‌ها از نداشتن سرمایه اولیه شکایت می‌کنند و به‌اشتباه فکر می‌کنند که برای شروع هر کاری نیاز به پول دارند. در حالی که واقعیت چیز دیگری است. الان دیگر بدون سرمایه هم می‌شود پول درآورد و راه‌های مختلفی برای آن وجود دارد از جمله نوشتن مقاله، طراحی گرافیک، فروش محصولاتِ دیگران در اینستاگرام و … .

در این مقاله قرار است راه‌ها و نکات کلیدی را برای شروع درآمد آنلاین و بدون سرمایه‌ بررسی کنیم.

راه اول: تولید محتوا در سایت

یکی از مشاغلی که می‌توانید بدون داشتن سرمایه اولیه آن را شروع کنید، تولید محتوای سایت است که در حال حاضر محبوبیت و بازار کار نسبتاً خوبی نیز دارد. برای اینکار شما باید برای وب‌سایت‌های مختلف، محتوای متنی تولید کنید که معمولاً موضوعات آن توسط کارفرما یا متخصص سئو مشخص می‌شوند. مسلماً اگر بتوانید محتوای تصویری و ویدئویی هم تولید کنید، درآمد بالاتری خواهید داشت.

چطور باید مقاله بنویسید؟

اول باید در مورد موضوع موردنظر خوب تحقیق کنید، محتوای وب‌سایت‌های مختلف خارجی و فارسی را مطالعه کنید و به خوبی بر موضوع مسلط شوید؛ بعد از آن باید با نظر و لحن خودتان یک محتوای جامع و کامل‌تر بنویسید.

همه می‌توانند بنویسند؟

معلوم است که نه. نویسندگی وبسایت نیاز به مهارت و آموزش دارد و شما باید تمام اصول و جزییات آن را آموزش ببینید. البته که یادگیری آن ساده است و در مدت کوتاهی می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید و کارتان را شروع کنید. البته برای شروع کارتان به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر نیاز دارید. هرچه کیفیت کارتان بیشتر باشد می‌توانید با قیمت‌های بالاتری کار کنید.

نوسنده سایت

راه دوم: درآمد آنلاین و بدون سرمایه با اینستاگرام

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های درآمدزایی اینترنتی بدون سرمایه، استفاده از اینستاگرام است؛ بسیاری از افراد از این طریق درآمدهای بسیار خوبی دارند. برای این کار راه‌های مختلفی پیش روی شماست، که در ادامه همه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

بلاگر یا اینفلوئنسر شوید

گزینه اول این است که بلاگر یا اینفلوئنسر شوید. به این صورت که در مورد زندگی خودتان محتواهای جذاب تولید کرده و به اشتراک بگذارید. به مرور زمان وقتی مخاطبتان زیاد شد، می‌توانید تبلیغات گرفته و به درآمد برسید. البته این کار چالش‌هایی نیز به همراه دارد؛ مثلاً اینکه لازم است از زندگی شخصی‌تان محتوا تهیه کنید، که برای بعضی از افراد مطلوب نیست. ولی اگر با این موضوع مشکلی ندارید، توصیه می‌کنیم همین امروز کار را شروع کنید. البته ایده‌هایی نیز وجود دارند که بتوانید بدون نشان دادن چهره‌تان نیز درآمد داشته باشید.

ولی در مجموع نباید به‌دنبال درآمد سریع باشید و ممکن است بعد حدود ۶ ماه یا یک سال یا حتی بیشتر به درآمد موردنظرتان برسید. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام پیشرفت کنید، لازم است با نکات جذب مخاطب، تولید محتوا و بسیاری از موارد دیگر آشنایی داشته باشید.

ادمین اینستاگرام شوید

اگر به فکر کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه اولیه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، ادمین شدن بهترین گزینه برای شماست. اکثر پیج‌های فروشگاهی، کسب‌وکارها و حتی بلاگرها و اینفلوئنسرها نیاز به ادمین دارند، بنابراین این حرفه بازار کار بسیار خوبی دارد.

اگر بخواهیم مزیت‌های این شغل را با تولید محتوای وب‌سایت‌ها مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که اگر ادمین حرفه‌ای باشید، قطعاً درآمد بیشتری دارید، نیاز به کامپیوتر ندارید و تنها با گوشی خود از خانه یا هر مکانی می‌توانید کار کنید.

موضوعی که خیلی برای پیج‌ها مخصوصاً پیج‌های کوچک اهمیت دارد، جذب مخاطب است و شما به‌عنوان ادمین اینستاگرام باید بتوانید با مهارت‌هایی که بلدید مخاطبان را جذب کنید.

ادمینی هم مثل هر شغل دیگری نیاز به آموزش دارد و اینطور نیست که هر کس که یک پیج اینستا دارد و با این پلتفرم آشناست، ادمین خوبی هم باشد. اگر تصمیم گرفتید برای کسب درآمد این شغل منعطف را انتخاب کنید، دیدوگرام برای شما بهترین و کامل‌ترین دوره ادمین اینستاگرام را تهیه کرده است. در این دوره به شما در مورد تولید محتوای حرفه‌ای با گوشی، عکس‌برداری، ویرایش و فیلم‌برداری و تدوین، نحوه افزایش درآمد و رشد پیج اینستاگرام، تولید پست، استوری و ریلز حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. جالب‌تر از همه اینکه شما در دیدوگرام به کارفرماها معرفی شده و وارد بازار کار می‌شوید و به‌راحتی به درآمد ۵ تا ۳۰ میلیون ماهیانه می‌رسید.

راه سوم: زیرنویس کردن ویدئوها

این روزها محتوای ویدئویی حرف اول را می‌زند و مخاطبان ویدیو را به سایر انواع محتوا ترجیح می‌دهند، به همین دلیل یکی از راه‌های درآمد آنلاین بدون سرمایه‌گذاری، زیرنویس کردن ویدئوهاست. شما می‌توانید برای افراد دیگر کار کنید و ویدئوهای موردنظرشان را زیرنویس کنید یا در یوتیوب و اینستاگرام یک پیج بزنید و ویدئوهای زیرنویس شده را در آن به اشتراک بگذارید. درآمد این کار به‌اندازه ادمین اینستاگرام نیست، ولی اگر به این حوزه علاقه دارید، گزینه بسیار خوبی است. البته اگر خودتان پیج داشته باشید و بتوانید فالوور بگیرید، در نهایت به‌واسطه تبلیغات به درآمد خوبی خواهید رسید.

راه چهارم: آموزش آنلاین

آموزش آنلاین چند سالی است که خیلی پرطرفدار شده است چون همه افراد می‌توانند بدون محدودیت مکانی هر مهارتی را به صورت آنلاین یاد بگیرند و لازم نیست زمانی را صرف رفتن به کلاس‌های آموزشی کنند. اگر شما دارای تخصص یا مهارتی خاص هستید، می‌توانید از این مهارت به‌عنوان یک منبع درآمد استفاده کنید.

اگر بتوانید در این حوزه به‌خوبی خود را معرفی کنید، درآمد قابل‌توجهی نیز خواهید داشت. بیشتر مدرسان از طریق اینستاگرام خود را معرفی می‌کنند و به این طریق در حوزه آموزشی خود شناخته می‌شوند؛ بنابراین لازمه پیشرفت در کارتان این است که در یک شبکه اجتماعی پرمخاطب مثل اینستاگرام فعال باشید و بازاریابی کنید. برای مدیریت پیجتان هم می‌توانید از ادمین‌های اینستاگرام کمک بگیرید، یا اینکه خودتان یک دوره ادمینی شرکت کنید و پیج خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنید.

 راه پنجم: درآمدزایی اینترنتی با یوتیوب

یوتیوب را که دیگر همه میشناسند؛ یکی از پلتفرم‌های محتوای ویدیویی و راه عالی درآمد زایی بدون سرمایه. شما می‌توانید با تولید محتوا در یوتیوب و گرفتن بازدید، درآمد دلاری داشته باشید چون یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد که از تبلیغات درآمد کافی کسب کنند. برای شروع همکاری با یوتیوب یعنی شروع کسب درآمد، باید حداقل ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت تماشا در طول سال داشته باشید. با اینکه در حال حاضر تعداد تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به‌شدت افزایش‌یافته است، هنوز هم فرصت‌های زیادی برای ورود به این حوزه وجود دارد. اگر ایده‌های خلاقانه و محتوای جذابی دارید، حتماً به یوتیوب سر بزنید و کانال خودتان را ایجاد کنید.

راه ششم: تولید پادکست

افراد زیادی هستند که به محتوای صوتی علاقه دارند و در تایم استراحتشان پادکست گوش می‌دهند. شما می‌توانید برای این افراد پادکست تولید کنید. نیازی هم به سرمایه ندارد و هر روز هم به تعداد مخاطبانش افزوده می‌شود. اگر محتوایتان جذاب و مفید باشد، کم کم مخاطبانتان زیاد می‌شود و می‌توانید از راه‌های مختلف درآمد کسب کنید. یا تبلیغات کنید و یا از حمایت‌های مالی برندهای مختلف یا اشخاص مطرح استفاده کنید؛ البته یکی از چالش‌های تولید پادکست بازدهی دیر آن است، پس شما باید در این مسیر خلاق و صبور باشید.

الان با خودتان می‌گویید خب در پادکست راجع به چه موضوعی می‌توانم صحبت کنم؟ مثلاً می‌توانید:

  • داستان‌ها و خاطرات خود را به اشتراک بگذارید
  • با مهمانان مختلف مصاحبه کرده و در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید
  • محتوای تخصصی ارائه دهید

تولید پادکست فرصت مناسبی برای افرادی است که ایده‌های جذابی دارند؛ بنابراین اگر به ‌اشتراک‌گذاری داستان‌ها، تجارب و… علاقه دارید، تولید پادکست را شروع کنید. علاقه در این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا همان‌طور که گفتیم مسیر طولانی و پرچالشی روبرویتان قرار دارد.

راه هفتم: فروش آنلاین بدون سرمایه اولیه

شاید فکر کنید برای داشتن فروش آنلاین حتماً نیاز به سرمایه اولیه دارید، چون باید اول محصولی داشته باشید، بعد بفروشید. ولی در حقیقت با افیلیت مارکتینگ می‌‌توانید بدون سرمایه اولیه از طریق فروش اینترنتی درآمد داشته باشید. در فروش اینترنتی از طریق Affiliate Marketing، شما به‌عنوان بازاریاب، محصولات یا خدمات شرکت‌های دیگر را تبلیغ می‌کنید و می‌فروشید. در صورت انجام معامله، از شرکت کمیسیون دریافت می‌کنید.

بزرگترین سیستم همکاری در فروش در ایران، در حال حاضر در دیجی‌کالا برقرار است. شما می‌توانید محصولات این فروشگاه را در سایت دیگری تبلیغ کرده و اگر کاربر به‌واسطه لینک سایت شما این محصول را خریداری کند، پورسانت مشخصی به شما داده می‌شود. به این صورت شما بدون داشتن سرمایه از طریق فروش اینترنتی درآمد خواهید داشت.

در پایان باید گفت…

همان‌طور که خواندید کسب درآمد از اینترنت (بدون نیاز به سرمایه) کاملاً شدنی است و شغل‌های زیادی هم وجود دارند که شما می‌توانید به‌واسطه آن‌ها درآمد داشته باشید. با در نظر گرفتن تمام راهکارهایی که تا اینجا گفتیم، می‌توانیم شغل ادمینی اینستاگرام را به‌عنوان بهترین گزینه برای شروع کار به شما توصیه کنیم. چون به راحتی در اینستاگرام می‌توانید با ارائه محتوای جذاب، بازاریابی محصولات یا خدمات مختلف و همچنین همکاری با برندها و فروشگاه‌های مطرح به راحتی به درآمد میلیونی برسید.

البته اگر می‌خواهید به‌صورت کاملاً حرفه‌ای در این زمینه فعالیت داشته باشید و خیلی زود پیشرفت کنید باید تمام اصول و زیروبم اینستاگرام را یاد بگیرید.

دوره ادمینی دیدوگرام علاوه‌بر آموزش دادن نکات حیاتی اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا برای کسب‌وکارتان بازاریابی کنید و راحت‌تر در بین مخاطب‌هایتان شناخته شوید. اگر درباره این دوره سوالی دارید می‌توانید پایین همین مقاله کامنت بگذارید تا ما در اسرع وقت جواب شما را بدهیم.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر