لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت اساسی دارد! در حقیقت، لینکدین نه مانند اینستاگرام است و نه مانند فیسبوک و یوتیوب! لینکدین برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است! بنابراین بازاریابی در لینکدین یکی از روش‌های منحصربفرد برای توسعه‌ی کسب و کارها در بستر فضای مجازی است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است؛ که دلیل آن را می‌توان استفاده‌ی گسترده‌ی مردم از شبکه‌های اجتماعی و امکانات خاص این شبکه‌ها برای تبلیغات و معرفی محصول عنوان کرد. بازاریابی در لینکدین هم به دلیل وجود این امکانات و کاربران حرفه‌ای یک انتخاب ایده‌آل است!

حال اگر می‌خواهید با بازاریابی در لینکدین آشنا شوید و راه و رسم آن را بیاموزید، خواندن این مقاله را از دست ندهید…

بازاریابی در لینکدین چه ویژگی‌هایی دارد؟

لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است که از سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرده است. شما با استفاده از آن می‌توانید مهارت‌های خود را به دیگران نشان داده و از این طریق، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید یا به کسب درامد بپردازید.

لینکدین با قابلیت‌های جذاب مانند آپلود رزومه، دستاوردها، سوابق کاری، مصاحبه‌ها و … به شما کمک می‌کند که زندگی شغلی بهتری داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید محصولات خود را به دیگران معرفی کرده و مشتری جذب کنید، لینکدین برنامه‌های جالب و کاربردی برای شما دارد.

در طی سال‌های اخیر، بازاریابی در لینکدین آنقدر پرطرفدار شده است که اغلب شرکت‌های معروف جهان برای فروش محصولات خود به سراغ لینکدین آمده‌اند. در این شبکه اجتماعی، امکان هدف‌گیری مخاطب، تولید سرنخ‌های فروش یا Lead و ده‌ها امکان دیگر فراهم شده است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید لینکدین علاوه بر این امکانات تخصصی، ویژگی‌های متداول یک شبکه اجتماعی را نیز دارد؛ یعنی امکان ارتباط دو طرفه و صحبت با کاربران در آن وجود دارد.

همراه ما باشید تا با لینکدین و ویژگی‌های جذاب بازاریابی در لینکدین بیشتر آشنا شویم.

ساخت پروفایل برای بازاریابی در لینکدین

اولین قدم برای شروع بازاریابی در لینکدین ، ساخت پروفایل و حساب کاربری است. لینکدین قابلیت ساخت کمپانی پیج یا صفحه شرکتی را برای گسترش کسب و کارها فراهم کرده است. بنابراین شما می‌توانید با چند کلیک ساده و ساخت صفحه شرکتی، از این امکانات استفاده نمایید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1- حساب کاربری خود در لینکدین را بسازید و پس از ورود به آن، از نوار بالایی صفحه، روی علاقه‌مندی‌ها یا Interests کلیک کرده و وارد بخش کمپانی شوید. سپس با کلیک روی Create a Company Page یک صفحه‌ی شرکتی ساخته خواهد شد.
  • 2- نام شرکت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید؛ پس از آن، برای بازاریابی در لینکدین باید اطلاعات مربوط به شرکت و کاری که می‌خواهید انجام دهید را وارد کنید و یک معرفی از خود قرار دهید.
  • 3- لوگو و بنر صفحه شرکتی را باید آپلود کنید. فقط دقت داشته باشید که لوگو و بنر انتخاب شده باید نشان دهنده‌ی نوع کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ شما باشد.
  • 4-  در این مرحله باید صفحه شرکتی خود را به سایر کاربران معرفی کنید. برای این کار می‌توانید از انواع لینک‌های دعوت مختلف و همچنین مطالب و پست‌های جذاب استفاده کنید.
  • 5- برای تبلیغ محصولات و سرویس‌های خود بهتر است از صفحه ویترین استفاده کنید. در ادامه با ویژگی‌های صفحه ویترین در لینکدین آشنا خواهیم شد.

صفحه ویترین در لینکدین

یکی از امکانات جالب در لینکدین، صفحه‌ی ویترین یا Showcase pages است. این صفحه، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای به نمایش گذاشتن محصولات به کار می‌رود؛ درست مانند ویترین‌های باشکوه در فروشگاه‌های بزرگ!

اگر محصولات شما در طبقه‌بندی‌های مختلف قرار دارد بهتر است هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه معرفی کنید؛ چرا که ممکن است مخاطبان فقط بخواهند در مورد همان محصول خاص آگاهی پیدا کنند و اطلاعات سایر محصولات برای آن‌ها جذابیتی نداشته باشد. صفحه ویترین هم دقیقا به همین دلیل طراحی شده است! برای ساخت صفحه ویترین و شروع بازاریابی در لینکدین باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1- یک نام مناسب برای صفحه ویترین انتخاب کنید. این نام بهتر است نشان دهنده‌ی ویژگی‌های اصلی محصول یا سرویس شما باشد.
  • 2- وارد صفحه شرکتی یا Company page شده و روی منوی Edit کلیک کنید.
  • 3- در منوی باز شده، گزینه‌ی Create a Showcase Page را انتخاب کنید.
  • 4- بهینه‌سازی و سئوی صفحه ویترین را انجام دهید تا در جستجوی گوگل نشان داده شود.

یکی دیگر از کارهایی که برای بازاریابی در لینکدین از اهمیت خاصی برخوردار است، بروزرسانی پروفایل لینکدین است. این کار، تاثیر زیادی روی جذب کاربران و آشنایی آن‌ها با محصولات شما خواهد داشت. در ادامه با چند روش ساده و کاربردی برای بروزرسانی پروفایل لینکدین آشنا خواهیم شد.

روش‌های بروزرسانی پروفایل لینکدین

وقتی که وارد یک صفحه شرکتی یا صفحه ویترین می‌شوید، انتظار دارید با یک صفحه‌ی منظم و جذاب روبه‌رو شوید؛ در غیر این صورت، احتمالا صفحه را ترک خواهید کرد. بنابراین برای بروزرسانی پروفایل لینکدین باید ارزش زیادی قائل باشیم. در اینجا برخی از روش‌های بروزرسانی پروفایل آورده شده است:

1-مشخصات پروفایل را به روز کنید: اولین چیزی که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود، مشخصات صفحه لینکدین است. این مشخصات شامل عکس پروفایل، تصویر زمینه و کاور، نام کاربری و هدلاین می‎باشد که برای انتخاب هر کدام از آن‌ها بهتر است به اندازه کافی وقت بگذارید.

2- به تولید محتوای جذاب بپردازید: در صورتی که بتوانید محتوای جذاب و متفاوت تولید کنید، مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهید کرد. بنابراین احتمال موفقیت شما در بازاریابی لینکدین بیشتر خواهد شد.

3- سوابق خود را به روز کنید: یکی از بخش‌های مهم پروفایل لینکدین، بخش Experience یا سوابق است. در این بخش باید تجارب کاری خود را یادداشت کنید. پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک‌بار این سوابق را مورد بازنگری قرار دهید.

4- لینک‌ها را بررسی کنید: در لینکدین، امکان قرار دادن لینک وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد. این لینک‌ها ممکن است پس از مدتی دچار آسیب شده باشند؛ بنابراین بهتر است همیشه آن‌ها را چک کنید!

5- کانکشن‌های خود را پاک‌سازی کنید: لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است؛ بنابراین از برقراری ارتباط و ایجاد کانکشن با افرادی که ربطی به حوزه کسب و کار شما ندارند، خودداری کنید.

6- فعالیت مستمر داشته باشید: صفحات راکد در لینکدین به هیچ‌وجه نمی‌توانند در جذب مخاطب موفق باشند. بنابراین سعی کنید به صورت مرتب، از پست‌های جذاب استفاده کنید.

7- صفحه شرکتی را آپدیت کنید: اگر تغییراتی در برند شما و یا نوع محصولات شما اتفاق افتاده است، این تغییرات را در صفحه شرکتی هم اعمال کنید.

بازاریابی در لینکدین با آپدیت جدید

لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، به مرور زمان خود را اصلاح کرده و آپدیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند. این آپدیت‌ها اغلب باعث بهتر شدن محیط کاربری لینکدین و همچنین کاربردی‌تر شدن بازاریابی در لینکدین شده است. در آپدیت‌های جدید، جستجوی مخاطب و ایجاد ارتباط و تعامل با مشتری نیز راحت‌تر شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت لینکدین، پیدا کردن کاربران لینکدین در اطراف شما است. این قابلیت منحصربفرد باعث می‌شود که بتوان کاربران اطراف را شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. این ویژگی در نمایشگاه‌های بین المللی و همایش‌های مختلف، باعث آشنایی با مدیران شرکت‌ها و کارمندان می‌شود.

 

سئو و بهینه‌سازی پروفایل لینکدین

بازاریابی در لینکدین می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند! این در صورتی است که پروفایل لینکدین به خوبی بهینه‌سازی شده باشد! هدف ما این کار، بهتر دیده شدن محصولات در بین کاربران لینکدین است. ما در این اینجا با مراحل بهینه‌سازی پروفایل لینکدین آشنا خواهیم شد؛ این مراحل عبارتند از:

1-  کامل کردن پروفایل لینکدین: در اولین مرحله باید پروفایل خود را کامل کنیم. یعنی عنوان‌ها، عکس‌ها، آدرس اینترنتی، اطلاعات تماس، تاییدیه‌ها، مهارت‌ها، سوابق کاری و تحصیلات باید به طور کامل و دقیق نوشته شوند. هنگام کامل کردن این بخش‌ها باید به کلمات کلیدی و سئوی پروفایل توجه داشته باشید.

2- بهینه‌سازی با ویدئو: استفاده از ویدئو کلیپ در پروفایل لینکدین باعث افزایش جذابیت و معرفی دقیق‌تر محصولات خواهد شد.

3- سئوی محتواهای تولید شده: رعایت اصول سئو و بهینه‎سازی برای تولید محتوا موجب دیده شدن مطالب شما در لینکدین و جستجوی گوگل خواهد شد. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای خود استفاده کنید.

4- برقراری ارتباط با مخاطب: یکی از بخش‌های لینکدین، بخش Connections یا ارتباط‌ها است که از طریق آن می‌توانید با افراد و گروه‌های مختلف، ارتباط برقرار کنید. برای این کار بهتر است پیام‌های شخصی سازی شده را ارسال کرده و از پیام‌های آماده خودداری کنید.

انجام تبلیغات برای بازاریابی در لینکدین

شروع بازاریابی در لینکدین با انجام تبلیغات است! اما تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی به این راحتی هم نیست! بلکه باید یک استراتژی دقیق طراحی کرد و مطابق آن تبلیغات خود را انجام داد.

یکی از قابلیت‌های هوشمندانه و کاربردی در لینکدین، هدف‌گیری مخاطب است! با استفاده از این ویژگی می‌توان مخاطبان مرتبط با کسب و کار را پیدا کرد و تبلیغات را تنها برای آن‌ها انجام داد.

با کمک هدف‌گیری مخاطب در لینکدین، شناسایی مشتریان واقعی نیز راحت‌تر انجام خواهد شد. علاوه بر آن، میزان بازدهی تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد؛ چراکه تبلیغات تنها برای کسانی ارسال می‌شود که مخاطب اصلی مارکتینگ شما هستند. هدف‌گیری مخاطب در لینکدین از سه راه انجام می‌شود که عبارتند از:

  • 1- هدف‌گیری مخاطب از طریق وب‌سایت: با استفاده از این روش، کسانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، شناسایی شده و تبلیغات برای آن‌ها ارسال خواهد شد.
  • 2- هدف‌گیری مخاطب از طریق حساب کاربری: این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که تبلیغات خود را بر اساس اکانت‌های لینکدین انجام می‌دهند.
  • 3- هدف‌گیری به وسیله‌ی لیست مخاطبان: در لینکدین می‌توانید لیست مخاطبان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را برای هدف‌گیری مخاطب مورد استفاده قرار دهید.

روش‌های تبلیغات در لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین، برای انجام تبلیغات، برنامه‌های ویژه‌ای دارد! در حقیقت، تبلیغات لینکدین طوری طراحی شده است که بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد. در نتیجه، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. انواع تبلیغات در لینکدین به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • 1- تبلیغات اسپانسری: با استفاده از این نوع تبلیغ، می‌توان یک محتوای تبلیغاتی را در میان سایر محتواهای موجود نمایش داد. در این صورت، مخاطبان با چک کردن صفحه اصلی خود، تبلیغات شما را نیز خواهند دید.
  • 2- پیام‌های اسپانسری: این نوع از تبلیغات ارزش بسیار زیادی برای بازاریابی در لینکدین دارند؛ چراکه بسیار هدفمند طراحی شده‌اند. با استفاده از پیام‌های اسپانسری می‌توان تبلیغات را برای افراد دلخواه ارسال نمود.
  • 3- تبلیغات متنی: پرکاربردترین نوع تبلیغات در لینکدین، تبلیغات متنی هستند که بسیار ساده طراحی شده‌اند. ارزان بودن و قابلیت طراحی صفحه فرود از جمله ویژگی‌های مهم تبلیغات متنی در لینکدین است.
  • 4- تبلیغات نمایشی و دینامیک: استفاده از تصاویر جذاب همواره می‌تواند مخاطبان را به سمت کسب و کار شما بکشاند! بنابراین بهتر است از تبلیغات نمایشی برای معرفی محصولات خود بیشتر استفاده کنید.

تبلیغات ویدئویی برای بازاریابی در لینکدین

علاقه‌ی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویدئو کلیپ‌ها باعث شده است که تبلیغات ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در لینکدین هم می‌توان از تبلیغات ویدئویی برای نشان دادن نقاط مثبت و ویژگی‌های اصلی محصولات استفاده کرد. برای انجام این تبلیغات، چهار مرحله پیش‌بینی شده است که شامل موارد زیر است:

1- شناسایی مخاطبان هدف: اولین مرحله در تبلیغات ویدئویی، شناخت دقیق مخاطب است. چراکه ویدئو را باید مطابق نظر کاربران ساخت و منتشر کرد تا تاثیرگذارتر باشد.

2- ساخت تبلیغات ویدئویی: هنگام ساخت ویدئو کلیپ‌ها بهتر است خلاقیت داشته باشید! در این صورت، مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.

3- راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی: با استفاده از قابلیت کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین می‌توانید یک ویدئو کلیپ را به طور همزمان برای بسیاری از کاربران نمایش دهید.

4- هدف‌گیری مجدد و بررسی نتایج: برای اینکه از موفقیت کمپین تبلیغاتی مطمئن شوید، بهتر است نرخ بازدهی تبلیغات را به صورت مستمر مورد بررسی قرار دهید.

چگونه یک تبلیغ مناسب برای لینکدین طراحی کنیم؟

برای اینکه بتوانیم یک کمپین تبلیغاتی موثر داشته باشیم باید تبلیغات خود را طوری انجام دهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد؛ برای این کار باید با سلیقه‌ی مخاطبان آشنا باشیم. یعنی بدانیم که از چه چیزهایی خوششان می‌آید و از چه چیزهایی بیزارند!  اما چگونه باید این کار را انجام داد؟!

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن سلیقه‌ی مخاطبان را شناسایی کرد، استفاده از تست‌های A/B در لینکدین است. با کمک این تست‌ها، می‌توانیم بفهمیم که کدام نوع از تبلیغات تاثیر بیشتری روی مخاطب دارد و مشتری بیشتری را به صفحه لینکدین می‌آورد.

تست‌های A/B در لینکدین را روی تصاویر تبلیغ، متن تبلیغ، تعداد کاراکترها، نوع تبلیغ و نحوه‌ی نوشتن عنوان‌ها می‌توان اعمال کرد؛ پس از آن، تبلیغاتی که بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد به عنوان تبلیغ اصلی در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های انتخاب یک تبلیغ مناسب، استفاده از دموگرافی وب‌سایت در لینکدین است. دموگرافی به معنای جمعیت شناسی است که به ما کمک می‌کند تبلیغات هدفمندی را طراحی کنیم. با استفاده از دموگرافی وب‌سایت می‌توانیم تبلیغات را فقط برای کسانی انجام دهیم که احتمال مشتری شدن آن‌ها بیشتر است؛ در این صورت، هزینه‌ها نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

 تولید Lead یا سرنخ‌های فروش در لینکدین

سرنخ‌های فروش، یکی از مهم‌ترین اجزای بازاریابی در لینکدین هستند. این سرنخ‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان احتمالی را شناسایی کنید و برای تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید. برای تولید Lead یا سرنخ فروش در لینکدین باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  • مرحله اول: وارد صفحه لینکدین شده و روی Create Ad کلیک کنید. سپس وارد محتوای اسپانسری شده و گزینه‌ی Collect Leads Using Linkedin را انتخاب نمایید.
  • مرحله دوم: یک فرم تولید Lead را مطابق با دکمه‌های فراخوانی عمل یا CTA آماده کنید.
  • مرحله سوم: مخاطبان هدف، بودجه و زمان‌بندی تبلیغات را مشخص کنید.
  • مرحله چهارم: سرنخ‌های به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

 

آنالیزهای مرتبط برای بازاریابی در لینکدین

تجربه نشان داده است که برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی قرار داد. در این شرایط، بهتر است با استفاده از آنالیزهای بازاریابی، نحوه‌ی فروش خود را تجزیه و تحلیل کرد.

یک کاربر لینکدین تا زمانی که به یک مشتری تبدیل می‌شود، از سه مرحله‌ی آگاهی، جلب توجه و تصمیم گیری نهایی عبور می‌کند. انجام آنالیزهای بازاریابی در همه‌ی این مراحل لازم و ضروری است. به همین دلیل، لینکدین هم به شما کمک می‌کند تا این بررسی‌ها را بهتر انجام دهید. برای این کار باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • 1- تعداد مخاطبان یا کانکشن‌ها
  • 2- تعداد لایک و اشتراک‌گذاری‌ها
  • 3- ترافیک ارسالی از لینکدین به وبسایت
  • 4- مشارکت در وبسایت
  • 5- میزان فروش

یکی دیگر آنالیزهای بازاریابی در لینکدین آنالیز صفحه شرکتی است. ما باید صفحه شرکتی خود را با سایر شرکت‌های رقیب مقایسه کرده و کمبودهای آن را شناسایی کنیم. برای این کار می‌توانید از ابزار آنالیز در لینکدین استفاده کنید که بسیار کاربردی و منحصر بفرد است!

برای استفاده از این ابزار وارد صفحه لینکدین شده و روی گزینه‌ی View Admin Pages کلیک کنید. پس از آن، با انتخاب گزینه‌ی Analytics یک صفحه‌ی جدید باز می‌شود که اطلاعات فالوورها در آن دیده می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از این اطلاعات، مخاطبان را بر اساس جایگاه شغلی، اندازه شرکت و نوع شغل طبقه‌بندی کنید. همچنین امکان هدف‌گیری مخاطب نیز برای تبلیغات و بازاریابی در لینکدین وجود دارد.

جالب است بدانید که میزان مشارکت و ترافیک سایت نیز از طریق لینکدین قابل مشاهده است. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید به آنالیز بخش‌های مختلف در کمپین‌های تبلیغاتی لینکدین بپردازید.

 

بازاریابی در لینکدین با افزایش مشتری

در یک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان متفاوتی وجود دارند؛ برخی از آن‌ها صرفا یک مخاطب ساده هستند که هنوز تمایلی برای خرید محصولات شما ندارند. اما برخی از آن‌ها از طریق مشارکت در صفحه شرکتی یا ویترین، تمایل خود را به خرید نشان داده‌اند که به آن‌ها سرنخ فروش و یا Leads گفته می‌شود.

این سرنخ‌های فروش در صورتی که تعامل بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند، به یک مشتری احتمالی و یا Prospect تبدیل می‌شوند. هدف ما در بازاریابی لینکدین، تبدیل مخاطبان به مشتریان احتمالی است! هرچه این کار با دقت بیشتری انجام شود، نتیجه‌ی بهتری نیز خواهد داشت. در ادامه با روش‌های افزایش تعامل با مشتریان احتمالی بیشتر آشنا می‌شویم:

1- دقیق نوشتن خلاصه‌ی مشخصات: در لینکدین یک قسمت وجود دارد به نام Summary یا خلاصه مشخصات! این بخش را اگر به صورت دقیق و خلاقانه بنویسید، احتمال تعامل با مشتریان احتمالی و مخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد.

2- تولید محتوای جذاب: مطالب جذاب، به صورت خودکار باعث جذب مخاطب خواهد شد. همچنین میزان مشارکت و تعامل در لینکدین را نیز افزایش خواهد داد. برای تولید محتوا می‌توانید از موضوعات مختلف مثل معرفی محصولات، روند انجام پروژه‌ها و غیره استفاده کنید.

3- استفاده از پیام‌های سفارشی شده: برای ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی بهتر است پیام‌ها را خودتان بنویسید و از متن‌های آماده استفاده نکنید.

4- تبریک مناسبت‌ها به مشتریان: ارسال پیام‌های تبریک در مناسبت‌های مختلف به مخاطبان می‌تواند باعث ایجاد صمیمیت بیشتر و در نهایت افزایش تعامل شود.

مدیریت مشتری در لینکدین

مدیریت ارتباط با مشتری نیز یکی از الزامات در دیجیتال مارکتینگ است. مدیریت مشتری را می‌توان در لینکدین به خوبی انجام داد؛ همراه ما باشید تا با نحوه‌ی مدیریت مشتری بیشتر آشنا شویم:

استفاده از ابزار ProFinder در لینکدین، کمک بسیار بزرگی برای مدیریت مشتری و بازاریابی در لینکدین است. ProFinder یک سرویس است که روی لینکدین وجود دارد و برای استفاده از آن نیازی به نصب برنامه‌های جانبی نخواهید داشت.

با کلیک روی گزینه‌ی Interests و انتخاب آیکون ProFinder به این سرویس دسترسی خواهید داشت. پس از ورود به آن، باید مشخصات کامل خود را وارد کنید و تخصص‌های خود را بنویسید.

از جمله ابزارهای دیگر برای مدیریت مشتری در لینکدین، می‌توان به نرم افزار Dux-Soup و Nimble اشاره کرد که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ی آن را بپردازید. علاوه بر آن، استفاده از اطلاعات مشتری در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز یک گزینه‌ی ایده‌آل است. لینکدین به شما اجازه می‌دهد که این اطلاعات را برای دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار دهید.

برای پیدا کردن مشتری در لینکدین هم روش‌های جالبی وجود دارد. شما با کمک این روش‌ها می‌توانید مخاطبان دلخواه خود را بر اساس نوع شغل، موقعیت جغرافیایی و میزان مهارت پیدا کنید. این کار قطعا باعث افزایش بازدهی تبلیغات و بازاریابی در لینکدین خواهد شد.

یکی از روش‌های ساده برای پیدا کردن مشتری در لینکدین، استفاده از جستجوی Boolean است. در این جستجو شما می‌توانید با کمک نقل قول، استفاده از AND، استفاده از OR، استفاده از NOT و استفاده‌ی ترکیبی از آن‌ها، یک جستجوی همه جانبه برای پیدا کردن مخاطبان انجام دهید. علاوه بر آن، امکان جستجوی پیشرفته نیز در لینکدین وجود دارد که با کلیک روی فیلترها می‌توانید نتایج جستجو را محدود کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

استفاده از Sales Navigator برای بازاریابی در لینکدین

لینکدین با کمک هدایتگر فروش یا Sales Navigator به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک استراتژی اصولی و دقیق برای بازاریابی خود داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از Sales Navigator رایگان نبوده و باید با خرید اکانت پریمیوم لینکدین، هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. پس از ورود به آن، با بخش‌های زیر آشنا خواهید شد:

  • 1- بخش Lead Builder: برای تولید سرنخ‌های فروش باید از این بخش استفاده کنید. وجود قابلیت‌های کابردی برای تولید Lead در این بخش، باعث شده است که بازاریابی در لینکدین به راحتی آب خوردن باشد!
  • 2- جستجو بر اساس حساب‌های کاربری: در این قسمت، پیدا کردن کاربران مختلف بر اساس حساب کاربری آن‌ها انجام می‌شود.
  • 3- بررسی میزان مشارکت: با کمک شاخص‌های SSI در هدایتگر فروش می‌توانید به میزان مشارکت و تعامل مشتریان با صفحه لینکدین دسترسی پیدا کنید.
  • 4- بخش Team Link: این بخش برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین اعضای یک گروه یا شرکت کاربرد دارد.
  • 5- افزونه‌ی جیمیل: با استفاده از آن می‌توان به اطلاعات پروفایل از طریق جیمیل دسترسی پیدا کرد.
  • 6- آموزش مهارت‌ها: برای آموزش کارمندان و کاربران می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

ویدئو مارکتینگ در لینکدین

لینکدین هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، قابلیت استفاده از ویدئوهای بومی و ویدئو کلیپ‌ها را فراهم کرده است. از این طریق شما می‌توانید محصولات خود را به سایر کاربران معرفی کرده و مشتری بیشتری جذب کنید. از جمله کاربردهای بازاریابی ویدئویی در لینکدین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1- تبلیغ محصولات شرکت
  • 2- ساخت برند و معرفی آن
  • 3- تعامل و ارتباط با مشتری
  • 4- ارائه‌ی خدمات سرگرمی و آموزشی

ویدئوهایی که برای بازاریابی در لینکدین مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید شرایط خاصی داشته باشند؛ چراکه رقابت بین کسب و کارهای مختلف آنقدر نفس‌گیر شده است که ویدئوهای ساده و بدون خلاقیت کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. در ادامه با برخی از نکات برای ویدئو مارکتینگ آشنا خواهیم شد:

  • 1- از ساخت ویدئو کلیپ‌های طولانی خودداری کنید.
  • 2- بیشترین اطلاعات را در کم‌ترین زمان ارائه کنید.
  • 3- سعی کنید ویدئوی شما دقیقا مرتبط با کسب و کار شما باشد.
  • 4- استفاده از زیرنویس می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد.
  • 5- بهینه‌سازی و سئو در متن ویدئو و هشتگ‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حرف آخر …

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند؛ چراکه لینکدین، قابلیت‌های منحصربفرد و جذابی برای بازاریابی طراحی کرده است. بنابراین، اگر با نحوه‌ی استفاده از لینکدین برای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، می‌توانید مخاطبان بسیار زیادی به سمت کسب و کار خود بکشانید!

اهمیت بازاریابی در لینکدین باعث شده است که در این مقاله به آن بپردازیم. به همین دلیل، اگر می‌خواهید فعالیت شغلی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین گسترش دهید، خواندن این مقاله، کمک بسیاری به شما خواهد کرد!

حال اگر تاکنون تجربه‌ی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و لینکدین را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را در پایین همین بخش برای ما و دوستانتان بنویسید؛ همچنین، اگر سوالی در مورد لینکدین دارید، از کارشناسان ما بپرسید! منتظر شما هستیم…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر