اگر می‌خواهید کسب و کار خود را رونق دهید، شبکه­‌ی اجتماعی لینکدین بهترین گزینه است! شما با استفاده از قابلیت ساخت صفحه شرکتی در لینکدین می‌توانید به معرفی شرکت و محصولات خود بپردازید.

شاید از خود بپرسید شبکه اجتماعی لینکدین چه تفاوتی با اینستاگرام، فیسبوک و یا تلگرام دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که لینکدین معمولا برای بیزینس و ارتباط‌های شغلی ایجاد شده است. بنابراین برای بازاریابی و برندسازی انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید با ایجاد یک صفحه­ شرکتی یا کمپانی پیج در لینکدین محصولات و خدمات خود را به سایر افراد معرفی کنید.

اگر می‌خواهید با نحوه­‌ی ساخت صفحه شرکتی در لینکدین آشنا شوید و کسب و کار خود را گسترش دهید، در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید تا اصول مهم ساخت صفحه­ شرکتی در شبکه­‌ی اجتماعی لینکدین را با هم مرور کنیم.

 

قدم اول: وارد کردن اطلاعات شرکت

ایجاد یک کمپانی پیج یا صفحه شرکتی در لینکدین بسیار ساده‌تر از حد تصور شما است! تنها با چند کلیک ساده می‌توانید یک کمپانی پیج در لینکدین داشته باشید!

در ابتدا باید یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی لینکدین ایجاد کنید و سپس وارد صفحه­‌ی خود شده و از قسمت بالای صفحه روی علاقه­‌مندی‌ها (Interests) کلیک کنید. پس از آن وارد قسمت شرکت­‌ها (Companies) شوید.

در قسمت شرکت­‌ها می‌­توانید اطلاعات صفحه‌ شرکتی در لینکدین را مشاهده کنید. برای ساخت این صفحه باید روی دکمه‌­ی Create در کادر Create a Company Page کلیک کنید. به همین سادگی وارد بخش صفحه شرکتی در لینکدین خواهید شد!

 

در این قسمت باید نام شرکت و همچنین آدرس ایمیل خود را وارد کرده و مسیر را ادامه دهید.

در ادامه­ کار اصلی شما آغاز می­‌شود. باید اطلاعات مربوط به شرکت و کسب و کار خود را در این قسمت وارد کنید. برای این کار بهتر است شرح محصولات و یا خدمات خود را به صورت خلاصه و مفید قرار دهید. این کار به نوعی معرفی بازار کار و تخصص شما است؛ بنابراین سعی کنید یک معرفی منحصربفرد داشته باشید.

 

قدم دوم: آپلود لوگو و بنر صفحه شرکتی در لینکدین

پس از ساخت صفحه شرکتی در لینکدین باید لوگوی شرکت را قرار داده و یک تصویر زیبا و متفاوت برای بنر انتخاب کنید. از این به بعد این پیج، قلمروی شرکت شماست! پس باید همه با لوگوی آن آشنا شوند.

انتخاب لوگو برای دیده شدن در فضای لینکدین بسیار مهم است. اولین چیزی که یک کاربر مشاهده می­‌کند، لوگوی شرکت شما است. شما می­توانید با به اشتراک گذاشتن این لوگو مخاطبان بیشتری جذب کنید.

برای آپلود لوگوی شرکت باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم؟ سعی کنید لوگو را طوری انتخاب کنید که بیانگر نوع محصول و یا سرویس ارائه شما توسط شما باشد. همچنین هنگام آپلود لوگو باید اندازه­‌ی آن را به 100 در 60 پیکسل تغییر دهید تا به خوبی در کادر مربوطه نمایش داده شود.

پس از قرار دادن لوگوی شرکت نوبت به آپلود تصویر پس زمینه یا بنر می­‌رسد. هر چه این تصویر چشم­ نوازتر باشد، توجه بیشتری را جلب می­‌کند. می­‌توانید پیام­‌ها و ایده‌های اصلی شرکت را توسط ابزارهای گرافیکی روی تصویر قرار دهید. در این صورت تاثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.

دقت داشته باشید که اندازه­‌ی مورد نیاز برای تصویر پس زمینه در لینکدین 646 در 220 پیکسل است پس قبل از آپلود باید اندازه‌­ی آن را تغییر دهید!

احتمالا برای انتخاب یک پس زمینه مناسب کمپانی پیج در لینکدین دچار سردرگمی خواهید شد. به همین دلیل چند پیشنهاد جذاب برای شما آماده کرده‌­ایم که استفاده از آن­ها می­‌تواند جذابیت‌­های صفحه شرکتی در لینکدین را دوچندان کند. برخی از این پیشنهادها عبارتند از:

 

  •  استفاده از یک پیام متنی که نشان دهنده‌­ی شعار تبلیغاتی شرکت باشد.

  • استفاده از تصویر خوشامد­گویی به مخاطبان

  • استفاده از تصویر مشتریانی که از شرکت شما راضی بوده­ و لبخند به لب دارند.

 

قدم سوم: قرار دادن مطالب در صفحه شرکتی لینکدین

خب! تا اینجای کار شما توانسته‌­اید یک صفحه­ شرکتی در لینکدین بسازید. از الان به بعد نوبت تولید محتوا و قرار دادن پست های مرتبط در کمپانی پیج است. نکته‌­ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر محتوایی مناسب کمپانی پیج شما نخواهد بود. زیرا ممکن است مشتریان شما رغبتی به دنبال کردن این مطالب نداشته باشند. علاوه بر آن، زمان قرار دادن مطالب در کمپانی پیج نیز بسیار مهم است. باید زمان­‌هایی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد. حال اگر مایل باشید به نوع محتواهای تولید شده و زمان قرار دادن آن­ها در لینکدین بپردازیم:

 

  • کدام محتواها برای صفحه شرکتی در لینکدین مناسب است؟

مهم­ترین نکته­‌ای که برای تولید محتوا در کمپانی پیج باید به آن توجه کنید این است که مطالب شما نباید جنبه‌­ی تبلیغاتی داشته باشد. شاید از خود بپرسید که مگر این پیج برای بازایابی و تبلیغات نیست؟! پس چرا نباید کالا و سرویس خود را تبلیغ کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که هدف اصلی از ساخت صفحه­ شرکتی در لینکدین معرفی شرکت، خدمات و تخصص­‌های شما است که در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد. بنابراین پیشنهاد ما این است که از تبلیغ مستقیم خودداری کرده و صرفا موضوعاتی مرتبط با محصولات و خدمات خود را در کمپانی پیج قرار دهید.

دقت داشته باشید که هدف بعدی شما در این پیج تعامل و ارتباط با مشتریان است. پس سعی کنید مطالبی قرار دهید که برای آن­ها جذاب بوده و مشکل احتمالی­‌شان را حل کند.

 

  • چه زمان‌هایی برای محتوا گذاشتن در صفحه­‌ی شرکتی مناسب است؟

اگر فکر می‌­کنید که برای پیشرفت کسب و کار در شبکه­‌های اجتماعی باید روزانه ده­‌ها مطلب پست کنید؛ سخت در اشتباهید! صفحه‌ شرکتی در لینکدین جایی نیست که مخاطبان آن به صورت شبانه‌روزی به دنبال محتواهای مورد نظر خود باشند. پس بهتر است سطح فعالیت خود را کاهش داده و به روزی یک یا دو پست اکتفا کنید. برای قرار دادن محتوا نیز ساعات کاری را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال می­‌توانید در روزهای شنبه تا پنج شنبه و در ساعات 8 صبح تا 5 بعد از ظهر مطالب تهیه شده را در کمپانی پیج پست کنید.

 

قدم چهارم: برای جذب فالوور، کمپانی پیج خود را تبلیغ کنید

پس از آماده کردن یک صفحه­ شرکتی در لینکدین باید به دنبال گسترش این صفحه بین مخاطبان باشید. هر چه تصاویر انتخاب شده و محتواهای نوشته شده جذاب­‌تر باشد، بازخورد بهتری از مشتریان خود دریافت خواهید کرد. در واقع، اگر مطالب شما مفید و مرتبط با کسب و کار شما باشد، در بین مشتریان به اشتراک گذاشته می­‌شود و فالوورهای شما افزایش پیدا می­‌کند. البته برای توسعه‌­ی صفحه‌­ی شرکتی در لینکدین راه­‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه­‌ی مقاله به آن­ها اشاره می­‌شود:

  • استفاده از کارمندان:

    شما می­‌توانید از کارمندان خود بخواهید که صفحه شرکتی در لینکدین را در پروفایل­‌های خود قرار دهند. در این صورت پس از انتشار پست مربوط در صفحه‌­ی شرکتی، افراد بیشتری به اشتراک گذاشتن آن اقدام خواهند کرد.

  • استفاده از لینک:

    یکی از روش­‌های افزایش فالوور به اشتراک گذاشتن لینک صفحه شرکتی در لینکدین است. لینک این صفحات را می‌­توانید توسط ارسال ایمیل و یا تبلیغات از طریق سایت­‌های مختلف در اختیار علاقه‌­مندان خود قرار دهید.

 

قدم پنجم: ساخت صفحه­ ویترین برای تبلیغ محصولات

در آخرین مرحله باید برای شرکت خود یک ویترین بسازید! دلیل این کار کاملا مشخص است؛ محصولات و خدماتی که ارائه می‌­دهید را در ویترین می‌گذارید تا دیگران با آن­‌ها آشنا شوند. اما چگونه باید صفحه شرکتی در لینکدین را به یک ویترین کارآمد مجهز کرد؟! شبکه اجتماعی لینکدین کار شما را راحت کرده است! زیرا یکی از قابلیت­‌های مهم صفحه­ شرکتی در لینکدین ایجاد صفحات ویترین یا Showcase pages است. این صفحات در حقیقت، زیر مجموعه‌­ی صفحه شرکتی شما خواهند بود.

با استفاده از قابلیت ویترین در صفحه­‌ی شرکتی می­توانید برای هر محصول، سرویس و یا تخصصی که ارائه می­‌کنید یک صفحه­‌ی ویترین بسازید. در این صورت، مشتریان و مخاطبان شما می‌­توانند ویترین مورد علاقه­‌ی خود را دنبال کنند. صفحات ویترین باعث تخصصی­‌تر شدن مطالب و تعامل بیشتر مخاطبان با صفحه­ شرکتی در لینکدین خواهند شد.

 

حرف آخر …

هدف ما از ارائه­‌ی این مقاله آشنایی بیشتر شما با شبکه اجتماعی لینکدین و صفحه­ شرکتی آن بوده است. به همین منظور نحوه‌­ی ساخت صفحه شرکتی در لینکدین را با هم مرور کردیم. در ادامه­‌ی مقاله نیز به اصول مهم برای محتوا نویسی و گذاشتن پست در صفحات شرکتی پرداخته شد. امیدواریم این با استفاده از این نکات بتوانید صفحه‌ شرکتی خود را در لینکدین بسازید و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید.

حال به نظر شما استفاده از لینکدین و صفحات شرکتی تا چه اندازه می­‌تواند به بازاریابی، فروش محصول و نشان دادن تخصص‌­ها کمک کند؟ در بخش نظرات می­‌توانید تجربه­‌ی خود در استفاده از صفحات شرکتی را با ما درمیان بگذارید…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر