اینستاگرام را می‌توان به جرات یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان دانست. نخستین نسخه این برنامه، در اکتبر ۲۰۱۰ توسط شرکت Facebook که بعدها به Meta تغییر نام داد، وارد بازار شد. این اپلیکیشن، شبکه‌ای اجتماعی با قابلیت به اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو است. امکانات این اپلیکیشن، بسیار متنوع و جذاب است و مخاطبان زیادی را از تمام نقاط دنیا به خود جذب کرده است. هر کاربر در این شبکه یک Page یا صفحه برای خود دارد که در آن، اطلاعات کاربری و محتوای خود را منتشر می‌کند. ساخت پیج اینستاگرام یا تشکیل اکانت در آن، بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.

عضویت و ورود به شبکه اجتماعی اینستاگرام کار ساده ای است، اما نکاتی دارد که رعایت آن‌ها برای شروع بهتر خوب است. می‌توانید با شماره همراه یا بدون آن در این برنامه عضو شوید؛ هر یک از این راه‌ها، مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر شما هم به تازگی به فکر ساخت یک پیج در این پلتفرم افتاده‌اید، تا انتها این مقاله از دیدوگرام را همراهی کنید.

چرا باید پیج اینستاگرام داشته باشیم؟

یکی از سوالاتی که قبل از عضو شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام ممکن است پیش بیاید، این است که اصلا چه نیازی به ساخت پیج اینستاگرام داریم؟ افراد زیادی در جهان هستند که مخالفت شدیدی با فضای مجازی دارند و معتقدند فضای اینستاگرام، باعث دوری افراد از یکدیگر شده است. با این حال بهتر است بدانید که این شبکه، نکات مثبت بسیاری دارد که می‌تواند روی بهبود سطح کیفی زندگی و افزایش روابط، موثر باشد.

اهمیت ساخت پیج اینستاگرام

از صفحه اینستاگرام می‌توانید برای کارهای زیر استفاده کنید:

  • ارتباط با دوستان مختلف از سرتاسر نقاط جهان
  • اشتراک فیلم و عکس از لحظاتی که دوست دارید
  • آموزش و یادگیری نکات جدید در حوزه‌های مختلف
  • خرید و فروش محصولات متنوع مانند خوراک، پوشاک، لوازم خانگی و…
  • امکان کاریابی و ارتباط حرفه‌ای با افراد فعال در حوزه کاری
  • دنبال کردن ترندهای روز دنیا شامل اخبار، دنیای مد و…

همانطور که می‌بینید این اپلیکیشن تنها جنبه سرگرمی ندارد و می‌تواند شما را وارد ارتباط‌های مفیدی کند. الگوریتم‌های این پلتفرم آنلاین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از لحظه ساخت پیج اینستاگرام تا هر زمانی که در آن فعال باشید، فعالیت‌های شما را رصد می‌کنند. از همین راه، محتواهایی به شما توصیه خواهند شد که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهید. فضایی که در این شبکه اجتماعی برای خود می‌سازید، متاثر از بازدیدها و افرادی است که آن‌ها را دنبال می‌کنید. به همین منوال، می‌توانید به محتواهایی که به شما پیشنهاد می‌شود جهت دهید.

نحوه دانلود برنامه اینستاگرام

دانلود اینستاگرام

در قدم اول برای ساخت پیج اینستاگرام، باید برنامه آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. توجه داشته باشید که برای ورود و استفاده از این برنامه، باید به صورت دائمی به اینترنت متصل باشید. همچنین می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و IOS نصب کنید. نسخه ویندوز این برنامه هنوز به بازار عرضه نشده است، اما برای استفاده روی دستگاه کامپیوتر یا لپتاپ، می‌توانید از نسخه وب این اپلیکیشن استفاده کنید. برای دانلود اینستاگرام از گوگل پلی و اپ استور، از لینک‌های زیر استفاده کنید.

۱- لینک دانلود اینستاگرام – نسخه اندروید در Google Play

۲- لینک دانلود اینستاگرام – نسخه IOS در App Store

همچنین برای استفاده از نسخه وب می‌توانید وارد آدرس www.instagram.com شوید. روش ساخت پیج اینستاگرام در هر یک از دستگاه های یاد شده را در ادامه شرح خواهیم داد. مسیری که برای این کار طی می‌کنید، تقریبا یکسان است و تنها در برخی جزییات تفاوت خواهد داشت.

ساخت پیج اینستاگرام

برای داشتن یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید در آن یک اکانت بسازید. این اکانت می‌تواند حالت خصوصی یا عمومی داشته باشد. همچنین می‌توانید از اکانت خود برای اهداف شخصی یا تجاری استفاده کنید. در ادامه دو مورد از بهترین روش‌ها برای ساخت پیج اینستاگرام را به صورت تصویری شرح داده‌ایم. نکته‌ای که در این راستا وجود دارد این است که با هر دو روش، امکان تشکیل اکانت شخصی، عمومی و تجاری وجود خواهد داشت. در واقع در مراحل اولیه، شما تنها یک صفحه می‌سازید و پس از ورود به پلتفرم، نوع فعالیت خود را مشخص خواهید کرد.

ساخت اکانت در اینستاگرام با گوشی موبایل

تلفن همراه، در دسترس‌ترین ابزار دیجیتال در دنیای امروز است. ساده‌ترین راه استفاده از اینستاگرام، این است که برنامه آن را روی گوشی خود نصب کنید و پس از عضویت، استفاده از آن را اغاز کنید. مزیت استفاده از موبایل برای ساختن پیج، این است که دسترسی آسان و سریعی دارد و در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین امکانات نسخه اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام، بسیار بیشتر از نسخه وب است. به همین علت اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام را دارید، این روش را به شما توصیه می‌کنیم.

۱- ساخت پیج اینستاگرام با شماره موبایل

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت اکانت اینستاگرام، استفاده از شماره موبایل است. برای ساخت اکانت اینستاگرام روی گوشی آیفون یا اندروید با استفاده از شماره همراه، مراحل زیر را طی کنید:

  • در قسمت اول، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن از شما می‌خواهد نام کاربری و رمز خود را وارد کنید. این صفحه برای کسانی است که از قبل در اینستاگرام اکانت دارند، بنابراین اگر قرار است برای نخستین بار از این برنامه استفاده کنید، در این بخش چیزی ننویسید.

مراحل ساخت پیج اینستاگرام

  • در قسمت پایین صفحه، گزینه Sign up مشخص شده است. روی این بخش بزنید تا وارد قسمت ثبت نام در برنامه شوید.
  • در ابتدا، از شما اطلاعات اولیه دریافت می‌شود. این اطلاعات شامل شماره موبایل یا ایمیل است. در واقع در همین مرحله شما تعیین می‌کنید که دوست دارید با ایمیل وارد این پلتفرم شوید یا شماره. توجه داشته باشید که ورود با شماره موبایل، باعث می‌شود که مخاطبانی که شماره شما را دارند، راحت‌تر بتوانند صفحه اینستاگرامتان را پیدا کرده و شما را دنبال کنند.

وارد کردین شماره موبایل

 

  • پس از وارد کردن شماره موبایل، کدی به سیمکارتتان ارسال می‌شود که برای تایید شماره است. بنابراین دقت کنید که از شماره‌ای در دسترس استفاده کنید.

دریافت کد تایید برای ساخت پیج اینستاگرام

  • نام کاربری باید متشکل از حروف، اعداد و علامت نقطه یا Underline باشد. سعی کنید از نام خود یا اسامی مستعار کوتاه استفاده کنید.
  • بهتر است رمز انتخابی، بیش از ۶ کاراکتر داشته باشد.

انتخاب نام کاربری برای ساخت پیج اینستاگرام

  • اگر تمایل دارید به اکانت فیس بوک خود متصل شوید، مرحله ۶ را انجام دهید. در غیر این صورت، گزینه Skip را بزنید.

اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک

  • در مرحله بعدی، با وارد کردن کد تایید، وارد بخش انتخاب تصویر پروفایل خواهید شد. می‌توانید تصویر مورد نظرتان را در این بخش بارگذاری کنید. اگر در لحظه ثبت‌نام عکس مناسبی نیافتید، می‌توانید از این بخش عبور کنید. با این حال توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه پروفایل بدون عکس نسازید، زیرا ممکن است اینستاگرام شما را اکانت جعلی و غیرفعال تشخیص دهد.

انتخاب تصویر پروفایل برای ساخت پیج اینستاگرام

  • در نهایت وارد پیج خود می‌شوید و می‌توانید اطلاعات کاربری را از بخش تنظیمات تکمیل کنید.

۲- ساخت پیج اینستاگرام بدون شماره موبایل

برخی افراد به دلایلی علاقه‌ای ندارند که با شماره موبایل خود در اینستاگرام فعالیت کنند. شاید شما دوست داشته باشید که با نام مستعار در این پلتفرم حضور یابید؛ به همین دلیل علاقه‌ای به حضور مخاطبان خود در صفحه نداشته باشید. در چنین شرایطی بهتر است از آدرس ایمیل برای ثبت نام استفاده کنید. تنها تفاوتی که این روش با روش قبلی دارد، این است که کد تایید به ایمیل شما ارسال می‌شود. از ساخت ایمیل جعلی و موقتی برای ساخت اکانت در اینستاگرام خودداری کنید.

اطلاعات تماس مانند شماره موبایل یا ایمیل، برای شرایطی که اکانت به صورت ناگهانی از دسترس خارج می‌شوند به شما کمک خواهد کرد. فراموشی رمز یکی از مشکلات رایج در ورود به اکانت مجازی است، بنابراین سعی کنید از آدرس ایمیل معتبر و در دسترس استفاده کنید تا در این شرایط، بتوانید رمز عبور خود را بازیابی نمایید.

نکته مهم: در هیچ‌ یک از روش‌های یاد شده، اطلاعات تماس شما به کاربران دیگر نمایش داده نمی‌شود. این اطلاعات تنها برای ارتباط شما با اینستاگرام است و برای دنبال‌کنندگان صفحه ـ چه عمومی و چه خصوصی ـ قابل مشاهده نیست.

ساخت پیج اینستاگرام با کامپیوتر و لپتاپ

بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده از گوشی همراه به صورت مداوم ندارند. از سویی ممکن است عده‌ای گوشی هوشمند نداشته باشند. همچنین برخی معتقدند که داشتن اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی، باعث اعتیاد و استفاده بیش از حد از این شبکه اجتماعی خواهد شد. به همین دلیل، همیشه گروهی وجود دارند که علاقمند به استفاده از اینستاگرام روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود باشند.

نکته مهم در این راستا این است که اینستاگرام، نسخه ویندوز ندارد و باید از وب ـ اپ آن استفاده کنید. این نسخه نه تنها برای استفاده در کامپیوترهای شخصی مناسب است، بلکه می‌توان از آن روی گوشی‌هایی که از اپلیکیشن اینستاگرام پشتیبانی نمی‌کنند هم استفاده کرد. برای ساخت پیج اینستاگرام روی نسخه وب این شبکه مجازی، باید مراحل زیر را طی کنید.

ساخت پیج اینستاگرام با نسخه وبدریافت کد تایید برای ساخت اکانت

  • ابتدا وارد آدرس WWW.instagram.com شوید.
  • بخش Sign up  را انتخاب کنید تا صفحه ورود اطلاعات به شما نمایش داده شود.
  • در فیلد اول، می‌توانید شماره همراه یا ایمیل خود را وارد کنید. بسته به تمایل خود این بخش را پر کنید.
  • در بخش بعدی، نام کاربری و رمز را مشخص خواهید کرد. طبق مواردی که قبلا گفتیم، این قسمت‌ها را تکمیل کنید.
  • نهایتا وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن باید کد تایید دریافت شده را وارد کنید.

اکانت شما آماده استفاده است و می‌توانید آن را راه‌اندازی نمایید.

تکمیل اطلاعات در پیج اینستاگرام

پس از ساخت پیج در اینستاگرام، شما می‌توانید کاربران دیگر را دنبال کنید و محتواهای موجود در این شبکه اجتماعی را ببینید. با این حال، برای اعتباربخشی به پروفایل، لازم است پس از تشکیل اکانت هم اطلاعاتی را تکمیل کنید.

برای این کار، روی صفحه خود بروید و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.

ویرایش پروفایل در اینستاگرام

در این بخش، اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود که می‌تواند به روشن‌سازی هویت شما کمک کند. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  1. تصویر پروفایل: از این بخش می‌توانید با کلیک روی Change profile photo تصویر پروفایل خود را تغییر دهید.
  2. قسمت Name: این فیلد به نام شما اختصاص دارد، کاربران دیگر این نام را هنگام ارسال دایرکت یا مراجعه به پروفایل شما می‌بینند.
  3. نام کاربری یا Username: نام کاربری در واقع اسمی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. به عنوان مثال ما هزاران «علی احمدی» داریم، اما نام کاربری آن‌ها متفاوت است. اینستاگرام با همین نام هویت هر کاربر را شناسایی می‌کند.
  4. بخش Pronouns: در این بخش کاربران می‌توانند ضمایر شخصی نظیر (she/her برای خانم‌ ها و he/his برای آقایان) را به پروفایل خود اضافه کنند تا در کنار نام آنها ظاهر شود. لازم به ذکر است که در صورت عدم وجود ضمیر مورد نظر در فهرست ارائه شده، کاربران میتوانند درخواست خود را به اینستاگرام ارسال کرده و یا آن را در قسمت Bio بنویسد.
  5. اطلاعات Bio: در این بخش می‌توانید درباره علایق شخصی، تحصیلات، شغل و هر آنچه که دوست دارید درباره شما بدانند بنویسید.
  6. آدرس سایت: اگر بلاگ یا سایت شخصی دارید و یا می‌خواهید لینک خاصی به پروفایل خود اضافه کنید، می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

همچنین در این قسمت می‌توانید پروفایل خود را به Profesional account تغییر کاربری دهید. چنین پروفایلی بیشتر برای کارهای حرفه‌ای مانند فروش محصول و ارائه خدمات به کار می‌آید و برای اکانت‌های شخصی توصیه نمی‌شود.

سوالات مهم در ساخت پیج اینستاگرام

هنگام تشکیل اکانت در اینستاگرام، عموما سوالات رایجی وجود دارد که پاسخ دادن به آن‌ها، روند ثبت نام را بهبود می‌بخشد. در ادامه به چهار سوال مهم در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

۱- چرا نام کاربری انتخاب شده تایید نمی‌شود؟

یکی از مسائل بسیار متداول در ساخت پیج اینستاگرام، این است که نام کاربری انتخابی شما، تایید نمی‌شود. در این حالت با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

مشکل نام کاربری در ساخت پیج اینستاگرام

دلیل این مشکل می‌تواند دو موضوع باشد:

  • مشکل اول، تکراری بودن نام کاربری است. Username باید کاملا متمایز باشد. این نام برای تعیین هویت شما در فضای گسترده‌ی اینستاگرام به کار می‌رود و هرچه بیشتر شخصی‌سازی شود بهتر است.
  • مشکل دوم، استفاده از کاراکترهای ممنوعه در ساخت نام کاربری است. برای ایجاد Username باید از حروف انگلیسی، نقطه، اعداد و Underline استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از حروف بزرگ و کوچک، نام کاربری را متمایز نمی‌کند و اهمیتی ندارد.

اصولا پس از رد شدن نام کاربری، خود اینستاگرام با توجه به کاراکترهای واردشده، نام‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد. در صورت مناسب بودن این موارد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یا به صورت موقت آن‌ها را انتخاب کرده و پس از ساخت اکانت، تغییراتی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که در هر ۱۴ روز، ۲ بار امکان تغییر نام کاربری را دارید، پس در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. همچنین از تغییر مکرر نام کاربری خودداری کنید، زیرا این کار جزو فاکتورهای تشخیص اکانت جعلی یا متخلف در اینستاگرام است.

۲- چگونه دوستانم را در اینستاگرام پیدا کنم؟

یکی از مزایای مهم شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که اتصال مجازی خوبی بین شما و دوستانتان برقرار می‌کند. اگر با شماره همراه در این پلتفرم ثبت نام کنید، یک صفحه برای شما باز خواهد شد که درباره تمایل به برقراری ارتباط با مخاطبان از شما سوال می‌کند. با تایید این گزینه، تمامی مخاطبان شما که با شماره همراه به این شبکه متصل شده‌اند، به شما نمایش داده می‌شوند. برای اتصال به این افراد، باید به آن‌ها درخواست فالو (دنبال شدن) بدهید. توجه داشته باشید که با استفاده از شماره تلفن همراه در ثبت نام، شما هم در لیست افراد پیشنهادی برای مخاطبانی که شماره شما را دارند، قرار خواهید گرفت.

برای اتصال به مخاطبان خود، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • از صفحه اصلی پیج، وارد قسمت Setting شوید.
  • گزینه follow and invite friends را انتخاب کنید.
    پیدا کردن دوستان در اینستاگرام
  • با انتخاب این بخش، چند انتخاب خواهید داشت. شما می‌توانید دوستان خود را از طریق پیامک، ایمیل، واتس اپ یا راه‌های ارتباطی دیگر، به دنبال کردن صفحه خود دعوت کنید. با انتخاب گزینه follow contacts می‌توانید مخاطبانی که شماره آن‌ها را دارید دنبال کنید.
  • پیدا کردن دوستان در اینستاگرامدر نهایت، با زدن گزینه تایید، می‌توانید به مخاطبان خود متصل شوید.

اتصال به مخاطبان هنگام ساخت پیج اینستاگرام

۳- من از قبل یک اکانت اینستاگرام دارم، چطور پیج جدید بسازم؟

گاهی شما یک اکانت اینستاگرام روی گوشی همراه خود دارید و می‌خواهید پیجی با کاربری متفاوت هم داشته باشید. در قدم اول باید توجه داشته باشید که تنها می‌توانید تا ۵ اکانت فعال را روی یک گوشی مدیریت کنید. همچنین ساخت پیج‌های متعدد در اینستاگرام ممنوع است و بعد از چندبار تکرار این کار، طبق قوانین و محدویت‌های اینستاگرام، اجازه ساخت اکانت دیگری را ندارید.

  • برای ساخت اکانت جدید، روی صفحه اصلی پیج فعال خود بروید.

ساخت پیج اینستاگرام جدید

  • روی عکس پروفایل خود در گوشه پایین سمت راست بزنید.

اضافه کردن اکانت اینستاگرام

  • به انتهای صفحه باز شده بروید گزینه Add acconts را انتخاب کنبد.
  • ادامه مراحل، مانند مراحل ساخت پیج اولیه خواهد بود.

۴- چطور با دستگاه دیگری وارد اکانت اینستاگرامم شوم؟

گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که با دستگاه دیگری وارد اکانت اینستاگرامتان شوید. برای این کار نیازی به ثبت نام مجدد و ساخت پیج جدید ندارید. تنها کافی است با نام کاربری و رمز پیج فعال خود وارد این پلتفرم شوید. توجه داشته باشید که ورود با بیش از سه دستگاه به یک اکانت اینستاگرام، ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود. همچنین در انتخاب Username و رمز خود نهایت دقت را داشته باشید تا در هنگام ورود با دستگاه دیگر دچار مشکل نشوید. در صورت فراموشی اطلاعات ورود، می‌توانید از بخش Forget Password استفاده کنید تا لینک بازیابی رمز به شماره همراه یا ایمیل شما ارسال شود.

سخن نهایی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پرمخاطب است. حضور در این شبکه اجتماعی، باعث ارتباط با شبکه گسترده‌ای از افراد می‌شود که می‌تواند در بهبود روابط شخصی و حرفه‌ای موثر باشد. ساخت پیج اینستاگرام، اولین قدم برای فعالیت در این پلتفرم است. برای تشکیل اکانت، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. اکانت اینستاگرام می‌تواند با موبایل یا نسخه وب ساخته شود. در هر یک از این روش‌ها، می‌توانید از شماره موبایل یا ایمیل برای عضویت استفاده کنید. تنها توجه داشته باشید که راه ارتباطی معتبر و در دسترسی را وارد کنید تا در صورت نیاز به بازیابی رمز، با مشکل مواجه نشوید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر