رسیدن به درآمد دلاری همیشه برای ما ایران‌های جذاب بوده و به حتی اگر کاری هم برای رسیدن به این هدف نکرده باشیم، بارها در ذهن خود حساب و کتاب کرده‌ایم که مثلا فلانی که کانال یوتیوب دارد، فلان دلار در ماه درآمد دارد که می‌شود فلان میلیون تومان!

خیلی وقت‌ها هم تصمیم به انجام کاری گرفته‌ایم اما یا شروعش نکردیم یا خیلی زود آن را کنار گذاشتیم. خوشبختانه فرصت‌های زیادی در اینترنت برای رسیدن به درآمد وجود دارد که می‌تواند مطابق علایق و توانایی‌های ما باشد. از رسیدن به درآمد با بازی کردن گرفته تا تولید محتوا و حتی ترجمه. در مطلبی که امروز برای شما آماده کرده‌ایم، می‌خواهیم چند راهکار شدنی و روش درآمدزایی از اینترنت در سایت‌های خارجی را بررسی و معرفی کنیم.

کسب درآمد آنلاین از یوتیوب

یوتیوب بدون شک یکی از بهترین‌ سایت‌ها برای کسب درآمد اینترنتی از سایت‌های خارجی است. چراکه شما می‌توانید با تولید محتوا در یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های دنیا درآمد دلاری داشته باشید. البته درآمد از یوتیوب به همین سادگی‌ها هم نیست و لازم است خلاقیت و پشتکار مداوم داشته باشید تا مخاطبانتان افزایش پیدا کنند.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

یوتیوب در ازای تبلیغاتی که در میان ویدئوهای شما نشان می‌دهد، به شما مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. ولی برای اینکه بتوانید به درآمد برسید، باید حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت بازدید ویدئو در سال اخیر داشته باشید؛ بنابراین منتظر نتیجه سریع نباشید، ولی اگر بتوانید محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید، بعد از یک یا دو سال به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا می‌کنید. یوتیوب به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید به شما مبلغی را می‌دهد که به موارد مختلفی از جمله نوع تبلیغات، موقعیت جغرافیایی مخاطبان و تعامل مخاطبان با تبلیغات بستگی دارد.

برای شروع فعالیت در یوتیوب به صورت کلی باید این موارد را در نظر بگیرید:

1- ایده جذاب و خلاقانه داشته باشید

هیچ چی در تولید محتوا به اندازه ایده جذاب و بکر نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. شاید در یوتیوب کمتر فعالیت کرده باشید، اما احتمالا در اینستاگرام هر روز تعداد زیادی پیج می‌بینید که با استفاده از محتواهای جذاب و خلاقانه رشد زیادی داشته‌اند.

البته، اینطور هم نیست که بدون ایده جدید به جایی نرسید. اتفاقا اینکه از ایده دیگران کمک بگیرید و مشابه آن‌ها فعالیت کنید هم می‌تواند به چند دلیل به شما کمک کند: اول اینکه نیازی به آزمون و خطار ندارید و می‌دانید ایده شما موفق می‌شود. دوم اینکه شما سریع‌تر در مسیر تولید محتوا قرار می‌گیرید و مهارت‌های بیشتری را یاد می‌گیرید.

2- برنامه محتوایی داشته باشید

قرار نیست یک برنامه پیچیده و پر از جزئیات آماده کنید. در همین حد که بدانید در هفته چه موضوعات و محتواهایی را باید آماده کنید و چه هدفی از هر محتوا دارید برای شروع کافی است.

3- ادیت و تدوین محتوا را یاد بگیریدادیت و تولید محتوای ویدیویی

بعد از تولید محتوا، باید آن را ادیت و آماده انتشار کنید. برای تولید و ادیت محتوا نیازی به سیستم‌های گران‌قیمت نیست، به خصوص وقتی در شروع کار هستید. همان گوشی موبایل ساده‌ای که دارید کافی است. قرار نیست از روز اول یک فیلم سینمایی بسازید. ضمن اینکه اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای موبایل تولید شده‌اند که تمامی نیازهای شما را می‌ـوانند پاسخ بدهند.

پس داشتن یک گوشی موبایل کافی است. در نهایت، فعالیت خودتان را شروع کنید و بازخوردها را بسنجید. همیشه حواستان باشد که کوچک و سریع شروع کنید، بازخورد بگیرید و هرجایی که لازم شد، مسیر را تغییر دهید تا بهینه‌ترین حالت را پیدا کنید.

فروش دوره‌های آموزشی در سایت‌های خارجی

اگر در زمینه‌ای تخصص دارید و می‌توانید به‌خوبی آن را آموزش دهید، این گزینه می‌تواند برای شما بسیار عالی باشد. در ابتدا نیاز است که دوره آموزشی خودتان را ضبط کنید، که احتمالا زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما همانطور که در قسمت قبل هم توضیح دادیم، سخت نگیرید و با همان موبایلی که دارید کارتان را شروع کنید.

بعد از تولید و آماده سازی دوره، لازم است آن را در سایت‌هایی مانند Udemy ،Skillshare ،Teachable و… برای فروش بگذارید. به این صورت می‌توانید بدون انجام هیچ کاری درآمد خوبی را تا مدت‌ها داشته باشید. این سایت‌ها پلتفرم‌هایی هستند که هر کسی در هر جای جهان می‌تواند دوره‌ خودش را در آن‌ها قرار دهد و با پرداخت درصدی به عنوان حق انتشار، دوره خودش را به فروش برساند. بدیهی است که همه این سایت‌ها شرایطی دارند که برای انتشار دوره باید آن‌ها را فراهم کنید.

فروش دوره های آنلاین

به خصوص اینکه ما در ایران هستیم و باید راه‌هایی برای دریافت درآمد اینترنتی خودمان پیدا کنیم. سایت‌های مختلفی مانند ایرانی کارت در ایران وجود دارند که به عنوان واسط و با دریافت مبلغی ناچیز، به شما کمک می‌کنند تا پول خودتان را از حساب‌های خارجی دریافت کنید. نکته‌ای که این وسط وجود دارد تسلط به زبان انگلیسی است؛ اگر می‌خواهید با فروش آموزش در سایت‌های خارجی درآمد داشته باشید، باید به زبان انگلیسی تدریس کنید.

فروش آنلاین عکس در سایت‌های خارجی

شما می‌توانید عکس‌های اورجینالی که گرفته‌اید را در سایت‌های خارجی برای فروش گذاشته و از این طریق درآمد داشته باشید. برای گرفتن عکس لازم نیست که حتماً از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید و اگر مهارت عکاسی را خوب یاد بگیرید، با همان گوشی موبایل خودتان هم می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

سایت‌هایی مانند Alamy ،SmugMug ،Getty Images، Shutterstock با مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند با فروش عکس‌هایتان به درآمد برسید. در این میان شاتراستاک (Shutterstock) یکی از بزرگترین سایت‌های فروش تصاویر، ویدئوها، موسیقی‌ها و محتوای گرافیکی است و در واقع به‌عنوان یک بازار آنلاین برای فروش و خرید محتواهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

کسب درآمد اینترنتی با اینستاگرام

بی‌شک بهترین سایت خارجی که می‌توانید از آن درآمد داشته باشید، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها در بین افراد و به‌خصوص ایرانیان است. در حال حاضر تعداد زیادی از طریق اینستاگرام درآمد‌های بسیار خوب و چشمگیری دارند. حتی شرکت‌ها و کسب و کارها هم برای افزایش درآمد خودشان به این شبکه اجتماعی می‌پیوندند.

کسب درآمد اینترنتی و دلاری از سایت اینستاگرام

برای کسب درآمد از اینستاگرام راه‌های زیادی وجود دارد، که ما آن‌ها را به طور کلی به دو دسته تقسیم کرده‌ایم و در ادامه مزایا و چالش‌های هر کدام را بررسی می‌کنیم:

ساخت رسانه در اینستاگرام

تقریبا همه ما هر روز زمان زیادی را در اکسپلور اینستاگرام گشت و گذار می‌کنیم و محتواهای متنوعی را مشاهده می‌کنیم و وقتی وارد پیج می‌شویم، می‌بینیم که یک پیج سرگرمی یا فروشگاهی است که صدها هزار مخاطب دارد. همچنین افرادی را دنیال می‌کنیم که هزاران و حتی میلیون‌ها فالوور دارند. همه این پیج‌ها و افراد (که به آن‌ها اینفلوئنسر هم می‌گویند)، در حال کسب درآمد از پیج خودشان هستند.

در واقع، این یک اصل کلیدی است: هرجا مخاطب باشد، درآمد هم هست. پس اینکه شما یک پیج بسازید و محتواهای جذابی در آن تولید کنید یا خودتان در حوزه دلخواه جلوی دوربین بیایید و محتوا تولید کنید، در نهایت رسانه‌ای پر از فالوور خواهید داشت و می‌توانید با دریافت تبلیغات به درآمدهای بالایی برسید.

پس به صورت کلی، برای رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام می‌توانید بلاگر، اینفلوئنسر یا فروشنده شوید که هر سه مورد در صورت موفق شدن، درآمد بسیار خوبی در اینستاگرام دارند. البته توجه کنید که در صورت موفق شدن! زیرا مسیر ساده و راحتی نیست و باید زمان زیادی را صرف آن کنید و حداقل در سال اول منتظر گرفتن نتیجه چشمگیری نباشید.

البته، این را هم در نظر بگیرید که پیج‌های زیادی هستند که به واسطه محتواهای بسیار جذاب، یک ماهه رشد عجیب و  غریبی کرده‌اند.

برای بلاگر و اینفلوئنسر شدن لازم است که از زندگی شخصی و روزمره خود فیلم بگذارید که برخی از افراد این کار برایشان سخت است؛ ولی اگر با این موضوع مشکلی ندارید بلاگر شدن گزینه خوبی برای شما است.

کسب درآمد با اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام

مورد دوم فروش محصولات است. شما می‌توانید محصولاتی را که تولید کرده‌اید بفروشید و یا یک فروشگاه اینترنتی باز کنید. هر دو مورد نیاز به سرمایه اولیه دارد. البته این هم راه دارد. اگر نمی‌توانید محصولی تولید کنید، می‌توانید به همکاری در فروش فکر کنید. یعنی محصولات سایر کسب‌وکارها را بفروشید و در ازای فروش سود دریافت کنید.

در نهایت، ایده‌های بسیار مختلفی مانند آموزش دادن، آشپزی کردن و بسیاری از موارد دیگر برای درآمدزایی از اینستاگرام وجود دارد، ولی تمام آن‌ها نیازمند این است که بتوانید مخاطب را جذب کرده و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. به این منظور باید با الگوریتم‌های اینستاگرام، روش‌های جذب مخاطب و تولید محتوای جذاب آشنا باشید.

ادمین شدن در اینستاگرام

بهترین گزینه برای درآمدزایی به‌وسیله اینستاگرام، ادمین شدن است. به این‌صورت که شما پیج‌های مختلف مانند فروشگاه‌های اینترنتی، صفحه کسب و کارها و… را مدیریت کرده و در ازای آن مبلغی را دریافت می‌کنید. در ازای هزینه دریافت شده شما باید بتوانید محتوای جذاب تولید کرده و تعداد فالوورها و مخاطبان را افزایش دهید. از مزیت‌های مهم این شغل بازدهی سریع آن نسبت به دیگر روش‌های درآمدزایی اینترنتی است. اما چرا ادمینی بهترین راه است؟ به این چند دلیل:

  1. فقط یک گوشی کافی است و به هیچ ابزاری نیاز ندارید
  2. می‌توانید در خانه به صورت دورکاری کار کنید
  3. بازار کار بسیار گسترده‌ای دارد و هر پیج به یک یا تعدادی ادمین نیاز دارد
  4. می‌توانید به صورت دورکار و پاره‌وقت کار کنید
  5. تنوع بالایی دارد، از پاسخگویی به دایرکت گرفته تا بلاگری

شما می‌توانید با گذراندن دوره ادمینی کار خودتان را از همین امروز شروع کنید و از بازار کار بسیار خوبی که به‌خصوص در ایران دارد استفاده کنید. علاوه‌بر این شما تنها با گوشی خودتان و از هر کجا که می‌خواهید می‌توانید کار کنید. تقریباً تمام کسب‌وکارها، فروشگاه‌های اینترنتی و… به شخصی برای مدیریت پیج خودشان نیاز دارند.

دیدوگرام بهترین و جامع‌ترین دوره آموزشی ادمین اینستاگرام را برای شما تهیه کرده است. شما بعد از گذراندن این دوره می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای با گوشی خودتان عکس و فیلم گرفته و ادیت و تدوین کنید و به این ترتیب پست و استوری و ریلز حرفه‌ای تولید کنید.

پلتفرم ادمینی اینستاگرام

مهم‌تر از این، دیدوگرام اولین و بزرگترین پلتفرم تخصصی ادمینی در اینستاگرام است. شما پس از گذراندن دوره و یادگیری مهارت‌های ادمینی، به عنوان متخصص در سایت، پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی دیدوگرام معرفی می‌شوید و این بهترین فرصت ببرای شما است که در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازار کار شوید. سرفصل‌های دوره ادمینی را اینجا مشاهده کنید.

فریلنسری کار کنید!

فریلنسری یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی است، که افراد به‌صورت مستقل برای انجام پروژه‌ها و وظایف به کارفرماها (مشتریان) خدمات ارائه می‌دهند. اگر برنامه‌نویس، طراح گرافیک، نویسنده، مترجم، معمار و… هستید می‌توانید به‌شکل دورکاری پروژه گرفته و کار کنید. این مدل کار کردن با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی بسیار محبوب شده است.

دلایل محبوبیت فریلنس کار کردن انعطاف‌پذیری زمانی، امکان کار با مشتریان جهانی و انتخاب پروژه‌های موردعلاقه است. ولی این کار هم همانند هر کار دیگری چالش‌هایی دارد؛ از جمله چالش‌های این شغل می‌توان به ناتوانی در پیدا کردن پروژه‌ها، رقابت بالا در برخی زمینه‌ها و عدم اطمینان از میزان درآمد ماهانه اشاره کرد.

بهترین سایت‌های خارجی برای پیدا کردن پروژه و فریلنس کار کردن، Freelancer ،Upwork و Fiverr نام دارند.

دستیار مجازی شوید

یکی از سایت‌هایی که به‌واسطه آن می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید، سایت Zirtual است. شما در این سایت به‌عنوان دستیار مجازی فعالیت می‌کنید و لازم است در امور کاری و شخصی کارفرماها با آن‌ها همکاری کنید. به‌عنوان مثال یک دسته گل بخرید و بسیاری از کارهای دیگر که در حیطه وظایف یک دستیار شخصی است را انجام دهید.

کسب درآمد سایت خارجی از دستیاری آنلاین

البته توجه داشته باشید، که این کار تمام‌وقت است و باید همیشه آماده کمک کردن به کارفرما باشید. همچنین لازم است که به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید وظایفی که به شما داده می‌شود را به‌خوبی انجام دهید. شروع دستمزد در این سایت از ۱۱ دلار می‌باشد که درآمد خوبی مخصوصاً برای ما ایرانیان است. نگران نقد کردن درآمد خود هم نباشید، سایت‌های مختلفی برای این کار وجود دارد.

کسب درآمد اینترنتی از سایت‌های خارجی با ترجمه

اگر به چند زبان خارجی مسلط هستید، کار ترجمه گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید با ترجمه کردن متن‌های مختلف، مقالات و … درآمد خوبی داشته باشید. برای ترجمه، بهترین زبان‌ها انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی، آلمانی و روسی است. تسلط به دو مورد از این زبان‌ها برای شروع کار ترجمه در سایت‌های خارجی لازم و ضروری است.

اگر تنها به یک زبان خارجی مسلط هستید، توصیه می‌کنیم که از انجام این کار صرفه‌نظر کنید، زیرا همان‌طور که می‌دانید، یادگیری یک زبان جدید زمان‌بر و سخت است؛ ولی اگر علاقه دارید، می‌توانید در آن سریع‌تر پیشرفت کنید.

در ادامه چند سایت مختلف را به این منظور به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در آن‌ها برای شغل موردنظرتان درخواست بدهید. ولی توصیه می‌کنیم از قبل نمونه‌کار آماده کنید تا راحت‌تر پروژه بگیرید. سایت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها کار ترجمه بگیرید عبارتند از:
• Upwork
PeoplePerHour
• Gengo
• proz.com
• Protranslating
Translatorsbase
• TextMaster

ساخت پادکست برای کسب درآمد اینترنتی

تولید پادکست به‌عنوان یک راه برای کسب درآمد اینترنتی می‌تواند فرصتی مناسب برای شما باشد، البته اگر به تولید محتوا صوتی علاقه دارید و گوینده خوبی هستید. محبوبیت پادکست در میان مخاطبان در چند سال اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است.

کسب درآمد با تولید پادکست

با ساخت محتوای جذاب، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی درآمدزایی کنید که شامل پست‌های اسپانسری، سیستم افیلیت مارکتینگ، جذب حمایت‌های مالی از شنوندگان، فروش کالا و میزبانی رویدادهای زنده می‌شود. پلتفرم‌هایی مانند Buzzsprout ،SoundCloud و RSS.com برای انتشار پادکست وجود دارند که امکانات لازم را برای شروع کار برای شما فراهم می‌کنند. با افزایش تعداد فالوورها و بهبود کیفیت محتوا، شما می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و با برندها و شرکت‌های مختلف همکاری کنید.

البته این کار چالش‌هایی نیز دارد، مورد اول پیدا کردن موضوع و ایده‌ای است که برای شنوندگان جذاب باشد و مورد دوم بازدهی دیرهنگام این روش درآمدزایی است. شما از همان اول نمی‌توانید انتظار درآمد داشته باشید و باید به‌صورت طولانی‌مدت محتوا باکیفیت بسازید تا به درآمد برسید.

و اما در پایان…

همان‌طور که خواندید برای کسب درآمد اینترنتی از سایت‌های خارجی و رایگان، راه‌های مختلفی وجود دارد. ولی اینکه کدام مورد برای شما مناسب‌ترین راه است، مستقیماً به علاقه، زمان و توانایی‌های شما بستگی دارد. ولی به‌طور کلی می‌توان گفت که ادمین اینستاگرام به علت بازار کار خوب، بازدهی سریع و امکان انجام آن در هر مکان و زمانی، بهترین گزینه ممکن در این لیست است. بسیاری از ما زمان زیادی از روز را در اینستاگرام سپری می‌کنیم، شما می‌توانید از همین زمان استفاده کرده و درآمد داشته باشید.

برای اینکه بتوانید یک ادمین حرفه‌ای شده و درآمد خوبی داشته باشید، دوره آموزشی دیدوگرام را تهیه کنید تا تمام آنچه را که برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای نیاز دارید، در اختیارتان قرار بدهد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر