در حال حاضر اینستاگرام با بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی، به یکی از بهترین بسترها برای راه اندازی کسب و کار، فروش محصولات و ارائه انواع خدمات گوناگون تبدیل شده. مهم‌ترین دغدغه بسیاری از مدیران و صاحبان بیزینس‌های اینستاگرامی پاسخ به این سوال است که: «چگونه می‌توانیم یک پیج عالی و پرفروش داشته باشیم؟» بهترین پاسخی که می‌توانیم به این پرسش بدهیم این است که: «یک ادمین درجه یک برای پیج خود استخدام کنید». ادمین‌ها در ازای دریافت حقوقی معین می‌تواند تمام اهداف مدیران و صاحبان بیزینس را محقق کنند. اما مسئله مهمی که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم و احتمالاً به ذهن شما هم خطور کرده، این است که درآمد یا حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است

واقعیت این است که همه ادمین‌ها به یک اندازه حقوق نمی‌گیرند و درآمدشان به مهارت‌ها، نبوغ و توانایی آن‌ها در جذب و متقاعدسازی مشتری بستگی دارد و نمی‌توایم عدد ثابتی را به عنوان حقوق ادمینی اعلام کنیم. شاید با خودتان می‌گویید: «حداقل یک مظنه برایمان تعیین کن تا ببینیم حقوق ادمین اینستاگرام به چه صورت است!». اتفاقاً این مقاله دقیقاً با همین هدف نوشته شده است و می‌خواهیم به تمامی سوالات شما در مورد درآمد ادمین اینستاگرام پاسخ بدهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

اصلاً ادمین اینستاگرام کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پیش از آنکه با میزان حقوق ادمین اینستاگرام آشنا شویم، بهتر است بدانیم که یک ادمین، دقیقاً چه وظایفی بر عهده دارد و چه کاری انجام می‌دهد که بابت آن حقوق دریافت می‌کند.

« ادمین (Admin) مخفف کلمه ادمینیستریتور (Administrator) و از نظر لغوی به معنای مدیر، رئیس یا سرپرست است. در اصطلاح کسب و کارهای اینستاگرامی، به کسی که یک اکانت یا پیج اینستاگرامی را مدیریت می‌کند، ادمین گفته می‌شود».

البته این اصطلاح معمولاً برای پیج‌هایی به کار می‌رود که فالوورهای زیادی دارند و صاحب اصلی پیج، زمان کافی برای رسیدگی به امور صفحه اینستاگرامی خود را ندارد. گاهی مواقع هم افراد یا شرکت‌های بزرگ برای بهبود و توسعه کسب و کار یا رشد فروش خود در این رسانه اجتماعی، ادمین استخدام می‌کنند تا پیج‌شان در یک مسیر درست و منطقی قرار بگیرد. در مقاله «شغل ادمینی اینستاگرام چیست؟»، در مورد ادمین و وظایفی که دارد مفصل صحبت کرده‌ایم.

اما قبل از اینکه ادامه بدهیم، پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو را حتماً تماشا کنید. در این ویدیو خیلی خلاصه به شما گفتیم که ادمینی چیست، چه وظایفی دارد و چگونه می‌توانید به درآمد برسید.

وظایف یک ادمین اینستاگرام چیست؟

موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ولی یک عامل، تأثیر بسیار زیادی در میزان فروش، رونق و توسعه چنین بیزینس‌هایی دارد و آن «توانمندی‌ها، مهارت‌ها، خلاقیت و نبوغ ادمین یک پیج اینستاگرام» است.

وظایف ادمین اینستاگرام

پیجی که ادمین کاربلد و متخصصی داشته باشد، خیلی سریع رشد می‌کند و پس از مدتی می‌بینیم که نام آن پیج یا برند، روی قلب مشتریان آن بیزینس حک شده است. سوال: مگر یک ادمین چه وظایفی بر عهده دارد که نقش او تا این حد مهم و خطیر است؟ در ادامه به مهم‌ترین وظایف یک ادمین اشاره کرده‌ایم:

  • نظم و دقت در انتشار محتوا: ادمین باید بتواند پست‌ها و استوری‌ها را به موقع و به صورت منظم و مستمر منتشر کند.
  • نوشتن کپشن‌های ناب، نوآورانه و تأثیرگذار: ادمین باید بتواند کپشن‌های جذاب و تأثیرگذاری بنویسد و در هنگام نگارش متن کپشن از اصول متقاعدسازی و جذب مشتری به بهترین شکل استفاده کند. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار از وظایف مهم ادمین‌ها محسوب می‌شود.
  • توانایی مشاوره به کارفرما: یکی دیگر از کارهایی که ادمین‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند، مشاوره به کارفرما در زمینه‌های تبلیغات، بازاریابی و سایر موضوعات مرتبط با پیج اینستاگرام است. این عامل روی تعیین حقوق ادمین تأثیر زیادی دارد و همه ادمین‌ها چنین کاری انجام نمی‌دهند.
  • توانمندی افزایش فالوور: یکی از کارهای مهمی که ادمین بر عهده دارد، هدف‌گذاری برای جذب فالوورهای باکیفیت است.
  • بالا بردن تعامل یا انگیجمنت پیج: اینستاگرام به بحث تعامل اهمیت زیادی می‌دهد و ادمین باید روی افزایش تعامل با مخاطبان تمرکز کند.
  • تبلیغات: ادمینی که تبلیغات بلد باشد، می‌تواند تعداد فالوور و میزان فروش پیج را به سرعت بالا ببرد.
  • تعهد به حفظ امنیت پیج: یک ادمین باید تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت پیج را انجام دهد.
  • پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌ها: ادمین اینستاگرام باید به کامنت‌ها، نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان به بهترین شکل پاسخ دهد که این خود، هنری است منحصر به فرد؛ خصوصاً وقتی صحبت از انتقاد به میان می‌آید. ثبت سفارش و اطلاع به واحدهای تأمین محصول، از وظایفی است که در همین دسته قرار می‌گیرد.
  • توانایی تولید محتوای منحصر به فرد: تولید محتوای باکیفیت یکی از وظایف ادمین‌ها است و در تعیین میزان درآمدشان نقش مهمی را دارد. ادمین تولید محتوا باید با ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و سایر نرم افزارهای ادیت ویدیو و عکس آشنایی کافی داشته باشد.
  • برنامه‌ریزی برای حال و آینده پیج: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای حال و آینده پیج یکی از کارهای مهمی است که ادمین‌ها بر عهده دارند و نقش اساسی در موفقیت یا شکست یک پیج ایفا میکند.

آیا همه ادمین‌ها وظایف یکسانی بر عهده دارند؟

کسب و کارهای اینستاگرامی، وظایف مختلفی برای ادمین‌های خود در نظر می‌گیرند. گاهی مواقع یک ادمین تمام وظایفی که پیش از این بیان شد را بر عهده دارد و در برخی بیزینس‌ها هم ادمین تنها مسئول انتشار محتواها و پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌هاست. میزان اختیارات و مسئولیت‌های یک ادمین، اصلی‌ترین عامل تعیین حقوق ادمین اینستاگرام است.

 

حقوق ادمین اینستاگرام به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

در ادامه مهم‌ترین عواملی که بر درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر می‌گذارند را توضیح داده‌ایم:

1. توانایی‌ها و مهارت‌های ادمین اینستاگرام

اولین و مهم‌ترین عاملی که حقوق یک ادمین را مشخص می‌کند، توانمندی‌های خود ادمین است. ادمینی که شیوه تولید محتوای حرفه‌ای، طراحی گرافیک، تدوین و افزایش تعامل با مخاطبان را بلد باشد، قطعاً نسبت به ادمینی که تنها وظیفه او انتشار محتوا و پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌هاست، درآمد بالاتری دریافت می‌کند.

2. حجم کار ادمین در یک پیج

ادمینی که تمام وظایف مربوط به شغل خود را انجام می‌دهد، قطعاً حقوق بالایی دریافت می‌کند؛ چون به عنوان مثال، علاوه بر تولید محتوا، باید کارهای تبلیغات، تعامل و برنامه‌ریزی پیج را هم انجام دهد. به همین نسبت، ادمین اینستاگرامی که تنوع محدودتری از کارها را بر عهده ‌می‌گیرد، حقوق پایین‌تری هم دریافت می‌کند.

3. توانایی مالی کارفرما و اندازه مجموعه

گاهی مواقع ادمین پیج یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک را جلو می‌برد. در این مواقع کارفرما به دلیل درآمد محدودی که دارد، به کارکنان مجموعه خودش هم حقوق محدودی می‌دهد. حال فرض کنید که با یک مجموعه بزرگ و پردرآمد همکاری دارید. در این مواقع میزان حقوق یک ادمین اینستاگرام بالاتر می‌رود.

4. توانایی ادمین برای مذاکره و بالا بردن میزان درآمد

بعضی از شرکت‌ها با وجود درآمد خوبی که دارند، حقوق پایینی برای ادمین خود در نظر می‌گیرند. اینجاست که ادمین باید دست به کار شود، با مدیر مجموعه مذاکره کند و وظایف خطیری که بر عهده دارد را با کارفرما در میان بگذارد. در صورتی که مهارت‌های مذاکره و متقاعدسازی را در خود افزایش دهید، مطمئن باشید که می‌توانید حقوق رضایت‌بخش‌تری از کارفرمای خود دریافت کنید.

برویم اصل مطلب: حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

همان طور که گفتیم، حقوق ادمین اینستاگرام به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ما در دیدوگرام، به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای ادمین‌ها، با بررسی روی میزان درآمد ادمین‌ها به نتایج زیر رسیدیم:

1. حقوق بین 2 تا 6 میلیون تومان

آن دسته از ادمین‌هایی که پیج شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک را مدیریت می‌کنند و بخش کوچکی از وظایف ادمین (مثلاً انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان، ثبت سفارش‌ها و گزارش‌دهی به کارفرما) را بر عهده دارند، بازه حقوقی بین 2.5 تا 4 میلیون را به خود اختصاص می‌دهند. البته این ادمین‌ها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، می‌توانند همزمان با چند مجموعه کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمین‌هایی که کار تولید محتوا انجام می‌دهند هم در این بازه قرار می‌گیرند.

2. حقوق بین 6 تا 15 میلیون تومان

ادمین‌هایی که در این بازه درآمدی قرار می‌گیرند، مهارت بالایی در تولید انواع محتواهای باکیفیت و جذاب را دارند. از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ادیت و تدوین و همچنین تولید بنرهای گرافیکی جزو مهارت‌هایی است که این ادمین‌ها دارند. ادمین‌هایی که می‌خواهند محتوا تولید کنند، باید به ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پریمیر در رایانه‌های شخصی یا اپلیکیشن‌های موبایل مثل ولو (Vllo) یا پیکسارت (Picsart) آشنا باشند.

همچنین برخی از ادمین‌هایی که در کار تبلیغات، برنامه‌ریزی، بازاریابی و مشاوره هم به کارفرما کمک می‌کنند، در این بازه درآمدی قرار می‌گیرند.

3. 15 میلیون تومان و بالاتر

در این بازه درآمدی، ادمین‌های همه‌فن حریف قرار می‌گیرند. این ادمین‌ها می‌توانند مدیریت یک پیج بسیار بزرگ را برعهده بگیرند. علاوه بر آن، با دانشی که نسبت به روش‌های بازاریابی و فروش آنلاین دارند، می‌توانند علاوه بر اینستاگرام، مشاوری برای سایر پلتفرم‌های اینترنتی یک کارفرما باشند. به عبارتی دیگر، این ادمین‌ها باید دانش بالایی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. درآمد ادمین‌های ههم فن حریف ممکن است تا 15 میلیون تومان در ماه هم برسد. حتی ادمین‌هایی دیده‌ایم که با مشاوره‌های حرفه‌ای به پیج‌های بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیده‌اند.

یک تحقیق در مورد ادمین‌های اون ور آبی!

اخیراً به سایت «Comparably» مراجعه کردیم تا بدانیم که حقوق ادمین اینستاگرام در کشورهای خارجی چقدر است. مطالعات این سایت نشان می‌دهد که حقوق ادمین به طور میانگین سالانه 83,401 دلار است که از این مقدار 71,151 دلار حقوق پایه و 12,250 دلار پاداش است. البته این مجموعه یک بازه حقوقی 52 تا 97.5 هزار دلاری هم برای ادمین‌های مختلف اینستاگرام در نظر گرفته است.

یک نکته: بعضی ادمین‌ها درصدی کار می‌کنند!

بعضی از ادمین‌ها کارشان را به صورت درصد فروش انجام می‌دهند؛ یعنی حقوق ثابت نمی‌گیرند و با کارفرما قرارداد می‌بندند که درصد مشخصی از سود فروش محصولات و خدمات به آن‌ها تعلق بگیرد. برخی دیگر از ادمین‌ها هم یک حقوق ثابت (مثل حقوق وزارت کار) تعیین می‌کنند و در کنار آن سود فروش هم می‌گیرند. این مسائل به توافق بین ادمین و کارفرما بستگی دارد.

چند نکته برای افزایش حقوق ادمین‌های اینستاگرام

  • یکی از مزایای شغل ادمینی این است که ادمین‌ها می‌توانند کارشان را به صورت غیرحضوری یا دورکاری انجام دهند. ادمینی اینستاگرام محدودیت زمانی یا مکانی ندارد و می‌توانید در کنار سایر شغل‌های خود، ادمین اینستاگرام هم باشید.
  • بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی در طول روز حدود 3 تا 4 ساعت (و حتی کمتر) از وقت ادمین را می‌گیرند. در نتیجه اگر ادمین هستید، می‌توانید دو یا سه پیج را به صورت همزمان اداره کنید و حقوق خود را به راحتی به بیش از 10 میلیون تومان در ماه برسانید.
  • از آنجا که ادمین‌ها می‌توانند مهارت‌های خود را به صورت مداوم ارتقا بدهند، می‌توانید به تدریج با شرکت‌های بهتری کار کنید و حقوقتان را بالاتر ببرید.
  • یک ادمین حرفه‌ای یا اصطلاحاً همه‌فن حریف در اینستاگرام می‌تواند در کنار پیج‌هایی که مدیریت می‌کند، کسب وکار شخصی خودش را هم در اینستاگرام راه اندازی کند و به درآمد رویایی خود برسد.

با دیدوگرام، به یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام تبدیل شوید

شغل ادمینی با تمام مزایایی فوق‌العاده‌اش، مشکلات خاص خودش را هم دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلات، نبودن یک پلتفرم اختصاصی برای ادمین‌ها بود. به همین دلیل در دیدوگرام تصمیم گرفتیم پلتفرمی را آماده کنیم که ادمین‌ها بتوانند مهارت‌ها و نمونه‌ کارهای خودشان را معرفی کنند و پس از یادگیری مهارت‌های ادمینی، وارد بازار کار بشوند. شما می‌توانید لیستی از ادمین‌هایی که در این پلتفرم ثبت نام شده‌اند را اینجا ملاحظه کنید.

همچنین، علاوه بر ادمین‌ها، تلاش کرده‌ایم با ایجاد امکان ثبت آگهی، به کارفرماها کمک کنیم تا بتوانند آگهی برای استخدام ادمین ثبت کنند و در نهایت‌ ادمین‌های مناسب برای مدیریت پیج خودشان را پیدا کنند. بنابراین، در صورتی که کارفرما هستید و نیاز به ادمین دارید، کافی است به بخش درج آگهی در وب‌سایت دیدوگرام مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. در آگهی خود می‌توانید شرایط و حقوق ادمین مورد نظر خودتان را هم تعیین کنید.

اگر هم می‌خواهید ادمین حرفه‌ای اینستاگرام شوید، کافی است بسته تخصصی ادمین اینستاگرام را تهیه کنید. ما می‌خواهیم مطمئن شویم افرادی که به عنوان ادمین معرفی می‌شوند، مهارت کافی برای مدیریت و رشد یک پیج را دارند. به همین دلیل شرط معرفی شما، شرکت در این دوره و یادگیری مهارت‌های آن است. در دوره ادمینی دو آموزش تخصصی داریم. آموزش اول، «دوره صفر تا صد اینستاگرام» است که در آن همه چیز اینستاگرام را از ساخت پیج تا تبلیغات، تولید محتوا، اکسپلور و… را یاد می‌گیرید.

آموزش دوم هم «دوره تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل» است. با این دوره صفر تا صد تولید محتوا، پست، استوری، ادیت، تدوین، بنر گرافیکی و… را با موبایل یاد می‌گیرید. پس تهیه دوره و یادگیری مهارت‌های لازم، می‌توانید خودتان را در بخش متخصصان معرفی کنید تا کارفرماها بسته به نیاز خود، با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌توانید به آگهی استخدامی کارفرماها پاسخ دهید و با آن‌ها وارد همکاری شوید.

آموزش ادمینی اینستاگرام

آیا تاکنون به عنوان یک ادمین اینستاگرام فعالیت کرده‌اید؟ طبق تجربه شما، حقوق ادمین حرفه‌ای اینستاگرام حدوداً چقدر است؟ چه راهکارهایی برای افزیش درآمد یک ادمین اینستاگرام سراغ دارید؟ لطفاً پرسش‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان دیدوگرام، پایین همین مقاله و در بخش «ارسال نظر» به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر