محتوا بدون جلوه‌های بصری، شبیه جاده‌ای صاف و بی‌منظره است که حوصله مخاطب را سر می‌برد. آیکون‌ها، جزییاتی کوچک در محتوا هستند که می‌توانند تاثیری بزرگ بر میزان توجه مخاطب داشته باشند. استفاده درست از آیکون در طراحی سایت‌ها، بروشورها، محتواهای اینفوگرافیک و موارد مشابه، باعث ایجاد رابط کاربری بهتر و همچنین تجربه کاربری موفق‌تر خواهد شد. اما برای رسیدن به این هدف، باید هر بار سراغ طراحی آیکون‌های جدید برویم؟! این کار فارغ از هزینه، بسیار زمان‌بر خواهد بود و گاهی ممکن است دقت پروژه را پایین بیاورد. در این شرایط بهترین راه، استفاده از سایت رایگان دانلود آیکون است.

سایت‌های زیادی در جهان وجود دارند که به صورت تخصصی روی طراحی آیکون کار می‌کنند. هر سایت دانلود آیکون ممکن است بر اساس خط مشی‌ها و قوانین خاص خود، این طرح‌ها را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار دهد. اگرچه هزینه کردن روی پروژه، لازم است و نمی‌توان منکر اهمیت آن شد؛ اما دانلود آیکون رایگان باکیفیت که ضرری به اصالت پروژه نزند، می‌تواند در سرعت‌بخشی به روند کارها و ذخیره‌سازی هزینه‌های پروژه بسیار کمک کند.

در این مقاله، ۷ سایت دانلود آیکون رایگان را به شما معرفی کرده‌ایم. برخی از این سایت‌ها، نسخه پرمیوم هم دارند که می‌توانید با پرداخت هزینه آن را خریداری کنید و به تعداد آیکون بیشتری دسترسی داشته باشید.

دانلود آیکون رایگان به جای طراحی

معرفی سایت دانلود آیکون رایگان

اغلب سایت‌هایی که در زمینه طراحی و ارائه آیکون فعالیت دارند، از دو بخش رایگان و پولی تشکیل شده‌اند. دانلود آیکون رایگان، ممکن است برای برخی کمی نگرانی ایجاد کند، از این بابت که این طرح در اختیار همه قرار دارد و ممکن است پروژه را از حالت خاص و منحصر به فرد آن خارج کند. در این رابطه، بهتر است بدانید که نوع استفاده از آیکون و نحوه چینش طراحی است که یک پروژه را از دیگر موارد متمایز می‌کند. بنابراین، اگر یک گروه آیکون رایگان پیدا کردید که با کار شما سنخیت دارد، در استفاده از آن درنگ نکنید. در ادامه، سایت‌هایی را برای دانلود آیکون به شما معرفی خواهیم کرد که در بهبود روند پروژه‌های طراحی، بسیار کمک‌کننده هستند.

۱-‌ سایت FreePik

این سایت، به بهشت طراحان گرافیک شهرت دارد و بیش از یک دهه است که به منبعی شناخته شده در تولید محتوای دیجیتال تبدیل شده است. در Freepik، می‌توانید به راحتی به انواع آیکون رایگان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به صورت تکی یا مجموعه‌ای دانلود کنید. همچنین در این سایت، به انواع تصاویر واقعی و گرافیکی، موکاپ‌ها و فایل‌های لایه‌باز هم دسترسی خواهید داشت.

برای دانلود انواع آیکون از Freepik کلیک کنید

سایت Freepik برای دانلود آیکون رایگان

هر یک از فایل‌های موجود در سایت، دارای یک صفحه اختصاصی هستند که شامل لینک های دانلود، اطلاعات صدور مجوز، و لیستی از محتواهای مرتبط است. دانلود آیکون رایگان از Freepik، یک مزیت مهم دارد و آن، مجموعه‌ای بودن طرح‌ها و پیشنهاد طرح‌های مشابه برای دانلود به شماست.

بخش قابل توجهی از این سایت، به دانلود رایگان اختصاص دارد، اما اگر مشتاق هستید که با تنوع بیشتری کار کنید، می‌توانید نسخه پریمیوم را خریداری نمایید. از این منبع پربار می‌توان در طراحی سایت و انواع محتوای گرافیکی بهره برد.

۲-‌ سایت دانلود آیکون Flaticon

این سایت، یکی از محصولات جانبی سایت FreePik است که به صورت تخصصی، روی طراحی و تولید آیکون‌ها فعالیت می‌کند. در واقع اگر طرح مورد نظر خود را در فریپیک پیدا نکنید، در Flaticon به احتمال زیاد آن را خواهید یافت. این سایت، آیکون‌ها را به صورت مجموعه‌ای و تکی در دسترس کاربران قرار داده است. همچنین به تازگی، قابلیت دانلود لوگو شرکت‌های مشهور هم به این سایت اضافه شده است که کار را برای طراحان بسیار آسان می‌کند. قابلیت‌های این سایت به دو صورت رایگان و پولی در دسترس شماست و می‌توانید به تناسب نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

آیکون رایگان مورد نظرتان را از Flaticon دریافت کنید. 

سایت flaticon برای دانلود آیکون

 

در این سایت می‌توانید بر اساس چند معیار به فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. نخستین فیلتر، Icon است که با زدن آن، تمامی فایل‌ها به شما نمایش داده خواهند شد. همچنین می‌توانید نام طراح مورد نظر خود را جستجو نمایید و به پروژه‌های او دسترسی داشته باشید. در این سایت، امکان دانلود آیکون رایگان و پولی متحرک هم وجود دارد که در طراحی سایت، بسیار کارآمد است. همچنین از Flaticon، می‌توانید انواع استیکر را هم برای طراحی‌های خود دانلود کنید. تنوع فرمت فایل‌های این سایت بسیار زیاد است و می‌تواند به صورت SVG, PNG, BASE64, EPSو  PSD باشد.

علاوه بر تمامی این امکانات، شما قادر هستید که از این سایت کسب درآمد هم داشته باشید! به این معنا که Flaticon به شما اجازه می‌دهد که به عنوان مولف و طراح، ثبت نام کنید و طرح‌های خود را در دسترس کاربران دیگر سایت قرار دهید. اگر جزو کاربران Mac هستید، برای دانلود فایل‌های موجود در این سایت،‌ اپلیکیشن Flaticon OS X را دانلود نمایید تا بدون نیاز به مرورگر، بتوانید آیکون موردنظر خود را دانلود کنید.

۳- سایت Streamline

این سایت بیش از ۳۰۰۰۰ آیکون منحصر به فرد را به صورت مجموعه‌های موضوعی به کاربران خود ارائه می‌دهد. با استفاده از Streamline می‌توانید آیکون‌های خاص برای سایت فروشگاهی، شخصی، مارکتینگ و… دانلود کنید. این سایت، بیشتر محصولات مربوط به طراحی وبسایت را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین اگر از صفحه‌سازهای وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از کتابخانه دانلود آیکون Streamline استفاده نمایید.

برای ورود به Streamline کلیک کنید!

سایت دانلود رایگان آیکون streameline

فایل‌های موجود در این سایت با IconJar نیز سازگاری دارند. IconJar یک برنامه مختص دستگاه‌های مک است که به شما در سازماندهی آیکون‌ها کمک می‌کند. با استفاده از امکانات این سایت، به راحتی می‌توانید به تعداد زیادی آیکون بدون محدودیت دسترسی داشته باشید و آن‌ها را در دسته‌های منظم، سامان دهید. با این کار، پیدا کردن آیکون‌های مرتبط بسیار آسان‌تر خواهد شد و هنگام کار، سردرگمی پیش نخواهد آمد.

۴- سایت دانلود آیکون رایگان Freeicons

همانگونه که از نام این سایت پیداست، تمامی فایل‌های موجود در آن رایگان هستند. سایت freeicons منبعی ساده و کاربردی برای دسترسی به آیکون‌ها با فرمت‌های PNG, SVG, EPS, PSD است. این سایت، آیکون‌ها را به صورت بسته‌های صدتایی به شما ارائه می‌دهد. در هر یک از این بسته‌ها، آیکون‌هایی با موضوع مرتبط وجود دارند که می‌توانند در قسمت‌های مختلف طراحی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال در بسته سایت فروشگاهی، آیکون سبد خرید، اضافه کردن، کم کردن، نمایش تعداد و… موجود است.

آیکون رایگان موردنیازتان را از freeicons دریافت کنید.

سایت freeicons برای دانلود آیکون رایگان

 

از تم کلی این سایت اینگونه برمی‌آید که اغلب آیکون‌ها، برای طراحی‌های مربوط به فناوری سازماندهی شده‌اند؛ با این حال اگر به دنبال آیکون‌هایی برای موضوعاتی همچون سفر، کشورها، غذا، زنان، کودکان و دیگر موضوعات باشید هم حتما در این سایت مواردی را خواهید یافت. در این سایت می‌توانید به انواع آیکون 3D، کارتونی، دستی، صاف(Flat) و انواع نشانه‌ها مانند جهت، علائم ریاضی، اعداد و… دسترسی داشته باشید. تنوع موضوعی در این پلتفرم زیاد است اما تعداد فایل‌ها محدودیت دارد و در مقایسه با سایت‌هایی همچون freepik، انتخاب‌های کمتری در آن خواهید داشت.

۵- سایت Material Icons

این سایت متعلق به شرکت گوگل است. فایل‌های موجود در این پلتفرم، با رشد سایت‌های جدید طراحی آیکون، منزوی شدند و امروزه، افراد کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال همچنان می‌توان Material Icons را در دسته سایت‌هایی قرار داد که آیکون‌هایی ساده و در عین حال کاربردی برای استفاده کاربران قرار داده است. در این سایت، می‌توانید آیکون‌ها را به صورت رایگان در فرمت SVG یا PNG دانلود نمایید. تنوع محصولات سایت Material Icons کم است، با این حال اغلب آیکون‌های موجود در این سایت، در عین سادگی، بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید در این پلتفرم، انواع آیکون برای باز کردن صفحه جدید، صفحه پرداخت، المان‌های خرید، زمان و… را دانلود کنید.

از Material icons، آیکون رایگان ساده و کاربردی دانلود کنید.

سایت دانلود آیکون Material Icons

 

یکی از مزایای جالب و جذاب Material Icons این است که به شما این امکان را می‌دهد که ابعاد و رنگ آیکون موردنظرتان را شخصی‌سازی کرده و سپس آن را در فرمت موردنظر دانلود کنید. همچنین امکان دسته‌بندی محصولات بر اساس موضوع و کاربردهای آن‌ها نیز به راحتی وجود دارد. علت انزوای این سایت در سال‌های اخیر، رشد سریع انواع سایت‌های جدید طراحی آیکون است، وگرنه ضعفی در آیکون‌های ارائه شده وجود ندارد؛ این المان‌ها می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی‌های مینیمال و رسمی باشند.

۶- سایت Iconstore

این سایت، کمی با مواردی که تا کنون معرفی کردیم متفاوت است. سایت Iconstore، روی ارائه مجموعه‌های آیکون طراحی شده توسط شرکت‌های طراحی مشهور تمرکز دارد. این سایت، بیش از ۲۳۰ بسته آیکون دارد که برای دانلود رایگان در دسترس کاربران قرار دارند. در ٰ Iconstore می‌توانید محصولات موردنظرتان را بر اساس رنگ، موضوع یا طرح کلی که در نظر دارید دسته بندی کنید تا انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

از اینجا وارد سایت Icondtore شوید.

iconstore سایتی برای دانلود آیکون

 

یکی از امکانات جالب و منحصر به فرد این سایت، امکان دسته‌بندی موضوعی آیکون‌هاست که در اغلب سایت‌های مشابه وجود ندارد. شما می‌توانید فیلتر موضوعی را روی دسته‌بندی غذا، سفر، فناوری، رسانه، کسب و کار یا هر موضوع دیگری قرار دهید و آیکون‌های مربوط به آن موضوع را به راحتی مشاهده کنید. کیفیت آیکون‌ها در این سایت بسیار بالاست و می‌تواند بهترین انتخاب برای پروژه‌های مدرن و به روز باشد.

۷- سایت Iconshock

Iconshock توسط Unusual Minds که سازمانی متخصص در طراحی گرافیک مدرن است اداره می شود. اعضای این شرکت در طی یک دهه، موفق شده‌اند که بیش از ۲ میلیون آیکون اصلی را در پلتفرم Iconshock جمع‌آوری و سازماندهی نمایند. محصولات موجود در این سایت نه تنها در میان مجلات برتر بسیار پرکاربرد است، بلکه در برخی از محبوب‌ترین نرم افزارهای جهان نیز دیده می‌شود. به جرات می‌توان این سایت را از پیشگامان طراحی آیکون دانست.

برای پروژه خود از Iconshock آیکون رایگان دانلود کنید.

دانلود آیکون رایگان از Iconshock

 

آیکون‌های این سایت توسط طراحان متخصص به صورت هفتگی به روز رسانی می‌شوند، به همین جهت همیشه می‌توانید جدیدترین طرح‌ها را در Iconshock مشاهده کنید. در این سایت هم می‌توان از آیکون‌های رایگان استفاده کرد، و هم با پرداخت هزینه، به تعداد محصولات بیشتری دسترسی یافت. کیفیت آیکون‌های رایگان این سایت کاملا با محصولات پولی برابری می‌کند و می‌توان به راحتی از آن‌ها در طراحی‌های مدرن و به روز استفاده کرد.

در این سایت می‌توانید آیکون‌ها را به صورت تکی یا مجموعه‌ای دانلود کنید. همچنین از مزایای این پلتفرم، می‌توان به داشتن تنوع آیکون برای طراحی‌های IOS، طراحی Flat یا مسطح، طرح‌های مدرن و انواع سبک‌های سفارشی دیگر اشاره کرد. استفاده از Iconshock، طرح شما را تبدیل به طرحی مدرن، جذاب و مطابق با جدیدترین طراحی‌های روز دنیا خواهد کرد.

استفاده از کدام سایت دانلود آیکون رایگان بهتر است؟

شاید برایتان سوال باشد که از بین تمامی منابع یاد شده، کدام مورد کاربردی‌تر و بهتر است؟ گاهی تنوع زیاد منابع در دسترس، ممکن است شما را بیشتر دچار سردرگمی کرده و انتخاب را سخت‌تر کند. برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید، حتما در قدم اول به تمامی سایت‌های معرفی شده گذری داشته باشید تا قالب موضوعی آن‌ها را درک کنید. هر سایتی، روی یک موضوع خاص تمرکز بیشتری دارد. به عنوان مثال ممکن است شما به دنبال آیکون 3D باشید؛ در این شرایط سایت Freepik و Freeicons می‌توانند تنوع انتخاب بیشتری به شما بدهند. بنابراین نمی‌توان به راحتی یک نسخه را برای همه تجویز کرد. بهتر است پس از بررسی سایت‌های یاد شده، ۲ یا ۳ مورد را انتخاب کنید و برای طراحی‌های خود، به آن‌ها مراجعه نمایید تا از سردرگمی و اتلاف وقت جلوگیری شود.

سخن پایانی

آیکون‌ها، المان‌های کوچکی در طراحی گرافیک هستند که می‌توانند در طراحی سایت، بروشور، اینفوگرافیک و انواع محتوای تصویری استفاده شوند. استفاده از آیکون در طراحی به درک بهتر محتوا کمک می‌کند، اما نمی‌توان در هر طراحی مجموعه جدیدی از آیکون‌ها را متناسب با طرح جدید ایجاد کرد. در چنین شرایطی، برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، گزینه دانلود آیکون رایگان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در این مطلب، ۷ سایت دانلود آیکون رایگان را به شما معرفی کردیم. این سایت‌ها، تنوع طرح و موضوع زیادی دارند و می‌توانند در اغلب پروژه‌ها، به کار روند. امیدواریم خواندن این مقاله، برای شما راهگشا و مفید بوده باشد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر