کسب‌ درآمد از اینترنت تا چند سال پیش برای بسیاری از افراد کاملاً رویا بود اما امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی مختلف هر کس به راحتی می‌تواند درآمد قابل قبولی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین شبکه‌هایی که در کسب‌ درآمد افراد از اینترنت تاثیر زیادی داشته، شبکه یوتیوب است. یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است که روزانه میلیون‌ها نفر در آن ویدئو می‌بینند و این محبوبیت باعث شده تا افراد زیادی بتوانند به کسب درآمد از یوتیوب بپردازند. کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از افراد که تخصص یا مهارتی دارند، شدنی است و اگر شما هم مهارت یا تخصصی دارید، به راحتی می‌توانید به کسب‌ درآمد از یوتیوب بپردازید. جالب است بدانید کسب درآمد از یوتیوب معمولاً به صورت ارزی انجام می‌شود و با توجه به شرایط فعلی ارز در ایران، یوتیوب می‌توانید یک منبع درآمد بسیار عالی برای ما به شمار رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 روش عملی برای کسب‌ درآمد از یوتیوب بپردازیم تا اگر قصد فعالیت در این شبکه ویدئویی را دارید، بتوانید از این روش‌‌ها هم استفاده کنید.

جذب اسپانسر، یک روش عالی برای کسب درآمد از یوتیوب

یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از محتوای ویدئویی، جذب اسپانسر است؛ اسپانسر شما می‌تواند شرکت‌های بزرگی باشند که هزینه بسیار خوبی بابت درج لوگو یا نام تجاری آن شرکت در بخشی از ویدئو و معرفی آن برند به عنوان اسپانسر می‌دهد. هر چقدر کانال شما ترافیک بیشتری داشته باشد، اسپانسر شما حاضر است هزینه بیشتری کند و در نهایت درآمد بسیار خوبی را کسب می‌کنید. مثلاً فرض کنید شما یک کانال در زمینه آشپزی دارید که هفته‌ای چندبار ویدئوهای مربوط به آشپزی منتشر می‌کنید! در این صورت شرکت‌های غذایی یا رستوران‌های بزرگ اسپانسر شما می‌شوند و شما در بخشی از ویدئو این رستوران یا شرکت را معرفی می‌کنید؛ در واقع این شرکت‌ها به ازای معرفی برند آن‌ها در ویدئوی شما، هزینه‌ای به شما می‌دهند که نه تنها هزینه‌های مربوط به تولید محتوای ویدئویی تامین می‌شود، بلکه تجربه خوبی از کسب‌ درآمد از یوتیوب را خواهید داشت. معرفی برندها می‌تواند نام بردن از آن‌ها، تبلیغ محصول یا خدمات آن‌ها و… باشد که هر اسپانسری متناسب با اهداف خود می‌تواند یک یا چند مورد از آن‌ها را به کمک محتوای کانال شما معرفی کند.

چگونه به کسب‌ درآمد از یوتیوب به روش جذب اسپانسر + 5 روش کاربردی

مزیت اسپانسر شدن شرکت‌های بزرگ این است که نام برند آن‌ها در ابتدای محتوای شما می‌آید و کاربرانی که در همان روزهای اول انتشار ویدئو آن را می‌بینند، با نام آن شرکت آشنا می‌شوند. از طرف دیگر محتوای یوتیوب شما برای همیشه در کانال باقی می‌ماند و کاربرانی هم که در آینده ویدئو شما را می‌بینند، نام آن شرکت در ذهنشان باقی می‌ماند و به برندسازی دائمی آن شرکت کمک زیادی می‌کند. در ادامه به بررسی 5 مورد از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات اسپانسری می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با حوزه فعالیت کانال خود، از آن‌ها برای کسب‌ درآمد از یوتیوب استفاده کنید.

  1. معرفی محصولات برندهای مختلف

یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب، معرفی محصولات برندهای مختلف است که این مورد بیشتر در کانال‌های فشن و مد دیده می‌شود! فرض کنید در زمینه فشن یا مدلینگ فعالیت می‌کنید و یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فعالیت شما صحبت در مورد لباس‌های مختلف و پوشیدن آن‌ها در زمان‌های مختلف است؛ در این صورت می‌توانید از برندهای مختلف برای اسپانسر شدن استفاده کنید! مثلاً اگر در بازه‌های زمانی مختلف به سفر می‌روید، یک اسپانسر پیدا کنید و محصولات آن‌ها را پس از بازگشت از سفر به مشترکان کانال یوتیوب خود معرفی کنید.

این کار سبب می‌شود تا برند اسپانسر شما به خوبی معرفی شود و با معرفی جدیدترین محصولات آن‌ها، باعث افزایش فروش این برندها هم بشوید. میزان درآمد حاصل از این روش کاملاً به تعداد مشترکان و ترافیک کانال شما بستگی دارد؛ مثلاً افراد مشهوری که چندین میلیون دنبال‌کننده دارند، درآمدهای چندین میلیون دلاری از این کار خواهند داشت و افرادی با دنبال‌کنندگان کمتر، درآمد کمتری دارند.

  1. معرفی محصولات در قالب کارهای روزمره

بسیاری از افراد در روز کارهای تکراری بسیار زیادی انجام می‌دهند که حتی بسیاری از این کارهای روزمره، بین افراد زیادی مشترک هستند! مثلاً تمام افراد هنگامی که از خواب بیدار می‌شود، صورت خود را می‌شویند که این یک عادت روزمره و مشترک بین افراد است. یکی از روش‌های جذب اسپانسر و کسب درآمد از یوتیوب، معرفی محصولات یک برند به عنوان کار روزمره است! مثلاً فرض کنید یک شرکت محصولات بهداشتی و آرایشی شوینده صورت تولید کرده است! شما به عنوان کسی که مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، می‌توانید این محصول را به کاربران و دنبال‌کنندگان خود معرفی کنید و به آن‌ها بگویید که این محصول، یک محصول بسیار عالی برای شستشوی صورت در ابتدای روز است!

این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای آن برند، برندسازی انجام دهید و به افزایش فروش محصولات آن‌ها نیز کمک کنید. حتی می‌توانید کاربران را برای خرید آن محصول راهنمایی کنید؛ مثلاً به آن‌ها بگویید برای خرید این محصول وارد سایت آن برند شوند یا شماره‌های پشتیبانی آن برند تماس بگیرند. حال اگر این تبلیغاتی در چندین ویدئوی اسپانسر شما انجام شود، تاثیر بسیار زیادی روی کاربران خواهد داشت و به مرور زمان می‌تواند تعداد مشتریان آن برند را افزایش دهد.

  1. استفاده از کارت یوتیوب برای هدایت کاربران به صفحه آن برند

با ابزار کارت یوتیوب آشنا هستید؟ حتماً می‌دانید که با استفاده از کارت‌های یوتیوب به راحتی می‌توانید کاربران را به یک ویدئو یا سایت دیگر هدایت کنید! با استفاده از این قابلیت می‌توانید در بخشی از ویدئوی خود کارتی را نمایش دهید که حاوی تبلیغات اسپانسر شما است. این روش تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را برای خرید محصول به فروشگاه آن برند هدایت کنید. هر چقدر ویدئوی شما خلاقانه‌تر باشد، اسپانسر شما از میزان افرایش فروش رضایت بیشتری دارد؛ زیرا ویدئوهای خلاقانه به افزایش نرخ تبدیل تبلیغات نشان‌داده شده روی ویدئو کمک زیادی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بیشتر شدن کسب درآمد از یوتیوب خود کمک کنید! در 2 مورد بعدی از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، به بررسی برخی روش‌های تولید ویدئوی خلاقانه و تاثیرگذار می‌پردازیم که اهمیت زیادی در تبلیغات برندهای مختلف و جذب اسپانسر دارند. توجه داشته باشید که برخی ویدئوهایی که روی کانال‌های یوتیوب قرار می‌گیرند، به صورت کامل به معرفی برند اسپانسر و خدمات آن‌ها می‌پردازند؛ این در حالی است که برخی ویدئوهای یوتیوب تنها بخشی از ویدئو را به اسپانسر خود اختصاص می‌دهند یا فقط نام آن‌ها را ذکر می‌کنند! بنابراین نوع معرفی اسپانسر کاملاً بستگی به توافق شما با اسپانسر دارد و متفاوت هستند.

  1. تولید ویدئوهای بررسی محصولات یک برند

یکی از با ارزش‌ترین و مفیدترین ویدئوهایی که کاربران به آن علاقه زیادی دارند و پتانسیل خوبی برای کسب درآمد از یوتیوب دارد، ویدئوهای مربوط به نقد و بررسی محصولات مختلف است! فرض کنید به عنوان یک کاربر قصد خرید یک لپ‌تاپ از برند مشخصی را دارید که پیش از خرید می‌خواهید در مورد آن محصول تحقیق کنید؛ یکی از راه‌های شناسایی ویژگی‌های آن محصول، دیدن نقد و بررسی‌های آن است که با استفاده از آن می‌توانید برای خرید خود تصمیم‌گیری کنید. کانال‌های زیادی در یوتیوب وجود دارند که ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف را تهیه می‌کنند و البته ترافیک قابل توجهی دارند. بسیاری از برندهای مختلف که محصولی برای فروش دارند، حاضرند اسپانسر این کانال‌های یوتیوبی شوند تا با معرفی برند و محصولات خود به کاربران آن کانال، بتوانند فروش خود را افزایش دهند. بسیاری از کاربران برای خرید یک محصول، بر اساس نظر و نقد و بررسی کاربران آن کانال تصمیم به خرید می‌گیرند و این مسئله برای برندهای مختلف بسیار ارزشمند است.

ویدئوهای نقد و بررسی در درازمدت اهمیت زیادی پیدا می‌کنند؛ زیرا هنگامی که کاربران قصد خرید محصول را داشته باشند، در گوگل جستجو می‌کنند و به سراغ ویدئوهای آن محصول می‌روند. اگر اسپانسر شما برای تهیه ویدئوهای نقد و بررسی خود هزینه کرده باشد و اسپانسر یک کانال پرطرفدار در یوتیوب باشد، قطعاً کاربران زیادی را از این طریق جذب می‌کند و در درازمدت هم فروش بسیار خوبی را از طریق ویدئوهای نقد و بررسی تجربه خواهد کرد.

اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید و می‌خواهید از طریق این روش به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید، پیشنهاد ما این است که به سراغ محصولاتی بروید که کمتر مورد توجه کانال‌های نقد و بررسی قرار گرفته‌اند! زیرا چنین محصولاتی از برندهای مختلف پتانسیل بسیار خوبی برای معرفی به کاربران دارند و می‌توانید درآمد خوبی از طریق اسپانسرهای کانال خود جذب کنید. همچنین سعی کنید در نقد و بررسی‌های خود یک قدم جلوتر از رقیبان خود باشید تا بتوانید نظر اسپانسرهای خوبی را جلب کنید و کسب‌ درآمد از یوتیوب را لذت‌بخش‌تر کنید.

بسیاری از برندهای تجاری محصولاتی را برای ارائه دارند اما تا مدتی پس از تولید آن را عرضه نمی‌کنند! چنین برندهایی اسپانسر کانال‌های مختلفی می‌شوند و از آن‌ها می‌خواهند ویدئوی نقد و بررسی محصولاتی را که هنوز عرضه نشده است را منتشر کنند؛ این کانال‌ها با انتشار ویدئوهای نقد و بررسی، بازخوردهای مثبت و منفی کاربران را می‌گیرند و این مسئله به آن برند کمک می‌کند تا بتواند میزان تقاضای محصولات خود را ببیند! همچنین انتشار نقد و بررسی محصولات عرضه‌نشده به برندها کمک می‌کند تا فیدبک‌های منفی را بگیرند و محصول خود را با توجه به آن فیدبک‌ها بهبود ببخشند. بنابراین اگر برند تجاری که قصد اسپانسر شدن برای یک کانال را دارد، بهترین راه استفاده از ویدئوی نقد و بررسی است تا بتواند به کاربران زیادی محصول یا خدمات جدید خود را معرفی کند و در هنگام عرضه آن محصول، کاربران زیادی را ترغیب به خرید آن کند. برخی برندها جهانی هستند و محصولات خود را به تمام دنیا عرضه می‌کنند؛ مثلاً شرکت اپل که شرکت تولیدکننده موبایل‌های اپل و لپ‌تاپ مک است، محصولات خود را به تمام دنیا عرضه می‌کند اما برخی شرکت‌ها مختص به یک کشور یا حتی یک شهر هستند که در اینصورت باید اسپانسر کانال‌های همان منطقه شوند.

  1. جذب اسپانسرهای بزرگ و تولید ویدئوی اختصاصی برای معرفی محصولات آن‌ها

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، جذب اسپانسرهای بزرگی است که مشکل بودجه ندارند. این اسپانسرها معمولاً حاضرند بابت معرفی محصولات و خدمات خود هزینه‌های زیادی کنند که در این صورت احتمالاً در تمام مراحل تولید ویدئو در کنار شما هستند! اگر اسپانسر شما به دنبال همکاری بلندمدت با شما است و می‌خواهد در برندسازی بسیار خوبی انجام دهد، این روش برای کسب‌ درآمد از یوتیوب بسیار عالی است!

در این روش که نیاز به زمان زیادی دارد و در دراز مدت تاثیر زیادی بر روی آن برند می‌گذارد، ویدئوهای شما بر اساس محصولات همان برند تولید می‌شود و احتمالاً در تمام ویدئوهای خود باید محصولات آن برند را معرفی کنید. در این روش کسب درآمد از یوتیوب باید توجه داشته باشید که ویدئوهای شما حس تبلیغاتی در مخاطبان ایجاد نکند؛ زیرا معمولاً ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران اهمیت زیادی ندارند و به مرور زمان کانال شما محبوبیت خود را از دست می‌دهد. اگر ویدئوهای کانال شما برای کاربران مفید باشند و در میان این ویدئو به معرفی بهترین محصولات یک برند معتبر بپردازید، نه تنها محبوبیت شما بیشتر می‌شود، بلکه میزان فروش آن برند هم تا حد زیادی بیشتر می‌شود.

البته باز هم باید توجه داشته باشید که این روش برای برندهایی که می‌خواهند خیلی زود به نتیجه برسند و اهداف کوتاه‌ مدت دارند، اصلاً مناسب نیست! زیرا این برندها می‌خواهند باتوجه به هزینه زیادی که به عنوان اسپانسر برای کانال شما می‌کنند، خیلی زود برندسازی خود را انجام دهند که برندسازی در کوتاه‌ مدت انجام نمی‌شود؛ اما اگر اسپانسر شما اهداف بلند مدت دارد، می‌توانید با آن‌ها برای استفاده از این روش و اسپانسر شدن برای کانال خود صحبت کنید.

چند نکته برای کانال‌هایی که می‌خواهند اسپانسر جذب کنند!

تا اینجا به بررسی انواع روش‌های کسب درآمد از یوتیوب به کمک جذب اسپانسر برای کانال‌ها پرداختیم؛ اما مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود و نکاتی برای کانال‌های یوتیوبی وجود دارد که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

الف) اولین قدم، تمرکز روی رشد کانال است!

شاید برخی افراد فکر کنند که جذب اسپانسر به معنای تضمین دائمی کسب درآمد از یوتیوب است اما اسپانسرها تا زمانی حاضر به پرداخت هزینه هستند که کانال شما برای برندشان مفید باشد! اگر کانال شما پس از یک سال رشد کافی نداشته باشد یا مخاطبان خود را از دست بدهد، اسپانسرها به سراغ کانال‌های دیگر می‌روند و درآمد شما کاهش زیادی پیدا می‌کند. سعی کنید درآمد خود را بر پایه جذب اسپانسر قرار ندهید! در واقع راه‌های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که جذب اسپانسر تنها یکی از آن‌هاست.

یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، کسب درآمد از طریق سیستم گوگل ادوردز است! اگر کانال شما کاربران زیادی دارد و ویدئوهایتان برای کاربران مفید هستند، حتما بازدید ویدئوهای شما زیادی است؛ از طرفی سیستم تبلیغات گوگل به کانال‌هایی که پتانسیل و بازدهی بالایی برای نمایش تبلیغات دارند، هزینه‌های خوبی پرداخت می‌کند که محتوای کانال شما هم تغییر نخواهد کرد! اما هنگامی که تمام تمرکز شما بر روی کسب درآمد از طریق جذب اسپانسر باشد، قطعاً محتوای شما تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و کمی جنبه تبلیغاتی پیدا می‌کند. کاربران هنگام مشاهده تبلیغات گوگل بر روی کانال یوتیوب نسبت به شما دیدگاه بدی پیدا نمی‌کنند و می‌دانند گوگل مسئول نمایش این تبلیغ است اما اگر در محتوای ویدئوی خود محصولات یک برند را تبلیغ کنید و این تبلیغ بیش از حد باشد، قطعاً دید کاربران نسبت به ویدئوهای کانال شما عوض می‌شود و به مرور زمان، محبوبیت کانال شما کاهش پیدا می‌کند. این روش کسب درآمد از یوتیوب نه تنها باعث کاهش مخاطبان نمی‌شود، بلکه ممکن است به مرور زمان رضایت آن‌ها از شما بیشتر شود.

در هنگام تولید ویدئو سعی کنید محتوای جذابی برای کاربران تولید کنید تا بتوانید نظر آن‌ها را جلب کنید. افزایش درآمد شما از طریق یوتیوب تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ویدئوهایتان برای کاربران جذاب باشند و اگر تبلیغات اسپانسرهای خود را به صورت مداوم در ویدئوها قرار دهید، از میزان جذابیت کانال شما برای کم می‌شود. بنابراین سعی کنید کسب درآمد از طریق جذب اسپانسر را در مرحله دوم قرار دهید و بیشتر بر روی کسب درآمد از طریق سیستم تبلیغاتی گوگل (گوگل ادوردز) قرار دهید؛ زیرا کاربران راحت با تبلیغات گوگل کنار می‌آیند اما درک تبلیغات اسپانسرها که در ویدئوهای شما انجام می‌شود، کمی سخت است.

ب) اسپانسرهایی را جذب کنید که محصولات و خدمات آن‌ها با کانال شما هماهنگ است!

اگر قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید و جذب اسپانسر را برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اید، سعی کنید اسپانسرهایی را جذب کنید که محصولات یا خدماتی هماهنگ با محتوای کانال شما دارند. اگر بخواهید اسپانسرهایی را جذب کنید که محصولات آن‌ها کاملاً متفاوت با حوزه فعالیت شما در بخش تولید ویدئو است، محبوبیت خود را در میان مخاطبان از دست می‌دهید و این در حالی است که این اسپانسر بازدهی خوبی را از کانال شما دریافت نمی‌کند؛ اگر اسپانسر شما بازدهی خوبی نبیند، پس از مدتی به سراغ کانال‌های دیگر می‌رود و کانال شما پر از ویدئوهای تبلیغاتی می‌شود. حتی اگر نخواهید محصولات غیرمرتبط آن‌ها را کانالتان را تبلیغ کنید، اسپانسرها باتوجه به این‌که هزینه می‌کنند، شما را مجبور به تبلیغ کردن محصول خود خواهند کرد! این مسئله نه تنها بازدهی خوبی ندارد، بلکه باعث بی‌احترامی به مخاطبان شما شده و در نهایت منجر به کاهش مخاطبان کانال یوتیوب شما می‌شود.

ج) نرخ پرداخت اسپانسرها را خودتا مشخص کنید!

یکی دیگر از مسائلی که برخی کانال‌ها درگیر آن هستند، نرخ پرداخت اسپانسرها است! در واقع این کانال‌ها، کانال‌هایی هستند که اسپانسر آن‌ها پیشنهاد هزینه می‌کند و باتوجه به این که بسیاری از کانال‌ها تجربه جذب اسپانسر نداشته‌اند، خیلی سریع آن را قبول می‌کنند. برخی کانال‌ها هم به ازای نرخ ثابتی تبلیغات برندهای دیگر را می‌کنند که این مسئله کاملاً به ضرر کانال‌های یوتیوب است! اگر قصد جذب اسپانسر را دارید، بهترین راه‌کار استفاده از روش CPV یا همان پرداخت به ازای نمایش است؛ مثلاً می‌توانید به اسپانسر خود بگویید بابت هر نمایش ویدئو، مبلغ مشخصی دریافت می‌کنید. اگر کانال شما تازه‌کار و رو به رشد است، شاید ابتدای کار دریافت نرخ ثابت کار درست و پرسودی باشد اما پس از رشد کانال خود این کار کاملاً به ضرر شما است. مثلاً اگر کانال شما در حال حاضر 1000 بازدید به ازای هر ویدئو جذب می‌کند و شما در ماه 5,000 دلار بابت نمایش می‌گیرد، این نرخ کاملاً مطلوب باشد؛ اما فرض کنید پس از یک سال کانال شما به ازای هر ویدئو 100,000 بازدید بگیرد و هنوز شما همان 5,000 دلار را دریافت کنید که کاملاً به ضرر شما است! بنابراین بهترین راه‌کار استفاده از روش CPV است تا بتوانید درآمد واقعی و خوبی کسب کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که در روش نرخ ثابت قرارداد شما نباید طولانی باشد؛ مثلاً اگر بخواهید یک قرارداد 5 ساله با نرخ ثابت داشته باشید، درآمد شما در سال اول ممکن است مطلوب باشد اما در 4 سال بعدی باتوجه به این که کانال شما رشد می‌کند، کاملاً غیرمنطقی است. همچنین هزینه هر بازدید را خودتان مشخص کنید و بگویید در قراردادهای بعدی امکان افزایش هزینه وجود دارد!

پس 3 مورد را حتماً در نظر بگیرید:

  • پیشنهاد نرخ ثابت را از اسپانسر خود قبول نکنید.
  • پیشنهاد هزینه هر بازدید را خودتان بدهید و به اسپانسر اجازه ندهید برایتان هزینه مشخص کند.
  • قرارداد بلندمدت نبندید؛ زیرا اگر لازم باشد می‌توانید پس از اتمام زمان قرارداد آن خود را تمدید کنید.

د) مخاطبان خود را فراموش نکنید!

محتوای کانال یوتیوب شما برای چه کسانی تولید می‌شود؟ قطعاً مخاطبان کانال! بنابراین لازم است تا مخاطبان خود را فراموش نکنید و به آن‌ها اهمیت زیادی بدهید. تولید محتوای تبلیغات اگر بیش از حد مجاز باشد، سبب بی‌احترامی به مخاطبان می‌شود که در نهایت به کاهش مخاطبان کانال منجر خواهد شد. سعی کنید همیشه محتوای جذاب و ارزشمند برای مخاطبان خود تولید کنید تا بتوانید رضایت آن‌ها را جلب کنید. توجه داشته باشید که اگر مخاطبان شما کم شوند، اسپانسر شما مسئولیتی گردن نمی‌گیرد و حتی حاضر نیست در ادامه با شما کار کند! پس همیشه محتوایی تولید کنید که بتواند رضایت کاربران را جلب کرده و به افزایش مخاطبان کمک کند. ارزش واقعی کانال شما به تعداد مخاطبان و میزان مشارکت‌ آن‌ها با شما بستگی دارد!

نتیجه‌گیری

روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب کاملاً متنوع هستند که یکی از آن‌ها، جذب اسپانسر مالی برای کانال یوتیوب است! اگرچه جذب اسپانسر درآمد خوبی را برای شما حاصل می‌کند اما نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید؛ در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم تا بتوانید به درستی از این روش کسب‌ درآمد از یوتیوب استفاده کنید.

اکنون شما بگویید! به عنوان فردی که در یوتیوب فعالیت می‌کنید، برای جذب اسپانسر و کسب درآمد از یوتیوب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در بخش نظرات، تجربه‌های خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر