در فعالیت‌های اینترنتی، هر چقدر هم که کارمان درست و حسابی باشد، بازهم یک جایی باید ایستاد و نگاهی به عملکرد گذشته خود کرد. در لینکدین هم امکاناتی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان عملکرد صفحه شرکتی را مورد بررسی قرار داد.

اما شاید از خود بپرسید که این بررسی عملکرد چه سودی برای ما دارد؟ پاسخ آن ساده است! اگر ما بتوانیم به شیوه‌ای صحیح و اصولی، عملکرد خود در بازاریابی و تبلیغات لینکدین را ارزیابی کنیم، با نقاط مثبت و منفی کسب و کار خود بیشتر آشنا شده و تلاش می‌کنیم که نقص‌های احتمالی را جبران کنیم.

از آن‌جا که لینکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص بازاریابی‌های اینترنتی است، توجه بسیار زیادی به عملکرد صفحه شرکتی داشته است. در این مقاله نیز می‌خواهیم با نحوه‌ی آنالیز یک صفحه شرکتی در لینکدین آشنا شده و چگونگی تاثیر آن روی کسب و کار خود را بفهمیم؛ پس اگر موافقید، همراه ما باشید…

 

بررسی عملکرد صفحه شرکتی ؛ چرا و چگونه؟!

تصور کنید یک صفحه شرکتی دارید که به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی شده است. قاعدتاً زمان و هزینه‌ی زیادی نیز برای راه‌اندازی این صفحه شرکتی و صفحات ویترین آن صرف کرده‌اید؛ حال به نظر شما این صفحه شرکتی برای کسب و کار شما مفید بوده است؟ اصلا بود و نبود آن فرقی می‌کند؟!

برای پاسخ به این سوالات باید نحوه‌ی عملکرد صفحه شرکتی را بررسی کنید؛ ببینید آیا مشتریان رضایت کافی از آن را دارند؟ یا اینکه ترجیح می‌دهند از خدمات و محصولات سایر شرکت‌ها استفاده کنند.

یکی دیگر از دلایل بررسی عملکرد صفحه شرکتی، امکان مقایسه است! بله؛ در لینکدین می‌توانید عملکرد شرکت خود را با سایر شرکت‌های رقیب مقایسه کنید. با انجام این کار، ویژگی‌های مثبت رقیب را شناسایی کرده و از آن‌ها در کسب و کار خود استفاده می‌کنیم.

بعضی وقت‌ها ممکن است یک کمپین تبلیغاتی در لینکدین داشته باشید؛ یا اینکه از روش‌های خاصی برای تبلیغات استفاده کرده باشید. حال به نظر شما چگونه می‌توان فهمید که این کمپین‌ها و روش‌ها برای بازاریابی موثر بوده است؟!

جالب است که بدانید در این شرایط هم استفاده از روش‌های بررسی عملکرد صفحه شرکتی، یکی از بهترین گزینه‌هاست! بنابراین پیشنهاد ما این است که بخش بعدی مقاله را دنبال کنید تا با مرحله به مرحله با نحوه‌ی ارزیابی عملکرد صفحه شرکتی آشنا شویم.

بررسی عملکرد صفحه شرکتی در لینکدین

مراحل بررسی عملکرد صفحه شرکتی

خب؛ در این بخش می‌خواهیم یک صفحه شرکتی را از نظر جذب مخاطب مورد بررسی قرار دهیم. قبل از شروع کار باید یک صفحه گسترده یا spreadsheet ایجاد کنید. به همین منظور، می‌توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید. همچنین بسیاری از تمپلیت‌ها و قالب‌ها وجود دارند که به صورت رایگان برای شما آماده شده‌اند. پس نگران تهیه‌ی این صفحه گسترده نباشید!

اما این صفحه باید شامل چه اطلاعاتی باشد؟ پیشنهاد ما این است که چندین ستون با عناوین مختلف بسازید تا پس از جمع‌آوری اطلاعات، وارد کردن آن‌ها ساده‌تر باشد. عنوان این ستون‌ها شامل موارد زیر است:

  • URL یا آدرس اینترنتی صفحه شرکتی
  • بازه‌ی زمانی بررسی عملکرد صفحه شرکتی
  • فالوورها
  • توزیع جمعیتی فالوورها
  • نوع پست‌ و محتوا
  • میزان بازدید
  • میزان کلیک‌ها
  • تعداد لایک
  • تعداد کامنت
  • میزان اشتراک گذاری
  • میزان مشارکت در صفحه
  • مقدار ترافیک سایت

پس از ساخت این صفحه، باید اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و در آن وارد کرد. اما اطلاعات را چگونه باید جمع‌آوری کرد؟ در ادامه‌ی مقاله با مراحل جمع‌آوری اطلاعات آشنا می‌شویم:

بررسی عملکرد صفحه شرکتی با فالوورها

1- جمع‌آوری اطلاعات فالوورها

اولین مرحله برای بررسی عملکرد صفحه شرکتی لینکدین این است که تعداد فالوورها را شناسایی کنیم؛ در یک بازه‌ی زمانی، هرچه فالوور بیشتری جذب شده باشد، میزان موفقیت در جذب مخاطب نیز بیشتر بوده است. این یک چیز بدیهی است! اما فقط تعداد فالوورها برای ما مهم نیست! چراکه ممکن است فالوورهای جذب شده، اصلا مشتری کسب و کار ما نباشند. بنابراین باید سایر ویژگی‌های فالوورها را نیز مورد بررسی قرار داد.

لینکدین برای آنالیز فالوورها یک ابزار منحصربفرد دارد! برای مشاهده‌ی آن، ابتدا وارد صفحه خود در لینکدین شده و گزینه‌ی View Admin Pages را بزنید؛ پس از آن با کلیک روی بخش Analytics وارد یک صفحه جدید شده که تمامی اطلاعات فالوورها در آن مشخص شده است.

جالب اینجاست که می‌توانید توزیع جمعیتی فالوورها را در دسته‌بندی‌های مختلف مشاهده کنید. به عنوان مثال، برخی از این دسته‌بندی‌ها شامل: جایگاه شغلی، نوع صنعت یا شغل، اندازه شرکت و عملکرد مخاطب در صفحه شرکتی می‌باشد.

این اطلاعات برای شناخت دقیق و هدف‌گیری مخاطب در تبلیغات لینکدین نیز بسیار مفید خواهد بود. بنابراین سعی کنید به صورت منظم و پی در پی، اطلاعات فالوورها را بررسی کرده و نتایج را یادداشت کنید.

2- بررسی میزان مشارکت در صفحه شرکتی

میزان مشارکت مخاطبان یا Engagement در صفحه شرکتی بسیار مهم است! چراکه نشان‌دهنده‌ی میزان موفقیت آن متن یا ویدئو بوده است. به همین دلیل، باید از پست‌هایی استفاده کنید که میزان مشارکت را افزایش داده و عملکرد صفحه شرکتی را بهبود دهد. برای شناسایی این پست‌ها، باید بدانید هر کدام از آن‌ها چقدر بازدید داشته است.

اما لینکدین پای خود را فراتر از این گذاشته است! امکانات طراحی شده در لینکدین به شما این اجازه را می‌دهد که علاوه بر تعداد بازدیدها، به اطلاعات دیگری مانند میزان لایک، تعداد کلیک روی هر پست، میزان کامنت‌ها و درصد به اشتراک گذاشتن مطلب نیز دسترسی داشته باشید.

نکته مهم این است که می‌توانید تمامی این اطلاعات را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید. در این‌صورت، زمان‌هایی که میزان مشارکت در صفحه شرکتی بیشتر بوده است، مورد شناسایی قرار خواهد گرفت؛ در نتیجه می‌توان از آن‌ها برای بهبود عملکرد صفحه شرکتی استفاده کرد.

3- محاسبه‌ی میزان ترافیک سایت

همان‌طور که در مقاله‌های قبل گفتیم، یکی از روش‌های جذب مخاطب هدف در لینکدین، اتصال سایت به لینکدین است. در این حالت، بازدیدکنندگانی که وارد سایت محصولات شما می‌شوند، به سرعت شناسایی شده و برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال تبلیغات مختلف در لینکدین از آن‌ها استفاده می‌شود.

حال، یکی از روش‌های بررسی عملکرد صفحه شرکتی، میزان ترافیکی است که به سمت سایت شرکت ارجاع داده می‌شود. اگر صفحات ویترین و شرکتی دارای محتواهای جذاب و مخاطب‌پسند باشند، افراد بیشتری از طریق آن وارد سایت شرکت خواهند شد. به همین راحتی!

برای ارزیابی عملکرد صفحه شرکتی از طریق میزان ترافیک سایت باید از آنالیز گوگل یا Google Analytics استفاده کنید. برای این کار، ابتدا وارد داشبود خود در گوگل آنالیتیک شده و در بخش ACQUISITION روی گزینه‌ی Social کلیک کنید؛ پس از آن، در منوی باز شده، گزینه‌ی Network Referrals انتخاب کنید.

در صفحه‌ی Network Referrals می‌توانید میزان ترافیکی که از لینکدین وارد سایت شده را مشاهده نمایید. در بازه‌ی زمانی مورد نظر، ترافیک سایت را در صفحه گسترده یادداشت کرده و از آن برای بررسی عملکرد صفحه شرکتی استفاده کنید.

 

بررسی عملکرد صفحه شرکتی در کسب و کار رقبا

تا اینجای مقاله با نحوه‎ی آنالیز عملکرد صفحه شرکتی خود آشنا شدیم؛ از این به بعد می‌خواهیم در مورد ارزیابی عملکرد سایر صفحات شرکتی صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم، با بررسی عملکرد رقبا می‌توانیم از ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها نهایت استفاده را ببریم.

برای ارزیابی کسب و کار رقبا باید از یک ابزار کمکی با نام Quintly کمک بخواهیم. در ادامه‌ی مقاله با نحوه‌ی کار کردن با این نرم افزار آشنا می‌شویم؛ البته لازم به ذکر است که استفاده از این نرم افزار تا دو هفته رایگان بوده اما پس از آن باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت.

خب! اگر موافقید شروع کنیم:

ابتدا وارد Quintly شده و پس از ثبت نام، یک حساب کاربری بسازید. در ادامه با کلیک روی Add Your First Profile می‌توانید آدرس پروفایل رقبای خود در لینکدین را وارد کنید.

موتور جستوجوی Quintly نیز به شما کمک می‌کند تا پروفایل مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنید. در ادامه و پس اضافه کردن صفحات دلخواه، روی آیکون Finish کلیک کنید.

حال وارد داشبورد نرم افزار شده و همه‌ی اطلاعات در مورد فالوورها، پست‌ها، میزان مشارکت و ترافیک سایت را در آن مشاهده کنید.

اگر دقت کرده باشید، تعداد پارامترهای بسیار زیادی را در Quintly می‌بینید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی برای پیشرفت کسب و کار شما باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که بخش‌های مختلف نرم افزار را بازدید کرده و با دقت و حوصله، اطلاعات به دست آمده را در صفحه گسترده وارد کنید.

بررسی عملکرد صفحه شرکتی رقبا

حرف آخر …

هدف ما از نوشتن این مقاله، آشنایی بیشتر با نحوه‌ی بررسی عملکرد صفحه شرکتی در لینکدین است. اگر بتوانیم این عملکرد را به درستی مورد سنجش قرار داده و ارزیابی کنیم، نقاط مثبت و منفی کسب و کارمان مشخص خواهد شد.

همچنین، با ارزیابی عملکرد صفحه شرکتی می‌توانیم از میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آگاه شده و برای تبلیغات بعدی، استراتژی بهتری داشته باشیم. بنابراین بهتر است این نوع ارزیابی‌ها را بلد باشیم!

حال به نظر شما، بررسی عملکرد صفحه شرکتی لینکدین چه تاثیری روی بازاریابی اینترنتی دارد؟ آیا تا به حال از ابزار لینکدین برای ارزیابی عملکرد استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، می‌توانید تجارب خود را در اختیار سایر دوستانتان قرار دهید؛ همچنین اگر سوالی دارید می‌توانید از کارشناسان ما بپرسید؛ در بخش نظرات منتظر شما هستیم…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر