فکر کنید یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوید. موبایلتان را برمی‌دارید و اینستاگرام را باز می‌کنید. به طرز ناگهانی با صحنه مسدود شدن اکانتتان روبرو شده‌اید!! چه اتفاقی افتاده؟ احتمالا اکانتتان ریپورت شده و پلیس اینستاگرام پیج شما را مسدود کرده. چرا اینستاگرام شما را مسدود کرده؟ اصلا ریپورت چیست؟ برای رفع ریپورت اینستاگرام باید چه کرد؟ اگر بخواهیم کسی را ریپورت کنیم باید چه کنیم؟ به هر سوالی که از اینستاگرام دارید، در دوره زیر جواب داده شده. اگر دوست دارید یگ پا استاد اینستاگرام باشید، پیشنهاد می‌کنم دوره زیر را از دست ندهید:

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

جواب همه این سوال‌هایتان درباره ریپورت اینستاگرام را در همین مقاله بخوانید:

ریپورت اینستاگرام چیست و چه فرقی با اکشن بلاک دارد؟

ریپورت اینستاگرام را با بلاک یا همان اکشن بلاک اینستاگرام اشتباه نگیرید! خیلی از کاربران این دو را به جای هم به کار می‌برند. در صورتی که این دو کاملا با هم متفاوت هستند.

اگر پیام زیر را از سمت اینستاگرام دریافت کرده‌اید، پس مقاله آشنایی کامل با بلاک و رفع بلاک اینستاگرام را بخوانید.

اکشن بلاک اینستاگرام

ولی داستان ریپورت، کاملا با اکشن بلاک فرق دارد. وقتی شما محتوایی آزاردهنده و نامناسب می‌بینید باید آن پیج یا پست را ریپورت کنید. یعنی به اینستاگرام شکایت کنید. ریپورت کردن شما باعث می‌شود تا اینستاگرام از این مسئله آگاه شده و به آن رسیدگی کند. پس وقتی کاربری ریپورت می‌شود اینستاگرام، یا برای مدتی پیجش را می‌بندد یا این‌که به کاربر اجازه فعالیت نمی‌دهد.

حالا این وسط ممکن است خودتان ریپورت شوید. یعنی تعداد زیادی کاربر از شما به اینستاگرام شکایت کنند. برای رفع ریپورت اینستاگرام باید چه کنیم؟

روش رفع ریپورت اینستاگرام چیست؟

وقتی پیج شما توسط فالوورها ریپورت شده، در مرحله اول اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد. یعنی ممکن است مستقیما شما را ریپورت نکند.

اما در بعضی موارد یا بعد از همین هشدار، ممکن است اکانتتان کلا مسدود (disable) شود.

ما در اینجا چند روش به شما معرفی می‌کنیم تا برای رفع ریپورت اینستاگرام اقدام کنید:

به اینستاگرام درخواست رفع ریپورت بفرستید

بعد از مسدود شدن اکانتتان، هنگام وارد شدن به اینستاگرام، پیغام مسدود شدن دریافت می‌کنید و نمی‌توانید وارد اکانتتان شوید. مثل عکس زیر:

رفع ریپورت اینستاگرام

بعد از این‌که با این پیام مواجه شدید، گزینه Learn More را بزنید تا وارد صفحه زیر شوید و بتوانید با اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

گزینه learn more

در این قسمت اینستاگرام می‌گوید که بخاطر رعایت نکردن قوانین ما، نمی‌توانید به حسابتان وارد شوید. وقتش رسیده که روی گزینه let us know در پایین صفحه کلیک کنید. بعد از آن وارد صفحه زیر می‌شوید.

تکمیل کردن فرم رفع ریپورت

حالا فرمی که برای شما باز شده را تکمیل کنید.

Full name: نام کاملتان را وارد کنید.

Your Instagram Username: وارد کردن نام کاربریِ اکانتی که ریپورت شده

Your email: وارد کردن ایمیلی که با آن اکانتتان را ساخته بودید

Your mobile number: وارد کردن شماره تلفنی که با آن اکانتتان را ساخته بودید.

Please let us know why…: در این قسمت درخواستتان را وارد کنید. مثلا اگر اکانتتان ریپورت شده و درخواست رفع ریپورت اینستاگرام دارید، می‌توانید  پیام زیر را وارد کنید:

My account has been reported and I want it reactive. I didn’t any mistake to be reported.

بعد از آن گزینه ارسال یا send را بزنید.

بعد از چند ساعت (حداکثر 48 ساعت) شما ایمیلی از سمت اینستاگرام دریافت می‌کنید. اگر اکانت شما دوباره اکتیو شود، یعنی رفع ریپورت شوید، ایمیل زیر را دریافت می‌کنید.

ایمیل دریافتی از اینستاگرام

تبریک می‌گویم! اینستاگرام شما رفع ریپورت شده است. البته ممکن است پیام‌های دیگری هم از اینستاگرام مثل این‌که تا 1هفته دیگر اکانتتان فعال می‌شود یا این‌که هیچ وقت اکانتتان فعال نمی‌شود را دریافت کنید.

برای رفع ریپورت اینستاگرام صبر کنید

گاهی وقتی اکانتتان ریپورت شد، نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. چرا؟ چون اینستاگرام بعد از مدتی اکانتتان را دوباره اکتیو می‌کند. پس عجله نکنید و حداکثر یک هفته‌ای صبر کنید تا اکانتتان دوباره برگردد.

چه کسانی را ریپورت کنیم؟

شما باید کسی را ریپورت کنید که کار اشتباهی انجام داده است. یعنی حرکتی زده که باعث آزار رساندن به دیگران شده. شاید بپرسید خب از کجا بفهمیم چه محتواهایی آزار دهنده است؟

اینستگرام محدودیت‌ها و قوانینی دارد که اگر این محتواها را دیدید می‌توانید کاربرها را ریپورت کنید.

۱) کسی که هویت شما را جعل می‌کند

اگر کسی در اینستاگرام با نام شما یک پیج ساخته و عکس‌های شخصی شما را در آن قرار داده، حتما او را ریپورت کنید. شاید بگویید سلبریتی‌ها هم این همه صفحه دارند. پس باید همه را ریپورت کنند! خب این مسئله با مسئله Fanpage و یا همان صفحه هواداران فرق دارد. اگر شخصی به نیت دزدیدن هویت شما یک پیج ساخت، بی برو برگرد او را ریپورت کنید.

۲) کسی که ادعا می‌کند یک آدم مشهور است

کسی که پروفایل فیک برای یک آدم مشهور مثل یک بازیگر ساخته و اتفاقا فالوورهای زیادی هم دارد. این فرد حتما باید ریپورت شود چون ممکن است دیگران او را به جای شخص اصلی اشتباه بگیرند یا حتی از طرف آن شخص حرف‌هایی بزند که نباید!

3)فردی که عکس‌های شما را کپی می‌کند

اگر شما آرتیست، عکاس و نویسنده هستید و یا کالایی برای ارائه دارید حتما با مسئله کپی شدن کارهایتان مواجه شده‌اید. اگر کسی محتواهایی که خودتان تولید کرده‌اید را کپی کرد، آن هم بدون ذکر منبع، حتما او را ریپورت کنید.

4) آدم‌هایی که محتوای غیراخلاقی منتشر می‌کنند

اشخاصی که محتوای غیر اخلاقی مانند تصاویر مستهجن و ویدئوهای نامناسب منتشر می‌کنند را بدون حتی لحظه‌ای درنگ ریپورت کنید. این نوع ریپورت کردن شامل کامنت‌های غیر اخلاقی هم می‌شود. بهرحال این یک نوع مسئولیت اجتماعی است که باید در فضای مجازی هم اعمال شود.

5) آنهایی که محتوای مخرب تولید می‌کنند

کسانی که تصاویر آسیب‌های جسمی مانند خودکشی، آزار به خود و آزار به حیوانات و کودکان را آپلود می‌کنند. محتوای مخرب شامل موارد دیگر هم می‌شود. از جمله معامله مواد مخدر، تهدید دیگران و فحاشی. با ریپورت کردن این افراد در اینستاگرام به ساختن جهانی سالم‌تر کمک کنیم.

6) کسانی که تبلیغات بی‌مورد انجام می‌دهند

افراد بسیاری در اینستاگرام حضور دارند که پشت سر هم کامنت‌های تکراری و تبلیغاتی ارسال می‌کنند. این افراد آگاه نیستند که تبلیغات در اینستاگرام اصول خودش را دارد و نباید با تبلیغات بی‌مورد باعث آزار کاربران دیگر شد. شما می‌توانید افرادی که کامنت‌های هرز و اسپم منتشر می‌کنند را ریپورت کنید.

نحوه ریپورت کردن در اینستاگرام

ریپورت کردن هم شامل ریپورت کردن یک کاربر (پیج)، یک پست خاص(تصویر، ویدئو، استوری) یا حتی ریپورت کردن یک کامنت است. در ادامه روش ریپورت کردن را توضیح می‌دهیم.

چطور یک پست (عکس یا ویدئو) را ریپورت کنم؟

گاهی در اینستاگرام ممکن است با یک کاربر مشکل نداشته باشید. ولی بعضی پست‌هایش زیاد مناسب نیست و به نحوی آزاردهنده است. حالا چطور یک پست را ریپورت کنیم؟

روی سه نقطه بالای عکس در سمت راست کلیک کنید. گزینه report را بزنید. حالا اینستاگرام از شما می‌پرسد چرا می‌خواهید این پست را Report  کنید. که شما باید بین اسپم و نامناسب بودن پست، یکی را انتخاب کنید.

ریپورت کردن یک پست

زمانی که گزینه Inappropriate یا همان نامناسب را انتخاب می‌کنید، به اینستاگرام گزارش می‌دهید که عکس یا ویدئو باید بررسی و در نهایت از اینستاگرام حذف شود. با انتخاب این گزینه، اینستاگرام  ازشما می‌خواهد دلیل ریپورت کردن آن را انتخاب کنید. باید از بین گزینه‌های زیر یکی را انتخاب کنید.

  • Self injury : تصویر یا ویدئویی که مربوط به خود آزاری و خودکشی است.
  • Harassment or bullying : آزار یا تهدید دیگران.
  • Sale or promotion of drugs : فروش یا تبلیغ مواد مخدر
  • Sale or promotion of firearms : فروش یا تبلیغ اسلحه
  • Nudity or pornography : تصویر یا ویدئوهای برهنگی
  • Violence or harm : خشونت یا آزار دیگران
  • Hate speech or symbol : تصاویر نژادپرستی یا تشویق به خشونت
  • Intellectual property violation : نقض مالکیت معنوی مثل کپی رایت
  • I just dont like it : در صورتی که دلیلتان شخصی است اینستاگرام به شما توصیه می کند اکانت مربوطه را بلاک نمایید .

چطور یک کامنت را ریپورت کنم؟

اگر کامنتی را دیدید که محتوای آن فحاشی، بی احترامی، الفاظ رکیک و یا هر محتوای نامناسب دیگری بود آن را ریپورت کنید. ریپورت کردنِ کامنت در اینستاگرام بسیار آسان است. دستتان را روی آن کامنت نگه دارید تا کامنت به حالت آبی دربیاید. روی گزینه علامت تعجب بزنید و از گزینه‌ها، Report this commeرا انتخاب نمایید.

ریپورت کامنت

چطور یک کاربر یا پیج را ریپورت کنم؟

حالا دیگر رسیدیم به اصل مطلب! شما تشخیص داده‌اید که فعالیت‌های یک کاربر خلاف قوانین اینستاگرام است و تصمیم گرفته‌اید او را گزارش دهید. برای این کار مانند تصویر زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

گام1. وارد صفحه شخص مورد نظر شوید. روی 3 نقطه بالای پیج سمت راست کلیک کنید و گزینه Report را انتخاب کنید.

ریپورت اکانت

گام 2. حالا می‌توانید گزینه It’s inappropriate را یه معنی نامناسب بودن انتخاب کنید.

ریپورت اکانت نامناسب

گام 3. در این مرحله اینستاگرام از شما می‌پرسد که خود اکانت را می‌خواهید ریپورت کنید یا پست و کامنت خاصی. که باید گزینه Report Account را انتخاب کنید.

ریپورت کردن پیج اینستاگرام

گام 4. در این قسمت اینستاگرام می‌خواهد بداند که دقیقا چرا قصد دارید این اکانت را ریپورت کنید. سه گزینه می‌بینید:

1- محتوایی پست کرده که نباید!

2-   تظاهر کرده که شخص دیگری‌ست.

3- سن کاربر زیر 13 سال است.

ما در این قسمت گزینه اول را انتخاب می‌کنیم.

دلیل ریپورت

گام 5. در این مرحله اینستاگرام دوباره دلیل ریپورت کردن را می‌پرسد. که مثل تصویر زیر چند گزینه می‌بینید. ما در این قسمت گزینه خشونت را انتخاب می‌کنیم.

ریپورت در اینستاگرام

گام 6. در مرحله بعد باید یکی دیگر از سوال‌های اینستاگرام درباره ریپورت کردن را ایندفعه با جزییات بیشتر جواب بدهید. بعد هم گزینه Submit را بزنید تا گزارش شما برای اینستاگرام فرستاده شود.

ریپورت در اینستاگرام

با دیدن پیام زیر، ریپورت شما برای اینستاگرام فرستاده شده است.

تکمیل ریپورت اینستا

سخن آخر

این مقاله یک راهنمای کامل از ریپورت اینستاگرام است. اولِ مقاله، راجع به این‌که اصلا ریپورت چیست و چه فرقی با اکشن بلاک دارد صحبت کردیم. بعد هم درباره رفع ریپورت اینستاگرام و روش‌های ریپورت کردن صحبت کردیم. اگر هنوز سوالی دارید یا در این فرایند برای شما مشکلی پیش آمده جای هیچ نگرانی نیست. در بخش کامنت این مقاله سوالتان را از ما بپرسید تا ما پاسخ مشکل شما را بدهیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر