طراحان گرافیک همیشه به دنبال یک منبع کامل برای دانلود عکس رایگان هستند. برای دانلود عکس و استفاده از آن در پروژه‌ها، وب‌سایت و یا وبلاگ خود، به یک عکس با کیفیت و بدون واترمارک نیاز دارید. سایت‌های زیادی برای دانلود عکس وجود دارد؛ اما بسیاری از آن‌ها نیازمند پرداخت هستند. استفاده از عکس‌های رایگان بدون کپی رایت هم دردسر زیادی برای طراحان ایجاد خواهد کرد.

مشکل اصلی پیداکردن سایتی است که بتوان عکس‌های باکیفیت را بدون داشتن کپی رایت و به صورت رایگان دانلود کرد. اگر شما هم به دنبال یک سایت عکس رایگان و یا یک منبع کامل آیکون برای پروژه‌های شخصی و یا تجاری خود هستید، این مقاله مشکل شما را حل می‌کند.

علاوه بر این‌ها در ادامه به سوال بهترین سایت عکس رایگان با کیفیت برای سایت و یا وبلاگ شما چیست، پاسخ می‌دهیم. در این مقاله 15 سایت دانلود عکس، وکتور، آیکون و بسیاری منابع دیگر را با توضیحات کامل برای شما آماده کرده‌ایم.

سایت دانلود عکس Canva

ورود به وب‌سایت Canva

اسم کنوا یا Canva احتمالا به گوش تمامی طراحان گرافیک خورده است. این وب‌سایت علاوه بر یک ابزار طراحی گرافیک، یک سایت دانلود عکس نیز محسوب می‌شود. کنوا المان‌ها و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. کاربران می‌توانند این عکس‌ها را ذخیره کرده و یا در همان سایت کنوا تغییراتی را در آن ایجاد کنند.

Canva امکان تغییر سایز عکس را به شما ارائه می‌دهد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این سایت هر عکسی را برای چاپ یا استفاده در وب‌سایت و صفحات مجازی خود آماده کنید. استفاده از امکانات کنوا در وب‌سایت و اپلیکیشن آن برای اندروید، IOS، ویندوز و MAC امکان‌پذیر است. برای استفاده از امکانات رایگان Canva تنها نیاز به ایجاد یک اکانت دارید. برخی از امکانات این سایت دانلود عکس با کیفیت به صورت پریمیوم یا پولی است. هرچند که عکس‌های رایگان بسیاری برای کاربران عادی نیز فراهم شده است.

سایت دانلود عکس رایگان canva

سایت دانلود عکس با کیفیت Burst

ورود به وب‌سایت Burst

این وب‌سایت، گزینه‌ای مناسب برای دانلود عکس رایگان برای وب‌سایت و وبلاگ شما است. عکس‌های موجود در این وب‌سایت در دو کیفیت با رزولوشن بالا و رزولوشن پایین در دسترس هستند. برای استفاده عکس‌ها در وب‌سایتی با گرافیک پایین، بهتر است از عکس‌ها با رزولوشن پایین استفاده کنید. این سایت دانلود عکس رایگان با کیفیت، به شما اجازه‌ اضافه‌کردن متن و لوگوی خودتان را به عکس‌ها می‌دهد.

Burst یک صفحه‌ مجزا برای ایده‌های کسب‌وکار در نظر گرفته‌ است. با مراجعه به این بخش از سایت و جست‌وجو در آن می‌توانید عکس‌های زیادی پیدا کنید که الهام‌بخش کسب‌وکار شما باشند. دانلود از این دانلود عکس، رایگان است. تنها در صورت امکان بهتر است که برای حمایت از عکاس‌های این سایت، لینک عکس اصلی را در وب‌سایت یا وبلاگ خود قرار دهید.

سایت عکس رایگان burst

دانلود عکس رایگان در Pixabay

ورود به وب‌سایت Pixabay

اگر به دنبال یک سایت دانلود عکس با کیفیت رایگان و بدون واترمارک هستید؛ Pixabay می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بیش از 2.6 میلیون عکس رایگان و با کیفیت بالا در این سایت وجود دارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید دانلود کردن آن‌ها است.

علاوه بر عکس‌هایی که عکاسان مختلف آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند؛ شما می‌توانید وکتورها و کلیپ‌های بسیاری در این سایت عکس رایگان پیدا کنید. استفاده‌ تجاری از عکس‌های آپلود شده در Pixabay مانعی ندارد. هرچند که بهتر است در صورت استفاده، لینک عکس اصلی و یا عکاس آن را به اشتراک بگذارید.

سایت عکس رایگان pixabay

معرفی سایت دانلود عکس با کیفیت Kaboompics

وورد به وب‌سایت Kaboompics

اگر قصد دانلود رایگان عکس برای آپلود در صفحات مجازی خود و ساخت یک تم زیبا برای این صفحات را دارید؛ Kaboompics انتخاب مناسبی است. یک مزیتی که این سایت دانلود عکس نسبت به سایر سایت‌ها دارد؛ امکان پیداکردن عکس با رنگ‌های مشخص است.

اگر به دنبال عکسی با رنگ‌آمیزی خاص هستید، می‌توانید به‌سادگی رنگ‌های موردنظر را در این سایت جست‌وجو کنید. همچنین این سایت برای هر عکس، پالت رنگ‌های استفاده شده در عکس را نیز نمایش می‌دهد. برای طراحان گرافیکی که دنبال سایت عکس رایگان هستند Kaboompics امکانات فراوانی را فراهم می‌کند.

سایت دانلود عکس با کیفیت Kaboompics

دانلود عکس رایگان با Unsplash

ورود به وب‌سایت Unsplash

بی شک یکی از محبوب‌ترین ‌سایت‌های دانلود عکس رایگان، Unsplash است. عکاسان می‌توانند عکس‌های خود را در این سایت برای عموم به اشتراک بگذارند. دانلود این عکس‌های با کیفیت در این سایت و استفاده از آن‌ها در هر زمینه‌ای رایگان است.

جست‌وجو در این سایت بسیار راحت است و سرعت لود عکس‌ها برخلاف ترافیک بالای سایت، بسیار خوب است. تنها در نظر داشته باشید که امکان استفاده از این عکس‌ها در سایت دانلود عکس دیگر به جز آن اسپلش ممنوع است. به همین ترتیب، به راحتی از این عکس‌ها می‌توانید در پروژه‌های تجاری خود استفاده کنید.

سایت عکس رایگان unsplash

FreeVectorVIP

ورود به وب‌سایت FreeVectorVIP

FreeVectorVIP یک سایت عالی برای دانلود رایگان عکس و وکتور برای پروژه‌های شما است. این سایت دانلود عکس دسته‌بندی‌های مناسب و جامعی دارد. به‌راحتی می‌توان در این دسته‌بندی‌ها وکتورهای مختلف را پیدا کنید. دانلود این وکتورها بسیار راحت است. دکمه‌ دانلود زیر عکس را پیدا کرده و تنها روی آن کلیک کنید.

طراحان گرافیک می‌توانند وکتورهایی که طراحی کرده‌اند را در این سایت دانلود عکس آپلود کنند. این کار به غنی‌تر شدن آرشیو این مجموعه و دیده‌شدن کار این طراحان کمک می‌کند. برای استفاده از این وکتورها نیز فایل راهنما وجود دارد. ممکن است گاهی این فایل قوانین به زبان چینی باشد. اگر به کار با وکتور مسلط هستید؛ این موضوع مشکل بزرگی برای شما به وجود نمی‌آورد.

سایت دانلود عکس freevector

دانلود عکس رایگان در GraphicStock

ورود به وب‌سایت GraphicStock

سایت GraphicStock همانند سایت دانلود عکس با کیفیت Kaboompics، قابلیت نشان‌دادن رنگ‌های عکس را دارد. برای استفاده از این عکس‌ها در طراحی‌های خود، می‌توانید رنگ‌های اصلی طرح خود را در نظر گرفته و بهترین وکتور و طرح گرافیکی را دانلود کنید. برای استفاده از این وبسایت، تنها باید یک اکانت ایجاد کرده و سپس می‌توانید از فایل‌های آن به‌صورت رایگان استفاده کنید.

یک نکته‌ جالب دیگر درباره این سایت دانلود عکس با کیفیت، دسته‌بندی موضوعی آن است. وکتورهای مناسب موضوع پروژه خود را در این سایت به‌راحتی پیدا کنید. دسته‌بندی‌هایی اعم از سلامت، فرهنگی، ورزشی و غیره به شما امکان پیداکردن یک کاراکتر مناسب را می‌دهند. GraphicStock قبل از دانلود، کاراکترهایی مشابه آن کاراکتر به شما نشان داده می‌شود تا در صورت نیاز یک کاراکتر دیگر را برای پروژه خود پیدا کنید.

ورود به سایت graphicstock

FreeVector

ورود به وب‌سایت FreeVector

در این سایت دانلود عکس بدون ایجاد حساب کاربری می‌توانید بسیاری از وکتورهای موجود را دانلود کنید. دانلود عکس از این سایت کاملا رایگان است. تنها لازم است تا در صورت استفاده از این وکتورها در پروژه‌ خود، لینک طراح اصلی آن‌ها را قرار دهید.

دسته‌بندی‌های زیادی در این سایت وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی کاراکتر موردنظر خود را پیدا کنید. برای دانلود وکتورهای بیشتر از این سایت بهتر است تا یک حساب کاربری بسازید. اگر هنوز کاراکتری برای پروژه‌ خود در نظر ندارید؛ می‌توانید به‌راحتی در این سایت گشتی زده و الهام بگیرید.

سایت عکس رایگان free vector

GraphicBurger

ورود به وب‌سایت GraphicBurger

این سایت یک سایت دانلود عکس با کیفیت برای طراحان گرافیک است. سایت‌های زیادی برای دانلود فایل PSD وجود دارد؛ اما اکثر آن‌ها رایگان نیستند و یا کیفیت خیلی پایینی دارند. GraphicBurger برای شما هر دو گزینه را فراهم کرده است.

شما می‌توانید در این وب‌سایت فایل‌های PSD رایگان را با کیفیت بالا دانلود کنید. این فایل‌ها شامل طراحی لوگو، کارت ویزیت، موکاپ، وکتور و بسیاری فایل‌های کاربردی دیگر هستند. استفاده از این فایل‌ها چه برای کارهای شخصی و چه برای پروژه‌های تجاری شما کاملا رایگان و مجاز است. علاوه بر آن حتی افزودن لینک طراح اصلی اجباری نیست. اگر برای پروژه‌های خود نیاز به آیکون و یا المان‌های با کیفیت دارید، حتما سری به GraphicBurger بزنید.

عکس رایگان سایت GraphicBurger

دانلود عکس رایگان در Freebiesbug

ورود به وب‌سایت Freebiesbug

برای کسانی که سروکار زیادی با فوتوشاپ دارند؛ استفاده از این سایت عکس رایگان کاملا عادی است. در این سایت فایل‌های PSD بسیاری جهت استفاده‌ رایگان و بی دردسر در پروژه‌های شخصی وجود دارد. برای استفاده از این منابع در پروژه‌های تجاری و یا تبلیغاتی خود، بهتر است تا به قوانین آن فایل مراجعه کنید. برخی از طراحان این وب‌سایت، وکتور و یا المان‌های فوتوشاپ خود را به طور رایگان در اختیار طراحان تجاری قرار می‌دهند. درصورتی‌که بسیاری از طراحان تنها اجازه‌ استفاده از آن‌ها در پروژه‌های شخصی و غیرتجاری را داده‌اند.

دانلود رایگان از سایت freebiesbug

IcoMoon app

ورود به اپلیکیشن IcoMoon

با استفاده از این نرم‌افزار قادر به دانلود و طراحی آیکون در تمامی فرمت‌های موجود هستید. این نرم‌افزار پک‌های آیکون بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید این پک‌ها را به همان صورت استفاده کرده و یا تغییراتی در آن ایجاد کنید تا مناسب پروژه‌ شما بشود.

امکان ذخیره‌ این پک‌های آیکون در فرمت‌های SVG, Polymer, PDF, XAML, PNG و CSS وجود دارد. به جز چند پک پریمیوم، تمامی این پک‌های آیکون، رایگان هستند. هرکدام از این پک‌ها فایل قوانین مخصوص خود دارند. می‌توانید با مراجعه به این فایل قوانین، از امکان استفاده‌ آن‌ها در پروژه‌های تجاری مطمئن شوید.

دانلود رایگان عکس از سایت icomoon app

دانلود آیکون‌ها در icon8

ورود به وب‌سایت icon8

این سایت دانلود رایگان عکس با کیفیت، در ابتدا تنها برای دانلود آیکون طراحی شده بود. به همین دلیل نام آن icon8 است. اما رفته‌رفته، امکانات دیگری به این سایت اضافه شد. اکنون شما می‌توانید در کنار آیکون‌های فراوان این سایت، از وکتورها و عکس‌های رایگان و باکیفیت آن بهره‌مند شوید.

با استفاده از ابزارهای این سایت عکس رایگان، قادر به ویرایش آیکون موردنظر خود خواهید بود. پس از پیداکردن یک آیکون مناسب، می‌توانید با ویرایشگر این سایت، فونت و لوگوی خود را در آیکون وارد کرده و آن را ویرایش کنید.

امکان تغییر فونت، رنگ و تصویر زمینه‌ آیکون در این سایت وجود دارد. برای تصاویر زمینه، می‌توانید از عکس‌های خود و یا عکس‌های موجود در این سایت استفاده کنید. آیکون طراحی شده در این سایت برای پروژه‌های شخصی و تجاری قابل‌استفاده هستند. در نظر داشته باشید که شما تنها اجازه‌ استفاده مستقیم از این آیکون را دارید. فروختن آن‌ها به مشتری‌های دیگر، غیرمجاز است.

دانلود رایگان آیکون icon8

Pngtree

ورود به وب‌سایت Pngtree

یک سایت همه‌منظوره که علاوه بر دانلود عکس رایگان، می‌توانید فایل‌های گرافیکی و PSD بسیاری در آن‌ پیدا کنید. وکتورها و طرح‌های گرافیکی بسیاری در این سایت دانلود عکس با کیفیت، موجود است. برای استفاده از این سایت، نیاز به ساخت یک اکانت دارید. در هر روز امکان دانلود دو فایل و یا تصویر به‌صورت رایگان برای اکانت‌های معمولی وجود دارد.

برای دانلود بیشتر نیاز به خرید یک اکانت پریمیوم خواهید داشت. اگر شما طراح گرافیک هستید و نیاز به دانلود فایل‌های PSD و گرافیکی زیادی دارید، pngtree یک منبع بسیار عالی برای شما است. حتی برای انجام کارهای گرافیکی در حوزه مذهبی، وکتورهای و فایل‌های PNG زیادی در این سایت یافت می‌شود. استفاده از این فایل‌ها چه برای فعالیت‌های شخصی و چه تجاری مجاز است.

سایت عکس رایگان pngtree

دانلود آیکون‌های کارتنی در DeviantArt

ورود به وب‌سایت DeviantArt

برای دانلود آیکون‌های کارتونی و یا به‌اصطلاح انیمه‌ای، DeviantArt بهترین منبع است. علاوه بر آیکون، این سایت یک منبع بی‌نظیر برای طراحان به‌حساب می‌آید. در این سایت دانلود عکس با کیفیت، از عکس‌های مختلف گرفته تا فایل‌های PSD و PNG پیدا می‌شوند. می‌توانید در این سایت براش‌های فوتوشاپ و بسیاری فایل برای ویرایش رنگ‌بندی عکس‌های خود پیدا کنید. دسته‌بندی‌های این سایت و قابلیت جست‌وجوی آسان آن به شما در پیداکردن بهترین گزینه کمک می‌کند.

بیشتر فایل‌ها و منابع قرار گرفته در این سایت رایگان هستند. در صورتی که طرح مدنظر در این سایت رایگان نبود، شما باید مبلغی را مستقیما به طراح اصلی پرداخت کنید. برای دانلود عکس رایگان از این سایت نیاز به ساخت اکانت دارید. استفاده از این منابع در پروژه‌های شخصی کاملا مجاز است. برای استفاده‌ تجاری از آن‌ها، به توضیحات طراح در زیر هر فایل مراجعه کنید.

سایت devian

دانلود عکس رایگان و Embed کردن آن با Getty Images

ورود به وب‌سایت Getty Images

یک سایت دانلود عکس با کیفیت است که عکس‌هایی با تنوع بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از پرداخت هزینه‌ عکس‌ها می‌توانید از آن‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید. قیمت عکس‌های این وب‌سایت به رزولوشن و نوع آن‌ها بستگی دارد. کاربران این وب‌سایت یک گزینه برای استفاده‌ رایگان از عکس‌های این سایت در اختیار دارند.

اگر قصد استفاده‌ رایگان از این عکس‌ها را دارید؛ نمی‌توانید تنها آن‌ها را دانلود و آپلود کنید. اما امکان embed کردن عکس‌ها وجود دارد. در صورت انجام این کار، شما عکس و یا ویدیو را از جایی دانلود نمی‌کنید؛ بلکه آن‌ها را مستقیما با لینک سایت منبع جای‌گذاری می‌کنید. جای‌گذاری عکس در سایت و وبلاگ‌های شما، لینک و سایز عکس را مانند منبع آن حفظ می‌کند. برای برخی از وبلاگ‌ها و سایت‌ها، embed یا جای‌گذاری گزینه‌ مناسبی به نظر نمی‌آید. اما اگر وبلاگ کوچکی دارید؛ استفاده از عکس‌‌های این سایت عکس رایگان پیشنهاد می‌شود.

دانلود عکس از سایت gettyimages

سخن آخر

در انتها باید گفت که این 15 سایت تنها قطره‌هایی از دریای منابع عظیم سایت‌ دانلود عکس با کیفیت بودند. بهتر است برای شروع و پیش‌بردن پروژه‌های طراحی گرافیک یا وبسایت‌ خود، به این سایت‌ها مراجعه کرده و فایل مدنظر خود را پیدا کنید. اگر تنها به دنبال دانلود عکس رایگان هستید می‌توانید از سایت‌هایی که تنها برای دانلود عکس هستند استفاده کنید.

برای دانلود المان‌ها و فایل‌های قابل‌استفاده در فوتوشاپ، بهتر است به سایت‌های انتهایی لیست مراجعه کنید. هرچند که منابع زیادی برای پیداکردن عکس و آیکون وجود دارد، ولی بسیاری از این منابع یا قیمت‌های گزافی دارند و یا کیفیت چندان خوبی ارائه نمی‌دهند. 15 سایت معرفی شده در این مقاله در کنار امکان دانلود نامحدود و رایگان، کیفیت را نیز حفظ می‌کنند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر