احتمالا برای شما هم پیش آمده که گاهی هنگام  دیدن استوری دیگران، به هر دلیلی دلتان می‌خواهد آن را در صفحه خود انتشار دهید. برخی افراد، با گرفتن اسکرین شات یا استفاده از ابزارهای دانلود استوری اینستاگرام، این کار را انجام می‌دهند. انتشار استوری دیگران بدون ذکر نام صفحه آن‌ها، اخلاقی نیست. به همین دلیل بهتر است با روش‌های درست این کار آشنا شوید.

از این روش‌ها می‌توانید برای اطلاع‌رسانی، نمایش استوری‌های موردعلاقه، انتشار استوری مشترک با دیگران یا تبلیغات صفحات دیگر استفاده کنید و دیگر نیازی به تگ کردن صفحه، استفاده از لینک، یا اشاره به نام صاحب پیج نخواهید داشت. اگر شما هم دوست دارید از استوری افراد دیگر با ذکر نام و صفحه آن‌ها در صفحه خود استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش انتشار استوری دیگران

قبل از رشد امکانات اینستاگرام و افزایش قابلیت‌های آن، برای انتشار استوری‌های دیگران باید یک پروسه طولانی را طی می‌کردید. ساده‌ترین راه آن زمان این بود که استوری را با روش‌های خاصی دانلود کرده، ذخیره کنید و سپس، آن را در بخش استوری خود آپلود نمایید.

در این روش، برای اشاره به صاحب استوری باید او را روی استوری خود تگ می‌کردید تا دیگران سازنده اصلی محتوا را بشناسند. اگرچه این روش همچنان استفاده می‌شود، ولی حالا راه‌های ساده‌تری هم برای استوری کردن استوری دیگران وجود دارد که بسیار سریع‌تر و بهتر هستند. بسته به نوع استوری، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر برای بازنشر آن استفاده کنید:

۱- انتشار استوری‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید

وقتی دیگران شما را در استوری خود تگ می‌کنند، کار برای بازنشر استوری بسیار ساده‌تر می‌شود. به عنوان مثال دوستتان شما را در یک عکس مشترک تگ می‌کند.

در این شرایط، شما در بخش دایرکت پیامی دریافت می‌کنید که از سوی فردی که شما را تگ کرده است ارسال می‌شود.

برای انتشار استوری دوستتان در این حالت، باید روی عبارتی که در قسمت پایین استوری می‌بینید بزنید. با این کار، محتوا وارد بخش ویرایشگر استوری پیج شما خواهد شد.

در این مرحله، می‌توانید تغییراتی در استوری ایجاد کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید متنی روی آن بنویسید، افراد دیگر را تگ کنید، به آن استیکر اضافه کنید یا هر کار دیگری که روی یک استوری معمولی انجام می‌دهید.

پس از انتشار، استوری شما برای فالوورها به صورت یک لینک عمل می‌کند. در واقع اگر کاربران روی تصویر بزنند، می‌توانند مشخصات صفحه طرف مقابل را مشاهده کنند و با زدن روی آن، وارد صفحه او شوند. بدیهی است که در صورتی که صفحه طرف مقابل در حالت Private قرار داشته باشد، افرادی که او را دنبال نمی‌کنند، تنها مشخصات پروفایل را می‌بینند و محتوای موجود در صفحه او را ببینند.

۲- انتشار استوری‌هایی که در آن‌ها تگ نشده‌اید

گاهی ممکن است استوری یک شخص را بپسندید، اما در آن تگ نشده باشید. یا ممکن است آن استوری به هر دلیلی به شما مربوط باشد و دوست داشته باشید آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. در این حالت دو راه کلی پیش روی شما قرار دارد:

راه اول: انتشار با گرفتن عکس و فیلم از استوری

در استوری‌هایی که شما را تگ نکرده باشند، امکان انتشار مستقیم وجود ندارد. این استوری‌ها را تنها می‌توانید در دایرکت برای دوستان خود ارسال کنید، آن هم در صورتی که گزینه Allow share در تنظیمات استوری طرف مقابل فعال باشد. در چنین حالتی باید از راه‌های قدیمی انتشار استوری استفاده کنید. یکی از این راه‌ها این است که از استوری طرف مقابل، عکس یا فیلم بگیرید. توصیه می‌کنیم که اگر استوری، حالت شخصی یا تولیدمحتوای منحصر به فرد دارد، حتما از صاحب صفحه برای این کار اجازه بگیرید.

برای عکس گرفتن از استوری، باید از آن Screenshot بگیرید. این کار، در گوشی‌های مختلف روش‌های متفاوتی دارد. عموما با فشار دادن همزمان دکمه Home و دکمه خاموش کردن صفحه در گوشی‌های آیفون قدیمی، فشردن همزمان دکمه خاموش و اضافه کردن صدا در آیفون‌های جدید که دکمه Home ندارند و نگه داشتن دکمه‌های Home و اضافه کردن صدا در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از صفحه گوشی عکس بگیرید.

پس از اینکه از استوری دیگران عکس گرفتید، به صفحه اصلی اینستاگرام بروید و روی آیکون + بزنید.

از این بخش، استوری را انتخاب کنید و سپس، عکسی که گرفته‌اید را آپلود کنید.

می‌توانید به استوری خود المان‌هایی مانند متن یا استیکر اضافه کنید تا حالت اختصاصی‌تری به خود بگیرد.

در صورتی که استوری طرف مقابل به شکل ویدئو باشد، فرآیند ذخیره‌سازی و انتشار آن کمی طولانی‌تر خواهد شد. ابتدا وارد برنامه اپ استور یا گوگل پلی خود شوید و عبارت Screen recorder را جست و جو کنید. برنامه‌هایی که در نتیجه سرچ خواهید دید، مخصوص ضبط فیلم از صفحه گوشی هستند. یک مورد را نصب کنید و به وسیله آن، از استوری دیگران فیلم بگیرید. مجددا فرآیند انتشار استوری را طی کنید و فیلم را آپلود نمایید.

راه دوم: دانلود، ذخیره و انتشار

وقتی از استوری عکس و فیلم می‌گیریم، کیفیت فایل‌ها به صورت محسوسی کاهش می‌یابد. همچنین حاشیه‌های استوری مانند باکس پیام و آیدی طرف مقابل در روش قبلی قابل حذف نیستند. در صورتی که روی این موارد حساسیت دارید، بهتر است از برنامه‌های دانلود از اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه‌ها به صورت اپلیکیشن موبایلی یا اکستنشن قابل نصب روی مرورگر و سایت‌های آنلاین هستند.

برای نصب اپلیکیشن‌های موبایلی، وارد اکانت گوگل پلی یا اپ استور شوید و عبارت Instagram downloader یا Story downloader را جستجو کنید. همچنین اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید در کافه بازار، عبارت «دانلود استوری اینستاگرام» یا عبارت‌های مشابه را سرچ کنید. با این برنامه‌ها می‌توانید فایل اصلی استوری‌ها و پست‌ها را دانلود و در گوشی خود ذخیره کنید و سپس آن‌ها را انتشار دهید. ما در مقاله «دانلود استوری اینستاگرام» 5 برنامه خوب برای دانلود سریع استوری را به شما معرفی کرده‌ایم.

اگر تمایل ندارید اپ‌های بالا را نصب کنید، می‌توانید از اکستنشن‌ها استفاده کنید. برای این کار، وارد مرورگر لپتاپ یا کامپیوتر خود شوید. بهتر است از مرورگرهای Chrome یا Edge استفاده کنید. در نوار بالایی صفحه، وارد بخش Extensions شوید.

از این قسمت، به بخش Add-ons بروید و عبارت Story downloader را جستجو کنید. یکی از مواردی که در نتیجه می‌بینید را نصب کنید. حال وارد آدرس Instagram.com شوید و اطلاعات اکانت خود را وارد کنید. از این پس می‌توانید استوری‌ها را با اکستنشن نصب شده دانلود کنید و پس از انتقال به گوشی همراهتان، آن‌ها را بازنشر دهید.

اگر هم هیچکدام ازینها را نمی‌پسندید، سایت‌های آنلاین از همه راحت‌ترند. کافی است در گوگل سرچ کنید، story downloader! وارد سایت شوید، نام کابری را بنویسید و استوری‌های آن پیج را دانلود کنید.

دلیل استوری کردن استوری دیگران

ممکن است برای بعضی‌ها سوال پیش بیاید که انتشار استوری دیگران چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ چرا از همان روش قدیمی برای استوری کردن استوری دیگران استفاده نمی‌کنیم؟ روش‌های جدید چه مزیتی دارند؟ پاسخ این است که اینستاگرام، شبکه‌ای برای تعامل افراد با یکدیگر است. هرچه این تعامل بیشتر باشد، بهتر می‌توانید از مزایای این پلتفرم استفاده کنید.

وقتی استوری دیگران را نشر می‌دهید، یا برعکس، آن‌ها استوری شما را منتشر می‌کنند، در واقع شبکه مخاطبانتان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارید. این کار می‌تواند موجب رشد صفحه و بهبود تعامل‌ شود. به صورت کلی، می‌توان گفت که استفاده از استوری دیگران، می‌تواند در موارد زیر موثر باشد:

  • افزایش تعداد مخاطبان و گسترش دایره دنبال‌کنندگان یا بینندگان محتوا
  • استفاده برای تبلیغات محصول، خدمات یا برند
  • انتشار محتوای مشترک میان دو صفحه و بالا بردن نرخ تعامل
  • آشنایی با مخاطبان مرتبط و جذب آن‌ها به برند تجاری یا شخصی
  • کاهش هزینه‌های تولید محتوا و انتشار سریع و بدون اتلاف وقت

نکاتی پیش از انتشار استوری دیگران

همانگونه که گفتیم، استوری کردن استوری دیگران می‌تواند برای هر دو طرف بسیار مفید باشد. با این حال، این موضوع در گرو رعایت یک سری نکات است. در صورتی که به این نکات توجه لازم را نداشته باشید، ممکن است انتشار مجدد استوری، نتیجه چندانی نداشته باشد یا حتی باعث آسیب به صفحه شما شود.

استوری کردن استوری دیگران

پیش از آن‌که یک استوری را از صفحات دیگر انتخاب کنید و در بخش استوری صفحه خود منتشر کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • محتوای استوری باید با صفحه شما همخوانی داشته باشد و به فعالیت شما مربوط باشد.
  • بهتر است پس از بازنشر، با اضافه کردن المان‌های خاص، استوری را تا حدودی شخصی‌سازی کنید.
  • چه صاحب پیج مقابل را بشناسید چه نه، از نظر اخلاقی و قانونی، باید برای بازنشر محتوا از او اجازه بگیرید.
  • صرفا بازنشر دهنده نباشید! اگر می‌خواهید صفحه فعالی داشته باشید، حتما تعدادی از محتواها را خودتان تولید کنید.
  • اگر به هر دلیلی امکان بازنشر مستقیم وجود ندارد، پس از اجازه گرفتن از صاحب صفحه، نام صفحه او را در استوری خود تگ کنید.

با رعایت نکات بالا، می‌توانید اطمینان داشته باشید که استوری دیگران در استوری شما، می‌تواند به اندازه یک محتوای منحصر به فرد موثر باشد. حتی در مواردی یک محتوای بازنشر شده، در صفحات دیگر بیشتر از صفحه اصلی دیده می‌شود؛ بنابراین نوع انتشار و معرفی به مخاطب بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری

تعامل با دیگران یکی از اصول مهم برای رشد در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. راه‌های مختلفی برای افزایش تعامل در این پلتفرم وجود دارد که استوری کردن استوری دیگران یکی از آن‌هاست. در این شبکه اجتماعی می‌توانید استوری‌های صفحات دیگر را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در صفحه خود بازنشر دهید. این کار، می‌تواند با هدف تبلیغات، استفاده از محتوای دیگران، جذب مخاطب یا اهداف شخصی مانند انتشار محتوای مشترک با دوستان انجام شود. در هر صورت، با هر هدفی که این کار را انجام می‌دهید، بهتر است با رعایت اصول پیش بروید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

امیدواریم اطلاعاتی که در این مقاله از دیدوگرام آوردیم، در این مسیر برایتان مفید و راهگشا باشد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر