لایو اینستاگرام از بهترین راه‌های ارتباط زنده و شفاف با مخاطبین است. لایو ابزاری قدرتمند برای گسترش کسب و کار می باشد و در جذب فالوور بسیار موثر است. محتوای لایو از قبل آماده نیست و ارتباطی کاملاً واقعی و در لحظه را بین کاربران به وجود می‌آورد. لایو اینستاگرام بهترین روش برای تعامل همزمان با مخاطبین و افزایش فالوورهای واقعی می باشد. پس باید تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام را بدانید و از آن درست و بجا استفاده کنید.

مدت زمان لایو در اینستاگرام ۱ ساعت بود ولی در آپدیت جدید این زمان به ۴ ساعت افزایش داده شد. برای افزایش فالوور و گسترش کسب و کار خود در اینستاگرام، باید از قابلیت‌های لایو اینستاگرام آگاه بوده و به بهترین شکل از آن بهره بگیرید. در این مقاله 8 تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام، بازدید لایو فیک رایگان، افزایش ویو لایو رایگان توضیح می‌دهیم و چند وبسایت برای خرید ویو لایو ارزان به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

لایو (Live) اینستاگرام چیست

استوری لایو یا همان پخش زنده در اینستاگرام، قابلیتی است که در آن کاربران از زمان حال خود برای فالوورشان ویدیوی زنده منتشر می‌کنند. ساده‌ترین و شفاف‌ترین راه برای برقراری ارتباط زنده با فالوورهای فعال، لایو است. با شروع لایوتان نوتیفیکیشنی برای فالوورها ارسال می‌شود که محتوای ویدیوی لحظه‌ای شما را تماشا کنند.

لایو مانند یک مصاحبه زنده است و در آن با بحث و تبادل نظر، به سوالات فالوورها پاسخ داده می‌شود. بی‌تردید از تعاملی‌ترین پلتفرم‌های ویدیویی اینستاگرام لایو آن است. بنابراین باید برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام خود اقدام کنید و تکنیک کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام را بکار گیرید.

8 تکنیک افزایش بازدید لایو اینستاگرام

تکنیک اول: استفاده از تبلیغات گسترده

با استفاده از تبلیغات، تلاش کنید تا مخاطبین بیشتری شما را ببینند و دنبال کننده پیجتان شوند. این کار با پرداخت هزینه به پیج‌ها و بلاگرهای معروف انجام می‌شود. با استفاده از ترفندهای مختلف، فالوورهای خود را افزایش دهید. هرچه تعداد فالوورهای پیج شما بیشتر باشد بازدید لایو اینستاگرامتان هم به مراتب افزایش می‌یابد.

برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام خود می‌توانید از دوستان و آشنایان خود درخواست کنید که حامی شما باشند و پیجتان را به دیگران معرفی کنند. با انتشار استوری و توضیحات مختصر، جذاب و کنجکاو گونه‌ای در مورد لایو خود، مخاطبان را به تماشای آن دعوت کنید.

تکنیک دوم: ذخیره و انتشار لایو در شبکه  های اجتماعی دیگر

لایو اینستاگرام فقط تا 24 ساعت در قسمت استوری‌ها، نمایش داده می‌شود. اگر مایل باشید که از بین نرود، آن را در آرشیو ذخیره نمایید. توجه کنید که لایو  فقط تا 30 روز در آرشیو ذخیره می‌ماند. یکی از تکنیک‌های افزایش بازدید لایو اینستاگرام این است که قبل و بعد از پخش لایو خود، آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر خود مثل فیسبوک یا یوتیوب نیز منتشر کنید.

تکنیک سوم: ایجاد چالش پرسش و پاسخ

در پخش زنده یا همان لایو اینستاگرام سوالات جذابی برای فالوورهای اینستاگرام خود طراحی کنید و بخواهید به شما پاسخ دهند؛ از تکنیک‌های بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام، ایجاد چالش پرسش و پاسخ است. در زمان پاسخ دادن به سوال در لایو، سوال مطرح شده را در حالت بزرگ شده و در کادر مشخص نشان دهید.

تکنیک چهارم: استفاده از لایو مشترک

لایو همزمان در سال 2019 به این پلتفرم اضافه شد. برای تعامل و تأثیر بیشتر در لایو، و از تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام استفاده از مهمان در لایو است. مهمان باید مورد علاقه فالوورهای فعال و مرتبط با کسب‌وکار صفحه اینستاگرام شما باشد. ایجاد لایو دو نفره با فردی که فالوور بیشتری نسبت به شما دارد، باعث افزایش بازدید لایو اینستاگرام‌تان می‌شود.

تکنیک پنجم: شناسایی علاقه و سلیقه مخاطب

یکی دیگر از تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام و اولین هدف شما از لایو، باید جلب توجه مخاطب و مشتریان باشد. پس با شناسایی علاقه و سلیقه مخاطبان خود محتوا تولید کنید. سعی کنید لایوتان هدفمند، جذاب و سرگرم کننده باشد. مخاطب را ترغیب کنید تا انتهای لایو شما را همراهی کند و با شما تعامل داشته باشد.

تکنیک ششم: افزایش تعامل پیج

برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام باید قبل از زمان لایو، مخاطبان خود را دعوت کنید تا بیننده لایوتان باشند و آمادگی تعامل در آن زمان را داشته باشند. اگرچه نوتیفیکیشن اینستاگرام را دریافت می‌کنند. ولی شما از قبل موضوع لایوتان را با مخاطبان در میان بگذارید. یادتان نرود که از ریمایندر یا یادآور اینستاگرام هم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که لایو اینستاگرام را در ساعات پربازدید برگزار کنید تا بالاترین بازدید لایو اینستاگرام را داشته باشید.

تکنیک هفتم: ارائه پیشنهاد ویژه و کنجکاو کننده

لایو بهترین مکان برای بیشتر دیده شدن و معرفی محصول و کسب و کارتان به صورت زنده است. از دیگر تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام تعیین جایزه،  قرعه کشی، قول یک سورپرایز ویژه، کد تخفیف، مسابقه و… می‌باشد. با این کار مخاطبین را به حضور در لایوتان ترغیب کنید. با کنجکاو کردن مخاطبین بازید لایو اینستاگرامتان بیشتر می‌شود. مراسم قرعه کشی هم به صورت لایو انجام دهید تا بازدیدکنندگان شما بیشتر شوند.

تکنیک هشتم: برگزاری لایو با کیفیت

از قسمت تنظیمات اینستاگرام می‌توانید کامنت‌های توهین‌آمیز را مخفی کنید یا تعیین کنید که کامنت‌‌های حاوی کلمات خاص را نشان ندهد. برای این کار به بخش تنظیمات (settings) اینستاگرام بروید. در قسمت  Privacy، گزینه Hidden words را انتخاب کنید. با فعال کردن گزینه Hide comments، قسمت کامنت مخفی می‌شود.

برای فیلتر کردن برخی کامنت ‌های توهین آمیز، روی Manage custom words and phrases کلیک کنید و کلمه های مد نظرتان را وارد کنید. به صفحه قبلی برگردید و گزینه Hide comments در این بخش را فعال کنید. افزایش سرعت اینترنت، پس زمینه محل ضبط لایو، استفاده از دوربین حرفه ای و آراستگی ظاهری شما، از موارد برگزاری لایو با کیفیت می باشد. در ادامه مقاله مقدمات لایو با کیفیت به طور کامل توضیح داده می شود.

راهنمای مرحله به مرحله تنظیمات لایو اینستاگرام

برای شروع لایو اینستاگرام باید ابتدا وارد بخش لایو شد. دو روش برای ورود به بخش لایو اینستاگرام وجود دارد:

  • وارد حساب اینستاگرام خود و صفحه اصلی (Home) شوید. با انگشتتان صفحه را به سمت راست بکشید. پایین صفحه، گزینه Story را به سمت چپ بکشید تا به گزینه Live برسید.
  • وارد قسمت پروفایل حساب اینستاگرام خود شوید. از علامت + بالای صفحه، گزینه Live را انتخاب کنید.

حالا که وارد صفحه لایو اینستاگرام شدید، با لمس دایره که آیکون ضبط است، پخش زنده شروع می‌شود و فالوورهای شما می توانند آن را ببینند. برای قطع کردن لایو یا همان پخش زنده کافیست روی آیکون ضربدر بالای صفحه ضربه بزنید. وقتی شما در حال گرفتن ویدیو لایو هستید، دور عکس پیج شما یک دایره قرمز چشمک زن با کلمه Live فعال می‌شود.

تنظیمات قبل از برگزاری لایو

قبل از اینکه لایو اینستاگرام برگزار کنید، برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام باید همه تنظیمات آن را آموزش ببینید. برای دسترسی به تنظیمات لایو مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد صفحه اصلی (Home) حساب اینستاگرام خود شوید. با انگشت‌تان صفحه را به سمت راست بکشید. در پایین صفحه، گزینه Story را به سمت چپ بکشید تا به گزینه Live برسید. در قسمت بالای صفحه علامت چرخ دنده را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. همانطور که در تصویر می‌بینید با انتخاب گزینه Live وارد تنظیمات این بخش می‌شوید.
  3. گزینه Hide live from برای مخفی کردن یک یا چند فالوور به کار می‌رود. با انتخاب این گزینه لیست فالوورها نمایش داده می‌شود. افرادی که نمی‌خواهید لایو شما را تماشا کنند، انتخاب کنید. با فعال کردن گزینه Save Live to Archive، لایو شما بعد از اتمام به صورت اتوماتیک در آرشیو اینستاگرام‌تان ذخیره می‌شود.

 

تنظیمات روی صفحه اصلی لایو

Title: قبل از شروع لایو، عنوانی برای لایو خود تعیین کنید.. با زدن ضربه روی این گزینه عنوان مورد نظر را تایپ کنید و گزینه Add title را بزنید. هرچقدر عنوان لایو جذاب‌تر باشد، بازخورد بهتری دریافت می‌کنید.

Schedule: این گزینه برای ایجاد شمارش معکوس تا برگزاری لایو است. در گزینه Video title عنوانی برای لایو خود انتخاب کنید. و از قسمت Start time که تقویم دارد، زمان برقراری لایو را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب زمان، در مرحله بعد می توانید برنامه لایو را به روش‌هایی مثل پست و استوری، به مخاطبان خود اعلام کنید.

Audience: این بخش شامل سه گزینه زیر است:

Public: با انتخاب این گزینه، همه لایو شما را می‌بینند. برگزاری لایو شما به فالوورهایتان خبر داده می‌شود.

Close Friends: با انتخاب این گزینه مخاطبانی که در لیست کلوز فرندزتان هستند از برگزاری لایو با خبر شده و فقط آنها می‌توانند لایو شما را ببینند.

Practice: این گزینه پخش زنده تمرینی لایو است. برای کاهش مشکلات فنی حین لایو کاربرد دارد. با استفاده از گزینه پخش زنده تمرینی لایو می‌توانید بدون اینکه هشدار برگزاری لایو به مخاطبان ارسال شود، لایو برگزار کنید. با این روش مشکلاتی که ممکن است در حین لایو ایجاد شود، مانند: کیفیت تصویر، صدا، نور و اینترنت را بررسی کنید. این گزینه برای کسانی که نگران کیفیت برگزاری لایو خود هستند بسیار کاربردی است.

تنظیمات در زمان برگزاری لایو

برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام باید تنظیمات این بخش را به طور کامل بشناسید. جهت افزایش بازدید لایو از این تنظیمات در زمان مناسب خود استفاده کنید.

برای پایان دادن به لایو و خروج از آن روی این علامت ضربه بزنید.

این گزینه برای بستن و باز کردن بلندگوی شما بکار می رود.

این گزینه برای بستن و یا باز کردن دوربین در لایو بکار می رود.

علامت چرخش برای تغییر جهت دوربین کاربرد دارد. می‌توانید دوربین را روی حالت سلفی بگذارید و یا از حالت عادی دوربین استفاده نمایید.

برای انتخاب فیلتر خاص روی چهره خود این گزینه را انتخاب کنید.

از طریق این دکمه لینک لایو خود را به دایرکت اشخاص مورد نظرتان ارسال کنید. با این روش می توانید تعامل بیشتری با کاربران‌تان داشته باشید و آنها را به لایو دعوت کنید.

با انتخاب این گزینه، به سوالاتی که کاربران از شما دارند دسترسی دارید.

این گزینه برای اضافه کردن میهمان بکار می رود. با انتخاب این دکمه امکان برگزاری لایو مشترک با سایر کاربران ممکن می‌شود. با دعوت از کاربر دیگر و پذیرش او، صفحه لایو تقسیم می‌شود. مخاطبین همزمان هر دو نفر را می‌بینند.

در این گزینه شما درخواست‌های افراد برای ملحق شدن به لایو را می‌بینید.

این گزینه برای اضافه کردن کامنت به لایو خود بکار می‌رود. با انتخاب علامت سه نقطه به تنظیمات بیشتری مثل: اضافه کردن یک ناظر، بستن کامنت‌ها، بستن درخواست‌ها برای حضور در لایو، بستن باکس سوال، کپی کردن لینک و به اشتراک گذاری دسترسی دارید.

مقدمات یک لایو با کیفیت

لایو در اولین استوری های مخاطبین نمایش داده می‌شود. بنابراین امکان اینکه مخاطبین با کلیک وارد آن شوند زیاد است. برای اینکه لایو قدرتمند و درآمدزا داشته باشید و جهت بالا بردن بازدید لایو اینستاگرامتان، قبل از شروع، چند نکته را مد نظر قرار دهید، تا لایو باکیفیتی داشته باشید و بیشترین فیدبک را دریافت کنید.

  • ممکن است در زمان لایو، شخصی با تلفن همراه شما تماس بگیرد و لایو دچار اختلال شود، پس قبل از شروع، حتما موبایل خود را روی حالت پرواز یا DND قرار دهید.
  • برای افزایش بازدید لایو خود باید برای آن مسیر و هدف تعیین کنید. لایو را پر هیجان شروع کنید و جذابیت آن را تا انتها حفظ نمایید. با سرگرم کردن مخاطب، از بودن در لایو شما خسته نمی شود و کنجکاو است تا انتهای لایو شما را همراهی کند.
  • قبل از شروع لایو سوالی مطرح کنید و مخاطبین را ترغیب کنید با دقت به آن توجه کنند. از آنها بخواهید تا در زمان لایو نظرات خود را در کامنت مطرح کنند تا تعامل شما و مخاطبین بالا برود.
  • با قطع گوشی تلفن خانه و یا آیفون از ایجاد صداهای مزاحم احتمالی در زمان لایو جلوگیری کنید.
  • به آراستگی ظاهری خود اهمیت دهید. آراستگی شما در زمان لایو روی جذب مخاطب بسیار موثر است. مرتب بودن و رسیدگی به ظاهرتان از نکات افزایش بازدید لایو اینستاگرام است.
  • برای بالا بردن بازدید لایو اینستاگرام، حتما قبل از لایو از Practice یا همان نسخه تمرینی لایو استفاده کنید.

افزایش ویو لایو رایگان

تکنیک‌هایی برای افزایش ویو لایو رایگان و بازدید لایو فیک رایگان وجود دارند، به طور مثال: اپلیکیشن اینستاسنتر و fake live prank از این دسته هستند. البته استفاده از این روش‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود! چون شاید در ظاهر تعداد کاربران حاضر در لایو شما زیاد باشند، ولی این بازدید کننده‌های فیک فعالیتی ندارند، لایک نمی‌کنند، کامنت هم نمی‌گذارند! عملا در افزایش تعامل پیج و رونق کسب و کارتان بی‌فایده هستند.

علاوه بر این ممکن است کلاهبردار باشند و با دریافت اطلاعاتی مانند حساب بانکی، ایمیل و یا حساب اینستاگرام شما، آن‌ها را هک کنند. پنل‌های رایگان معمولاً خطرناک هستند و خرید از این پنل‌ها توصیه نمی‌شود.

سخن آخر

در این مقاله با فرآیند لایو اینستاگرام و 8 تا از بهترین تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام به صورت حرفه‌ای آشنا شدید. گفتگوی زنده و بدون پرده کاربران با مخاطبان خود در لایو برای تعامل بهتر بسیار موثر است. لایو همان لحظه که تولید می‌شود برای مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود، پس با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در لایو که از بهترین راهکارهای جذب فالوور است تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. تلاش کنید تا لایوی داشته باشید که مخاطبان‌تان در آن محتوای مفید و ارزشمند دریافت کنند.

با استفاده از فیلترهای اینستاگرام یا عکس و اسلاید برای مخاطبان جذاب و سرگرم کننده باشید تا زمان حضور در لایو برایشان خسته کننده نباشد لایو اینستاگرام مکانی عالی برای معرفی و رشد بیزینس‌ها ایجاد می‌کند. بلاگرها و صاحبان کسب و کار باید به بهترین نحو از این قابلیت استفاده کنند. تلاش دیدوگرام بر این بود که تکنیک‌های کاربردی افزایش بازدید لایو اینستاگرام، بازدید لایو فیک رایگان، افزایش ویو لایو رایگان را به شما آموزش دهد و چندین وب سایت برای خرید ویو لایو ارزان به شما معرفی کند.

برخی از پیج‌ها با خرید فالوور فیک سعی می کنند تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند؛ اما به نظر شما آیا خرید فالوور فیک روش درستی برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام است؟

به نظر شما برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر