استوری اینستاگرام، یکی از بخش‌هایی است که محتوای آن توسط تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان در مدت کوتاه دیده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که استوری‌ها، نقش زیادی در افزایش تعامل صفحه اینستاگرام داشته باشند. از سویی ممکن است شما اصلا به دنبال جذب مخاطب نباشید؛ اما دوست داشته باشید محتواهای خود را زیباتر ارائه کنید. اگرچه خود اینستاگرام قابلیت‌های زیادی برای ساخت استوری برای کاربران خود فراهم کرده است، اما استفاده از برنامه ساخت استوری هم می‌تواند در تولید محتوای باکیفیت‌تر به شما کمک کند.

این برنامه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از آن‌ها روی تصاویر ثابت تمرکز دارند و برخی دیگر، امکان ساخت استوری‌های متحرک را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین ممکن است یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام، امکان اضافه کردن موسیقی و ویدئوی بدون کپی‌رایت را هم برای شما فراهم کند. تنوع بسیار زیاد این برنامه‌ها، گاهی انتخاب را سخت می‌کند. به همین منظور در این مقاله از دیدوگرام، ۱۰ برنامه عالی برای ساخت استوری در اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم که به تناسب نیاز و امکانات خود، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

معرفی بهترین برنامه برای ساخت استوری

استفاده از واژه بهترین، همیشه باعث سردرگمی می‌شود. پیش از آن‌که بهترین برنامه ساخت استوری را انتخاب کنید، باید انتظارات خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ممکن است برای یک نفر سادگی رابط کاربری و سبک بودن برنامه مهم باشد اما برای شخص دیگری تنوع قالب‌ها و المان‌های موجود در اولویت قرار بگیرد. همچنین نوع محتوای مدنظر شما هم در انتخاب برنامه موثر است؛ برخی اپلیکیشن‌های ساخت استوری، تنها برای ویرایش عکس هستند و از برخی دیگر، می‌توان برای ساخت ویدئو هم استفاده کرد. بنابراین، بهترین برای هر کس به تناسب نیاز و توقعاتی که دارد، می‌تواند متفاوت باشد.

برنامه‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای ویرایش استوری اینستاگرام و تولید محتوای عالی هستند. برخی برنامه‌ها ممکن است امکانات نسبتا مشابهی به شما ارائه دهند و تنها در رابط کاربری و یا حجم اولیه تفاوت داشته باشند. به همین جهت پیش از نصب و استفاده از این برنامه‌ها، حتما به مشخصات دقیق آن‌ها توجه کنید.

1- اپلیکیشن InShot

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که در زمینه تولید محتوای اینستاگرام فعالیت داشته باشد و نام برنامه اینشات را نشنیده باشد. حتی اگر تا کنون با این برنامه کار نکرده باشید، حتما محتواهایی که به وسیله آن ساخته می‌شوند را بارها دیده‌اید.

دانلود برنامه اینشات

Inshot به صورت تخصصی روی محتواهای ویدئویی در سایزها و فرمت‌های گوناگون تمرکز دارد؛ اما قابلیت‌های این برنامه به این مورد محدود نمی‌شود. با استفاده از اپلیکیشن اینشات می‌توانید استوری‌های مختلف شامل عکس یا ویدئو بسازید. این برنامه، از فونت فارسی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید متن دلخواهتان را به محتوای خود اضافه کنید. همچنین یکی از امکانات جذاب این برنامه، ساخت کلاژ با تصاویر مختلف است.

۱- دانلود Inshot برای اندروید

۲- دانلود Inshot برای IOS

2- اپلیکیشن معروف Canva

برخی ابزارها، آنقدر قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ممکن است کاربردهای کوچکی همچون ساخت استوری در آن‌ها نادیده گرفته شود. Canva یکی از ابزارهای مورد علاقه تولیدکنندگان محتواست که می‌توانند با استفاده از آن، به راحتی تصاویر ثابت و متحرک به همراه متن ایجاد کنند. این برنامه، طراحی گرافیک را ساده‌تر کرده‌است و برای کارهایی با سطح ساده تا متوسط، بسیار کاربردی است. کانوا، تنها یک برنامه برای ساخت استوری نیست؛ بلکه ابزاری جهت تولیدمحتوای تصویری برای بازه وسیعی از شبکه‌های اجتماعی است.

برنامه Canva برای تولید استوری

از جمله قابلیت‌های مهم Canva این است که می‌توان در آن، پروژه‌هایی متناسب با ابعاد موجود در اپلیکیشن‌های مختلف ایجاد کرد. همچنین در این برنامه، قالب‌های آماده برای تولید محتوای منحصر به فرد وجود دارد. از جمله مزایای Canva این است که از فونت‌های فارسی با تنوع بسیار بالا پشتیبانی می‌کند. با کمک این ابزار می‌توانید تصاویر خود را برش دهید، آن‌ها را فیلتر کنید، به آن‌ها متن اضافه کنید، از المان‌های گرافیکی ساده و متحرک استفاده کنید و در نهایت، محتوایی جذاب را به مخاطبان خود ارائه دهید.

یکی از مزایای منحصر به فرد کانوا، این است که می‌توان از آن به صورت آنلاین استفاده کرد؛ این قابلیت باعث می‌شود که فایل‌ها به صورت منظم ذخیره شوند و هیچ پروژه‌ای را از دست ندهید. همچنین اگر از جمله افرادی هستید که برای تولید محتوا، از لپتاپ و کامپیوتر استفاده می‎‌کنید، خبر خوب برای شما این است که این برنامه، نسخه ویندوز هم دارد.

۱- دانلود Canva برای اندروید

۲- دانلود Canva برای IOS

۳- دانلود Canva برای ویندوز

3- اپلیکیشن ساخت استوری Nichi

اولین ابزار هیجان انگیزی که می‌توانید برای ساخت استوری‌های جذاب از آن استفاده کنید، برنامه Nichi است. این اپلیکیشن، پر از المان‌های گرافیکی ساده و مینیمال است که می‌توانند استوری‌های شما را به طور شگفت‌انگیزی جذاب‌تر کنند.

اپلیکیشن ساخت استوری Nichi

در این برنامه ساخت استوری، می‌توانید با استفاده از الگوها و قالب‌های متنوع، تصاویر را کنار یکدیگر قرار دهید و از آن‌ها، یک مجموعه زیبا بسازید. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید در آن به راحتی متن‌های کوتاه و نیمه بلند به استوری‌های خود اضافه کرده و تایپوگرافی‌های زیبایی بسازید. در این برنامه، استیکرهای ثابت و متحرک زیادی وجود دارند که می‌توانند به عکس‌های شما، زیبایی ببخشند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه، می‌توان به امکان انتخاب رنگ از دل تصویر و به کار بردن آن برای ساخت قالب‌ها اشاره کرد.

۱- لینک دانلود Nichi برای اندروید

۲- لینک دانلود Nichi برای IOS

4- برنامه VCSO برای ساخت استوری اینستاگرام

بعضی از اپلیکیشن‌ها آنقدر قابلیت‌های متنوعی دارند که نمی‌توان آن‌ها را به ساخت استوری محدود دانست. VSCO یکی از آن برنامه‌های حرفه‌ای برای ویرایش عکس است که می‌تواند به عنوان اپلیکیشن ساخت استوری هم بسیار کاربردی باشد.

برنامه vsco

این برنامه، افکت‌ها، استیکرها و فیلترهای گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها، تصاویری حرفه‌ای برای استوری‌های خود خلق کنید. در این برنامه، امکان تنظیم عکس بر اساس ابعاد استوری وجود دارد. همچنین می‌توانید مواردی همچون نور، رنگ، سایه و روشن‌ها، میزان کنتراست و دیگر جزییات مربوط به تصاویر را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین با استفاده از این ابزار، امکان ساخت کلیپ ویدئویی و یا ویرایش انواع تصاویر ویدئویی با فرمت‌های گوناگون برای شما فراهم است. از جمله مزایای VSCO این است که در تمامی انواع گوشی‌های اندروید و آیفون می‌توان از آن استفاده کرد.

۱- لینک دانلود VSCO برای اندروید

۲- لینک دانلود VSCO برای IOS

5- دانلود اپلیکیشن ایجاد استوری Unfold

اگر بخواهیم لیستی از مشهورترین برنامه‌ها برای ساخت استوری بسازیم، قطعا برنامه Unfold در قسمت‌های بالایی این لیست قرار خواهد داشت. این برنامه، الگوهای آماده‌ای به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید تصاویر خود را در آن‌ها قرار دهید و استوری‌های بسیار زیبایی بسازید.

برنامه Unfold برای ساخت استوری

این برنامه، به صورت منظم قالب‌های خود را به روزرسانی می‌کند و کاملا با ترندهای اینستاگرام، همخوانی دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید متن‌های خاصی را به استوری‌های خود اضافه کنید و محتوای شگفت‌انگیزتری بسازید. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این برنامه، این است که نحوه نمایش استوری در اینستاگرام را به صورت پیش نمایش به شما نشان می‌دهد. این اپلیکیشن به تنهایی می‌تواند برای ساخت استوری‌های جذاب که به صورت عکس هستند استفاده شود و تنها محدودیت آن، این است که از فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی نمی‌کند.

۱- لینک دانلود Unfold برای اندروید

۲- لینک دانلود Unfold برای IOS

6- اپلیکیشن استوری Storyluxe

یکی دیگر از برنامه‌های طراحی شده برای ساخت استوری‌های عالی، برنامه Storyluxe است. همانگونه که از نام این برنامه می‌توان حدس زد، تمام قابلیت‌های آن برای ساخت استوری‌های لاکچری و خاص طراحی شده‌اند.

برنامه ساخت استوری برای آیفون

در این برنامه می‌توانید فیلترهای گوناگونی را به عکس‌های خود اضافه کنید. تم کلی این برنامه، نسبتا تیره است و افکت‌های آن هم حالت سایه و روشن دارند. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن ساخت استوری، می‌توانید تصاویر را به صورت کلاژ کنار یکدیگر قرار دهید و ترکیب‌های زیبایی ایجاد کنید. قابلیت اضافه کردن متن هم به میزان محدودی در این برنامه برای کاربران فراهم شده است. البته این برنامه تنها برای کاربران گوشی‌های آیفون در دسترس است و گوشی‌های اندرویدی، از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

 لینک دانلود Storyluxe برای IOS

 

7- برنامه Mojo برای ساخت استوری

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند از برنامه‌هایی که روی یک کاربرد خاص تمرکز دارند استفاده کنند. اگر دوست دارید یک برنامه اختصاصی برای ساخت استوری‌های جذاب روی گوشی همراه خود داشته باشید، Mojo بهترین انتخاب ممکن است.

برنامه Mojo برای تولید محتوا در اینستاگرام

این برنامه پر از افکت‌ها و فیلترهای مختلف برای تولید محتوا برای اینستاگرام است. در این اپلیکیشن می‌توانید محتواهای جذابی برای انتشار در استوری و Reels بسازید. این برنامه قابلیت ساخت لوگو با رنگ‌های مختلف، تولید محتوای ویدئویی، اضافه کردن متن به تصویر، انتشار مستقیم محتوا در شبکه‌های اجتماعی و امکانات فراوان دیگری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱- دانلود Mojo برای اندروید

۲- دانلود Mojo برای IOS

8- برنامه کاربردی StoryArt

همانطور که از نام این برنامه مشخص است، کاملا برای ساخت استوری و Reels در اینستاگرام طراحی شده است. قالب‌های موجود در این برنامه، می‌توانند از تصاویر ساده شما، محتوایی هنری بسازند. در این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر خود را در قاب‌های بسیار زیبایی قرار دهید و زیبایی آن‌ها را چندین برابر کنید.

دانلود برنامه StoryArt

استوری آرت، به صورت تخصصی برای ساخت استوری و Reels در اینستاگرام ساخته شده است، به همین علت ابعاد قالب‌ها در آن کاملا با ابعاد موردنظر اینستاگرام مطابقت دارد. با کمک این برنامه می‌توانید کاور هایلایت هم بسازید و صفحه خود را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید با کمک این اپلیکیشن به عکس‌های خود، متن‌هایی با افکت‌های بسیار خاص و جذاب اضافه کنید. همچنین استیکرهای زیادی در این برنامه وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها، استوری‌های خاص و جذابی بسازید.

۱- دانلود StoryArt برای اندروید

۲- دانلود StoryArt برای IOS

9- اپلیکیشن Clay

اگر سرعت عمل در ساخت استوری‌ها برایتان اهمیت دارد، Clay یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید دانلود کنید. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و می‌توان از آن برای ساختن استوری‌های بسیار زیبا و مخاطب پسند استفاده کرد.

برنامه Clay برای ساخت استوری اینستاگرام

این برنامه برای تولید محتوا با عکس است و نمی‌توان در آن استوری‌های ویدئویی ساخت؛ با این حال تنوع قالب‌هایی که در این برنامه وجود دارد آنقدر زیاد است که ارزش نصب و استفاده را دارد. در این اپلیکیشن می‌توانید به استوری‌های خود المان‌هایی مانند متن، فریم یا استیکرهای مختلف اضافه کنید و با توجه به رنگ تصاویر، قالب‌ها و المان‌های شخصی‌سازی شده تولید کنید.

۱- دانلود Clay برای اندروید

۲- دانلود Clay برای IOS

10- اپلیکیشن تولید استوری Made

یکی از ساده‌ترین ابزارها برای ساخت استوری اینستاگرام، برنامه Made است. در این برنامه می‌توانید تصاویر خود را با قاب‌های ساده و زیبا تزیین کنید. رابط کاربری Made بسیار ساده است و برای استفاده افراد مبتدی مناسب است.

برنامه Made، اپلیکیشن ساخت استوری رایگان

بهتر است بدانید که این برنامه، در نسخه اندروید، چندان به روز نیست و در مقایسه با رقبای خود، ممکن است کمی از ترندهای روز اینستاگرام عقب‌تر باشد. با این حال داشتن سرعت بالا، عدم نیاز به اینترنت، تنوع در قالب‌ها و امکان استفاده از رنگ‌های مختلف، همچنان آن را به انتخابی خوب برای ساختن استوری تبدیل می‌کند. در عوض نسخه IOS موجود در اپ استور، جدیدتر است و می‌توان بیشتر به عنوان یک برنامه به روز روی آن حساب باز کرد.

۱- دانلود Made برای اندروید

۲- دانلود Made برای IOS

11- برنامه ساخت استوری اینستاگرام StoryLab

یکی از برنامه‌هایی که به صورت اختصاصی در زمینه تولید استوری و Reel کاربرد دارد، این اپلیکیشن است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و در عین حال، امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تولید استوری با Storylab

با استفاده از Storylab، هر آنچه که برای ساخت یک استوری در اینستاگرام نیاز دارید، در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در این برنامه می‌توانید تصاویر را برش بزنید، در قالب‌های مختلف قرار دهید، آن‌ها را با فیلترهای مختلف بهبود ببخشید، ویدئو بسازید، متن‌های جذاب با افکت‌های مختلف بنویسید و در نهایت، یک استوری یا Reel با ویژگی‌های منحصر به فرد ایجاد کنید. همچنین در این برنامه، استیکرها و لوگوهای آماده با تنوع بسیار زیاد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱- دانلود Storylab برای اندروید

۲- دانلود Storylab برای IOS

چرا از برنامه ساخت استوری استفاده می‌کنیم؟

وقتی اینستاگرام خودش قابلیت‌های زیادی در اختیار ما قرار داده است، چرا باید از برنامه‌های دیگر برای تولید محتوا در استوری‌ها استفاده کنیم؟ جواب واضح است؛ تنوع بیشتر! اینستاگرام با وجود داشتن فیلترها، استیکرها، گیف‌ها و المان‌های بصری مختلف، محدودیت‌هایی برای ما ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در صورتی که بخواهید آهنگ خاصی به استوری خود اضافه کنید، ممکن است اینستاگرام این اجازه را به شما ندهد. همچنین فیلترها و دیگر امکانات موجود در این پلتفرم، بسیار محدود هستند.

از سویی اگر بخواهید در هربار تولید محتوا برای استوری، با استفاده از المان‌های اینستاگرام، تم جدیدی ایجاد کنید، باید زمان زیادی را صرف ساخت تصاویر و ویدئوهای خود کنید. این در حالی است که برنامه‌های ساخت استوری، صدها قالب آماده در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد و برای ساخت چندین استوری از آن‌ها بهره برد. از جمله امکانات کلی که این برنامه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن تصاویر و ویدئوهای مختلف کنار یکدیگر به شکل‌های گوناگون
  • استفاده از قالب‌های آماده در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و جذاب
  • اضافه کردن موزیک به استوری بدون ایجاد مشکل کپی رایت
  • نوشتن متن با فونت‌ها و ابعاد مختلف روی تصاویر و ویدئوها
  • فیلترهای جذاب و متنوع برای ایجاد تغییر روی رنگ، نور و کیفیت عکس یا ویدئو
  • امکان ساخت کلیپ‌های کوتاه با استفاده از افکت‌های حرفه‌ای

می‌توانیم در کامپیوتر و لپتاپ هم استوری بسازیم؟

پایین بودن سیستم گوشی، کمبود حافظه، سرعت پایین و عواملی از این قبیل، ممکن است باعث شود که افراد تمایلی به استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای ساخت استوری نداشته باشند.

برنامه ساخت استوری در لپتاپ

دسته‌ای از تولیدکنندگان محتوا، ترجیح می‌دهند بیشتر کارهای خود را با استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوتر انجام دهند تا کمتر دچار محدودیت شوند. خبـــــر خــــــوب این که برخی از برنامه‌‌های ساخت استوری اینستاگرام را می‌توانید روی لپتاپ و کامپیوتر هم استفاده کنید. این برنامه‌ها گاهی روی ویندوز نصب می‌شوند و گاهی به صورت وب-اپ در دسترس کاربران هستند. به عنوان مثال، می‌توانید از Canva یا Adobe Creative Cloud Express روی لپتاپ و کامپیوتر هم استفاده کنید.

با این حال باید توجه داشته باشید که اینستاگرام، نسخه ویندوز ندارد و در نسخه وب هم امکان انتشار استوری نخواهید داشت. به همین دلیل در صورتی که از لپتاپ و کامپیوتر برای ساخت استوری استفاده می‌کنید، باید ابتدا فایل‌ها را به گوشی خود منتقل کرده و سپس استوری را انتشار دهید. اگرچه این فرآیند ممکن است کمی کار را سخت کند، اما به طور کلی در لپتاپ و کامپیوتر، می‌توانید راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر کارها را انجام دهید.

سخن نهایی

استوری، یکی از محتواهای پرمخاطب و موثر در اینستاگرام است. این نوع محتوا، عموما نسبت به پست بازدید بیشتری دارد و تعامل صفحه را به شدت بالا می‌برد. هرچه محتوایی که در این بخش منتشر می‌کنید جذاب‌تر باشد، بهتر می‌توانید روی مخاطبان خود تاثیر بگذارید. به همین علت بهتر است از ابزارهایی استفاده کنید که محتوای شما را تبدیل به وسیله‌ای برای تاثیرگذاری بهتر و جذب مخاطبان بیشتر کند.

در این راستا می‌توانید از برنامه ساخت استوری اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه‌های قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارند. با تعدادی از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید به تصاویر خود، متن‌های جذاب اضافه کنید و با تعدادی دیگر، می‌توانید فیلترهای مختلف را روی تصاویر اعمال کنید. به هر صورت، تمامی این ابزارها می‌توانند در ساخت محتوای مخاطب‌پسند به شما کمک کنند و کیفیت استوری‌های اینستاگرامی شما را به طرز شگفت‌انگیزی بالا ببرند. همچنین با کمک این برنامه‌ها می‌توانید محتواهای خود را سریع‌تر آماده کنید، بدون آن‌که انرژی زیادی را صرف انتخاب نوع قالب، افکت و جستجوی المان‌ها کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر