در جهان برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد! مشکلی که بسیاری از افراد با اکانت اینستاگرامشان دارند این است که اکانت اینستاگرامشان را غیر فعال کرده‌اند و الان نمی‌توانند وارد آن شوند یا این‌که رمز عبورشان را فراموش کرده‌اند و برای بازیابی آن با مشکل مواجه شده‌اند.

اگر می‌خواهید با نحوۀ آموزش بازگرداندن اکانت اینستاگرام آشنا شوید یا به دنبال راهی برای بازگردانی اکانت هک شده اینستاگرام هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آیا بازگرداندن اکانت اینستاگرام ممکن است؟

در پاسخ باید بگویم که بازیابی اکانت اینستاگرام بستگی به این دارد که آن را حذف دائمی کرده باشید یا نه، موقتاً اکانت‌تان را غیرفعال کرده باشید. در صورتی که اکانت‌تان را برای همیشه پاک کرده باشید، امکان بازیابی آن و حتی امکان استفاده از نام کاربری قبلی‌تان وجود ندارد. ولی اگر اکانت‌تان را موقتاً دی‌اکتیو یا غیرفعال کرده باشید، می‌توانید دوباره وارد حسابتان شوید و حساب کاربری‌تان را با همان ظاهر و اطلاعات قبلی تحویل بگیرید. برای آشنایی با دو روش حذف دائمی و موقت اکانت اینستاگرام دو مطلب زیر را می‌توانید بخوانید:

بازگرداندن اکانت غیرفعال شده اینستاگرام چگونه است؟

در صورتی که از روش حذف موقت برای دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام‌تان استفاده کرده باشید، برای بازگردانی اکانتتان کافی است فقط مانند قبل با نام کاربری و رمز عبوری که داشتید وارد حساب شوید (Login کنید).

ولی اگر رمز اکانت اینستاگرامتان را فراموش کرده باشید باید مراحل زیر را برای بازیابی رمز عبور و ورود دوباره به حساب کاربری اینستاگرام طی کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با استفاده از ایمیل

اگر رمز عبورتان را یادتان رفته ولی هنوز ایمیل و رمز ایمیلتان را یادتان است طبق مراحل زیر اکانتتان را بازیابی کنید:

  • 1) برنامه اینستاگرام را باز کنید
  • 2) حالا عبارت Get help signing in (کمک برای ورود به اینستاگرام) را لمس کنید.

بازیابی-اکانت-اینستاگرام

  • 3) در این مرحله باید در کادر اول، نام کاربری، آدرس ایمیل، یا شماره همراه خودتان را وارد کنید. (هر کدام که راحت‌ترید یا در ذهن دارید).

بازیابی حساب اینستاگرام

  • 4) حالا باید گزینۀ Send an Email را لمس کنید تا اینستاگرامتان لینک بازیابی رمز عبور را به ایمیلتان ارسال کند.

بازیابی حساب اینستاگرام

  • 5) در این مرحله OK را بزنید.

  • 6) حالا وارد ایمیلتان شوید و ایمیلی که از طرف اینستاگرام برای‌تان فرستاده شده را باز کنید.

آموزش بازیابی اکانت اینستاگرام

  • 7) در این ایمیل یک لینک آبی رنگ به صورت “Reset your password” وجود دارد. این لینک را لمس کنید.

توجه: اگر چنین ایمیلی را پیدا نکردید پوشه Spam ایملتان را هم چک کنید.

نحوه برگرداندن حساب اینستاگرام

  • 8) حالا دوباره وارد محیط اینستاگرام شده‌اید. در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، یک رمز عبور جدید برا خودتان انتخاب کنید.

بازیابی اینستاگرام

  • 9) در پایان، پیام زیر نشان می‌دهد که رمز عبور شما به درستی تغییر کرده است. حالا با انتخاب گزینه Save password می‌توانید رمزتان را در گوشی خودتان ذخیره کنید.

بعد از این مرحله وارد اکانت اینستاگرامتان می‌شوید و می‌توانید مانند گذشته با آن کار کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با شماره تلفن

برخی مواقع دسترسی به ایمیل مشکل است و یا حتی رمز عبور ایمیلمان را فراموش کرده‌ایم. در این مواقع می‌توانیم از شماره موبایلی که هنگام ثبت نام در اینستاگرام وارد کرده بودیم، برای برگرداندن اکانتمان استفاده کنیم. برای بازیابی اکانت اینستاگرام با شماره موبایلتان مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1) وارد برنامۀ اینستاگرامتان شوید و گزینۀ Get help signing in (کمک برای ورود) را لمس کنید.بازیابی-اکانت-اینستاگرام
  •  2) در این مرحله گزینۀ Send an SMS (ارسال پیامک) را انتخاب کنید

  • 3) شماره موبایلتان را وارد کنید. فقط فراموش نکنید که حتماً باید همان شماره تلفنی را که موقع ثبت نام در اینستاگرام تایید کرده بودید وارد کنید.

بازیابی-اکانت-اینستاگرام

  • 4) حالا وارد پیامک‌هایتان شوید و پیامکی که از طرف اینستاگرام برایتان ارسال شده باز کنید.

  • 5) این پیامک حاوی یک لینک است. لینک را لمس کنید.

لینک-بازیابی-رمز-اینستاگرام

  • 6) حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید می‌شوید که در آن دو کادر وجود دارد. داخل هر دو کادر رمز عبور دلخواهتان را وارد کنید. توجه کنید که هر دو رمز باید یکسان باشد.

بازیابی-پسورد-اینستاگرام

  • 7) حالا گزینه Reset password را بزنید. ابن مرحلۀ آخر است و بعد از این مرحله با همان نام کاربری که داشتید و رمز عبور جدیدتان می‌توانید وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید.

اکانت هک شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟

گاهی اوقات هم ممکن است به دلیل بی‌دقتی در نگهداری از اطلاعاتتان به دام هکرها بیافتید و اکانتتان از دسترستان خارج شود. در این مواقع چه باید کرد؟ اولین کاری که باید بکنید حفظ آرامش است. با حفظ آرامش از انجام کارهای اشتباه مانند دادن اطلاعات بیشتر هکر خودداری می‌کنید.

اگر هکر هنوز ایمیل موجود در حساب کاربری اینستاگرامتان را تغییر نداده باشد می‌تواند از طریق روش بازیابی رمز عبور با ایمیل، دوباره پسوردتان را تغییر دهید. اما توجه کنید که این‌بار به محض تغییر دادن رمز عبور اینستاگرامتان رمز عبور ایمیلتان را نیز تغییر دهید و روش تایید هویت دو مرحله‌ای را اینستاگرام فعال کنید.

خب اگر این روش برایتان کارساز نبود و هکر سریعاً ایمیل شما را تغییر داده باشد. روش دیگری را طبق مراحل زیر می‌توانید امتحان کنید:

مرحلۀ اول: مراحل 1 تا 4 بازایابی رمز عبور اینستاگرام با ایمیل را که در ابتدای همین مقاله گفتم انجام دهید.

مرحلۀ دوم: این بار گزینۀ آبی یعنی ?Need more help را لمس کنید.

مرحلۀ سوم: حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که از طریق آن باید گزارش هک شدن اکانتتان را برای اینستاگرام بفرستید.

  • در کادر اول آدرس ایمیلی را که هنگام ثبت نام در اینستاگرامتان وارد کرده بودید بنویسید.
  • در کادر دوم هم برای اطمینان می‌توانید آدرس ایمیل دیگری را هم وارد کنید.
  • حالا گزینۀ Personal accounts with photos of me را بزنید؛ البته در صورتی که اکانت شما حاوی عکس‌های شخصی از خود شماست. در غیر اینصورت اگر صفحه متعلق به کمپانی یا برند خاصی است گزینۀ Company or brand account و در صورتی که صفحۀ شخصی بدون عکس‌های خودتان دارید، گزینۀ سوم یعنی Personal accounts without photos of me را بزنید.

بازیابی-اکانت-هک-شده-اینستاگرام

برگرداندن-اکانت-هک-شده-اینستاگرام

  • در انتهای این صفحه یک کادر را مشاهده می‌کنید. در این کادر می‌توانید درخواستتان را از اینستاگرام به زبان انگلیسی بنویسید. مثلاً: Hi, my instagram account got hacked and my password have been . stolen. Please help me to recovery my account. It’s very important for me. Thank you.
  • حالا کادر آبی با نوشتۀ Submit Request را لمس کنید.
  • اگر ایمیلتان را درست وارد کرده باشید، کادر به شکل زیر نمایش داده می‌شود که به شما می‌گوید درخواست شما با موفقیت برای اینستاگرام ارسال شد و در اسرع وقت نسبت به حل مشکل شما رسیدگی خواهند کرد.

برگرداندن-اکانت-هک-شده-اینستاگرام

  • حالا باید چند روزی منتظر بمانید تا ایمیلی از طرف اینستاگرام برایتان ارسال شود. محتوای این ایمیل برای همه یکسان نیست. مثلاً ممکن است از شما بخواهد تا روی لینکی که فرستاده شده کلیک کنید و وارد صفحۀ بازیابی رمز عبور شوید، یا اینکه از شما بخواهد روی تکه‌ای کاغذ کد بازیابی فرستاده شده در ایمیل را بنویسید، آن را کنار صورتتان بگیرید، عکس بگیرید و برای اینستاگرام ارسال کنید. فقط سعی کنید ایمیل را درست  ترجمه کنید و کارهای خواسته شده را به درستی انجام دهید.

جمع‌بندی

در مقالۀ امروز دیدوگرام با نحوۀ بازیابی رمز عبور اینستاگرام و بازگرداندن اکانت‌های هک شده آشنا شدید؛ اما یادتان باشد که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! در مقالۀ بعدی دیدوگرام قصد دارم تا شما را با راهکارهای جلوگیری از هک شدن و افزایش امنیت اینستاگرام آشنا کنم؛ پس باز هم به ما سر بزنید و از جدیدترین مطالب باخبر شوید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر