در گذشته شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ارتباط بین کاربران بوده اما در حال حاضر کاربردهای فراوان دیگری هم دارند. مثلاً صفحات مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته اند و کابران حالا باید راهی داشته باشند تا با این کسب و کارها ارتباط برقرار کنند.

اینستاگرام با اضافه کردن دکمه تماس به صفحات تجاری، این مشکل را برطرف کرد. این قابلیت کاربردی باعث شد تا محبوبیت اینستاگرام بیشتر شده و آن را به رسانه کاربرپسندتری تبدیل کند.

شاید تا کنون صفحاتی را دیده باشید که در بخش پروفایل خود دکمه‌های مختلفی نظیر شماره تلفن، سایت، ایمیل و… قرار داده‌اند! اگر شما هم قصد دارید دکمه‌های تماس را به پروفایل خود اضافه کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

دکمه تماس در اینستاگرام چیست؟

دکمه تماس قابلیتی است که بر روی اکانت‌ها بیزینسی قابل مشاهده است؛ با استفاده از دکمه تماس، می‌توانید قابلیت‌های مختلفی نظیر تماس، ارسال ایمیل، خرید از سایت و… را در اختیار کاربران قرار دهید. مثلاً فرض کنید برای فروشگاه اینترنتی خود یک صفحه اینستاگرام دارید و این صفحه تجاری است. بسیاری از کاربران شما در زمینه محصولات یا خدمات شما سوالاتی دارند و شما قصد دارید راه‌های ارتباطی مختلفی برای کاربران ایجاد کنید! دکمه‌های تماس اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به کاربران امکان برقراری ارتباط تنها با یک کلیک را بدهید.

اطلاعاتی که می‌توانید در بخش تماس اضافه کنید عبارتند از:

  • آدرس ایمیل
  • شماره تلفن (تماس و پیامک)
  • آدرس شرکت
  • تماس صوتی در اینستاگرام 
  • شماره واتساپ

 دکمه تماس در اینستاگرام تاثیر زیادی روی کسب‌وکارها دارد!

شاید فکر کنید دکمه‌های عمل تنها به سود کاربران است؛ زیرا آن‌ها به راحتی و در هر زمانی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند. مثلاً اگر در خارج از ساعت کاری شما آنلاین نباشید و از طریق دایرکت یا شماره‌های شرکت پاسخ‌گوی کاربران نباشید، آن‌ها به راحتی می‌توانند به واتساپ شما پیام بدهند یا با شماره تلفنی که ثبت کرده‌اید تماس بگیرند. در واقع کاربران در هر ساعتی از شبانه روز، حتی خارج از ساعت کاری شرکت شما، می‌توانند با شما تماس بگیرند و از شما راهنمایی بخواهند.

لازم است بدانید دکمه‌های عمل تنها به نفع کاربران نیست و سود زیادی برای شما دارد! دکمه تماس در اینستاگرام به افزایش اعتماد کاربران کمک زیادی می‌کند. افزایش اعتماد کاربران به معنای افزایش فروش کسب‌وکارتان و در نهایت برندسازی بیشتر است. قطعا کاربران به کسی که چندین راه ارتباطی گذاشته تا جوابگوی مشتری‌ها باشد بیشتر اعتماد می‌کنند تا کسی که فقط از طریق دایرکت در ارتباط هستند.

از طرف دیگر دکمه‌های تماس ترافیک خوبی را از طریق اینستاگرام به سایت شما منتقل می‌کنند و می‌توانید کاربران بیشتری را جذب کنید. در ادامه طریقه اضافه کردن این دکمه به پروفایل رو آموزش می‌دهیم.

چگونه دکمه تماس در اینستاگرام را به پروفایل خود اضافه کنیم؟

همان‌طور که گفته شد برای اضافه‌کردن دکمه تماس به اینستاگرام باید حساب کاربری شما بیزینسی (business account) باشد. پس اگر حسابتان شخصی است، ابتدا آن را به حساب بیزینسی تبدیل کنید (آموزش تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی در انتهای مقاله قرار دارد)

برای افزودن دکمه تماس به پروفایل اینستاگرام خود کافی است وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید؛ سپس بر روی Edit Profile کلیک کنید تا وارد بخش ویرایش پروفایل شوید.

اگر صفحه شما تجاری باشد، در پایین این صفحه گزینه‌ای به نام Contact Options دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید قابلیت دکمه تماس در اینستاگرام را فعال کنید. در این بخش 5 گزینه در دسترس شما قرار دارد:

Business Email Address: در قسمت اول می‌توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا ایمیل در پروفایل شما نمایش داده شود.

 Business Phone Number: اگر می‌خواهید شماره تماس شما در دکمه contact نمایش داده شود، در این بخش شماره خود را وارد کنید؛ می‌توانسد تعیین کنید که تماس با شما فعال باشد یا فقط به شما پیامک بدهند

Business Address : در این بخش می‌توانید آدرس شرکت یا دفتر کار خود را وارد کنید تا در پروفایل نمایش داده شود،سپس تیک تایید را بزنید.

Instagram audio calling:  اگر این دکمه را فعال کنید، به کاربران اجازه می‌دهید در اینستاگرام با شما تماس صوتی داشته باشند.

Whatsapp business phone Number: گزینه آخر هم مربوط به تماس واتساپی است. با وارد کردن شماره واتساپ خود در این قسمت و فعال کردن آن کاربران مستقیم به واتس‌اپ شما وصل خواهند شد.

بعد از ثبت اطلاعات تماس، برای اینکه دکمه تماس یا contact در پیج شما نمایش داده شود باید گزینه display contact info رو روی حالت فعال قرار دهیم.

تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری

همان‌طور که گفته شد برای اضافه‌کردن دکمه تماس به اینستاگرام نیاز است حساب کاربری خود را از حالت پیش‌فرض شخصی به‌ حساب کاربری تجاری تغییر دهید. برای این کار، وارد صفحه خود در اینستاگرام شوید. در سمت راست و بالای صفحه، سه خط به‌صورت افقی را بزنید.بعد اولین گزینه یعنی Settings را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه Account را انتخاب کنید.

با ورود به این بخش، گزینه‌های بسیاری برای شما نشان داده می‌شود که از میان آن‌ها باید Switch to professional account را انتخاب کنید. این گزینه در انتهای صفحه به رنگ آبی نمایش‌داده‌ شده است.

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در پایین آن گزینه Continue نوشته شده است. این گزینه را انتخاب کنید و مجدد وارد صفحه دیگری می‌شوید که همین عبارت در پایین آن نوشته شده است. دوباره گزینه Continue را لمس کنید و این روند را ادامه دهید. در هریک از این صفحات، اطلاعات مختلفی به شما داده می‌شود. این اطلاعات شامل مواردی است که در سطرهای فوق و در بخش «ایجاد حساب کاربری تجاری» ذکر شده است.

پس از اتمام مرحله قبل، صفحه‌ای نشان داده می‌شود که عناوینی از حوزه‌های مختلف شغلی در آن لیست شده است. در این بخش باید حوزه کاری خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که شما تنها مجاز به انتخاب یک حوزه کاری هستید. بعد از انتخاب یکی از حوزه‌ها، در بالای صفحه گزینه Display on profile ظاهر می‌شود.

انتخاب نمایش یا عدم نمایش حوزه کاری

با انتخاب Display on profile به اینستاگرام اجازه می‌دهید که حوزه کاری شما را در صفحه اول حساب کاربری‌تان نمایش دهد. در همین زمینه توجه داشته باشید که انتخاب این گزینه اختیاری است. در واقع اگر تمایل دارید حوزه کاری شما برای همه افراد نمایش داده شود، این گزینه را فعال کنید؛ در غیر این صورت نیازی به فعال‌کردن آن نیست.

پس از انتخاب حوزه کاری، در انتهای صفحه گزینه Done برای شما روشن می‌شود که برای ادامه مسیر باید آن را لمس کنید. بعد از انتخاب این گزینه، صفحه کوچکی به‌عنوان تأییدیه ظاهر می‌شود که با دیدن آن باید گزینه تأیید (OK) را انتخاب کنید. در ادامه صفحه‌ای باز می‌شود که در آن دو عبارت Business و Creator نشان داده می‌‌شود.

در این بخش گزینه Business را انتخاب کرده و گزینه Next را لمس کنید. پس از این کار، وارد صفحه دیگری می‌شوید که در آن، اطلاعاتی از قبیل شماره ‌تماس و موقعیت جغرافیایی از شما خواسته می‌شود. تکمیل اطلاعات این صفحه نیز کاملاً اختیاری است. در این بخش این اختیار به شما داده شده است تا بتوانید اطلاعات را در صفحه خود، برای عموم افراد نمایش دهید.

تکمیل اطلاعات برای افزودن دکمه تماس اینستاگرام

در این بخش می‌توانید اطلاعات خود را تکمیل کنید و گزینه Next را بزنید. اگر تمایل ندارید اطلاعات را تکمیل کنید، گزینه Don’t use my contact info را انتخاب کنید. در صفحه بعد از شما خواسته می‌‌شود حساب کاربری تجاری‌تان را به صفحه فیس‌بوک خود متصل کنید. مانند صفحه قبل، واردکردن اطلاعات در این صفحه نیز کاملاً اختیاری است. اگر در فیس‌بوک حساب کاربری دارید، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و کسب‌وکار خود را در فیس‌بوک نیز مطرح کنید. در غیر این صورت اگر حساب کاربری فیسبوک ندارید و نمی‌خواهید صفحه فیسبوک بسازید، گزینه Skip را انتخاب کنید. در این لحظه، حساب کاربری تجاری شما ساخته می‌شود. همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، با انتخاب هریک از تصویرها می‌توانید وارد صفحه مربوط شوید و اطلاعات خود را کامل کنید.

وارد صفحه اصلی خود در اینستاگرام شوید. موارد جدیدی به صفحه شما اضافه شده که یکی از آن‌ها قابلیت ویرایش (Edit Profile) است.

ویرایش اطلاعات حساب کاربری تجاری

گزینه ویرایش حساب کاربری یا Edit profile را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات موردنیاز برای حساب کاربری تجاری خود را ویرایش کنید. با انتخاب این گزینه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن می‌توانید موارد مختلف را تغییر دهید. که یکی از اینها اضافه کردن دکمه تماس بود که در ابتدای مقاله با هم یاد گرفتیم.

اما اکانتهای بیزینسی یا تجاری مزایای دیگری هم دارند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مزیت‌های ایجاد حساب کاربری تجاری برای کسب‌وکارهای مجازی

به طور کلی حساب‌های اینستاگرام به دو دسته حساب‌های شخصی یا Private و حساب‌های کاری یا Bussiness تبدیل می‌شوند. حساب‌های کاری قابلیت‌های حرفه‌ای بیشتری دارند. مزیت‌هایی که ایجاد و داشتن این حساب‌ها برای شما خواهند داشت، عبارتند از:

1-     بررسی آمار حساب کاربری

با استفاده از حساب کاربری تجاری می‌توانید آمار حساب خود را بررسی کنید. طبق این اطلاعات می‌فهمید چه تعداد به کاربران شما اضافه یا از آن‌ها کم شده‌ است. همچنین مشخص می‌شود تغییر در تعداد کاربران در چه روزهایی رخ‌ داده است. علاوه بر این‌ها به طور هوشمند مشخص می‌کند بهترین روز کاری شما چه روزی بوده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای تغییرات بهینه در کسب‌وکار خود داشته باشید.

2-     کسب اطلاعات از دنبال‌کنندگان خود

حساب کاربری تجاری مشخص می‌کند مخاطبان شما در چه رده سنی هستند، چه جنسیتی دارند و محل سکونتشان کجاست. به‌طورکلی اطلاعات مناسبی از مخاطبانتان فراهم می‌شود و شما با شناخت بهتر آن‌ها بهتر می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

3-     ترافیک اینستاگرام

حساب کاربری تجاری به شما کمک می‌کنید تا بدانید کاربران در چه بازه زمانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند و بیشتر زمان خود را برای بازدید از چه مطالبی می‌گذرانند.

4-     دریافت بازخورد

به کمک حساب کاربری تجاری می‌توانید تعداد لایک، اشتراک، کامنت و بازدید از صفحه خود را مشاهده کنید. بر اساس این اطلاعات متوجه می‌شوید کاربران چه نوع پست یا محتوایی را بیشتر پسندیده‌اند.

همه موارد گفته‌شده با تبدیل حساب کاربری شخصی به‌ حساب کاربری تجاری در دسترس شما قرار میگرند. پس از ایجاد این حساب کاربری، گزینه‌ای به نام Insight روی صفحه شما نمایش داده می‌شود. به کمک گزینه Insight می‌توانید اطلاعات و آمار مناسبی از فعالیت خود و فعالیت مخاطبانتان به دست آورید. اطلاعاتی که از این طریق کسب می‌کنید، امکان ارزیابی بهتر فعالیت را برای شما فراهم می‌کند؛ یعنی مشخص می‌شود آیا روندی که پیش گرفته‌اید، به نتیجه مطلوب شما می‌رسد یا اینکه باید رویه جداگانه‌ای را انتخاب کنید.

با استخراج و بررسی اطلاعات در زمینه‌های مختلف، فعالیت شما بسیار راحت‌تر می‌شود. علاوه بر این‌ها با استفاده از آمار به‌دست‌آمده می‌توانید مسیر درست را انتخاب کنید و کسب‌وکار خود را رونق دهید. آنچه در فضای مارکتینگ امروز اهمیت زیادی دارد، ارتباط مستقیم با مشتریان است. در واقع با اضافه‌کردن دکمه تماس به اینستاگرام تجاری خود، به‌راحتی می‌توانید ارتباط دوطرفه با مشتریانتان برقرار کنید. همچنین فعال‌بودن دکمه تماس اینستاگرام به مشتریان این پیغام را می‌دهد که شما پویا و زنده هستید و همین موضوع اطمینان مشتریان را بیشتر به شما جلب خواهد کرد.

 

نتیجه‌گیری

با آپدیت‌هایی که در اینستاگرام  ایجاد شده است، بستر مناسبی برای ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان و فروش بیشتر محصولات ایجاد شده است. صاحبان کسب‌وکار مجازی نیازمند امکاناتی هستند تا بتوانند کسب‌وکار خود را توسعه دهند. همچنین این فرصت را برای مشتریان خود فراهم کنند تا بدون هیچ دغدغه‌ای با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

ایجاد  ارتباط با مشتریان از طریق دکمه تماس اینستاگرام، به صاحبان کسب‌وکار مجازی فرصت می‌دهد تا صفحه‌ای حرفه‌ای برای خود داشته باشند. همچنین اضافه‌کردن دکمه تماس به اینستاگرام، میزان موفقیت در کسب‌وکار مجازی را افزایش می‌دهد. این موفقیت به واسطه افزایش اعتماد مشتریان و دیگر کاربران به صفحه شما شکل می‌گیرد. استفاده از دکمه‌های تماس به فالوورهای شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند!

مثلاً فرض کنید کاربری می‌خواهید با شما تماس بگیرد؛ اگر بخواهد شماره تماس شما را از طریق سایت پیدا کند، باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن شماره شما کند. با استفاده از دکمه تماس در اینستاگرام کاربر تنها با یک کلیک می‌تواند با شما تماس بگیرد و نسبت به کسب‌وکار شما حس رضایت بیشتر پیدا کند. در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله و تصویری اضافه کردن دکمه تماس اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید خدمات بهتری را در کمترین زمان به کاربران ارائه کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر