شما هم جزء افرادی هستید که دوست ندارید پست‌هایتان را هر کسی ببیند؟ یا دوست ندارید هر کسی شما را فالو کند؟ قفل کردن یا پرایوت پیج اینستاگرام یکی از آپشن‌های اینستاگرام است که خیلی از کاربرها ازش استقبال می‌کنند. ما در دوره گام به گام اینستاگرام، که در دیدوگرام آماده کرده‌ایم، هر چیزی که راجع به تنظیمات اینستاگرام باید بدانید را گفته‌ایم. با دیدن این دوره شما از سیر تا پیاز اینستاگرام و کار با آن را یاد می‌گیرید، یعنی استاد اینستاگرام می‌شوید.

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

در این مقاله قفل (Private) کردن صفحه اینستاگرام را قدم به قدم و به همراه تصویر به شما آموزش می‌دهیم! اصلا هم نگران نباشید چون قفل کردن حساب کاربری اینستاگرام بیشتر از یک دقیقه طول نمی‌کشد!

 

با قفل (Private) کردن پیج اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

خیلی‌ها هستند که دوست ندارند مطالبشان در اینستاگرام را همه ببینند (حسابی در اینستاگرام که همه به آن دسترسی دارند، حساب عمومی یا public اینستاگرام است). شما هم ممکن است از این دسته باشید. یعنی عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی داشته باشید و ترجیح می‌دهید فقط دوستان شما حق دیدن آن را داشته باشند. در این صورت لازم است پیج اینستاگرام خود را قفل کنید. به این ترتیب:

  • فقط دوستان (فالوورها) به حساب شما دسترسی دارند: بعد از خصوصی (private) شدن حساب اینستاگرام، فقط کسانی می‌توانند به پست‌های صفحه شما دسترسی داشته باشند که شما را دنبال می‌کنند (یعنی جزو فالوورهای شما هستند.)
  • هر کس بخواهد پست‌های شما را ببیند، باید درخواست دوستی بدهد: اگر هم فرد جدیدی بخواهد شما را دنبال کند و مطالب شما را مشاهده نماید، باید درخواست follow برای پیج شما ثبت کند. به این ترتیب از طریق نوتیفیکشن یک درخواست برای شما ارسال می‌شود و تنها بعد از تائید شماست که به اکانت دسترسی خواهد داشت. به این ترتیب مطمئن می‌شوید هیچ‌کس خارج از محدوده تائید شده شما به پست‌ها دسترسی نخواهد داشت.

همانطور که احتمالاً فهمیده باشید، با پرایوت کردن حساب اینستاگرام، همچنان فالوورهای فعلی شما به آن دسترسی خواهند داشت. اما اگر نخواهید این افراد به حساب شما دسترسی داشته باشند چه؟ خیلی ساده می‌توانید آنها را بلاک کنید تا از دایره فالوورهای شما حذف شوند. (نکتۀ حرفه‌ای: با توجه به اینکه در حالت بلاک، آنها به کلی به شما دسترسی نخواهند داشت، می‌توانید بعد از اینکه آنها را بلاک کردید و از لیست فالوورهای شما حذف شدند، دوباره آنها را از حالت بلاک خارج کنید.)

اتفاق دیگری که با قفل کردن پیج اینستاگرام می‌افتد و باید در جریان آن باشید این است که شما از فهرست جستجوی هشتگ در اینستاگرام حذف می‌شوید. مثلا فرض کنید که شما طبیعت گردی رفته‌اید و چندتا عکس جذاب و خوشگل با هشتگ #طبیعت_گردی پست کرده‌اید. اگر صفحه شما عمومی باشد و شخصی هشتگ #طبیعت_گردی را جست و جو کند، ممکن است که پست شما هم برای او نمایش داده بشود. ولی اگر پیج خودتان را قفل کنید دیگر در این جستجوها نمایش داده نمی‌شوید.

چگونه پیج اینستاگرام را قفل کنیم؟

حالا با چند قدم ساده و تصویری قفل کردن (یا همان پرایوت کردن) اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم. همانطور که گفتیم، یک دقیقه‌ای کار انجام خواهد شد. برای راحتی کار شما، این آموزش به همراه تصویر داده می‌شود. (این راهنما برای گوشی‌های اندرویدی و آیفونی هر دو کاربرد دارد.)

قدم اول: وارد صفحۀ اینستاگرام خود شوید!

برای اینکه پیج اینستاگرام را قفل بکنید اول باید وارد صفحه شخصی خودتان در اینستاگرام بشوید. برای این کار کافی است روی آیکون آدمی که در پایین سمت راست صفحه وجود دارد کلیک کنید.

مرحله اول قفل کردن اینستاگرام: ورود به حساب کاربری

قدم دوم: وارد بخش تنظیمات حساب خود شوید

حالا از طریق صفحه شخصی خود، باید وارد تنظیمات شوید. در بالای صفحه سمت راست، یک علامت سه خطی می‌بینید. اگر روی این آیکون کلیک کنید یک منو باز می‌شود.

مرحله دوم: ورود به صفحه شخصی حساب کاربری

بعد از اینکه روی آیگون سه خط کلیک کردید، منوی برنامه باز خواهد شد. در این قسمت باید روی آیکون تنظیمات (settings) لمس کنید.

مرحله چهارم: لمس آیکون تنظیمات

توجه داشته باشید که این عکس‌ها مربوط به آخرین به روز رسانی اینستاگرام است و اگر محیطی که شما روی گوشی خودتان می‌بینید با این فرق دارد، حتما به روز رسانی انجام بدهید. در ضمن اگر یادتان باشد زمانی محیط اینستاگرام سیستم عامل آندروید با آیفون (ios) کمی تفاوت داشت ولی با به روز رسانی جدید دیگر این تفاوت از بین می‌رود. اما اگر شما از ورژن‌های قبلی هم استفاده می‌کنید هیچ عیبی ندارد! چون فقط کافی است که به دنبال گزینه تنظیمات یا همان settings باشید.

پیج اینستاگرام را قفل کنید!

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات خواهید  شد. اگر همین صفحه را کمی به پایین بکشید عبارت “Private Account” را خواهید دید که یک دکمه هم جلوی آن قرار دارد. اگر رنگ این دکمه آبی باشد این یعنی حساب کاربری شما شخصی شده و به عبارت دیگر پیج اینستاگرام‌تان را قفل کرده‌اید.

همانطور که در عکس می‌بینید اگر این گزینه به رنگ آبی باشد به این معنی است که شما پیج‌تان را قفل کرده‌اید!

یاد گرفتید…؟

همان اول مقاله هم یادتان باشد گفتم که قفل کردن پیج اینستاگرام اصلا کار سختی نیست! حتی حدس می‌زنم که انجام این کار بیشتر از 1 دقیقه وقت شما را نگرفته است! اگر در این مورد سوالی داشته باشید حتما برای ما بفرستید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر