حتماً تا به حال برایتان پیش آمده است که در فصل امتحانات و یا هر زمانی که از اینستاگرام خسته شده­‌اید، تصمیم بگیرید برای مدتی اکانت اینستاگرام­‌تان را دی اکتیو و مجدداً آن را فعال کنید. در بعضی موارد نیز اینستاگرام خودش تصمیم به دی اکتیو کردن برخی از پیج­‌ها می­‌گیرد، مثل عدم رعایت کپی رایت، استفاده از ربات، جذب فالوور فیک و… . دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به معنی حذف کامل آن نیست، بلکه شما می­‌توانید هر زمان که تصمیم گرفتید، دوباره آن را فعال کنید، اما چگونه؟ خیالتان راحت! کار سختی نیست، فقط باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. در این مقاله می‌­خواهیم یاد بگیریم چگونه برای فعالسازی مجدد اینستاگرام اقدام کنیم.

فعالسازی مجدد اینستاگرام

برای فعالسازی مجدد یک اکانت باید پسورد ورود به اکانت­تان را داشته باشید. سایت اینستاگرام نیز در زمان ارسال درخواست غیر فعال شدن پیج، برای تأیید نهایی، از شما پسورد را درخواست می­‌کند، پس بهتر است آن را جایی یادداشت کنید که در ادامه به آن نیاز داریم.

اگر شما با تصمیم و اختیار خودتان اکانت اینستاگرام را غیرفعال کرده‌­اید، راه ساده‌­ای در پیش دارید؛ فقط کافی است مثل هر زمان دیگری که می­‌خواهید وارد اکانت­تان شوید، عمل کنید. به راهنمای تصویری زیر دقت کنید.

مرحله اول: اگر با دی اکتیو کردن پیج­تان، اپلیکیشن اینستاگرام را از روی موبایل‌­تان حذف کرده­‌اید، بهتر است آن را از گوگل­پلی یا اپ استور، دانلود کنید و بر روی آن کلیک کنید.

مرحله دوم: اگر هیچ اکانتی بر روی اینستاگرام شما فعال نباشد، مستقیماً صفحه لاگین (log in) برای­تان باز می­شود، در غیر این صورت، وارد اکانتی شوید که در حال حاضر فعال است.

فعالسازی مجدد اینستاگرام

به قسمت Home بروید و با توجه به شکل، گزینه add account را بزنید.

آموزش فعال سازی دوباره حساب اینستاگرام

مرحله سوم:  در این قسمت مانند تصویر زیر در دو کادری که باز شده‌­اند، اسم اکانت (نام کاربری یا user name) و پسورد اکانت دی اکتیو شده را برای فعالسازی مجدد اینستاگرام خودتان وارد کنید و سپس بر روی کادر آبی رنگ log in کلیک کنید. به محض اینکه اینستاگرام از درستی اطلاعات شما مطمئن شود، شما وارد می­شوید و اکانت اینستاگرام‌­تان فعال‌سازی مجدد یا اصطلاحاً ری اکتیو می‌­شود. ممکن است در بعضی موارد مراحل اضافه­‌تری هم داشته باشید. مثلاً اینستاگرام از شما درخواست ایمیل یا نام کاربری برای نهایی کردن مراحل فعالسازی می­‌خواهد که باید همه موارد را انجام دهید و به مرحله بعد بروید.

و تمام! به همین راحتی اکانتی که دی اکتیو کرده بودید، مجدداً فعال شد. البته به شرطی که یوزرنیم و پسورد اکانت­تان را در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت اگر به هر دلیلی پسورد خود را ندارید، تنها چاره شما مکاتبه با پشتیبانی اینستاگرام است که خب کمی زمان­بر است.

آیا ممکن است اکانت اینستاگرام، خودبخود غیرفعال شود؟

بله! خیلی از اوقات ممکن است شما ناخواسته کاری انجام دهید که باعث دی اکتیو شدن پیج­تان می­شود. در چنین مواردی ابتدا اینستاگرام هشدارهایی که برای­تان ارسال می­کند تا آگاه شوید، اما اگر به آنها توجهی نکنید، پیج اینستاگرام­تان را غیرفعال می­کند. برای مثال:

عدم رعایت حق کپی رایت

مشکلی که این روزها خیلی از افراد با آن دست­وپنجه نرم می­‌کنند. اینستاگرام به تازگی بر روی محتوای پیج­های فروش، اینفلوئنسرها و… حساس شده است تا مبادا محتوایی منتشر شوند که مشمول کپی رایت هستند. در این صورت خیلی زود اینستاگرام این محتواها را حذف می‌کند. اگر این کار چند بار تکرار شود، ممکن است، پیج شما دی اکتیو شود.

ایجاد spam

خیلی از افراد وقتی اکانت جدیدی در اینستاگرام باز می­کنند، برای بالا آوردن آن و افزایش فالوور، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که اینستاگرام آن‌ها را به عنوان اسپم شناسایی می­کند. برای مثال وقتی روزانه تعداد زیادی از افراد را فالوو یا آنفالو می­کنید و یا حتی وقتی دایرکت­های زیادی برای اکانت­های ناشناس ارسال می­کنید.

جذب از فالوورهای فیک

از آنجایی که تنها راه رشد در اینستاگرام، رشد تعداد فالوورها است، خیلی از افراد با جذب فالوور فیک می­‌خواهند این راه را سریع­تر طی کنند، در صورتی که استفاده از فالوور فیک باعث می‌شود پیج شما به مشکل بخورد و دی اکتیو شود.

انتشار محتوای ناشایست

اگر شما محتوایی خلاف قوانین اینستاگرام پخش کنید، با شما برخورد خواهد شد. اگر به این دلیل نیز پیج­تان غیرفعال شود، برگرداندن آن کار ساده‌­ای نخواهد بود.

نحوه فعالسازی اکانت اینستاگرام وقتی خود به خود دی اکتیو شده است

خیلی از اوقات زمانی که مرحله سوم از فعالسازی مجدد اینستاگرام را می‌­زنید، با پیغام زیر مواجه می­‌شوید:

«Your account has been disabled»

این پیغام به این معناست که حساب کاربری شما به دلیل نقض قوانین، توسط خودِ اینستاگرام غیر فعال شده است. در چنین شرایطی فعالسازی مجدد اکانت اینستاگرام کمی زمان­بر خواهد شد. کافی است مراحل زیر را یک به یک طی کنید.

مرحله اول: بعد از دریافت این پیغام، بر روی لینک «https://help.instagram.com/contact/606967319425038» کلیک کنید و یا آن را در مرورگر موبایل و یا لپ­تا­پ­‌تان وارد کنید. این لینک شما را به صفحه فرم مخصوص درخواست­‌های اینستاگرام هدایت می‌­کند.

فعال کردن مجدد اینستاگرام

مرحله دوم: از سمت چپ صفحه‌­ای که باز می­‌شود، وارد سربرگ help شوید و اطلاعات خود را به ترتیب زیر وارد کنید:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. نام کاربری اکانت اینستاگرام (این username دقیقا باید همان نام کاربری اکانت غیر فعال شده باشد)
  3. آدرس ایمیل
  4. شماره همراه با کد کشور (برای مثال کد کشور ایران 98+ است)
  5. در کادر آخر نیز یک پیام کوتاه تایپ کنید و طی آن توضیح دهید که چرا نباید حساب کاربری شما را غیرفعال کنند. این پیغام حتماً باید به زبان انگلیسی نوشته شود. بهتر است به هنگام نوشتن درخواست، به نکته­‌های زیر را هم در نظر داشته باشید:
  • حتماً به این موضوع اشاره کن که اشتباهاً اکانت من غیر فعال شده است،
  • اصلاً و ابداً طی نامه، عذر‌خواهی نکن چون باعث می‌­شود تو را مقصر بدانند،
  • به هیج عنوان تهدید نکن و با زبان خوش بنویس،
  • حتماً در پایان نامه از آنها تشکر کن و بگو منتظر جوابشان هستی.
  1. در پایان نیز بر روی گزینه send کلیک کنید. پس از آن باید منتظر بمانید تا اینستاگرام در مورد فعالسازی مجدد اکانت شما یا عدم فعالسازی آن، تصمیم‌­گیری کند. به محض اینکه اکانت توسط اینستاگرام فعال شود، به شما از طریق ایمیل یا پیامک اطلاع می‌­دهند.

اگر تا چند روز جوابی نگرفتید، درخواست خود را باز هم تا چند روز تکرار کنید. با این کار احتمال اینکه اینستاگرام مجاب شود و اکانت شما را ری اکتیو یا از حالت تعلیق خارج کند، بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

فعالسازی مجدد اینستاگرام در صورتی امکان­پذیر است که شما اکانت­تان را حذف نکرده باشید، زیرا پاک کردن اکانت دائمی است و شما دیگر به داده‌هایتان دسترسی نخواهید داشت. با دی اکتیو کردن پیج­تان نیز امکان پاک شدن اکانت وجود ندارد، مگر اینکه بیش از یکسال از این موضوع بگذرد. در ضمن برای فعالسازی مجدد اکانت اینستاگرام باید صبر کنید حداقل یک هفته از دی اکتیو کردن آن بگذرد، بعداً اقدام کنید. امیدواریم این مقاله برای­تان مفید بوده باشد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر