حجم عکس بارگذاری شده بزرگ‌تر از مقدار مشخص شده در سایت است! تا به حال چندبار با این مشکل مواجه شده‌اید؟ اگر جزو افرادی هستید که کاهش حجم عکس، جزو دغدغه‌های شما در هنگام بارگذاری تصویر مدارک در سایت‌ها یا آپلود تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است، این مقاله به شما اختصاص دارد.

افراد، دلایل مختلفی برای تغییر حجم عکس و پایین آوردن آن دارند. به عنوان مثال ممکن است هنگام ثبت نام  آنلاین دانشگاه، تصویر مدارک و عکس پرسنلی برای تکمیل روند کار لازم باشد. این سایت‌ها، محدودیتی برای حجم عکس‌ها دارند و ممکن است این مقادیر، با تصویر شما مطابقت نداشته باشد.

روش‌های زیادی برای کم کردن حجم عکس وجود دارد اما تعدادی از این روش‌ها ممکن است باعث کاهش کیفیت تصویر شوند. افت کیفیت عکس، آن‌ را تبدیل به فایلی ناکارآمد خواهد کرد، بنابراین لازم است با بهترین روش‌های پایین آوردن حجم عکس بدون افت کیفیت آن آشنا شوید. در این مقاله، ۳ روش سریع و ساده را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را به شما بدهد.

روش‌های کاهش حجم سریع عکس

هنگام کم کردن حجم عکس، دو فاکتور مهم مطرح است: یکی حفظ کیفیت تصویر و دیگری، سرعت انجام کار. اگر به قصد ذخیره فایل‌ها در گوشی یا حافظه RAM قصد دارید حجم تصاویر را کاهش دهید، احتمالا عجله‌ای برای انجام کار نداشته باشید، اما در هنگام ثبت نام در سایت‌ها و بارگذاری مدارک، سرعت عمل حرف اول را می‌زند. برخی روش‌ها ممکن است سریع باشند، اما لزوما بهترین نیستند، زیرا به کیفیت عکس ضربه خواهند زد. بنابراین سعی کنید از روش‌های زیر استفاده کنید تا در عین حفظ کیفیت تصویر، خیلی زود به مقصودتان برسید.

۱- بهترین سایت های کاهش حجم عکس

سریع‌ترین راه ممکن برای کم کردن حجم تصاویر، استفاده از سایت‌ها و روش‌های آنلاین است. کاهش حجم عکس آنلاین، شما را از محدودیت ابزاری رها می‌کند. با استفاده از این روش می‌توانید در هر زمان و مکانی، به راحتی حجم تصاویر را کاهش دهید. حتی اگر به گوشی و لپتاپ خود دسترسی نداشته باشید، با یک جستجوی ساده با هر سیستم دیگری، می‌توانید از قابلیت‌های این سایت‌ها استفاده کنید. در ادامه، ۴ سایت کاهش حجم عکس که در کمترین زمان، شما را به بهترین نتیجه می‌رسانند را معرفی کرده‌ایم.

کاهش حجم تصویر با استفاده از سایت Tiny PNG

در این سایت می‌توانید به راحتی حجم عکس‌هایی با فرمت PNG، JPEG و WebP را در کمترین زمان ممکن کاهش دهید. برای کاهش حجم عکس، کافی است تصاویر را از دستگاه خود روی سایت آپلود نموده و چند ثانیه منتظر بمانید تا فرآیند تغییر حجم انجام شود. شما می‌توانید تا ۲۰ عکس را به صورت همزمان روی سایت آپلود نمایید. تنها مشکل این سایت، این است که حجم عکس‌های آپلود شده، محدودیت دارد و نباید بیشتر از ۵ مگابایت باشد. بنابراین ممکن است برای تصاویری که کیفیت بالایی دارند، کارایی نداشته باشد.

برای ورود به این سایت Tiny PNG کلیک کنید

کاهش حجم عکس ب اسایت tiny

کاهش حجم تصویر با سایت Image Optimizer

رابط کاربری این سایت بسیار ساده است. تنها کافی است عکس مورد نظر خود را روی سایت بارگذاری کرده و پس از انتخاب کیفیت و ابعاد مورد نظر، تصویر فشرده شده را دانلود کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که برای کاهش حجم عکس، درجه کیفیت تعیین کنید. کیفیت تصویر می‌تواند در یکی از سه حالت Normal، Low یا High باشد. محدودیت مهم این روش، این است که امکان تغییر فرمت عکس را ندارید و به هر صورتی که تصویر را تحویل سایت بدهید، به همان حالت آن را دریافت خواهید کرد.

برای ورود به سایت Image Optimizer کلیک کنید

کاهش حجم عکس با سایت image optimizer

فشرده سازی عکس با سایت Compress Now

استفاده از این سایت نیز مانند موارد قبل بسیار ساده است. تنها کافی است تصویر مورد نظر را آپلود کرده و مقدار کاهش حجم را تعیین نمایید. توجه داشته باشید که کاهش حجم بیش از حد عکس، موجب افت کیفیت شدید آن خواهد شد، بنابراین در تغییر مقادیر زیاده روی نکنید. اگر قصد دارید که در حدود چند کیلوبایت کاهش حجم انجام دهید، کافی است بین ۶۰ تا ۷۰ درصد حجم عکس را کم کنید.

برای ورود به سایت Copmpress Now کلیک کنید

کاهش کیفیت تصویر با Compress now

کاهش حجم عکس با سایت squoosh

این سایت، نسخه‌ی اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی هم دارد، بنابراین می‌تواند به صورت یک برنامه ثابت برای کاهش حجم عکس هم استفاده شود. کاربری این سایت بسیار ساده است و تنها کافی است تصویر مورد نظرتان را روی آن بارگذاری کنید. همچنین، کیفیت عکس با استفاده از این روش آنلاین کاهش حجم عکس کاملا حفظ می‌شود و در عین حال، بیشترین میزان تغییر را شاهد خواهید بود.

برای ورود به سایت squoosh کلیک کنید

کاهش کیفیت تصویربا squoosh

 

۲- بهترین اپلیکیشن های کاهش حجم عکس در گوشی

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کم کردن حجم عکس، استفاده از برنامه‌های قابل نصب روی گوشی تلفن همراه است. با پیشرفت تکنولوژی، اغلب کارها با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شوند و بسیاری از افراد، این ابزار را به دیگر لوازم الکترونیکی همچون کامپیوتر و لپتاپ ترجیح می‌دهند. مزیت استفاده از برنامه کم کردن حجم عکس اندروید و IOS این است که این ابزارها، همیشه در دسترس هستند و به سرعت می‌توانند نیاز کاربر را برطرف نمایند. در ادامه، به معرفی ۴ برنامه عالی برای کاهش حجم عکس در گوشی می‌پردازیم.

برنامه‌های کم کردن حجم عکس اندروید

گوشی‌ها و تبلت‌هایی که سیستم عامل اندرویدی دارند، دسترسی آسانی به تمامی برنامه‌های کاهش حجم عکس به شما خواهند داد. با این حال، برخی برنامه‌ها ممکن است به کیفیت عکس آسیب بزنند، بنابراین آشنایی با بهترین برنامه‌های کم کردن حجم عکس در اندروید می‌تواند به شما در نصب بهترین برنامه کمک کند.

اپلیکیشن کاهش حجم عکس Photo Compressor and Resizer

این برنامه با رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده است. برای کاهش حجم تصاویر انتخابی، کافیست آن‌ها را از گالری انتخاب کرده و میزان کاهش سایز را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه، این است که می‌توانید چند عکس را به صورت همزمان روی آن آپلود نموده و حجم آن‌ها را کم کنید. در این برنامه کیفیت تصاویر افت نمی‌کند و می‌توانید یک خروجی عالی با حجم کمتر از تصویر اصلی داشته باشید.

دانلود مستقیم برنامه Photo Compressor and Resizer

 

تصویر محیط برنامه Photo Compressor and Resizer

 

برنامه Pixlr برای کاهش حجم عکس

این برنامه نیز یکی از ابزارهای پرطرفدار برای گوشی‌های اندرویدی است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید به راحتی با تغییر سایز و کاهش رنگ‌ها، حجم تصویر را کاهش دهید. این ابزار بیشتر برای ویرایش عکس و برش آن به کار می‌رود. با استفاده از برنامه Pixlr این امکان را خواهید داشت که مجموعه‌ای از تصاویر را برای خود ایجاد نموده و حجم آن‌ها را کاهش دهید. اغلب ابزارهای این برنامه رایگان هستند و به راحتی در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

دانلود مستقیم برنامه Pixlr برای کاهش حجم عکس

 

کاهش حجم تصویر با pixlr

برنامه کم کردن حجم عکس آیفون

یکی از معضلات استفاده از گوشی‌های آیفون برای کاربران این است که به اغلب برنامه‌های موجود در اندروید، دسترسی ندارد. این موضوع باعث شده است که کاربران دستگاه‌های دارای سیستم عامل IOS در کارهای ساده مانند کاهش حجم عکس، نیاز به جستجوی فراوان داشته باشند. در این مقاله، دو برنامه عالی برای کم کردن حجم تصاویر در گوشی‌های آیفوت را به شما معرفی می‌کنیم.

برنامه Compress Photos and Pictures برای کاهش حجم عکس iOS

این برنامه برای تمامی نسخه‌های iOS در دسترس است و می‌توان آن را به صورت رایگان از App store دانلود کرد. مزیت این برنامه، سادگی رابط کاربری و همچنین سرعت بالا در کاهش حجم عکس‌ها است. این برنامه، روی تمامی فرمت‌های عکس از جمله JPEG، PNG، HEIF و HEIC جواب می‌دهد. حجم برنامه بسیار کم است و به راحتی روی تمامی دستگاه‌های آیفون و آیپد نصب می‌شود.

دانلود مستقیم برنامه Compress Photos and Pictures

 

فضای برنامه Compress Photos and Pictures

برنامه Photo Compressor – Shrink Pics

این برنامه نیز برای تمامی نسخه‌های IOS در دسترس است. مزیت این برنامه این است که می‌توانید چند عکس را به صورت همزمان انتخاب کرده و حجم آن‌ها را کاهش دهید. همچنین رابط کاربری این برنامه کم کردن حجم عکس بسیار آسان است و می‌توان در آن، حجم و کیفیت را به صورت دلخواه انتخاب کرد.

دانلود مستقیم برنامه Photo Compressor – Shrink Pics

فضای برنامه Photo Compressor – Shrink Pics

با وجود برنامه‌های موبایلی برای کم کردن حجم تصاویر و عکس‌ها، ممکن است گاهی به گوشی موبایل خود دسترسی نداشته باشید یا فضای ذخیره شما برای نصب یک برنامه جدید کافی نباشد. در چنین شرایطی بهترین راه ممکن این است که از روش‌های آنلاین کاهش حجم عکس‌ها استفاده کنید.

3-‌ کم کردن حجم عکس با برنامه Photoshop

شاید کار کردن با فتوشاپ برای خیلی‌ها سخت باشد، اما بهتر است بدانید که یکی از سریع‌ترین راه‌های ممکن برای کاهش حجم تصاویر، استفاده از نسخه PC این برنامه است. فتوشاپ به صورت تخصصی برای ویرایش عکس طراحی شده است و به همین علت، بهترین برنامه کاهش حجم عکس در لپتاپ و کامپیوتر، همین مورد است. هرچند انجام کارهای حرفه‌ای با برنامه فتوشاپ نیازمند تخصص و صرف زمان زیادی برای آموزش است، اما کم کردن حجم عکس با این برنامه بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

در ابتدا، برنامه را روی سیستم خود نصب کنید. توجه داشته باشید که نصب برنامه فتوشاپ کمی زمان‌بر است، پس اگر برای کم کردن حجم عکس عجله دارید، فعلا یکی دیگر از روش‌های گفته شده در این مقاله را به کار ببرید. اگر برنامه را نصب دارید، کافیست برای کاهش حجم تصویر، فرآیند زیر را طی کنید:

  1. ابتدا تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید. بخش open with را انتخاب نمایید و تصویر را در برنامه فتوشاپ باز کنید.کاهش حجم تصویر با فتوشاپ
  2. با فشردن همزمان کلیدهای CTRL+Shift+Alt+S، وارد صفحه Save For Web شوید. می‌توانید برای ورود به این صفحه، به جای استفاده از کلیدها، از منو File در نوار بالایی برنامه فتوشاپ استفاده کنید. از این بخش، قسمت export را انتخاب نموده و سپس وارد قسمت save for web شوید.
  3. با باز کردن این صفحه، گزینه‌های زیادی رو به روی شما ظاهر خواهند شد. برای کاهش حجم عکس، به ترتیب زیر عمل کنید:
  • فیلد اول در صفحه باز شده، preset است. با کلیک روی این قسمت، می‌توانید نوع خروجی فایل خود را انتخاب کنید. به طور کلی در این بخش ۳ انتخاب از بین فرمت‌های JPEG خواهید داشت که هر کدام، می‌توانند به تناسب نیاز به شما کمک کنند. فرمت GIF بیشتر برای تصاویر متحرک به کار می‌آید و در تصاویر عادی کاربردی ندارد.

  • در مرحله بعدی، می‌توانید حجم عکس را به تناسب نیاز خود انتخاب کنید. همچنین از قسمت quality قادر خواهید بود که کیفیت عکس را دستکاری کنید. با توجه به پیش نمایش عکس، بنابر تشخیص خودتان، کیفیت تصویر را تا جایی که به نظرتان خوب می‌رسد کاهش دهید.
  • در همین قسمت، با انتخاب گزینهOptimized می‌توانید بهترین حالت ممکن را از نرم افزار دریافت کنید. در واقع با فعال بودن این گزینه، کاهش کیفیت عکس به حداقل می‌رسد و تصویر را با حجم کم و کیفیت خوب دریافت می‌کنید.
  • گزینه دیگری که در این قسمت وجود دارد، Blur است. بالا بردن میزان بلور تصویر، موجب کم شدن حجم عکس می‌شود. دلیل این موضوع آن است که با این کار، نویزهای موجود در عکس کاهش می‌یابند و تصویر حالتی یکدست و نرم پیدا می‌کند.
  • برای کاهش حجم عکس، بهتر است گزینه sRGB را غیرفعال کنید. این گزینه برای تبدیل فرمت رنگ‌های موجود در عکس به حالت RGB است و ممکن است موجب تغییر حجم عکس و بالا رفتن آن شود.

  • در نهایت، از قسمت Image Size، ابعاد تصویر را مشخص نمایید. تغییر بی رویه این اندازه‌ها، می‌تواند باعث کشیدگی عکس شود، بنابراین مقادیر اصلی طول و عرض تصویر را برای تغییر اندازه در نظر داشته باشید.

پس از انجام دادن کارهای بالا، دکمه Save در پایین صفحه را بزنید و فایل را در قسمت مورد نظر خود ذخیره نمایید. این کارها، بدون آسیب به کیفیت عکس، حجم آن را کاهش می‌دهند. برنامه تغییر حجم عکس در لپتاپ و کامپیوتر بسیار زیاد است. به عنوان مثال شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Paint یا برنامه‌هایی همچون  Pnggauntlet یا Caesium هم استفاده کنید.

مزیت استفاده از فتوشاپ نسبت به دیگر برنامه‌ها این است که این نرم افزار، به صورت تخصصی به تغییرات و ویرایش عکس اختصاص دارد و کمترین آسیب را به کیفیت تصویر شما وارد خواهد کرد. در صورتی که استفاده از این برنامه برای شما دشوار است یا به سیستم کامپیوتر دسترسی ندارید، می‌توانید از کاهش حجم عکس آنلاین یا برنامه‌ کم کردن حجم عکس اندروید و IOS که پیشتر معرفی کردیم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، ۳ روش سریع برای کاهش حجم عکس را به شما معرفی کردیم. اصولی‌ترین روش، استفاده از برنامه فتوشاپ است، زیرا آزادی عمل شما در تغییر جزییات بیشتر خواهدبود و کمترین ضربه را به کیفیت عکس خواهد زد. با این حال، استفاده از برنامه‌های موبایلی و روش آنلاین کم کردن حجم عکس، به دلیل سرعت بالا و دسترسی آسان، محبوبیت بیشتری دارد. امیدواریم روش‌های پیشنهادی، برای شما راهگشا و موثر باشند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر