هر کسب و کاری که مشتری نداشته باشد، قطعا شکست خورده است! این قاعده در بازاریابی لینکدین هم برقرار است؛ بنابراین پیدا کردن مشتری در لینکدین و معرفی محصولات و سرویس‌ها باید در اولویت شما باشد؛ اما چگونه؟!

شاید تصور کنید که اگر محصول خوبی را تولید کنید، مشتری هم خود به خود به سراغ شما می‌آید. این فرضیه تا حدودی درست است اما نه در فضای شبکه‌های اجتماعی! در این شبکه‌ها تنوع محصولات و تعداد کسب و کارهای مشابه و با کیفیت آنقدر زیاد است که اگر نتوانید مشتری خود را به درستی پیدا کنید، حتما با مشکل مواجه می‌شوید.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید مخاطبان و مشتریان احتمالی خود را بشناسید و با استفاده از روش‌های ساده، آن‌ها را پیدا کنید؛ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید…

 

کدام مشتری در لینکدین برای ما اهمیت دارد؟

اگر مطالب قبلی ما در زمینه‌ی تعامل با مشتریان احتمالی و مدیریت مشتری را مطالعه کرده باشید، انواع مشتری در لینکدین را می‌شناسید. حال به نظر شما همه‌ی مخاطبان لینکدین را می‌توان به عنوان مشتری احتمالی در نظر گرفت؟ و برای انجام تبلیغات در لینکدین روی همه‌ی آن‌ها حساب کرد؟ قطعا خیر! زیرا این کار علاوه بر اینکه هزینه و وقت زیادی می‌خواهد، بازدهی مناسبی هم نخواهد داشت. بنابراین برای پیدا کردن مشتری در لینکدین باید به فکر مخاطبانی باشیم که احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری بیشتر است!

برای اینکه بتوانیم این مشتریان را پیدا کنیم باید ابتدا تکلیف خودمان را روشن کنیم؛ یعنی باید مشخص کنیم که دنبال چه چیزی هستیم؟ و چه محصولی را برای چه کسی می‌خواهیم تولید کنیم؟ با پاسخ به این سوالات، فرایند جستجوی مشتری در لینکدین نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

تجربه نشان داده است که برای پیدا کردن مشتری در لینکدین بهتر است به دنبال کسانی باشیم که سه شرط زیر را داشته باشند:

  • 1- مشتریانی که ارتباط و تعامل با آن‌ها لذت‌بخش است.
  • 2- مشتریانی که بیشترین خدمات را می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید.
  • 3- مشتریانی که بازدهی مالی بیشتری برای شما فراهم می‌کنند.

احتمالا شما هم به این فکر می‌کنید که پیدا کردن مشتریانی که همه‌ی این سه ویژگی‌ را داشته باشند، بسیار سخت است! بله درست است! اما شما به دنبال مشتریانی باشید که تا حد امکان این شرایط را داشته باشند. سخت‌گیری در این مورد زیاد عاقلانه نیست!

 

استراتژی پیدا کردن مشتری در لینکدین

حال اگر موافق باشید، به کمک هم، یک استراتژی برای پیدا کردن مشتری در لینکدین تهیه کنیم؛ برای این منظور باید کارهای زیر انجام شود:

  • 1- لیستی را تهیه کنید که حاوی اطلاعات جمعیت شناسی درباره‌ی مشتری ایده‌آل شما باشد. این اطلاعات شامل عنوان شغلی، اندازه شرکت و غیره است.
  • 2- ویژگی‌های اساسی را تعریف کنید: مثلا نقاط ضعف و کاستی‌ موجود در صنعت خود را معرفی و روش‌های بهبود آن در آینده را توضیح دهید.
  • 3- اطلاعات مشتری را در جدول به صورت دقیق وارد کنید تا بررسی آن‌ها آسان‌تر باشد.

پیدا کردن مشتری در لینکدین چگونه انجام می‌شود؟

پس از اینکه به یک استراتژی دقیق برای پیدا کردن مشتری در لینکدین دست یافتید، باید آستین‌ها را بالا زده و به دنبال مشتریان ایده‌آل خود بگردید؛ پس از آن، می‌توانید با ارتباط بیشتر با مشتری و نشان دادن محصولات، کسب و کار خود را گسترش دهید.

شبکه اجتماعی لینکدین، یک راه اساسی برای جستجوی مشتریان در نظر گرفته است که کار شما را بسیار راحت می‌کند! شما با استفاده از ویژگی جستجوی Boolean می‌توانید کلید واژه‌های مختلف را به صورت دقیق سرچ نمایید. اما جستجوی Boolean چیست و چگونه کار می‌کند؟

جستجوی Boolean یک ترفند کاربردی است به شما اجازه‌ی جستجوی پیشرفته را می‌دهد. این روش جستجو بر اساس یک سیستم جبری طراحی شده است که رابطه بین دو مغیر را به صورت حقیقی و موهومی نشان می‌دهد. اگر بخواهیم طرز کار جستجوی Boolean را به صورت ساده بیان کنیم، باید بگوییم که این روش، نتایج چند جستجو را با هم ترکیب و یا فیلتر می‌کند. حال، در ادامه مقاله با چگونگی جستجو در Boolean بیشتر آشنا خواهیم شد؛ پس همچنان همراه ما باشید…

 

نحوه‌ی استفاده از جستجوی Boolean در لینکدین

برای انجام جستجوی Boolean و پیدا کردن مشتری در لینکدین می‌توانید از 5 روش استفاده کنید که عبارتند از:

روش اول: نقل قول

اگر بخواهیم یک عبارت را به صورت کامل و دقیق جستجو کنیم باید علامت نقل قول یا ( ” ) را به کار ببریم. به عنوان مثال:

اگر عبارت (فروش شبکه‌ای و بازاریابی) را بدون نقل قول سرچ کنیم، نتایجی که به ما نشان می‌دهد، شامل همه‌ی مخاطبانی است که در دو زمینه‌ی فروش شبکه‌ای و بازاریابی به صورت جداگانه و یا همزمان فعالیت دارند. در صورتی که با استفاده از نقل قول، فقط و فقط کسانی نشان داده می‌شوند که در “فروش شبکه‌ای و بازاریابی” به صورت همزمان فعالیت دارند.

 روش دوم: استفاده از AND

در صورتی که برای پیدا کردن مشتری در لینکدین بخواهید از دو عبارت مجزا استفاده کنید، باید بین این دو عبارت از کلمه‌ی AND و یا علامت مثبت + استفاده کنید. به عنوان مثال با سرچ عبارت marketing AND Facebook نتایج جستجوی آن‌ها به صورت مجزا خواهد بود.

روش سوم: استفاده از OR

اگر تعداد عبارت‌هایی که می‌خواهید جستجو کنید بیشتر از دو عبارت است، می‌توانید از کلمه‌ی OR در بین این عبارات استفاده کنید تا نتایج آن‌ها به صورت جداگانه برای شما نمایش داده شود. به عنوان مثال: Sale OR marketing OR Facebook

روش چهارم: استفاده از NOT

برای جستجوی یک عبارت کلی که می‌خواهید یک واژه از آن حذف کنید، استفاده از کلمه‌ی NOT پیشنهاد می‌شود. برای مثال با سرچ marketing NOT Facebook به نتایجی دست پیدا می‌کنید که شامل فیسبوک نخواهد شد.

روش پنجم: جستجوی PARENTHETICAL

این روش، در واقع مجموعه‌ای از چهار روش قبلی است. یعنی شما می‌توانید به صورت همزمان از نقل قول و کلمات OR، NOT و AND نیز استفاده کنید و هیچ محدودیت خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

جستجوی پیشرفته مشتری در لینکدین

خب! تا اینجا یاد گرفتیم که چطور یک جستجوی اصولی و صحیح برای پیدا کردن مشتری در لینکدین انجام دهیم. اما اگر می‌خواهید نتایج به دست آمده کاربردی‌تر باشد بهتر است از جستجوی پیشرفته نیز استفاده کنید. در این صورت، سرنخ‌ها یا لیدهای تولید شده کیفیت بیشتری خواهند داشت و شما به موفقیت در بازاریابی لینکدین نزدیک‌تر خواهید شد.

لینکدین به شما اجازه می‌دهد که فیلترهای مختلفی را روی نتایج جستجو اعمال کنید. با این کار، پیدا کردن مشتری در لینکدین تخصصی‌تر خواهد شد.

برای شروع جستجوی پیشرفته باید روی آیکون All Filters کلیک کنید؛ پس از آن، یک صفحه برای شما باز می‌شود که عناوین مختلفی برای فیلتر کردن در آن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس عنوان شغلی، موقعیت جغرافیایی، شرکت محل کار و غیره محدود کنید تا مشتریانی را پیدا کنید که احتمال خرید آن‌ها بالاتر باشد.

یک نکته‌ی مهم!!

همه‌ی این روش‌هایی که برای پیدا کردن مشتری در لینکدین عنوان کردیم، در نسخه‌ی رایگان لینکدین هست. اما ممکن است کمی هم محدودیت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، تعداد جستجوهایی که می‌توانید در یک زمان انجام دهید، خیلی کم است و باید در زمان‌های مختلف، جستجوهای جدید را انجام دهید. البته می‌توانید با استفاده از اکانت پریمیوم و پرداخت هزینه، از ابزار Sale Navigator در لینکدین بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید!

 

 

نحوه‌ی استفاده از نتایج جستجو

پس از اینکه مشتریان احتمالی خود را پیدا کردیم، باید اطلاعات آن‌ها را در جایی ثبت کنیم. شاید بپرسید که انجام این کار چه ضرورتی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم ممکن است تعداد جستجوهای شما در طول یک هفته یا یک ماه آنقدر زیاد باشد که عملا با انبوهی از اطلاعات روبه‌رو شوید؛ در این شرایط تنها چیزی که نصیب‌تان می‌شود، سردرگمی و آشفتگی است!

لینکدین برای حل این مشکل هم راه‌هایی در نظر گرفته است. یکی از آن‌ها، استفاده از Campaign Spreadsheet است. این قابلیت، در واقع یک صفحه گسترده است که به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به مشتریان احتمالی خود را در آن ثبت کنید. به همین راحتی!

برای ثبت نتایج جستجو بهتر است این سه نکته را در نظر داشته باشید:

  • 1- ممکن است برخی از نتایج با هم هم‌پوشانی داشته باشد، پس باید اضافی‌ها را حذف کنید.
  • 2- همواره حواستان به نرخ تبدیل مخاطب به مشتری باشد تا میزان موفقیت خود را بدانید.
  • 3- پی‌گیری کردن افرادی که موفق به ارتباط با آن‌ها شده‌اید را فراموش نکنید.

حرف آخر …

پیدا کردن مشتریان مناسب در هر کسب و کاری از اهمیت ویژه برخوردار است. به همین دلیل، در این مقاله با روش‌های پیدا کردن مشتری در لینکدین آشنا شدیم. با استفاده از جستجوی Boolean و فیلترهای جستجوی پیشرفته در لینکدین می‌توانیم لیستی از سرنخ‌های فروش تهیه کرده و برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی از آن استفاده کنیم.

پس از جستجوی مخاطبان در لینکدین باید نتایج به دست آمده را در جایی ثبت کنیم تا هنگام استفاده از آن‌ها دچار مشکل نشویم. همه‌ی این موارد را در این مقاله به طور کامل مرور کردیم؛ بنابراین اگر به دنبال بازاریابی و تبلیغات در لینکدین هستید، اطلاعات این مقاله، کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

حال به نظر شما روش‌های پیدا کردن مشتری در لینکدین می‌تواند برای تولید سرنخ یا Lead به ما کمک کند؟ شما اگر بخواهید مشتریان خود را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید، از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات، منتظر شما هستیم…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر