رتبه ویدئوهای یوتیوب یک معیار بسیار مهم برای مدیران کانال‌های یوتیوب به شمار می‌رود که با استفاده از آن موفقیت کانال یوتیوب خود را می‌سنجند! اگر می‌خواهید بدانید چرا این موضوع یک فاکتور بسیار مهم به شمار می‌رود، باید بگوییم افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب به افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب کمک زیادی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید ترافیک کانال خود را افزایش دهید؛ افزایش ترافیک به معنای افزایش مدت زمان بازدید ویدئو در یوتیوب و افزایش مشترکین کانال‌ها است. سرویس گوگل ادوردز (Google AdWords) یک ابزار بسیار عالی برای افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب به شمار می‌رود که در این مقاله قصد داریم به بررسی 5 راه‌کار بسیار عالی بپردازیم تا بتوانید به رشد کانال یوتیوب خود کمک کنید. آماده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است، به سراغ بررسی این 5 راه‌کار برویم تا بتوانید شاهد افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب خود باشید.

  1. جذب مخاطبان سایر کانال‌های یوتیوب با نمایش تبلیغات در صفحه ویدئوی سایر کانال‌ها

آیا تا کنون فکر کرده‌اید که اگر بتوانید افرادی که رقیبان شما را دنبال می‌کنند را به مشترکین کانال خود تبدیل کنید، چقدر ترافیک کانال شما افزایش می‌یابد؟ افرادی که در یوتیوب فعال هستند، حتماً یک یا چند کانالی که در حوزه مورد علاقه آن‌ها فعالیت می‌کنند را دنبال کرده‌اند. بنابراین اگر بتوانید مخاطبان سایر کانال‌هایی که به عنوان رقیب شما محسوب می‌شوند را ترغیب به دنبال کردن کانال خود کنید، مخاطبان کانال شما به صورت کاملاً هدفمند افزایش پیدا می‌کنند. با این کار به افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب خود کمک زیادی خواهید کرد!

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی و عالی در راه‌اندازی کمپین‌های یوتیوب، قابلیت نمایش تبلیغات در سایر کانال‌ها است! در واقع شما با استفاده از تبلیغات یوتیوب به راحتی می‌توانید تبلیغات موردنظر خود را در صفحه موردنظرتان نمایش دهید! مثلاً اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنند، به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را تنها در صفحه ویدئوهای مربوط به کانال‌هایی که نمایش دهید در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنند. در این کار شما به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و تبلیغات خود را در آن کانال‌ها نمایش دهید! در هنگام استفاده از این قابلیت باید کانال‌هایی را مدنظر قرار دهید که مخاطبان آن‌ها کاملاً مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اگر دنبال‌کنندگان آن کانال‌ها همان جامعه هدف شما باشند، با نمایش تبلیغات خود در صفحات این ویدئو می‌توانید تعداد مخاطبان خود را به صورت کاملاً هدفمند افزایش دهید.

اگر پس از اجرای یک کمپین تبلیغاتی و نمایش تبلیغات در این کانال‌ها بازدهی خوبی نداشتید، کافی است یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید و کانال‌های دیگری را امتحان کنید! به دنبال کانال‌هایی باشید که نرخ مشارکت بالایی دارند تا بتوانید کمپین تبلیغاتی موفقی را تجربه کنید. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی جدید، با توجه به این که جزئیات و اطلاعات آگهی شما مانند کمپین فعلی شما است، کافی است در پنل گوگل ادوردز خود کمپین خود را کپی کنید و محل نمایش تبلیغات خود را به کانال جدید تغییر دهید! در بخش بعدی به آموزش کپی کردن یک کمپین تبلیغاتی می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توانید کمپین‌های مشابه را کپی کنید و به شخصی‌سازی آن بپردازید.

انتخاب یک کانال برای نمایش تبلیغات به این معنی نیست که حتماً تبلیغات شما نمایش داده خواهد شد! برخی کانال‌ها که از محبوبیت زیادی برخوردارند، ترافیک زیادی دارند و معمولاً انتخاب بسیاری از افراد است که می‌خواهند تبلیغات خود را در آن کانال نمایش دهند. بنابراین شاید لازم باشد تا تبلیغات خود را در کانال دیگری نمایش دهید تا بتوانید بازخورد خوبی دریافت کنید! برخی کاربران شک دارند که تبلیغات آن‌ها در کانال موردنظر نمایش داده می‌شود یا خیر! کافی است وارد پنل گوگل ادوردز خود شوید و از طریق منوی گوگل ادوردز، وارد بخش Placements شوید؛ در این بخش بر روی Where ads Showed کلیک کنید و ببینید که تبلیغات شما در چه صفحاتی نمایش داده می‌شود!

در این بخش جزئیات کاملی از محل نمایش تبلیغات نمایش داده می‌شود که به راحتی می‌توانید از نمایش تبلیغات خود در صفحه موردنظر اطمینان حاصل کنید و به افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب کمک زیادی کنید.

چگونه یک کمپین تبلیغاتی را در گوگل ادوردز کپی کنیم؟

اگر یک کمپین تبلیغاتی در پنل گوگل ادوردز خود دارید و می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی دیگر که اطلاعات آن مشابه کمپین فعلی است ایجاد کنید، کافی است وارد پنل گوگل ادوردز خود شوید.برای کپی کمپین خود کافی است وارد صفحه کمپین‌های تبلیغاتی (صفحه Campaigns) خود شوید و سپس به بخش Ads & Extensions مراجعه کنید.

با انتخاب کمپین موردنظر خود و سپس بر روی گزینه Edit کلیک و گزینه Copy را انتخاب کنید.

سپس وارد بخش Ad Groups شوید و از طریق گزینه Edit، گزینه Paste را انتخاب کنید.

اکنون کمپین تبلیغاتی شما در صفحه کمپین‌ها قابل مشاهده است که می‌توانید اطلاعات آن را شخصی‌سازی کنید. توجه داشته باشید که حتماً اطلاعات کمپین کپی شده را شخصی‌سازی کنید تا این کمپین بتواند به افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب کمک کند.

  1. هدف‌گیری مخاطبان بر اساس رویدادهای زندگی

فعالیت برخی کانال‌ها بر اساس رویدادهای زندگی کاربران است! مثلاً گل‌فروش‌های یک محل یا شهر را در نظر بگیرید؛ گل‌فروش‌ها معمولاً در هنگام برگزاری یک جشن یا مراسم نظیر عروسی فعالیت می‌کنند. در کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌توانید تبلیغات را بر اساس رویدادهای زندگی تعریف کنید تا بتوانید کمپین تبلیغاتی موفق را تجربه کنید. اگر یک گل‌فروش هستید، مخاطبان شما افرادی هستند که در شهر شما زندگی می‌کنند و نزدیک مراسم عروسی خود هستند؛ این افراد می‌توانند درآمدهای خوبی برای کسب‌وکار شما رقم بزنند و اصلی‌ترین جامعه هدف را تشکیل می‌دهند. برای ایجاد چنین کمپین تبلیغاتی، کافی است در بخش audience گزینه Intent and Life Events را انتخاب کنید.

پس از انتخاب Intent and Life Events، گزینه‌های دیگری هم به شما نمایش داده می‌شود که باید از بین آن‌ها انتخاب کنید؛ مثلاً اگر در زمینه برگزاری مراسم عروسی فعالیت می‌کنید، کافی است گزینه Marriage را انتخاب کنید تا تبلیغات شما به افرادی که به زودی قصد ازدواج دارند و درگیر برگزاری مراسم عروسی هستند، نمایش داده شود.

اطلاعات این بخش بر اساس رفتار کاربران بدست آمده است و معمولاً اطلاعات دقیقی است! بنابراین در مورد این که این اطلاعات ممکن است درست نباشند شک نکنید و مخاطبان هدف خود را به درستی انتخاب کنید تا بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید.

  1. مخاطبان خود را بر اساس معیارهای موردنظر خود (custom affinity) انتخاب کنید!

اگر کسب‌وکار شما به گونه‌ای است که مخاطبان خاص‌تری دارید، گوگل به شما این اجازه را می‌دهد که بر اساس معیارها و علایق خود مخاطبان را انتخاب کنید. البته خود گوگل دسته‌بندی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در مورد 2 آن را بررسی کردیم اما گاهی این دسته‌ها نمی‌توانند مخاطبان اصلی کسب‌وکارتان باشند! در این صورت کافی است بر اساس فاکتورهای مختلفی نظیر اپلیکیشن‌های موجود در موبایل کاربران، بازدید از سایت‌های موردنظر، موضوعات موردعلاقه و… ویژگی‌های مخاطبان هدف خود را برای گوگل تعریف کنید.

اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات خاص را دارید، کافی است به جای استفاده از دسته‌بندی‌های مشخص گوگل مخاطبان هدف خود را برای موفق‌تر شدن کمپین‌ تبلیغاتی مشخص کنید. مثلاً اگر می‌دانید مخاطبان هدف شما از یک سایت خاص بازدید می‌کنند یا اکثر آن‌ها اپلیکیشن خاصی را بر روی موبایل خود نصب کرده‌اند، کافی است همین ویژگی‌ها را در بخش مخاطبان هدف تعریف کنید تا تبلیغات شما تنها به این دسته از کاربران نمایش داده شود. این کار سبب می‌شود تا کمپین تبلیغاتی شما بسیار موفق عمل کند و میزان فروش محصول یا خدمات که از تبلیغات یوتیوب انتظار دارید، تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

برای ایجاد مخاطبان هدفی با معیار موردنظر، کافی است وارد بخش Audiences شوید و گزینه Affinity را انتخاب کنید.

در بخش بعدی از طریق لیست نمایش داده شده، یک یا چند دسته را انتخاب کنید.

در این بخش کافی است ویژگی‌ها و معیارهای موردنظر خود را انتخاب کنید URL می‌توانید لینک سایتی که فکر می‌کنید مخاطبان هدف شما از آن بازدید کرده‌اند را وارد کنید. در این صورت گوگل به کمک داده‌های خود، تبلیغات شما را به این دسته از کاربران نمایش می‌دهد و یک کمپین تبلیغات بسیار موفق را تجربه خواهید کرد! توجه داشته باشید که موفقیت بیشتر کمپین شما در صورتی است که معیارهای موردنظرتان را به درستی انتخاب کرده باشید! اگر جامعه هدف شما باتوجه به معیارهایی که انتخاب کرده‌اید درست نباشد، تبلیغات شما به کاربرانی نمایش داده می‌شود که مخاطب هدف شما نیستند و نرخ تبدیل شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر قصد افزایش رتبه ویدئو‌های یوتیوب خود را دارید، باید از معیارهای درستی استفاده کنید.

  1. انتخاب جامعه هدف بر اساس موقعیت مکانی و زبان کاربران

یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل ادوردز، هدف‌گیری مخاطبان بر اساس یک موقعیت مکانی یا زبان مشخص است! مثلاً ممکن است بخواهید تبلیغات خود را تنها به کاربرانی که به زبان انگلیسی یا فارسی صحبت می‌کنند، نمایش دهید. هنگام ایجاد کمپین تبلیغات موردنظر که به منظور افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب انجام می‌شود، شما زبان مخاطبان هدف خود را هم انتخاب کرده‌اید و اگر قصد دارید کمپین خود را به افرادی با زبان دیگر نمایش دهید، باید یک کمپین دیگر ایجاد کنید و در مرحله انتخاب زبان، زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید تبلیغات خود را به جامعه‌ هدفی با چندین زبان نمایش دهید، کافی است زبان‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

در هنگام تنظیم زبان مربوط به کمپین تبلیغاتی شما، پنل گوگل ادوردز زبان کمپین را از زبان پیش‌فرض تنظیمات گوگل شما فراخوانی می‌کند؛ بنابراین توجه داشته باشید که زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و اگر زبان موردنظر با زبان پیش‌فرض تنظیمات گوگل یکسان نیست، آن را تغییر دهید. در اکثر کمپین‌های تبلیغاتی، استفاده از تمام زبان‌های دنیا بهترین راه‌حل است اما در صورتی که جامعه هدفی با زبان خاص موردنظرتان است، آن را انتخاب کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل ادوردز برای یافتن جامعه هدف، استفاده از موقعیت مکانی است. در بیشتر مواقع، افراد زبان یوتیوب خود را تغییر نمی‌دهند و از تنظیمات پیش‌فرض استفاده می‌کنند! به همین دلیل استفاده از فیلتر زبان برای پیدا کردن جامعه هدف کار درستی نیست و پیشنهاد می‌کنم از فیلتر موقعیت مکانی استفاده کنید. با انتخاب یک لوکیشن مخصوص تبلیغات یوتیوب شما به کاربرانی که در آن موقعیت مکانی باشند نمایش داده می‌شود و این مسئله کمک زیادی به افزایش نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی شما می‌کند.

برای دیدن موقعیت مکانی کمپین فعلی خود که اکثر کاربران از آن‌جا تبلیغات شما را دیده‌اند، کافی است در بخش کمپین تبلیغاتی خود و طریق بخش منو وارد بخش Locations شوید. در این بخش وارد تب Geographic Report شوید و گزارش آن را ببینید. جالب است بدانید می‌توانید موقعیت مکانی را به صورت کاملاً ریزتر و با جزئیات بیشتری ببینید و کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس آن ایجاد کنید.

  1. استفاده از کلمات کلیدی در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رتبه‌بندی ویدئوهای یوتیوب تاثیر زیادی دارد، کلمات کلیدی است! در واقع یوتیوب بر اساس کلمات کلیدی و ده‌ها فاکتور دیگر به رتبه‌بندی ویدئوهای یوتیوب می‌پردازد. استفاده از کلمات کلیدی در تبلیغات یوتیوب تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت کمپین شما دارد و اگر زمان و بودجه شما برای اعمال این فاکتور کافی است، به راحتی می‌توانید از کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی با استفاده از کلمات کلیدی، ابتدا باید کلمات کلیدی پرطرفدار را با استفاده از ابزار Google Keyword Planner پیدا کنید تا بدانید کدام کلمات کلیدی برای کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردارند. البته ابزارهای دیگری هم وجود دارند اما استفاده از ابزار گوگل پلنر برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب کافی است. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید ورودی بهتری از بخش جستجو یوتیوب بگیرید و به افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب خود کمک کنید؛ برای ورود به سایت گوگل پلنر می‌توانید به صورت مستقیم وارد سایت شوید. سپس در بخش ابزارهای گوگل ادوردز روی Keyword Planner کلیک کنید.

در این بخش با انتخاب گزینه Start by entering your product or service, your landing page, and a product category می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر را وارد کنید تا تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی شما انجام شود.

پس از تحقیق کلمات کلیدی، وارد بخش هدف‌گذاری (Targeting) شوید و کلمات کلیدی موردنظرتان را وارد کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر کلمات کلیدی شما نارمرتبط باشد، کمپین شما کمتر هدفمند است و هزینه اضافی زیادی را باید بابت افرادی که مخاطب شما نیستند، پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در این بخش محدوده تاریخ بر اساس 12 ماه گذشته است که شاید بخواهید میزان جستجو در 3 ماه اخیر را جستجو کنید!

بنابراین لازم است تا بخش تاریخ را شخصی‌سازی کنید. همچنین با استفاده از فعال‌سازی گزینه compare keyword ideas for similar date ranges تنها کلمات کلیدی کاملاً مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده را شناسایی کنید. پس از وارد کردن کلمات کلیدی وارد مرحله بعدی می‌شوید که نمودارهای مربوط به نمایش تعداد جستجوی همان بازه انتخابی نمایش داده می‌شود؛ در بین این نمودارها می‌توانید محبوب‌ترین کلمات کلیدی موردنظر خود برای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از این داده‌ها به صورت فایل اکسل خروجی بگیرید تا بعداً هم بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب دارند که باید حتماً به درستی آن‌ها را تحقیق کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی خود کافی است بر روی گزینه Add to plan انتخاب کنید تا کلمات کلیدی شما به کمپین شما اضافه شوند. همچنین لازم است بدانید می‌توانید کلمات کلیدی موردنظر خود را تغییر دهید یا کلمات کلیدی جدیدی به آن اضافه کنید.

در بخش بعدی به شما هزینه‌های پیشنهادی و برآورد هزینه‌های مختلف نمایش داده می‌شود که می‌توانید بر اساس نوع کمپین‌ خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید یا به سفارشی‌سازی آن‌ها بپردازید. سپس بر روی Review plan کلیک کنید تا بتوانید پیش‌بینی گوگل ادوردز از تبلیغات خود را ببینید. گوگل بر اساس کمپین‌های انجام شده توسط سایر کاربران به شما دیدگاه خوبی از میزان موفقیت کمپین شما ارائه می‌کند و اگر این بازبینی خوب نیست، می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و به بهینه‌سازی آن کمک کنید.

یک پیشنهاد! یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا نتوانید کمپین تبلیغاتی موفقی در یوتیوب نداشته باشید و به افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب خود کمک نکنید، استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی نامرتبط است! فرض کنید می‌خواهید در زمینه فروش کنسول‌های بازی فعالیت کنید اما از کلمات کلیدی نامرتبط نظیر خرید کامپیوتر استفاده کنید. در اینصورت کاربران زیادی تبلیغات شما را می‌بینند که عبارات خرید کامپیوتر را جستجو کرده باشند؛ این کاربران نیازی به خرید کنسول‌های بازی ندارند اما تبلیغات شما را می‌بینند. با هر بار دیدن تبلیغات شما هزینه آن از حساب تبلیغاتی کم می‌شود اما بازدهی و نرخ تبدیل آن نزدیک به صفر است. بنابراین باید سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در بخش تحقیق کلمات کلیدی سعی کنید محبوب‌ترین کلمات کلیدی را جستجو کنید و از آن‌ها در تبلیغات خود استفاده کنید. همچنین هدف شما از کمپین‌های تبلیغاتی باید کاملاً مشخص باشد! مثلاً اگر قصد شما فروش کنسول‌های بازی است، تنها از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید که در این زمینه است؛ برخی کاربران از کلمات خرید بازی استفاده می‌کنند که در این صورت کمپین آن‌ها کاربران را به سایت آن‌ها هدایت می‌کند اما چون محصولاتی نظیر بازی کنسول در آن سایت وجود ندارد، نرخ تبدیل بسیار کمتر است. بنابراین اگر به دنبال فروش بیشتر یا افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب خود هستید، حتماً باید هدف مشخصی داشته باشید و از کلمات کلیدی مرتبط با هدف خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

روش‌های زیادی برای افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب وجود دارد که برخی از آن‌ها هزینه‌هایی برای شما در پی دارند. اگر می‌خواهید برای افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب خود هزینه کنید، بهترین راه‌کار استفاده از تبلیغاتی یوتیوب و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب است. این شبکه ویدئویی، قابلیت‌های زیادی برای افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب در اختیار شما قرار داده است و کافی است از آن‌ها به درستی استفاده کنید.در این مقاله به بررسی 5 روش افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب پرداختیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید کمپین‌های موفقی در این زمینه راه‌اندازی کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر