اگر به دنبال بازاریابی و تبلیغات در لینکدین هستید، باید به فکر ارتباط بیشتر با مشتریان احتمالی نیز باشید!

بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیسبوک به دنبال افزایش مخاطبان خود هستند؛ در صورتی که این افزایش مخاطب، به تنهایی نمی‌تواند موفقیت کسب و کار آن‌ها را تضمین کند. در چنین شرایطی، افزایش تعامل با مشتریان احتمالی و تبدیل آن‌ها به یک مشتری واقعی، کلید موفقیت است!

اگر اطلاعات کافی درباره بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید، احتمالا متوجه منظور ما در مورد مشتریان احتمالی و مشتریان واقعی نخواهید شد؛ اما نگران نباشید! ما در این مقاله شما را انواع مشتریان در بازاریابی‌های اینترنتی آشنا خواهیم کرد و سپس 5 روش کاربردی برای افزایش تعامل با مشتریان احتمالی را به شما آموزش می‌دهیم. پس ما را همراهی کنید…

منظور از مشتریان احتمالی چیست؟

وقتی یک دیجیتال مارکتینگ را شروع می‌کنید، مخاطبان گوناگونی خواهید داشت. این مخاطبان، از روش‌های مختلف مانند آگهی تبلیغاتی و یا به صورت تصادفی با کسب و کار شما آشنا شده‌اند.

پس از آشنایی مخاطب با نوع فعالیت شما در لینکدین، دو حالت پیش می‌آید: اگر مخاطب حس کند که کسب و کار شما به دردش می‌خورد، شما را فالوو کرده و تعامل بیشتری در صفحه شرکتی خواهد داشت. در غیر این‌صورت، احتمال اینکه این مخاطب بار دیگر به صفحه شما سر بزند، نزدیک به صفر است!

بنابراین، در بازاریابی لینکدین، تبدیل مخاطب به مشتریان احتمالی و سپس به مشتریان واقعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حال اگر موافق باشید، مراحل تبدیل یک مخاطب ساده به یک مشتری واقعی را با هم مرور کنیم:

 

1- مخاطب و بازدیدکننده

همانطور که گفتیم، مخاطبان یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی ممکن است از طریق تبلیغات و یا به صورت تصادفی از کسب و کار شما آگاه شوند. در واقع، این اولین مرحله از فرایند افزایش مشتری است که در طی آن باید کاری کرد تا میزان مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحه به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

2- سرنخ فروش یا Leads

در این مرحله، مخاطبان اصلی به یک سرنخ برای فروش تبدیل می‌شوند. سرنخ‌های فروش کسانی هستند که به محصولات و سرویس‌های شما ابراز علاقه کرده‌اند و دیر یا زود امکان خرید کردن آن‌ها وجود دارد.

روش‌های زیادی برای تولید Lead در تبلیغات لینکدین وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان سرنخ‌های بهتری پیدا کرد. هرچه تعداد و کیفیت این لیدها بیشترها باشد، ریسک موفقیت در بازاریابی لینکدین کاهش پیدا می‌کند.

3- مشتریان احتمالی یا Prospect

پس از شناسایی و تولید Lead باید این افراد را به مشتریان احتمالی یا Prospect تبدیل نمود. اگر بخواهیم تفاوت Leads با Prospect را به صورت خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که مشتریان احتمالی تمایل بیشتری برای خرید کردن نشان می‌دهند. این افراد به صورت جدی با شرکت ارتباط برقرار کرده و درمورد محصولات و سرویس‌ها سوال می‌پرسند.

در این بخش، تعامل با مشتریان احتمالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که احتمال خرید کردن آن‌ها بالا است و در صورتی که رفتار مناسبی با آن‌ها انجام نشود، یک مشتری واقعی از دست خواهد رفت!

4- مشتری واقعی یا Customers

آخرین مرحله از بازاریابی در لینکدین، تبدیل مشتریان احتمالی به یک مشتری واقعی است. هرچه میزان تعامل شما با مشتریان احتمالی بیشتر باشد، تعداد مشتریان واقعی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حال که با مفهوم مشتریان احتمالی در لینکدین آشنا شده و اهمیت تعامل با آن‌ها را درک کرده‌اید، بهتر است روش‌های کاربردی و ساده برای افزایش میزان تعامل با مشتریان احتمالی را نیز بشناسید؛ پس در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید!

مراحل تبدیل مخاطب به مشتریان احتمالی

روش‌های افزایش تعامل با مشتریان احتمالی

برای شروع بازاریابی در لینکدین، باید پس از ساخت صفحه شرکتی و صفحات ویترین به دنبال بهینه‌سازی این صفحات برای بهتر دیده شدن باشید؛ پس از آن، نوبت به ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین و ساخت تبلیغات ویدئویی می‌رسد. در مرحله بعد باید بهینه‌سازی این تبلیغات را از طریق تست‌های A/B و دموگرافی وب‌سایت انجام دهید.

اگر این مراحل را با دقت انجام داده باشید، مخاطبان بسیار زیادی را جذب خواهید کرد. برخی از این مخاطبان به مشتریان احتمالی شما تبدیل خواهند شد؛ حال باید تعامل خود با این مشتریان را افزایش دهید تا شانس موفقیت شما در بازاریابی لینکدین افزایش پیدا کند. ما در این جا 5 روش جالب برای افزایش تعامل با مشتریان احتمالی را معرفی می‌کنیم. این 5 روش عبارتند از:

1- خلاصه‌ی مشخصات را دقیق‌تر بنویسید!

اگر از کاربران لینکدین باشید، حتما می‌دانید که یکی از بخش‌های مهم در پروفایل لینکدین، بخش خلاصه‌ی مشخصات یا Summary است. در صورتی که Summary لینکدین به صورت دقیق و هوشمندانه نوشته شود، میزان تعامل مشتریان احتمالی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، اطمینان آن‌ها به شما افزایش پیدا خواهد کرد.

مهم‌ترین اصل برای نوشتن Summary لینکدین این است که مشتریان احتمالی حس کنند با خرید و استفاده از محصولات شما، بعضی از مشکلاتشان حل خواهد شد!

شاید برایتان سوال باشد که خلاصه مشخصات لینکدین را باید چگونه نوشت تا بیشترین تعامل با مشتریان احتمالی ایجاد شود؟! برای پاسخ به سوال یک مثال می‌زنیم:

فرض کنید یک کسب و کار کوچک دارید و می‎خواهید خلاصه مشخصات خود را در پروفایل لینکدین بنویسید. در این شرایط بهتر است ابتدا به صورت مختصر بگویید که چه کاری انجام می‌دهید؛ سپس تجربه‌های کاری خود را بیان کنید و نشان دهید که این تجربه‌ها آنقدر ارزشمند است که می‌تواند مشکلات احتمالی آن‌ها را حل کند.

در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که از یک فراخوان استفاده کنید تا تعامل مشتریان احتمالی با شما افزایش پیدا کند. مثلا می‌توانید با قرار دادن شماره تماس، آدرس ایمیل و یا لینک وب‌سایت، مخاطبان را به خودتان نزدیک‌تر کنید! به همین سادگی!

2- برای مشتریان احتمالی محتوای ارزشمند تولید کنید!

تجربه نشان داده است که یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای ایجاد تعامل با مشتریان احتمالی یا Prospectها، تولید محتوای تخصصی برای آن‌ها است.

در بازاریابی لینکدین، اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطب از خواندن آن لذت ببرد و حس کند که این محتوا برایش مفید بوده است، تعامل بیشتری با کسب و کار شما خواهد داشت. در اینجا منظورمان از تعامل این است که مخاطب پس از لایک کردن پست، اقدام به گذاشتن کامنت و به اشتراگ گذاری مطلب خواهد کرد؛ و این یعنی بیشتر دیده شدن محتوا و افزایش تعداد مخاطبان!

یکی از پیشنهادهای ما برای تولید محتوا این است که در مورد زمینه‌های کاری خود توضیح دهید. مثلا می‌توانید روند انجام پروژه‌های شرکت را به صورت دقیق بیان کنید. همچنین، خدماتی که به مخاطبان ارائه می‌دهید و مزایایی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اید را بنویسید.

علاوه بر این‌ها، معرفی محصولات شرکت به شکل کامل و جذاب نیز می‌تواند یک روش مناسب برای تولید محتوای استاندارد باشد. اما توجه داشته باشید که تعریف‌های اغراق آمیز از محصول نیز نتیجه‌ی عکس خواهد داشت!

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا، پرداختن به تاریخچه‌ی محصولات و یا سیر تکاملی صنعت مرتبط با شماست. این نوع از مطالب معمولا با استقبال گسترده‌ای از طرف مخاطبان روبه‌رو می‌شود؛ بنابراین تولید این محتواها را فراموش نکنید!

3- برای ارتباط از پیام‌های سفارشی استفاده کنید!

پس از اینکه پروفایل لینکدین خود را کامل کرده و محتواهای جذاب در آن قرار دادید، شما به عنوان یک متخصص در زمینه‌ی کاری خود شناخته خواهید شد. اکنون نوبت آن است که به صورت مستقیم با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید!

شبکه اجتماعی لینکدین برای شروع ارتباط و مکالمه با افراد مختلف، پیام‌های آماده‌ای را طراحی کرده است. اما استفاده از این پیام‌ها را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم! چراکه نمی‌خواهیم مخاطب تصور کند که برایش ارزش قائل نیستیم؛ بلکه برعکس! ما برای او وقت می‌گذاریم و پیام‌های سفارشی و مخصوص خودش را می‌نویسیم و ارسال می‌کنیم!

بنابراین، در بازاریابی لینکدین، استفاده از پیام‌های سفارشی شده می‌تواند میزان اعتماد مشتریان احتمالی را افزایش دهد.

 

4- مناسبت‌های خاص را به مخاطبان خود تبریک بگویید!

بسیاری از افراد دوست دارند که مورد قدردانی قرار بگیرند یا در مناسبت‌های خاص، تبریک‌های زیادی دریافت کنند. لینکدین از این فرصت به خوبی استفاده کرده است!

یکی از امکانات جالب در لینکدین، اطلاع از مناسبت‌های خاص مخاطبان از طریق بخش اعلانات یا Notifications است. این مناسبت‌ها، بهترین زمان برای شروع مکالمه و افزایش تعامل با مشتریان احتمالی است.

با کلیک روی گزینه‌ی Notifications در نوار بالایی پروفایل لینکدین، لیستی از مخاطبان به شما نمایش داده می‌شود که در چند روز اخیر یک مناسبت خاص داشته‌اند. حال با کلیک روی آیکون Say Congrats می‌توانید یک پیام تبریک برای آن مخاطب ارسال کنید.

در این بخش هم بهتر است از پیام‌های سفارشی برای تبریک گفتن استفاده کنید تا حس بهتری به مخاطب منتقل شود. همچنین در انتهای پیام تبریک نیز می‌توانید پیشنهادی برای مخاطب داشته باشید تا مثلا محتوای شما را مطالعه کند یا ویدئوی شما را ببیند. در این صورت، تعامل با مشتریان احتمالی نیز بیشتر می‌شود.

5- مخاطب را وارد سیستم فروش کنید!

از شبکه‌های اجتماعی معمولا برای معرفی کسب و کار و جذب مخاطب استفاده می‌شود. پس از جذب، باید مخاطب را وارد سیستم فروش کرد. برای این‌کار، می‌توانید از اسکریپت‌های مختلف کمک بگیرید تا مخاطب را به یک صفحه‌ی جدید، وب‌سایت شرکت و یا سایر کمپین‌های تبلیغاتی منتقل کنند.

برای نوشتن اسکریپت‌های مختلف باید نهایت دقت را داشته باشید تا ارتباط مخاطبان با بازاریابی شما دچار مشکل نشود. نکته‌ی مهم این است که هنگام دعوت مخاطبان نباید دلسرد شوید زیرا ممکن است مخاطب پس از ارسال چند پیام، نهایتا جذب کسب و کار بشود.

حرف آخر …

احتمالا واژه‌ی مشتریان احتمالی یا Prospect برای شما واژه‌ی ناآشنایی باشد؛ در صورتی‌که، مشتریان احتمالی و نحوه‌ی تعامل با آن‌ها نقش اساسی در پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی دارند.

در این مقاله، تلاش کردیم تا شما را با مشتریان احتمالی و مراحل تبدیل یک مخاطب به مشتری واقعی آشنا کنیم. سپس 5 روش کاربردی برای افزایش تعامل با این مشتریان را معرفی کردیم. امیدواریم که خواندن این مقاله بتواند شما را در راه بازاریابی لینکدین یاری کند.

حال به نظر شما، چگونه می‌توان ارتباط بیشتری با مشتریان احتمالی در لینکدین برقرار کرد؟ آیا تا به حال تجربه‌ی ارتباط با مشتری در شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اید؟! در بخش نظرات می‌توانید دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و دوستانتان به اشتراک گذاشته و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. منتظر شما هستیم…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر