یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیریت یک کانال یوتیوب اهمیت دارد، تعامل کاربران است! تعامل کاربران به این معنی است که بدانید کاربران شما چقدر در مشاهده ویدئو یا ارسال کامنت مشارکت می‌کنند و نظر خود را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارند. یکی دیگر از مواردی که در نرخ مشارکت و تعامل کاربران تاثیر زیادی دارد و برای سنجش میزان تعامل کاربران اندازه‌گیری می‌شود، اشتراک‌گذاری ویدئوها توسط سایر کاربران است! این مسئله به این معنی است که کاربران ویدئوهای شما را دوست دارند و آن را برای دوستان خود هم ارسال می‌کنند. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید اما تعامل کاربران در آن پایین است، ابزاری به نام کارت یوتیوب (YouTube Cards) به شما کمک زیادی می‌کند. در این مقاله قصد داریم به آموزش استفاده از کارت یوتیوب بپردازیم تا با استفاده از آن بتوانید تعامل کاربران خود را افزایش دهید.

کارت یوتیوب (youtube cards) چیست؟

کارت یوتیوب یکی از ابزارهای بسیار کاربردی است که در اختیار کانال‌های یوتیوب قرار گرفته است! با استفاده از این ابزار می‌توانید در پایان هر ویدئو دکمه‌ها یا کارت‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهید و با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید کاربران را به سایت یا ویدئوهای دیگر خود هدایت کنید! مثلاً اگر ویدئویی در زمینه شستن لباس در کانال خود منتشر کرده‌اید، کافی است در پایان ویدئو کارتی ایجاد کنید و دیدن ویدئوی شستن لباس با استفاده از ماشین لباس‌شویی را به آن‌ها پیشنهاد دهید. ما در این مقاله به دنبال چه هستیم؟ به دنبال افزایش تعامل کاربران با استفاده از کارت‌ها یوتیوب! هنگامی که کاربران شما پس از دیدن یک ویدئو به سراغ ویدئوی بعدی کانال شما بروند، زمان بیشتری ویدئوهای کانال را دیده‌‍اند و این مسئله به افزایش تعامل کاربران کمک می‌کند.

استفاده از کارت یوتیوب و افزایش تعامل کاربران

استفاده از کارت یوتیوب و افزایش تعامل کاربران

اگر در یوتیوب فعالیت می‌کنید، حتماً تاکنون ویدئوهای برخی کانال‌ها را دیده‌اید که زیر ویدئوهای خود متن‌های مختلفی می‌نویسند! مثلاً محصول یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنند تا بتوانند به افزایش فروش کسب‌وکارشان کمک کنند. اما تعداد بسیار کمی از کاربران حوصله سر زدن به سایت این کانال‌ها را دارند و این مسئله به این دلیل است که ورود به سایت این کانال‌ها به صورت مستقیم انجام نمی‌شود و باید آدرس را به صورت دستی در مرورگر تایپ کنند. کارت‌ یوتیوب یک قابلیت بسیار عالی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن دلخواه خود را بنویسید و با کلیک کاربران بر روی آن، به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند. علاوه بر این، می‌توانید ویدئوهای مرتبط با همان ویدئو را در پایان ویدئوی خود به کاربران پیشنهاد دهید و با این کار به افزایش مدت زمان بازدید ویدئو در یوتیوب کمک کنید. این کارت‌ها در هر بخشی از ویدئوی شما می‌توانند ظاهر شوند؛ مثلاً اگر در ویدئوی خود بر روی لینک خاصی کلیک می‌کنید، می‌توانید در همان لحظه آن لینک را به کمک کارت ویدئو به کاربران خود نمایش دهید. بنابراین کارت‌های یوتیوب کمک زیادی به افزایش تعامل با کاربران می‌کند و به راحتی می‌توانید مشارکت کاربران خود را چندین برابر کنید.

در کارت یوتیوب چه محتوایی قرار می‌گیرد؟

در کارت‌های یوتیوب به صورت کلی 5 نوع محتوا می‌توانید قرار دهید که هر یک از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد! این 5 نوع محتوا عبارتند از:

  1. ویدئو یا پلی‌لیست: با استفاده از این امکان می‌توانید ویدئوها یا پلی‌لیست موردنظرتان را در اختیار کاربران قرار دهید.
  2. کانال‌های دیگر: با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید تبلیغات کانال‌های دیگر را به کاربران نمایش دهید
  3. کمک‌های مالی: با استفاده از کارت یوتیوب می‌توانید کاربران را تشویق به کمک‌های مالی کنید؛ مثلاً اگر خیریه دارید یا می‌خواهید برای امور خیریه کمک مالی جمع‌آوری کنید، ابزار کارت ویدئو کمک زیادی به شما می‌کند.
  4. نظرسنجی‌های مختلف: اگر قصد دارید از کاربران یوتیوب نظرسنجی کنید، کافی است یک کارت یوتیوب ایجاد کنید و نظرسنجی خود را در آن قرار دهید.
  5. درج لینک‌های خارجی: این محتوا برای بازاریابی کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار مفید است و می‌توانید لینک محصولات یا خدمات مرتبط با هر ویدئو را در پایان آن ویدئو قرار دهید.

اضافه کردن کارت‌ به ویدئوهای یوتیوب

برای استفاده از کارت‌های ویدئو در یوتیوب کافی است وارد صفحه ویدئوی خود شوید و در بخش Video Manager، ویدئوی خود را پیدا کنید. سپس گزینه Add Cart را انتخاب کنید و محتوای موردنظر خود را به کمک کارت به ویدئو اضافه کنید.

در این بخش بر روی Edit کلیک کنید و وارد تب Cards شوید.

در این بخش می‌توانید کارت‌های جدیدی را برای اضافه کردن به ویدئو خود انتخاب کنید و محتوای موردنظرتان را در بخش مناسبی از ویدئو قرار دهید. برای این کار روی Add Cart کلیک کرده و نوع کارت خود را انتخاب کنید.

در این بخش از شما می‌خواهد اطلاعات ضروری را وارد کنید؛ مثلاً باید لینک یا نام کاربری کانال خود را وارد کنید و در بخش بعدی پیام موردنظرتان را به همراه متن تیزر اضافه کنید. البته با توجه به نوع کارتی که انتخاب می‌کنید، اطلاعات این بخش نیز متفاوت است! مثلاً اگر نظرسنجی را انتخاب کنید، قطعاً باید سوال و گزینه‌های نظرسنجی را به جای متن شخصی وارد کنید.

در مرحله بعدی می‌توانید زمان نمایش کارت را انتخاب کنید؛ مثلاً اگر در ویدئوی خود به یک ویدئوی دیگر اشاره کرده‌اید، باید کارت آن ویدئو را در همان لحظه‌ای که به ویدئوی موردنظر اشاره کرده‌اید، نمایش دهید.

شما تا 5 کارت را می‌توانید به ویدئوی خود اضافه کنید؛ بنابراین پس از اضافه کردن کارت اول، 4 فرصت دیگر برای اضافه کردن کارت یوتیوب دارید. البته باید توجه داشته باشید که کارت‌ها نباید حواس کاربران را پرت کند و نباید همگی با هم نمایش داده شوند! تنها در لحظه‌هایی از ویدئو که نیاز به لینک دادن به سایت یا ویدئویی دیگر را داشتید، از این کارت‌ها استفاده کنید.

4 راه‌کار برای استفاده بهینه از کارت یوتیوب در ویدئوها

کسب‌وکارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال افزایش مشتریان و فروش محصولات خود هستند. در یوتیوب هم شرکت‌های زیادی به دنبال افزایش مشتریان هستند که کارت یوتیوب به آن‌ها کمک زیادی می‌کند! با استفاده از کارت یوتیوب می‌توانید کاربران را به صفحه فرود خود منتقل کنید و سپس محصولات یا خدمات خود را به کاربران بفروشید. برای افزایش تعامل کاربران نیاز به استفاده درست از کارت یوتیوب را دارید که در این بخش به بررسی 4 مورد از بهترین راه‌کارهای استفاده از کارت یوتیوب برای افزایش تعامل کاربران خواهیم پرداخت.

پیش از آن‌که بخواهیم به سراغ راه‌ها برویم، باید دو نکته را بررسی کنیم:

  • کارت یوتیوب برای هدایت کاربران به ویدئوها یا صفحه دیگر است که معمولاً در پایان آن نمایش داده می‌شود؛ با این حال ممکن است برخی کانال‌ها پیش از پایان فیلم نیاز به انتقال کاربران به صفحه‌ای دیگر دارند.
  • کارت‌های مرتبط با ویدئو را به کاربران نمایش دهید! اگر قصد افزایش تعامل کاربران را دارید، تنها باید کارت‌های مرتبط را نمایش دهید! مثلاً نمایش کارت مربوط به ویدئوی آموزش شستن فرش در ویدئوی مد و فشن امر درستی نیست و باعث کاهش تعامل کاربران با آن کارت یوتیوب خواهد شد.

با رعایت این دو نکته، به راحتی می‌توانید تعامل کاربران را تا حد زیادی افزایش دهید و 4 راه‌کار زیر هم به شما کمک زیادی می‌کنند.

  1. دعوت از بینندگان برای دیدن فیلم‌های بعدی پلی‌لیست

یکی از راه‌کارهای بسیار عالی برای افزایش تعامل کاربران، دعوت از کاربران برای دیدن فیلم‌های بعدی پلی‌لیست است! اگر فیلمی که کاربران در حال مشاهده آن هستند، یکی از فیلم‌های یک پلی‌لیست شما در یوتیوب است، کافی است با استفاده از کارت یوتیوب کاربران را برای دیدن ویدئوی بعدی دعوت کنید. جالب است بدانید هر گاه به عنوان مدیریت یک کانال یوتیوب یک ویدئوی جدید منتشر می‌کنید، برای کاربران نوتیفیکیشن آن ارسال می‌شود و این مسئله سبب می‌شود تا کاربران بیشتری ویدئوی شما را مشاهده کنند. حال اگر در ویدئوهای جدید خود از کارت یوتیوب برای درج ویدئوهای دیگر استفاده کنید، هنگامی که کاربران با دیدن نوتیفیکیشن یوتیوب ویدئوی جدید شما را ببینند، پس از پایان آن روی کارت یوتیوب کلیک می‌کنند و ویدئوهای بعدی را هم می‌ببینند! این کار به مدت زمان مشاهده ویدئوهای کانال شما کمک بسیار زیادی می‌کند و می‌توانید بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید.پیش از آن‌که بخواهیم به سراغ راه‌ها برویم، باید دو نکته را بررسی کنیم:

یکی از کانال‌های بزرگ یوتیوب در ویدئوی Searching The Maya Underworld از دو استراتژی استفاده کرد! اولین کارت یوتیوب کاربران را به سمت ویدئوی بعدی و دومین کارت یوتیوب کاربران را به سمت پلی‌لیستی که تمام ویدئوهای آن را شامل می‌شد، هدایت می‌کرد. کاربران با انتخاب گزینه اول، ویدئوی بعدی را می‌دیدند اما با اشتراک در پلی‌لیست به تمام ویدئوهای این دسته دسترسی داشتند. این کار به این کانال کمک زیادی در افزایش بازدید و در نهایت رشد کانال کرد؛ البته شما هم می‌توانید از این دو استراتژی به صورت هم‌زمان استفاده کنید اما ویدئوهای شما باید ترتیب خاصی برای نمایش داشته باشند.

  1. نمایش ویدئوهای تبلیغاتی کسب‌وکار با قرار گرفتن آن در کارت ویدئوی افراد اینفلوئنسر

افراد اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی به افرادی گفته می‌شود که شهرت زیادی در میان کاربران دارند و به راحتی می‌توانید محصولات خود را تبلیغ کنید! کارت یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدئوی خود را در ازای ارائه محصول یا خدمات به چنین افرادی، در پایان یا وسط ویدئوهای آن‌ها قرار دهید. این روش بازاریابی سرعت بسیار بالایی در رشد کسب‌وکارتان دارد و به افزایش مشتریان شما کمک زیادی می‌کند. تبلیغات شرکت‌های بزرگ در کانال افراد اینفلوئنسر یک معامله دو سر سود است! زیرا هنگامی که کاربران تبلیغات این شرکت بزرگ را در کانال چنین افرادی ببینند، به اعتبار آن فرد اضافه می‌شود و البته احتمالاً هزینه‌ای برای نمایش تبلیغات دریافت کند. از طرف دیگر این معامله سبب افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش شرکت‌های بزرگ می‌شود و تاثیر زیادی در آن کسب‌وکار خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که نوع اینفلوئنسر تاثیر زیادی در افزایش مشتریان شما دارد؛ مثلاً شرکت ردبول که یک شرکت تولیدکننده مواد نوشیدنی گازدار است، تبلیغات خود را توسط ورزشکارها انجامم می‌دهد و این مورد تاثیر زیادی بر روی شرکت ردبول دارد.

  1. استفاده از بینندگان و کاربران کانال یوتیوب برای گسترش محتوای کانال

تاکنون از نظر کاربران خود برای بهبود کانال خود استفاده کرده‌اید؟ این کار نه تنها به رشد کانال شما کمک می‌کند، بلکه سبب افزایش تعامل کاربران شما می‌شود. استفاده از نظرسنجی به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران خود را جویا شوید و فعالیت‌های خود را بر اساس علاقه کاربران انجام دهید.

  1. پشتیبانی از موسسه‌ها یا امور خیریه

برندسازی به معنای تصور کاربران از شما است و هر چقدر در ذهن کاربران ماندگارتر باشید و بتوانید حس خوبی به کاربران منتقل کنید، برندسازی شما قوی‌تر عمل کرده است. انسان‌ها به صورت ذاتی از کارهای خیرخواهانه نظیر کمک به موسسه‌ها خوششان می‌آید و معمولاً افرادی که به این موارد اهمیت می‌دهند را بیشتر دوست دارند. به دنبال یک راه برای افزایش محبوبیت خود در میان کاربران هستید؟ بسیار عالی! ویدئوی پشتیبانی از موسسات خیریه را در کارت یوتیوب خود درج کنید؛ این کار به شما اجازه می‌دهد تا با یک تیر، دو نشان بزنید! زیرا شما در مرحله اول به آن موسسه و رفع مشکل افراد مختلف کمک کرده‌اید و در مرحله دوم به برندسازی خود کمک زیادی کرده‌اید!

با وجود آن‌که کاربران متوجه مورد دوم نمی‌شوند، اما یک تصور ماندگار و حرفه‌ای از شما در ذهن کاربران نقش بسته است و این مسئله به افزایش فروش شما کمک زیادی می‌کند. جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای حوادث مختلف کمپین‌های کمک راه‌اندازی می‌کنند و این کار به افرادی که دچار حادثه شده‌اند کمک می‌کند. مثلاً فیسبوک در هنگام وقوع سیل یا زلزله در سراسر دنیا کمپین حمایت از آن‌ها را راه‌اندازی می‌کند و چندین میلیون تومان به آن شهرها کمک می‌کند. اگر شما هم یک کسب‌وکار بزرگ یا حتی کوچک را مدیریت می‌کنید که کاربران اعتماد زیادی به شما دارند، می‌توانید کمپین مربوط به جمع‌آوری کمک راه‌اندازی کنید و ویدئوی آن را به کمک کارت یوتیوب در اختیار کاربران قرار دهید.

s

استفاده از کارت یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدئوهای دیگر یا لینک صفحات مختلفی را به ویدئوی خود اضافه کنید. اگر به دنبال افزایش فروش کسب‌وکار خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از کارت یوتیوب است تا با استفادها از آن کاربران را به صفحه کسب‌وکارتان منتقل کنید. در این مقاله به آموزش استفاده از کارت یوتیوب و مزایای استفاده از آن پرداختیم!

اکنون شما بگویید! در هنگام استفاده از کارت‌های یوتیوب، چه مواردی را با کاربران به اشتراک می‌گذارید؟

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر