تا به حال چندبار پیش آمده است که هنگام ورود به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف، رمز خود را فراموش کنید؟ گاهی درگیری‌های روزمره باعث می‌شود که رمزهای استفاده شده برای عضویت در سایت‌ها و برنامه‌ها از خاطرمان پاک شود. این موضوع گاهی مشکل‌ساز نیست؛ اما اگر یک اکانت اینستاگرام بسیار فعال و پرمخاطب داشته باشید و ناگهان گوشی همراهتان خراب شود چه می‌کنید؟ قید صفحه قبلی را می‌زنید و یک پیج جدید می‌سازید؟ تغییر رمز اینستاگرام هنگام فراموشی چگونه ممکن است؟

برخی افراد ممکن است هنگام قطع دسترسی به اکانت، از روش‌های عجیبی استفاده کنند، مثلا از هکرها کمک بگیرند! استفاده از این روش‌ها علاوه بر اینکه گاهی نتیجه بخش نیست، باعث افت امنیت اکانت هم خواهد شد. بنابراین بهتر است راه‌حلی امن‌تر برای بازیابی صفحه از دست رفته پیدا کنیم.

راه حل این موضوع خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست. تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی هم امکان‌پذیر است. کافی است با ترفندهای خاصی آشنا باشید تا بتوانید این کار را به سادگی انجام دهید. در این مقاله، به روش‌های عوض کردن رمز اینستاگرام در شرایطی که رمز قبلی را فراموش کرده‌اید پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و عضویت در اپلیکیشن‌های مختلف، فراموشی رمز امری رایج میان کاربران است. ممکن است شما هم از هر ده بار ورود به اکانت، حدود ۳ الی ۴ بار رمز خود را فراموش کنید! فراموشی رمز اینستاگرام ممکن است گاهی دردسرساز و ناراحت کننده باشد. مثلا تصور کنید عکسی را از سال ۲۰۱۳ در این شبکه پست کرده‌اید، یا اکانتی تجاری دارید که به تازگی آن را به سوددهی رسانده‌اید. ساخت مجدد خاطرات یا پیشرفت دادن کسب و کارها کار دشواری است.

راه‌های تغییر رمز اینستاگرام

اگر رمز خود را فراموش کردید و مجبور به تغییر رمز اینستاگرام شدید، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

روش اول: استفاده از شماره همراه

عوض کردن رمز اینستاگرام

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تغییر رمز اینستاگرام فراموش شده، استفاده از شماره همراه است. در این روش، در صفحه ورود به اکانت، روی عبارت Forget Password بزنید. با ورود به مرحله بعدی، دو راه برای تغییر رمز خواهید داشت : استفاده از ایمیل و شماره همراه. در این بخش، گزینه Phone Number را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش، باید از پیش شماره خود را روی اکانت خود وارد کرده باشید.

وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل

در مرحله بعدی، شماره خود را وارد کنید. اینستاگرام پیامکی حاوی یک لینک برای تغییر رمز به شما ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک برای تغییر رمز اینستاگرام

وارد لینکی شوید که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است. در بخش بعدی می‌توانید رمز جدیدی برای برای خود انتخاب کنید. با وارد کردن این رمز، مجددا به اکانت خود وارد خواهید شد.

روش دوم: استفاده از ایمیل برای تغییر رمز اینستاگرام

استفاده از ایمیل برای تغییر رمز اینستاگرام

روش دیگری که برای تغییر دادن رمز اینستاگرام پیش روی شما است، استفاده از ایمیل است. بازهم تاکید می‌کنیم که برای استفاده از این روش، باید در بخش‌های ابتدایی ثبت نام یا پس از آن، ایمیل خود را روی اکانت ثبت کرده باشید. تفاوت این روش با روش قبلی در این است که لینک تغییر رمز را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید. مجددا می‌توانید روی لینک کلیک کنید و رمز خود را تغییر دهید.

روش سوم: استفاده از اکانت فیس‌بوک برای تغییر رمز

تغییر رمز با استفاده از اکانت فیسبوک

یکی از راه‌ها برای بازیابی رمز عبور، این است که از اکانت Facebook متصل به پیج اینستاگرامتان برای بازیابی رمز استفاده کنید. در این روش لینک بازیابی رمز، در فیسبوک برای شما ارسال می‌شود. امنیت استفاده از این راه کمتر از دیگر روش‌هاست. دلیل این موضوع این است که در صورت هک شدن اکانت، هر دو اکانت شما از دسترستان خارج می‌شوند و هکرها به راحتی می‌توانند به لینک بازیابی دسترسی پیدا کنند.

در هر سه روش، ممکن است ارسال لینک تا ۴۸ ساعت هم طول بکشد. سعی کنید در همان ابتدا، از راهی مطمئن برای تغییر رمز استفاده کنید، زیرا ورود ایمیل یا شماره متعدد، ممکن است باعث قفل شدن صفحه شود و دیگر نتوانید اکانت را برگردانید. سعی نکنید از راه‌های غیر معمول مانند هک کردن صفحه اینستاگرام وارد آن شوید. این راه‌ها اگرچه ممکن است در برخی موارد چاره‌ساز باشند، اما امنیت صفحه را به خطر می‌اندازند. همچنین در صورتی که به تلفن همراه خود دسترسی ندارید، می‌توانید از سایت WWW.instagram.com هم برای دریافت لینک تغییر رمز اقدام کنید.

برای جلوگیری از فراموشی رمز اینستاگرام چه کنیم؟

پیشگیری، بهترین درمان است! به جای اینکه هنگام خروج ناگهانی از اکانت، دچار تشویش شوید، بهتر است با استفاده از ترفندهای خاصی، رمزی انتخاب کنید که احتمال فراموشی آن کمتر است. در عین حال، باید توجه داشته باشید که رمز برای حفظ امنیت صفحه شما است، بنابراین نباید با کارهایی همچون یادداشت رمز یا قرار دادن آن در اختیار دیگران، حریم خصوصی خود را به خطر بیندازید. همچنین می‌توانید با انجام کارهای مختلف، بازیابی رمز در مواقع ضروری را آسان‌تر کنید.

تکمیل صحیح راه‌های ارتباطی

هنگام ساخت اکانت، می‌توانید بدون استفاده از ایمیل یا شماره همراه هم صفحه خود را بسازید. همچنین این امکان وجود دارد که از شماره یا ایمیل اطرافیانتان برای این کار استفاده کنید. با این حال توصیه می‌کنیم که در دسترس‌ترین ایمیل و شماره همراهتان را به عنوان اطلاعات ارتباطی در اینستاگرام وارد کنید. اگر در مراحل ابتدایی این کار را انجام داده‌اید، می‌توانید از مسیر زیر شماره و ایمیل خود را چک کنید. همچنین، در صورتی که قبلا ایمیل یا شماره صحیحی وارد نکرده‌اید، از همین مسیر می‌توانید آن را تغییر دهید.

  • ابتدا وارد صفحه اصلی خود در اینستاگرام شوید.
  • از قسمت گوشه سمت راست بالا، وارد منو شده و Setting را انتخاب کنید.
    ثبت اطلاعات برای جلوگیری از فراموشی رمز اینستاگرام
  • وارد قسمت Security شوید. در این قسمت، تمام اطلاعات مربوط به ورود شما به اکانت اینستاگرام در دسترس است.
  • در بخش بعدی، روی قسمت Security checkup کلیک کنید. از این قسمت می‌توانید رمز خود را تغییر دهید، یا ایمیل و شماره دیگری وارد کنید. همچنین فعالسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از این بخش امکان‌پذیر است.
  • با ورود شماره تلفن یا ایمیل جدید، اینستاگرام کد تاییدی برای شما ارسال خواهد کرد. با وارد کردن این کد، می‌توانید به راحتی تغییرات انجام شده را اعمال کنید.

استفاده از اعداد و عبارات ملموس

یکی از راه‌های جلوگیری از فراموشی رمز اینستاگرام، این است که برای اکانت‌های مختلف خود از یک رمز استفاده کنید، البته این راه چندان امن نیست و احتمال هک شدن را بالا می‌برد. بهتر است این رمز، در عین پیچیدگی، یادآورد عدد یا نام خاصی برایتان باشد. مثلا می‌توانید از ترکیب نام خود و همسرتان استفاده کنید، تاریخ تولد مادرتان را با نام خودتان ترکیب کنید. نام و تاریخ تولدتان را به صورت حروف و اعداد یکی درمیان بنویسید. برای حفظ امنیت، می‌توانید برخی حروف را به صورت کوچک و برخی را به شکل بزرگ بنویسید. استفاده از چنین رمزهایی، در عین حفظ امنیت، کمتر شما را دچار سردرگمی خواهد کرد.

خودداری از تغییر مداوم رمز اینستاگرام

از جمله کارهایی که ممکن است باعث شود رمز خود را به صورت مکرر فراموش کنید، این است که آن را خیلی زیاد تغییر دهید. اگرچه هر از چندگاهی می‌توانید با تغییر رمز اینستاگرام، امنیت صفحه خود را بیشتر کنید، اما عوض کردن مداوم آن احتمال فراموشی را بالا خواهد برد. بهتر است برای تغییر دادن یک رمز،‌ حداقل ۳ تا ۶ ماه صبر کنید. حافظه، به برخی عبارات و اعداد عادت می‌کند و تغییر این عادت ممکن است گاهی دشوار باشد.

انتخاب رمز اینستاگرام قوی

ورود به اکانت با دو یا سه دستگاه

سعی نکنید تنها با یک گوشی همراه وارد اکانت خود شوید. بر اساس قوانین اینستاگرام،‌ شما می‌توانید با دستگاه‌های مختلف اعم از لپتاپ و گوشی، به یک اکانت متصل باشید. وقتی اکانت شما در دسترس باشد، هنگام فراموشی رمز کمتر دچار استرس می‌شوید و با صبر و حوصله، می‌توانید رمز را به خاطر بیاورید. همچنین در صورتی که اکانت شما روی دستگاه دیگری فعال باشد، می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل از راه‌های یاد شده، لینک بازیابی رمز را دریافت کنید. توجه داشته باشید که از ورودهای متعدد به شدت بپرهیزید. حداکثر با سه وسیله مختلف وارد یک پیج شوید تا اینستاگرام، طبق قوانین امنیتی با شما برخورد نکند.

سخن نهایی

فراموشی رمز اینستاگرام یکی از اتفاقاتی است که ممکن است روزانه برای افراد زیادی اتفاق بیفتد. این اتفاق در صورتی که برای یک اکانت فعال و قدیمی پیش بیاید، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در چنین شرایطی، می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره همراه، لینک بازیابی رمز را از اینستاگرام دریافت کرده و مجددا وارد صفحه خود شوید. برای پیشگیری از قطع دسترسی به پیج، حتما راه‌های ارتباطی خود را به صورت دقیق روی اکانت خود ثبت کنید. تغییر رمز اینستاگرام تنها با استفاده از این راه‌ها امکان‌پذیر است. امیدواریم با خواندن این مقاله از دیدوگرام، بتوانید به راحتی امنیت صفحه خود را مدیریت کنید و در شرایط فراموشی رمز، به راحتی اکانت خود را بازیابی نمایید.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر