اینستاگرام، دنیایی پر از جذابیت‌های بصری مختلف است. امکانات این پلتفرم، هر روز بیشتر می‌شود تا کاربران بتوانند تولید محتوای بهتر و جذاب‌تری داشته باشند. گیف اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است که احتمالا آن را در استوری‌های بلاگرها زیاد دیده‌اید. این تصاویر متحرک، تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانند محتواهای تصویری را ملموس‌تر کنند. احتمالا شما هم دوست دارید که از این GIFها در استوری‌های خود استفاده کنید. فرقی نمی‌کند بخواهید تولد دوستتان را تبریک بگویید یا تعجب خود را از یک ماجرا نشان دهید؛ اینستاگرام برای تمام این موارد گیف‌های متنوعی در اختیار شما قرار خواهد دارد.

در این مقاله قصد داریم ۱۵ گیف جذاب که در استوری بلاگرها دیده‌اید را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که دسترسی به این GIFهای اینستاگرام، با جستجوی یک سری کلیدواژه ممکن است. با استفاده از این جستجوها، نه تنها می‌توانید به گیف‌های گفته شده دست پیدا کنید، بلکه چندین مورد مشابه هم خواهید یافت. اگر شما هم دوست دارید به گنجینه‌ای متنوع از این نوع تصاویر متحرک دسترسی داشته باشید، تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

چرا از گیف‌ اینستاگرام استفاده می‌کنیم؟

سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش بیاید، این است که اصلا چرا از این نوع تصاویر متحرک استفاده می‌کنیم؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی نتوانید احساس خود را با کلمات به مخاطب منتقل کنید. در چنین شرایطی، تصویر می‌تواند بسیار گویاتر باشد. به علاوه، استفاده از GIF اینستاگرام به دلیل داشتن ماهیت متحرک، توجه بیشتری را جلب می‌کند. هرچه گیف جدیدتر و جذاب‌تر باشد، میزان مکث افراد روی محتوا بیشتر می‌شود. همچنین تجربه نشان داده است که وقتی بینندگان یک تصویر، بیشتر به آن جذب شوند، سعی می‌کنند با آن تعامل برقرار کنند. نتیجه این تعامل، بالا رفتن نرخ Interaction در صفحه و رشد پیج اینستاگرام خواهد بود. به همین دلیل هم اغلب بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، از این المان‌ها در استوری و پست‌های خود استفاده می‌کنند.

از کدام قسمت GIF اینستاگرام را جستجو کنیم؟

پیش از معرفی گیف‌های جذاب و پرکاربرد، بهتر است بدانید که ازالمان‌ها را دانلود کنید. برای استفاده از گیف اینستاگرام، به بخش ایجاد استوری جدید بروید. برای این کار، می‌توانید روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید یا از قسمت پایین صفحه، علامت + را انتخاب کنید و سپس وارد بخش story شوید.
پس از انجام این کار، عکسی که می‌خواهید روی آن تولید محتوا انجام دهید را انتخاب کنید. حال صفحه را از پایین به بالا بکشید. در منوی باز شده، گزینه GIF را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید با جستجوی واژه‌های مختلف به انگلیسی، گیف‌های اینستاگرام را ببینید.به عنوان مثال، در نوار جستجوی بالای صفحه واژه frame را سرچ کنید. خواهید دید که انواع قاب تصویر در شکل‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلف به شما پیشنهاد داده می‌شود. در ادامه، به شما خواهیم گفت که با جستجوی کدام کلید واژه‌ها می‌توانید بهترین گیف اینستاگرام‌ را ببینید.

نحوه بازکردن گیف در اینستاگرام

معرفی ۱۵ گیف جذاب اینستاگرام

گیف‌ها می‌توانند در کاربردهای مختلفی ظاهر شوند. شما می‌توانید از این المان متحرک برای ساخت قاب تصویر، اشاره کردن به یک بخش خاص از عکس، نمایش حس و حالتان، بیان کردن اعداد و مواردی از این قبیل استفاده کنید. داشتن کلیدواژه‌هایی که برای رسیدن به گیف اینستاگرام جدید به شما کمک کند، می‌تواند سرعت ساخت استوری‌های جذاب و هیجان‌انگیز را تا حد زیادی بالا ببرد. در ادامه ۱۵ گروه از گیف‌های مختلف در موضوعات متنوع را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها، بتوانید در اینستاگرام محتواهای حیرت‌انگیز بسازید.

۱- گیف Kinupos در اینستاگرام

با جستجوی این کلیدواژه می‌توانید به مجموعه‌ای از قاب‌های متحرک و جذاب دسترسی پیدا کنید. این گیف‌ها، ژاپنی هستند و نوشته‌های آن‌ها نیز به همین زبان است، بنابراین احتمالا گیف‌های متنی این دسته چندان کاربردی نباشد. با این حال، سبک مینیمال و ساده این گیف استیکرها، می‌تواند استوری‌ها و پست‌های شما را بسیار زیبا کند. اغلب بلاگرها از انواع قاب‌های موجود در این گروه استفاده می‌کنند.

گیف Kinupos در اینستاگرام

۲- گیف‌های گروه Greendotori

این کلیدواژه، شما را به گروهی از گیف‌های ساده می‌رساند که تماما به رنگ سفید هستند. این گیف‌ها، حالت طراحی ساده و دستی دارند و می‌توانید در موضوعات متنوعی از آن‌ها استفاده کنید. تاکید بیشتر این گروه از گیف‌ها روی استیکر قلب و سازه‌های دستی است. به عنوان مثال اگر صفحه‌ای دارید که در آن به فروش محصولات دست ساز خود می‌پردازید، می‌توانید از این گیف‌ها استفاده کنید. بلاگرها بیشتر از انواع استیکرهای قلب یا اشاره به انتشار پست جدید از این گروه استفاده می‌کنند.

gif اینستاگرام Greendotori

۳- گروه GIF اینستاگرامی Lizaproch

اگر به استفاده از گیف‌های ساده و رنگی علاقمند هستید، این گروه می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. GIFهای اینستاگرام این دسته، اغلب تم رنگی نارنجی، آبی، صورتی، سفید و سبز دارند. بلاگرها از این دسته از استیکرها برای سلام (Hello friends)، اشاره به پست جدید(New post) یا اضافه کردن المان‌هایی مانند گل به استوری‌های خود استفاده می‌کنند.

گیف‌های رنگارنگ اینستاگرامی

۴- گیف‌های اینستاگرامی به نام Kapebeans

گیف‌ استیکرهایی که با این کلیدواژه در اینستاگرام ظاهر می‌شوند،ساده، رنگی و متنوع هستند. در این گروه می‌توانید از استیکر قلب گرفته تا قاب تصویر و انواع المان مربوط به غذا و حیوانات را پیدا کنید! این استیکرها، به نقاشی‌های دستی شباهت دارند و می‌توان از آن‌ها در استوری‌های مختلف استفاده کرد. اغلب بلاگرها، از استیکر It’s coffee time یا المان‌هایی مانند علامت تعجب که در این گروه وجود دارد استفاده می‌کنند.

دانلوذ گیف‌های Kapebeans

۵- گیف‌های Boho arrow برای اشاره

یکی از پرکاربردترین المان‌ها در استوری‌ها، پست‌ها و Reelهایی که بلاگرها منتشر می‌کنند، خطوط اشاره هستند. این خطوط می‌توانند برای اشاره به پست جدید، قسمتی از تصویر یا گوشزد کردن نکته‌ای خاص استفاده شوند. با استفاده از کلیدواژه Boho arrow می‌توانید مجموعه‌ای جذاب و متنوع از این نوع استیکرهای متحرک را مشاهده کنید. رنگ این گروه، اغلب حالت پاستیلی و ساده دارد و می‌تواند روی پس زمینه‌های مختلفی استفاده شود.

گیف اینستاگرام boho arrows

۶- گیف‌های Vipapier برای بیوتی بلاگرها

این دسته از گیف‌های اینستاگرام را بیشتر می‌توانید در صفحات بلاگرهایی ببینید که در زمینه زیبایی فعالیت دارند. در میان این گیف‌ها، انواع لوازم آرایشی، ماسک صورت، اشاره به پست جدید و مواردی از این قبیل را می‌توانید ببینید. رنگ‌های این استیکرها حالت روشن و ملایم دارد و می‌تواند روی زمینه‌های تیره جلوه بسیار زیبایی داشته باشد.

گیف‌های اینستاگرامی مینیمال

۷- GIFهای اینستاگرامی گروه Washitape

این دسته از استیکرهای متحرک را احتمالا در استوری‌هایی با چند عکس زیاد دیده باشید. گروه Washitape به گیف‌هایی اختصاص دارد که شبیه تکه‌های کوچک نوار چسب در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون هستند. از این دسته از استیکرها می‌توانید در گوشه تصاویر یا یادداشت‌هایی که در استوری‌ها یا پست‌ها منتشر می‌کنید، استفاده کنید.

گیف برچسب در اینستاگرام

۸- استیکرهای متحرک

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از استیکرهای متحرک برای نمایش روزهای هفته استفاده کنید، این گروه از GIFهای اینستاگرام برای شما جذاب خواهند بود. گیف‌های این دسته، علاوه بر نمایش روزهای هفته، می‌توانند به عنوان پیام صبح بخیر یا شب بخیر هم استفاده شوند. این گروه را می‌توانید در استوری‌های بلاگرهایی که از روزمرگی‌های خود محتوا منتشر می‌کنند، بیشتر ببینید.

Haleyivers استیکر متحرک اینستاگرام

۹- گیف استیکرهای گروه Reminder

می‌خواهید یک رویداد را اطلاع رسانی کنید؟ قصد دارید از کاربران بخواهید که زمان خاصی را به یاد داشته باشند؟ این دسته از استیکرها، به یادآوری و اطلاع‌رسانی زمان اختصاص دارند. احتمالا در استوری بلاگرها، هنگامی که زمان قرعه‌کشی یا مسابقه را اعلام می‌کنند، این نوع GIF اینستاگرام را زیاد دیده باشید. شما هم می‌توانید برای اطلاع‌رسانی زمان‌های مهم از این نوع گیف‌ها استفاده کنید.

گیف یادآوری

۱۰- گیف اینستاگرامی زمستانی luxusthomate winter

زمستان و برف‌های سنگین، می‌تواند یکی از بهترین سوژه‌ها برای عکاسی و تولید محتواهای اینستاگرامی باشد. بلاگرها از استیکرهایی که در این گروه قرار دارند، برای جلوه‌بخشی به این سبک از محتواها استفاده می‌کنند. در این گروه می‌توانید انواع استیکر از دانه‌های برف، خرس قطبی و لباس‌های زمستانی را پیدا کنید.

گیف زمستانی

۱۱- استیکرهای GIF گروه Boho

اگر زیاد استوری‌های بلاگرهای مشهور را دنبال کنید، احتمالا این گروه از GIFهای اینستاگرام، بیشترین سهم را در محتواهای اینگونه صفحات دارند. گیف‌های Boho، شامل تصاویری از انواع گل و گلبرگ، تصویر کوه، خطوط متحرک و مواردی از این قبیل به صورت بسیار ساده و مینیمال هستند. این گیف‌ها رنگ‌های بسیار ملایم و زیبایی دارند و می‌توان از آن‌ها در عکس‌های روزمره تا انواع تصاویر لوکس استفاده کرد.

گیف مینیمال boho

۱۲- گیف‌های دسته Polaroid

اگر به عکاسی علاقمند هستید و عادت دارید عکس‌هایی که خودتان ثبت کرده‌اید را در صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید، این گروه از گیف‌ها می‌توانند برایتان جذاب و هیجان انگیز باشند. استیکرهایی که با جستجوی این کلیدواژه خواهید دید، بیشتر به شکل فریم عکس یا دوربین هستند. GIFهای این گروه برای ساخت پست هم کاربرد دارند و استفاده از آن‌ها به ساخت استوری محدود نمی‌شود.

گیف اینستاگرامی برای عکاس‌ها

۱۳- گیف اینستاگرام Collage letters

دوست دارید کلمات را با استفاده از حروف متحرک و به صورت کلاژ بنویسید؟ GIFهای این گروه می‌توانند به شما برای انجام این کار کمک کنند. حروف انگلیسی با پس زمینه روشن که مشابه صفحه کاغذی هستند، می‌توانند در نوشتن کلمات و عبارات کوتاه به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این گیف‌ها، از جذابیت آن‌ها کم می‌کند؛ بنابراین سعی کنید بسیار سنجیده و گزیده عمل کنید.

گیف اینستاگرامی بلاگرها

۱۴- گیف‌های حبابی با استفاده از Blob

هنگامی که استوری‌های بلاگرها را ورق می‌زنید، به حباب‌هایی که روی آن‌ها متن می‌نویسند دقت کنید. این حباب‌های متحرک، باعث می‌شوند که مخاطبان بیشتر به متن توجه کنند. کلیدواژه Blob شما را به گروهی از GIFهای اینستاگرامی می‌رساند که می‌توانند برای نوشتن متن یا قرار دادن عکس‌های کوچک استفاده شوند. این حباب‌ها، رنگ‌ها و ابعاد بسیار متنوعی دارند و با موضوعات مختلف، سنخیت و هماهنگی خواهند یافت.

گیف حبابی اینستاگرام

۱۵- GIFهای گروه Bookworm برای کتابخوان‌ها

اگر اهل مطالعه باشید، احتمالا بیشتر بلاگرهایی را دنبال می‌کنید که به معرفی کتاب می‌پردازند. در استوری‌ها و پست‌های این گروه از افراد، المان‌های مربوط به مطالعه و کتابخوانی به وفور دیده می‌شوند. از این استیکرها می‌توانید برای پست‌ها و استوری‌هایی که در آن‌ها به معرفی کتاب می‌پردازید استفاده کنید. همچنین اگر به اشتراک گذاشتن عکس از لحظات مطالعه خود علاقمند هستید، این گیف‌ها برایتان جذاب خواهند بود.

گیف‌های Bookworm

نحوه استفاده از گیف‌های اینستاگرام

حال که با ۱۵ گروه جذاب از گیف‌های اینستاگرامی آشنا شدید، شاید برایتان سوال باشد که چگونه باید از این گیف‌ها استفاده کنیم؟ آیا در هر استوری و محتوایی می‌توان هر گیفی را استفاده کرد؟‌ GIFها همانقدر که می‌توانند یک محتوا را جذاب جلوه دهند، ممکن است باعث شلوغی بیش از حد و ایجاد تصویری آزاردهنده برای مخاطبان شود. موضوع گیف‌ها باهم فرق دارد و نمی‌توان آن‌ها را در هر جایی به کار برد. مثلا تصاویر تمام صفحه، نیازی به قاب بندی ندارند. یا گیف بادکنک و شادی، به درد تبریک تولد می‌خورد، نه یک پست جدی! بنابراین موضوعیت GIF اینستاگرام را هنگام استفاده در نظر داشته باشید.

نکته بعدی این است که لزوما قرار نیست با کلیدواژه‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، به نتیجه برسید؛ گاهی می‌توانید از واژه‌های دیگر برای دستیابی به GIF موردنظرتان استفاده کنید. مثلا اگر به دنبال گیف‌هایی برای تبریک تولد هستید، واژه Birthday می‌تواند شما را به دسته بندی بزرگی از گیف‌هایی با این موضوع برساند. یا اگر به دنبال خطوط متحرک هستید، کافیست واژه Line را در نوار جستجوی گیف‌ها بنویسید.

احتمالا گاهی متوجه این موضوع شده‌اید که گیف‌ها در هنگام جستجو، برای شما نمایش داده نمی‌شوند و مدام در حال بارگذاری هستند. ذلیل این موضوع این است که در برخی دستگاه‌ها برای استفاده از گیف اینستاگرام باید از IP متفاوتی استفاده کنید. می‌توانید این مشکل را با استفاده از فیلترشکن حل کنید.

کاربرد گیف در پست اینستاگرام

آیا گیف اینستاگرام تنها در استوری‌ها قابل استفاده است؟ این ممکن است سوال شما هم باشد. خوشبختانه جواب این سوال منفی است! شما هیچ محدودیتی برای استفاده از گیف‌ها ندارید و می‌توانید آن‌ها را در قسمت reels، پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید. اما چگونه؟

نکته مهم در استفاده از GIF اینستاگرام این است که برای آپلود آن روی تصویر یا ویدئوهای خود، باید وارد بخش استوری شوید، اما لزوما مجبور نیستید که محتوا را در همان بخش منتشر کنید. کافیست پس از آماده‌ کردن محتوای موردنظر، روی سه نقطه گوشه بالا سمت راست بزنید و گزینه save را انتخاب کنید. با این کار، محتوایی که ساخته‌اید را به صورت ویدئو در گالری خود ذخیره می‌کنید. سپس می‌توانید این محتوا را در هرجایی که دوست دارید بارگذاری کنید.

سخن نهایی

گیف‌ها، گروهی از استیکرهای متحرک هستند که می‌توانند در انتقال مفاهیم به ما کمک کنند. استفاده از این المان‌های جذاب در محتواهای مختلف تصویری، می‌تواند موجب جلب توجه بیشتر شود. بلاگرها از گروه‌های خاصی از این GIFها بیشتر از باقی موارد استفاده می‌کنند. آشنایی با کلیدواژه‌هایی که می‌توانند شما را به این گیف‌ها برسانند، باعث تولید محتوای جذاب‌تر در فضای اینستاگرام خواهد شد. همچنین به جز موارد معرفی شده، می‌توانید با جستجوی کلمات متفاوت به نتایج جذابی در این بخش از اینستاگرام برسید. امیدواریم این مقاله از دیدوگرام برای تولید محتوای جذاب‌تر در فضای شبکه مجازی اینستاگرام به شما کمک کند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر