استفاده از فونت‌های متنوع، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در محتوای متنی، توجه مخاطب را به خود جلب کند. فونت‌های موجود در اینستاگرام، محدودیت‌هایی دارند و ممکن است با هر کسب و کاری هماهنگی نداشته باشد.گاهی لازم است فونت نوشته‌های خود را در بیو و استوری عوض کنید تا توجه افراد بیشتری را به متن جلب کنید. تغییر فونت اینستاگرام، چندان دشوار نیست اما نیاز به ابزارهای خاصی دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید سریع و آسان این کار را انجام دهید.

عوض کردن فونت در بخش استوری، تا حدودی به وسیله خود اینستاگرام ممکن است؛ با این حال تنوع چندانی ندارد. اما اگر دقت کرده باشید، برخی پیج‌های معروف مانند صفحات بلاگری یا تجاری، در بیوی اینستاگرامشان هم از فونت‌های خاصی استفاده می‌کنند. این فونت‌ها، در خود اینستاگرام در دسترس نیستند و برای استفاده از آن‌ها، لازم است با سایت‌ها و برنامه‌هایی که در این مقاله از دیدوگرام معرفی می‌کنیم آشنا شوید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تغییر فونت اینستاگرام در بیو

یکی از دغدغه‌های مهم کاربران جدید اینستاگرام این است که چطور می‌توانند در قسمت بایو (Bio)، تمام یا بخشی از اطلاعات خود را با فونت متفاوتی بنویسند؟ این موضوع از آن‌جایی پیچیده و سخت به نظر می‌رسد که خود پلتفرم اینستاگرام، راهی برای انجام این کار قرار نداده است و به همین علت، ممکن است انجام آن کمی دشوار جلوه کند. با این حال خبر خوب ما در این مقاله این است که تغییر دادن فونت اینستا در بخش بیو، اصلا سخت نیست و با استفاده از دو سایت زیر، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

۱- استفاده از سایت Metatags.io

تغییر فونت اینستاگرام با سایت Metatags

یکی از ابزارهای بسیار جذاب که می‌توانید برای نوشتن بایو از آن استفاده کنید، این سایت است. در ابتدا به آدرس Metatags.io مراجعه کنید. سپس در قسمت سمت چپ، بالای صفحه، به جای عبارت «This Meta Tags Font Generator is» متن مورد نظر خود را به زبان انگلیسی بنویسید. محدودیت این سایت در این است که از فونت‌های فارسی پشتیبانی نمی‌کند. اما تنوع فونت‌های انگلیسی جذاب در این سایت آنقدر زیاد است که بعید است بتوانید از آن به راحتی چشم‌پوشی کنید.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد و جذاب این سایت، این است که پیش‌نمایش متن نوشته شده را با فونت انتخابی، در یک صفحه مشابه صفحه بایو در اینستاگرام به شما نشان می‌دهد. با مشاهده این پیش نمایش، می‌توانید به راحتی فونت موردنظرتان را به تناسب متنی که نوشته‌اید انتخاب کنید. پس از انتخاب فونت مورد نظر، روی آن کلیک کنید و دکمه Copy را بزنید تا متن برایتان کپی شود و بتوانید از آن در بیو استفاده کنید.

۲- وبسایت IGfonts برای تغییر فونت اینستا

Igfonts برای عوض کردن فونت‌های اینستاگرام

رابط کاربری این سایت، باعث شده است که کاربران زیادی برای عوض کردن فونت بیوی اینستاگرام خود، از این ابزار استفاده کنند. با ورود به آدرس igfonts.io ، صفحه‌ای ساده برایتان به نمایش درمی‌آید. در قسمت بالایی این صفحه، کادری خالی وجود دارد که روی آن نوشته است «Add text here, then scroll down». متن خود را در این بخش بنویسید و سپس، از میان فونت‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود، مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.

این ابزار هم تنها برای فونت‌های انگلیسی کاربرد دارد و نمی‌توان برای متن‌های فارسی از آن استفاده کرد. با این حال، تنوع فونت در این سایت هم بسیار زیاد است و به نظر می‌تواند تا حد زیادی کاربردی باشد. برای استفاده از هر فونت، کافی است پس از نوشتن متن، آن را با فونت موردنظر کپی کرده و در بیو خود Paste کنید.

۳- تغییر فونت فارسی در اینستاگرام

یکی از کارهایی که اغلب کاربران به انجام آن علاقمند هستند، این است که از فونت‌های فارسی خاص در بخش Bio استفاده کنند. این کار، به سادگی تغییر فونت انگلیسی نیست؛ زیرا اینستاگرام ممکن است از برخی فونت‌ها پشتیبانی نکند و اطلاعات بیو، به درستی به مخاطبان شما نمایش داده نشود. با این حال، می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود در کافه‌بازار برای عوض کردن فونت فارسی استفاده کنید. برنامه تغییر دادن فونت‌های فارسی در بیو، می‌تواند در نوشتن بیوهای خاص به شما بسیار کمک کند.

تغییر فونت اینستاگرام در استوری

عوض کردن فونت در بخش استوری‌های اینستاگرام، بسیار ساده‌تر از تغییر فونت در بایو است. برای ساخت استوری‌های جذاب با فونت‌های مختلف، راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید برای این کار، از خود اینستاگرام استفاده کنید یا با استفاده از برنامه‌های متنوع، استوری‌هایی با فونت‌های جذاب بسازید و منتشر کنید.

۱- تغییر فونت استوری در خود اینستاگرام

عوض کردن فونت استوری

اولین و ساده‌ترین راه برای عوض کردن فونت در استوری‌های اینستاگرام، این است که از امکانات خود این پلتفرم استفاده کنید. وقتی وارد بخش تولید استوری می‌شوید و متن موردنظرتان را می‌نویسید، در قسمت بالای صفحه گزینه‌هایی به شما نمایش داده می‌شود. هنگامی که متنی در اینستاگرام می‌نویسید، از قسمت پایین صفحه می‌توانید فونت‌های مختلفی که در این برنامه وجود دارند را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این فونت‌ها، بیشتر برای نوشته‌های انگلیسی طراحی شده‌اند و ممکن است روی متن فارسی اثر کمی بگذارند یا به طور کلی، بی‌اثر باشند.

همچنین با استفاده از ابزارهای دیگری که در این بخش وجود دارد، می‌توانید رنگ متن، سایز آن، متحرک یا ثابت بودن و رنگ پس زمینه متن را انتخاب کنید. تمامی این ابزارها، با وجود سادگی، اگر به درستی استفاده شوند، تاثیر زیادی در جذب مخاطب خواهند داشت.

۲- عوض کردن فونت استوری با Canva

یکی از برنامه‌های عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر، Canva است. این برنامه، برای طراحی گرافیک تا سطح متوسط است و می‌تواند در ساخت استوری بسیار مفید باشد. این برنامه، از فونت‌های مختلف فارسی مانند Sans، Lalezar، Lateef و دیگر فونت‌های جذاب پشتیبانی می‌کند.

برنامه Canva برای تولید استوری

با استفاده از اپلیکیشن Canva می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی یا آیفون، استوری موردنظرتان را با فونت دلخواه بسازید. همچنین خوب است بدانید که این برنامه تحت وب است و برای استفاده از آن، نیاز به اینترنت خواهید داشت. اگرچه این موضوع کمی محدودیت ایجاد می‌کند، اما در عین حال می‌توانید با هر ابزاری وارد اکانت خود شوید و پروژه‌ها را مدیریت کنید.

۳- تغییر فونت استوری ویديویی با Inshot

با وجود امکاناتی که Canva در اختیارتان قرار می‌دهد، نمی‌توانید از آن برای ساخت استوری ویدئویی استفاده کنید! تصور کنید که بخواهید به یک ویدئو متن یا زیرنویس اضافه کنید؛ در این حالت اینشات بهترین ابزاری است که می‌توانید آن را به کار بگیرید. اگرچه برنامه Inshot به صورت اختصاصی در زمینه ویرایش و تدوین ویدئو استفاده می‌شود، ولی می‌توان از آن برای ساخت استوری‌های جذاب با فونت‌های انگلیسی و فارسی خاص استفاده کرد.

دانلود برنامه اینشات

با استفاده از پلاگین‌ها و ابزارهای مخصوص، می‌توان علاوه بر فونت‌های موجود در اینشات، فونت‌های جدیدی هم به آن اضافه کرد. اگر قصد دارید یک استوری خاص بسازید، نصب این برنامه بیشتر از هرچیزی به شما کمک خواهد کرد.

چرا باید فونت اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟

عوض کردن فونت بیو و استوری

وقتی یک برنامه، فونت مشخصی دارد، چرا باید سعی کنیم آن را تغییر دهیم؟ پاسخ، تنوع طلبی مخاطبان است! انسان، خواه و ناخواه وقتی در اطرافش چیزی خلاف عادت و عرف باشد، بیشتر به آن توجه می‌کند. درباره استفاده از فونت‌های متنوع هم این موضوع صدق می‌کند. هنگامی‌که همه لباس مشکی بر تن دارند، اگر شما لباس سفید بپوشید، توجه زیادی را جلب خواهید کرد. وقتی یک فرد، ناگهان در میان تمام فونت‌های معمولی اینستاگرام، از فونتی خاص برای نوشتن متن‌هایش استفاده می‌کند، باعث جلب توجه می‌شود.

استفاده از فونت‌های متفاوت در بخش کپشن اینستاگرام ممکن نیست؛ زیرا این بخش چارچوب مشخص خود را دارد و نمی‌توان از آن عدول کرد. در عوض، شما می‌توانید در بخش بیو یا توضیحات پیج و همچنین در محتوای استوری، از فونت‌های متفاوتی استفاده کنید. این تنوع فونت، باعث می‌شود مخاطب بیشتر به مطلب شما توجه کند. در صورتی که موضوع متن هم جذابیت کافی داشته باشد، درصد جذب مخاطب به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد. به همین دلیل لازم است با ابزارهای این کار آشنا باشید و در فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام، آن را به کار گیرید.

استفاده از چه فونتی در بیو و استوری بهتر است؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از مخاطبان به وجود بیاید، این است که کدام فونت برای استفاده در بیو و استوری بهتر است؟ اصلا لازم است حتما فونت اینستاگرامتان را تغییر دهید؟ نکته اولی که باید به آن توجه کنید این است که هدف از تغییر فونت، جلب توجه مخاطب و جذب او به صفحه شماست. بنابراین باید ابتدا سلیقه مخاطبان خود را بشناسید و به تناسب آن فونت خود را انتخاب کنید. برای این کار، حتما نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • در صفحات رسمی از فونت‌های فانتزی استفاده نکنید.
  • خوانایی متن در اولویت است، به هیچ عنوان از فونت ناخوانا استفاده کنید.
  • برای متن‌های طولانی، از فونت‌های ریزبافت استفاده کنید.
  • در قسمت بیو، از فونت‌های بولد (Bold) و پررنگ برای نکات مهم مانند نام برند استفاده کنید.
  • سعی کنید تنها بخش خاصی از متن را با فونت متفاوت بنویسید.
  • به هیچ عنوان، از بیش از دو فونت در بیو یا استوری استفاده نکنید.
  • سعی کنید فونت‌های متفاوت باهم سنخیت داشته باشند.

سخن نهایی

یکی از مواردی که می‌تواند به جذابیت یک صفحه اینستاگرامی اضافه کند، این است که از فونت‌های خاص و متفاوت در بخش بیو و استوری استفاده کنید. این کار می‌تواند توجه مخاطب را به محتوای شما بیشتر جلب کند. راه‌های زیادی برای تغییر دادن فونت استوری و بیو وجود دارد. برای این کار می‌توانید از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید. تنها چیزی که در این مسیر باید به آن توجه کنید، این است که تغییر فونت نباید باعث شلوغی، ناخوانایی و آسیب به متن شود. هدف از عوض کردن فونت، جلب توجه مخاطب است؛ امیدواریم با راهکارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بتوانید بهترین فونت را به تناسب نیازتان انتخاب کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر