محتواها در اینستاگرام، هر روز به سمت خلاقیت بیشتر حرکت می‌کنند. یکی از امکاناتی که به تازگی می‌توانید در این پلتفرم مشاهده کنید، ساخت آواتار اینستاگرام است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که تصویر انیمیشنی خود یا دیگران را بسازید. از این تصویر آواتاری، می‌توانید به عنوان عکس پروفایل صفحه، به شکل استیکر در استوری‌ها یا به عنوان ایموجی در چت اینستا استفاده کنید. ایجاد آواتار شخصی، بسیار ساده است و نیاز به اطلاعات تخصصی زیادی ندارد. در این مقاله روش ساخت آواتار در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد. در پایان این مطلب از دیدوگرام می‌توانید یک آوتار فانتزی و جذاب با سلیقه خودتان بسازید و آن را با دنبال‌کنندگانتان به اشتراک بگذارید.

آواتار اینستاگرام چیست؟

Avatar یا آواتار، نوعی نماد است که با مشخصات واقعی یک شخص یا شیء در دنیای واقعی مطابقت دارد. آواتار اینستاگرام، چهره‌ای کارتونی است که شما از خودتان می‌سازید. این نماد، می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد چهره شما را نمایش دهد و در واقع، شخصیت کارتونی شبیه به شما باشد. در اینستاگرام می‌توانید آواتاری بسازید که رنگ چشم، پوست، نوع لباس، و دیگر جزییات ظاهری آن را خودتان تعیین کرده‌اید. این قابلیت پلتفرم اینستا، کاملا رایگان است و تمام کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. فرقی نمی‌کند اکانت شما شخصی باشد یا کاری، به هر صورت می‌توانید آواتار خود را بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

اگر بخواهیم چند مزیت مهم برای استفاده از آواتار برشمریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اگر به هر دلیلی دوست ندارید از چهره خود برای عکس پروفایل استفاده کنید، می‌توانید از آواتار کمک بگیرید.
  • با استفاده از آواتار در اینستاگرام، می‌توانید استیکرهای مخصوص خود را بسازید و آن‌ها را در استوری به کار ببرید.
  • ایموجی‌هایی که با استفاده از آوتار می‌سازید، به دلیل شباهت به چهره شما، حس بهتری به طرف مقابل منتقل می‌کنند.
  • آواتار کاملا منعطف و قابل تغییر است؛ به گونه‌ای که می‌توانید حتی جزییات چهره و لباس را در هر زمانی عوض کنید.

نحوه ساخت آواتار در اینستاگرام

در نخستین قدم برای ایجاد یک آواتار شخصی در اینستاگرام، باید وارد پروفایل خود شوید. از این قسمت، روی آیکون سه خط سمت راست بالای صفحه بزنید و از منویی که می‌بینید، گزینه setting را انتخاب کنید تا وارد منو تنظیمات شوید. ورود به بخش تنظیمات

سپس، از لیستی که میبینید گزینه Account را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، وارد تنظیمات اکانت خود خواهید شد.در این بخش، لیستی از کارهایی که می‌توانید برای اکانت خود انجام دهید را مشاهده خواهید کرد. از این قسمت، گزینه Avatar را انتخاب کنید تا وارد صفحه اصلی ساخت آواتار اینستاگرام شوید.

انتخاب قسمت آواتار اینستاگرام

برای مشاهده آپشن‌های موجود در این قسمت، بهتر است با اینترنت Wi-Fi و با استفاده از وی پی ان وارد شوید؛ در غیر این صورت عملکرد صفحه بسیار کند می‌شود و نمی‌توانید کارهایتان را سریع پیش ببرید. پس از ورود به این بخش، نوبت ساخت آواتار می‌رسد. این کار در چند مرحله انجام خواهد شد که در ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مراحل ایجاد آواتار شخصی

برای ساخت یک آواتار با مشخصات ظاهری خودتان، باید مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

مشخصات چهره

  • پس از ورود به بخش Avatar و انتخاب گزینه Get started، وارد صفحه‌ای خواهید شد که می‌توانید در آن به صورت مرحله به مرحله، آواتار خود را بسازید.
  • در ابتدا، باید رنگ پوست را مشخص کنید. ۲۳ رنگ پوست مختلف از تیره تا روشن در تناژ‌های گرم و سرد در این بخش وجود دارد که می‌توانید به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • گزینه بعدی، مدل و رنگ موهای آواتار اینستاگرام شما را تعیین خواهد کرد. انواع موهای بلند و کوتاه در این بخش قابل انتخاب است. پس از تعیین مدل موها، می‌توانید رنگ آن را نیز از قسمت بعدی انتخاب کنید. تنوع رنگ موها زیاد است و رنگ‌های نرمال و فانتزی را در بر می‌گیرد.
  • قدم بعدی، انتخاب Face shape یا همان قاب صورت شماست. صورت لاغر، گونه‌های برجسته، پیشانی کوتاه یا کشیده و دیگر انواع صورت، در این قسمت قابل دسترسی و انتخاب هستند. در ادامه این قسمت، می‌توانید جزییات صورت همچون خال یا خطوط چهره را نیز مشخص کنید.
  • در بخش چهارم، باید مدل چشم، رنگ آن و نوع آرایش چشم را مشخص کنید. این قسمت هم تنوع زیادی دارد، به گونه‌ای که چه چشم‌هایتان کشیده باشد چه گرد، چه رو به بالا باشد چه پایین، چه روشن باشد چه تیره، به راحتی می‌توانید در این قسمت مدل متناسب با چهره خود را بیابید.
  • ابروها، می‌توانند تاثیر زیادی روی شباهت آواتار به چهره واقعی شما داشته باشند. به همین دلیل سعی کنید در قدم پنجم، دقت کافی را به خرج دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این بخش علاوه بر تعیین مدل و رنگ ابرو، می‌توانید برای خود خال میان ابرو (هندی) هم انتخاب کنید.
  • در مرحله ششم، در صورت تمایل می‌توانید برای خود عینک انتخاب کنید و رنگ و مدل آن را نیز مشخص نمایید.
  • مرحله بعدی، انتخاب مدل بینی است؛ در این بخش علاوه بر اینکه مدل بینی خود را انتخاب می‌کنید، می‌توانید انواع پیرسینگ را هم مشاهده کرده و در صورت تمایل، یکی را برگزینید.
  • قسمت بعدی، به انتخاب مدل و رنگ لب‌ها اختصاص دارد. همچنین در ادامه این قسمت، می‌توانید انواع ریش و سبیل را برای چهره خود انتخاب کنید.

آواتار شخصی در اینستاگرام

مشخصات بدنی

  • پس از تعیین جزییات چهره، نوبت به تعیین فرم بدن، لباس و اکسسوری می‌رسد. در ابتدا باید استایل بدن خود را مشخص کنید. فرم‌های موجود در این قسمت برای زنان و مردان مناسب هستند. همچنین انواع بدن لاغر و حجیم را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.
  • در قدم بعدی، باید لباس‌هایتان را انتخاب کنید. جزییات لباس‌ها قابل تغییر نیستند؛ به این معنا که نمی‌توانید کفش، پیراهن یا شلوار را به صورت جداگانه عوض کنید. با این حال تنوع مدل‌ها آنقدر زیاد است که با تمامی سلایق مطابقت دارد. لباس‌های این بخش بر اساس فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون انتخاب شده‌اند، بنابراین مشکلی در انتخاب نخواهید داشت.
  • بخش بعدی به انتخاب کلاه و روسری و رنگ آن‌ها اختصاص دارد. در صورتی که تمایل دارید به آواتار خود آیتم حجاب اضافه کنید، باید از این بخش این کار را انجام دهید. انواع کلاه ساده و لبه دار، روسری و باندانا و کلاه هندی در این قسمت قابل انتخاب است.
  • در آخرین بخش، می‌توانید انواع گوشواره‌ها را به آواتار خود اضافه کنید. همچنین در این بخش، امکان انتخاب سمعک هم وجود خواهد داشت. در نهایت می‌توانید رنگ این آیتم‌ها را از گزینه پالت رنگی انتخاب کنید.

پس از اعمال تغییرات دلخواه، نوبت به مقایسه آواتار اینستاگرام با چهره خودتان می‌رسد. برای این کار می‌توانید روی آیکون آینه که در گوشه صفحه قرار دارد بزنید. با این کار دوربین جلو گوشی باز می‌شود تا چهره خودتان را با آواتار مقایسه کنید. همچنین با انتخاب آیکون سطل زباله، تمام تغییرات حذف می‌شوند و می‌توانید یک آواتار جدید بسازید.

برای ذخیره تغییرات، روی گزینه Done بزنید و از منو باز شده، گزینه Save Changes را انتخاب کنید. در نهایت، از صفحه باز شده گزینه Next را بزنید تا تغییرات اعمال شود و بتوانید از آواتارتان استفاده کنید. این آواتار، می‌تواند در حالت‌های گوناگون به عنوان عکس پروفایل یا استیکر استفاده شود.

نحوه تغییر آواتار قدیمی اینستاگرام

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی دوست داشته باشید که آواتار اینستاگرام خود را تغییر دهید. مثلا با تغییرات چهره مثل تغییر مدل یا رنگ مو، عینکی شدن یا برداشتن عینک، تغییر فصل و موارد دیگر، افراد تمایل دارند که آواتارشان را با چهره جدید خود مطابقت دهند. انجام این کار، خصوصا اگر تغییرات جزیی باشند، بسیار راحت است. برای عوض کردن آواتار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شده و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  • به انتهای صفحه‌ای که باز می‌شود بروید و روی بخش Edit Avatar بزنید.
  • با انجام مراحل بالا، وارد صفحه ویرایش آواتار اینستا خواهید شد. در این بخش می‌توانید جزییات آواتار را تغییر دهید. همچنین اگر دوست دارید یک آواتار کاملا جدید بسازید، روی آیکون سطل زباله بزنید و تغییرات را از ابتدا شروع کنید.
  • پس از اعمال تغییرات، گزینه Done را بزنید و از صفحه باز شده، Next را انتخاب کنید. از این به بعد می‌توانید آواتار جدید خود را استفاده کنید.

روش استفاده از آواتار

پس از آن‌که اینستاگرام قابلیت جدید خود با عنوان ساخت آواتار را معرفی کرد، اغلب کاربران آن را به چشم یک سرگرمی برای ساخت کاراکترهای فانتزی می‌دیدند. این در حالی است که با کمک این قابلیت، می‌توانید تعامل خود را با مخاطبان صفحه بهبود ببخشید و شاهد رشد صفحه خود باشید. آواتار، نوعی امضاست که به شما و پیج اینستاگرامتان اختصاص دارد. این امضا، برای هر کس متفاوت است و به همین دلیل، می‌تواند صفحه شما را از دیگران متمایز کند. آواتار اینستاگرام، در موارد زیر کاربرد دارد:

۱- کاربرد آواتار اینستاگرام در پروفایل

نخستین استفاده‌ای که می‌توانید از آواتار خود داشته باشید، این است که آن را روی تصویر پروفایل خود قرار دهید. مزیت استفاده از آواتار به عنوان عکس پروفایل، در این است که حالتی فانتزی و همیشگی دارد. این تصویر به دلیل سادگی و خاص بودن، بیشتر در ذهن مخاطبان می‌ماند و جایگزین خوبی برای عکس شخصی است. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از عکس خود به عنوان پروفایل استفاده کنید، می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

استفاده از آواتار در پروفایل

  • ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید و روی گزینه Edit Profile بزنید.
  • در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، گزینه Change profile photo را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه یاد شده، پیشنهادهایی برای تغییر عکس پروفایل به شما ارائه می‌شود؛ از میان این پیشنهادها، گزینه Use avatar را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی، آواتار خود را در حالت‌های مختلفی خواهید دید. از این بخش می‌توانید به تناسب سلیقه خودتان و نوع فعالیت صفحه، آواتار موردنظر را انتخاب کنید.
  • در نهایت، می‌توانید رنگ پس زمینه آواتار را انتخاب کنید و آن را روی قسمت پروفایل خود قرار دهید.

۲- استفاده از آواتار در استوری

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید از آواتار در آن استفاده کنید، بخش استوری‌های اینستاگرام است. در این قسمت می‌توانید آواتار خودتان را به عنوان استیکر در حالت‌های مختلف استفاده کنید. تفاوت این نوع استیکر با مدل‌های دیگری که در اینستاگرام در دسترس است، در حالت شخصی و اختصاصی آن است. آواتار شما، شباهت زیادی به چهره خودتان دارد و به همین علت، می‌تواند حس بهتری به مخاطب منتقل کند. برای استفاده از آواتار استوری، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا با انتخاب علامت + در صفحه اصلی اینستاگرامتان، وارد بخش محتواگذاری شوید و گزینه Story را انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن صفحه استوری، عکس یا ویدئو موردنظرتان را آپلود کنید تا وارد بخش ویرایش استوری شوید.
  • در مرحله ویرایش، صفحه را به سمت بالا بکشید تا المان‌های موجود در اینستاگرام را ببینید.
  • از این قسمت، گزینه Avatar را انتخاب کنید تا استیکرهای اختصاصی شما نمایش داده شوند.

  • استیکرها در حالت‌های مختلفی هستند و می‌توانند در مواقع مختلف مانند شادی، ناراحتی، تبریک، تعجب و… استفاده شوند.
  • با انتخاب گزینه Edit در گوشه سمت راست بالای صفحه، می‌توانید هر زمانی که خواستید جزییات آواتار خود را تغییر دهید یا آواتار جدیدی بسازید.

 

۳- آواتار اینستاگرام در چت دایرکت

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید در آن آواتارهای خود را استفاده کنید، قسمت چت اینستاگرام است. دایرکت اینستا، یکی از بهترین بخش‌ها برای تعامل با مخاطبان است. با استفاده از آواتار برای بازخورد به پیام‌هایی که در دایرکت دریافت می‌کنید، می‌توانید حس بهتری به مخاطبان انتقال دهید. این استیکرها، کاملا شبیه آواتار استوری اینستاگرام هستند؛ با این تفاوت که ابعاد استیکرها در بخش دایرکت ثابت است ولی در قسمت استوری می‌توان در آن تغییراتی ایجاد کرد. برای استفاده از آواتار در چت اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه چت شخصی، روی علامت + یا آیکون استکیر در گوشه باکس متن پیام بزنید.

  • از این قسمت، گزینه Steackers را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، می‌توانید استیکرهای ثابت و متحرک اینستاگرام را ببینید؛ از این بخش روی Avatar بزنید.

  • در نهایت، می‌توانید از میان استیکرهایی که با آواتار اینستاگرام شخصی شما ساخته شده‌اند، یک مورد را انتخاب کنید.

 

نتیجه‌گیری

اینستاگرام یک پلتفرم تعاملی است که هر روز سعی می‌کند با بهبود امکانات خود، قدمی در جهت ارتباط بهتر کاربران با یکدیگر بردارد. ساخت آواتار اینستاگرام، یکی از امکانات مهم در این شبکه اجتماعی است که با وجود سادگی، تاثیر خوبی در ایجاد دید مثبت به صفحه شما خواهد داشت. آواتار، یک تصویر کارتونی شبیه به شماست که می‌تواند به عنوان عکس پروفایل، استیکر و ایموجی در چت استفاده شود. شباهت آواتار به چهره شما، باعث ایجاد حس مثبت در مخاطبانتان می‌شود و تعامل صفحه را تا حد زیادی بهتر می‌کند. با استفاده از اطلاعات این مقاله، می‌توانید آواتار موردنظر خود را بسازید و آن را در پروفایل، چت یا استوری به کار ببرید. همچنین، هر زمان که بخواهید، می‌توانید تغییرات جدیدی روی آن اعمال کنید.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر