استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف برای کسب‌وکارهای اینترنتی است. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، احتمالاً رویدادها یا جشنواره‌های تخفیفی زیادی برگزار می‌کنید! اگر برای بازاریابی از اینستاگرام استفاده می‌کنید، لازم است بهترین ابزار بازاریابی کسب‌وکار و اطلاع‌رسانی رویدادها را در اختیار دارید. استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید اخبار و رویدادهای مهم خود را اطلاع‌رسانی کنید؛ زیرا کاربران با استوری اینستاگرام نسبت به پست‌های آن، تعامل بیشتری دارند.

یکی از ابزارهای کاربردی در استوری اینستاگرام، استیکر countdown است که با استفاده از آن می‌توانید برای رویداد خود، یک شمارش معکوس ایجاد کنید؛ مثلاً اگر جشنواره تخفیف شما در 20 ساعت بعد آغاز می‌شود، می‌توانید 20 ساعت باقی‌مانده را با استفاده از استیکر countdown اطلاع‌رسانی کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی و آموزش کامل استیکر countdown در استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید رویدادها، جشنواره‌ها و تخفیف‌های خود را به کاربران اطلاع‌رسانی کنید.

استیکر countdown در اینستاگرام چیست؟

استیکر countdown یک ابزار بسیار جذاب و کاربردی در اینستاگرام است که با استفاده از آن قادر به اطلاع‌رسانی رویدادها به فالوورهای صفحه اینستاگرام خود خواهید بود. پیش از اضافه شدن استیکر countdown اینستاگرام محلی برای نمایش رویدادها بود اما با اضافه شدن این استیکر، استوری اینستاگرام به محلی برای یادآوری رویدادها تبدیل شد؛ زیرا این ابزار به شما و کاربران اجازه درخواست اطلاع‌رسانی می‌دهد و پس از پایان زمان شمارش معکوس، در اینستاگرام یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید تا مدت حداکثر یک سال، شمارش معکوس ایجاد کرده و برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال کنید. همچنین کاربران می‌توانند شمارش معکوس شما را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند تا فالوورهایشان نیز آن را ببینند؛ مثلاً ممکن است زمان یک جشنواره تخفیفی را اطلاع‌رسانی کرده باشید و کاربر شما بخواهد علاوه بر این که خودش از این تخفیف استفاده می‌کند، جشنواره تخفیفی شما را به فالوورهایش نیز معرفی کند. البته توجه داشته باشید فالوور شما تنها قادر به اشتراک‌گذاری استیکر countdown است و نمی‌تواند تمام محتوای استوری شما را اشتراک‌گذاری کند.

استیکر countdown در اینستاگرام

هنگامی که کسی گزینه اطلاع‌رسانی استیکر countdown را فعال کند، یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال می‌شود! با استفاده از این ویژگی می‌توانید حدس بزنید که رویداد یا جشنواره برای چند نفر از فالوورهایتان اهمیت دارد. در نهایت کسانی که گزینه اطلاع‌رسانی (Remind me) این استیکر را از طریق استوری شما فعال کرده باشند، پس از پایان استوری برای شما قابل نمایش هستند. البته لازم است بدانید این اطلاع‌رسانی از طریق بخش نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام دریافت می‌شود و کاربران در بالای گوشی خود آن را مشاهده نمی‌کنند!

اگر مدت زمان شمارش معکوس شما کمتر از 24 ساعت باشد، پیش از به پایان رسیدن استوری شمارش معکوس شما به پایان می‌رسد! در این صورت کاربران شمارش معکوس را به صورت 00:00:00 می‌بینند.

استفاده از استیکر countdown در استوری اینستاگرام

برای استفاده از این استیکر به سراغ استوری اینستاگرام بروید و محتوای خود را ایجاد کنید؛ ایجاد محتوا به معنای گرفتن عکس، اضافه کردن عکس از گالری، نوشتن متن یا استفاده از استیکرها در استوری اینستاگرام است! پس از آن کافی است بخش استیکرها را از بالای صفحه باز کنید و در این بخش به دنبال استیکر countdown باشید. با انتخاب این استیکر چند گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

Countdown name: در این بخش می‌توانید یک نام برای شمارش معکوس خود انتخاب کنید.

Set end date and time: در این بخش باید تاریخ و ساعت پایان شمارش معکوس را انتخاب کنید.

دایره Color: دایره رنگی را در بالای صفحه می‌بینید؟ اگر بر روی آن کلیک کنید رنگ شمارش معکوس تغییر می‌کند! هربار که بر روی آن ضربه بزنید، یک رنگ جدید برای استیکر countdown انتخاب می‌شود که می‌توانید این استیکر را با رنگ موردنظر خود در استوری قرار دهید.

یک نکته! محدودیت 24 ساعته استوری شما به معنای محدودیت 24 ساعته برای شمارش معکوس نیست و شما می‌توانید شمارش معکوس خود را تا یک سال آینده تعیین کنید. برای این کار کافی است بر روی زمان شمارش معکوس ضربه بزنید و تاریخ و ساعتی را برای پایان آن مشخص کنید. هنگامی که زمان آن را مشخص کردید، بر روی گزینه Done کلیک کنید تا این استیکر با زمان مشخص‌شده به استوری شما اضافه شود.

چگونه از استیکر countdown برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی خود استفاده کنیم؟

مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و از اینستاگرام برای بازاریابی آن استفاده می‌کنید؟ عالی است! هر ابزاری در اینستاگرام قابلیت بازاریابی برای کسب‌وکار را دارد؛ استیکرهایی موجود در استوری اینستاگرام، پتانسیل بسیار بالایی برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی را دارند. در این بخش قصد داریم 4 نمونه کاربردی در زمینه استفاده از استیکر countdown برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی بپردازیم تا بتوانید فروش کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

  1. اطلاع‌رسانی لایو در اینستاگرام یا فیسبوک

در اینستاگرام یا فیسبوک لایو می‌گذارید و لایوها به کسب‌وکار شما مربوط می‌شود؟ بهترین راه برای اطلاع‌رسانی لایو اینستاگرام استفاده از استیکر countdown است! با استفاده از این استیکر می‌توانید به کاربران بگویید دقیقاً چه ساعتی لایو می‌گذارید تا آن‌ها بتوانند لایو شما را ببینند. بهتر است در کنار استیکر countdown ساعت دقیق لایو خود را اعلام کنید و از کاربران بخواهید گزینه یادآوری (Remind me) استیکر شمارش معکوس را هم فعال کنند. با این‌ کار تعداد افرادی که لایو شما را می‌بینند، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کنند! همچنین بسیاری از کاربران علاقه زیادی به لایوهای شما دارند اما از زمان آن اطلاع ندارند؛ این ابزار به آن‌ها کمک می‌کنند تا هیچ‌کدام از لایو‌های شما را از دست ندهند.

  1. وبینار یا دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنید؟

اگر شما به عنوان یک متخصص در حال برگزاری وبینار یا دوره‌های آموزشی هستید، استیکر countdown برایتان بسیار ارزشمند است! وبینارها معمولاً زمان برگزاری مشخصی دارند اما باتوجه به این که به صورت حضوری برگزار نمی‌شوند، ممکن است بسیاری از کاربران آن را فراموش کنند. با استفاده از این استیکر به راحتی می‌توانید زمان وبینار را به کاربران اعلام کنید و اگر آن‌ها Remind استیکر شمارش معکوس را فعال کرده باشند، به آن‌ها یادآوری خواهد شد.

وبینارها و دوره‌های آموزشی معمولاً ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توان تعداد زیادی از کاربران را میزبانی کرد، می‌توان برای زمان شروع ثبت‌نام از استیکر countdown در استوری اینستاگرام استفاده کنید.هنگامی که کاربران بدانند ظرفیت ثبت‌نام محدود است، به دنبال این هستند که در لحظه‌های اول ثبت‌نام کنند تا ظرفیت پر نشود! اگر شما از استیکر شمارش معکوس استفاده کنید، حتماً آن‌ها گزینه Remind را فعال می‌کنند تا در زمان مشخص‌شده برای آن‌ها نوتیفیکیشن ارسال شود. همچنین می‌توانید لینک ثبت‌نام را در بیو اینستاگرام قرار دهید یا اگر یک صفحه تجاری با بیش از 10K فالوور دارید، لینک را در همان استوری قرار دهید.

  1. یک دورهمی برای کاربران برگزار کرده‌اید؟

به عنوان یک کسب‌وکار اینترنتی ممکن است دورهمی‌هایی برای دیدن و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان خود برگزار کنید. این دورهمی‌ها کمک زیادی به افزایش ارتباط با مشتریان و افزایش اعتماد آن‌ها می‌کند و باید بدانید که تاثیر زیادی بر روی کسب‌وکار اینترنتی شما دارد! مثلاً در این دورهمی‌ها می‌توانید از مزایا و ویژگی‌ محصولات خود حرف بزنید و کاربران را ترغیب به خرید کنید. زمان دورهمی خود را به کاربران اعلام کرده‌اید؟ بسیار خب! اما اگر آن‌ها زمان دورهمی را فراموش کنند، تعداد افرادی که در محل دورهمی شما حاضر می‌شوند بسیار کم خواهد بود و عملاً تاثیری روی کسب‌وکارتان ندارد.

با استفاده از استیکر countdown به راحتی می‌توانید زمان دورهمی خود را به کاربران یادآوری کنید! تنها کافی است یک استیکر شمارنده معکوس در کنار استوری اطلاع‌رسانی قرار دهید و از کاربران بخواهید گزینه Remide me را انتخاب کنند. با این کار دیگر نگرانی برای حضور کاربران وجود ندارد و اگر مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید، در دورهمی شما شرکت می‌کنند. اکنون که قرار است تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در دورهمی حضور پیدا کنند، لیست ویژگی‌ها و مزایای محصولات کسب‌وکار اینترنتی خود را برای ارائه در دورهمی آماده‌ کرده‌اید؟

  1. برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی یا جشنواره تخفیف

اگر قصد راه‌اندازی یک مسابقه اینستاگرامی یا جشنواره تخفیف دارید، باید زمان شروع آن را به کاربران خود اطلاع دهید. مسابقه‌ها و جشنواره‌های تخفیف زمان محدودی دارند؛ یعنی از یک زمان خاص شروع شده و چند روز بعد به پایان می‌رسند. باید زمان شروع مسابقه یا جشنواره تخفیف خود را به کاربران اطلاع‌رسانی کنید تا آن‌ها بتوانند در زمان آغاز در جشنواره شرکت کنند. اگر زمان مسابقه یا جشنواره شما در حد یک یا دو روز است، انتشار یک استوری کافی است و کاربران می‌توانند از آن اطلاع پیدا کنند! اما اگر یک مسابقه یا جشنواره چند روزه برگزار کرده‌اید، لازم است تا با انتشار چند استوری و یک پست اطلاع‌رسانی، آن‌ها را از زمان آغاز و پایان جشنواره مطلع کنید! اطلاع‌رسانی شما باید آن‌قدر دقیق باشد که هیچ کاربری برای نحوه اطلاع‌رسانی شما شکایتی نداشته باشد. اگر از استیکر countdown استفاده کنید و زمان دقیقی تا آغاز یا پایان جشنواره اعلام کنید، کاربران نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند؛ همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید قابلیت Remind me را فعال کنند تا در زمان صفر شدن شمارشگر استیکر countdown یک پیام اطلاع‌رسانی در بخش نوتیفیکیشن اینستاگرام برای آن‌ها ارسال شود.

اگر جشنواره شما مربوط به یک کسب‌وکار است و برای کسب‌وکار خود از کانال‌های دیگر نظیر وبسایت، فیسبوک، توئیتر و… استفاده می‌کنید، می‌توانید از کاربران خود بخواهید برای دیدن شرایط جشنواره به صفحه اینستاگرام شما سر بزنند. همچنین از آن‌ها دعوت کنید تا درخواست اطلاع‌رسانی با استفاده از قابلیت Remide را فعال کنند تا هیچ‌ یک از بخش‌های مسابقه یا جشنواره را از دست ندهند.

نتیجه‌گیری

استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای در دسترس برای کسب‌وکار اینترنتی شما است! در استوری اینستاگرام استیکرهای مختلفی وجود دارند و بیشتر آن‌ها به منظور سرگرمی ایجاد شده است. در این میان برخی استیکرها مانند استیکر countdown جنبه تجاری بسیار بالایی برای کسب‌وکارهای اینترنتی دارند و می‌توانید رویدادهای مختلف کسب‌وکار اینترنتی خود را با استفاده از آن اطلاع‌رسانی کنید. اگر کاربران شما درخواست اعلان (Remind me) را فعال کرده باشند، بازدهی اطلاع‌رسانی شما با استفاده از این استیکر تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

مدیریت یک کسب‌وکار اینستاگرامی را برعهده دارید؟ منتظر شنیدن تجربه شما از استیکر countdown در بخش نظرات هستیم!

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر