هرکدام از ما باید یاد بگیریم چطور در خانه کسب درآمد کنیم، تا اگر روزی به هر دلیلی نتوانستیم از منزل خارج شویم، نان شب‌مان قطع نشود.

با اینکه بعضی از افراد بر این باورند که کار کردن در خانه فقط به قالی بافتن، آشپزی و یا صنایع دستی محدود می‌شود، اما باید به شما بگوییم که در حال حاضر اوضاع فرق کرده است! امروز نه‌تنها زنان، بلکه آقایان هم می­توانند کسب‌وکار شخصی خودشان را در منزل راه­اندازی کنند.

خبر خوب اینکه کسب درآمد از خانه، آن‌هم بدون سرمایه اولیه کاملاً شدنی است. پس با این مقاله همراه ما باشید تا 30 راهکار کسب درآمد اینترنتی واقعی را باهم مرور کنیم.

بهترین راهکارهای کسب درآمد از اینترنت

راهکارهای کسب درآمد اینترنتی بسیار زیادند، اما خوشبختانه هیچ‌کدام از آنها نیازی به ابزار یا تجهیزات خاصی ندارند. کافیست شما کار کردن با موبایل را بلد باشید و الگوریتم‌های شبکه‌­های مجازی مثل اینستاگرام را یاد بگیرید تا بتوانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید. در ادامه ما 30 راهکار کسب درآمد رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

1. کسب درآمد اینترنتی با کارهای هنری

کار هنری حتماٌ نباید یک نقاشی مشابه آثار پیکاسو باشد! هر استعدادی در هر زمینه‌­ای که دارید، می­تواند نقطه قوت شما برای شروع کارتان به حساب بیاید. برای مثال:

  • آشپزی و شیرینی­پزی
  • تهیه ترشی و مربا
  • طراحی و دوخت لباس
  • صنایع دستی مختص شهر محل زندگی شما
  • عکاسی
  • طراحی و نقاشی
  • ساخت زیورآلات و بدلیجات
  • و …

کسب درآمد اینترنتی با کارهای هنری

هر کدام از این مهارت‌ها را که دارید، کافی است یک پیج اینستاگرام بزنید و با تولید محتوا پیج خودتان را رشد دهید. در نهایت، رشد پیج به شما کمک می‌کند محصولات هنری خودتان را بفروشید یا حتی اگر قصد فروش محصول ندارید، می‌توانید به عنوان اینفلئونسر هنری، با دریافت تبلیغات به درآمد برسید.

برای ایده داشتن هم سخت نگیرید. کافی است جستجویی در اینستاگرام بکنید و پیج‌های مشابه را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. داشتن کمی خلاقیت هم به شما کمک می‌کند مخاطبان زیادی بگیرید. همچنین ترندهای روز را هم دنبال کنید و با استفاده از آن‌ها محتواهای جذابی بسازید که به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در نهایت برای موفقیت در کسب درآمد از کارهای هنری به یادگیری این دو مهارت مهم نیاز دارید:

  • رشد پیج اینستاگرام
  • تولید محتوا (ترجیحا با موبایل)

2. کسب درآمد اینترنتی با اینستاگرام

حتماً شما هم تیترهای این چنینی زیاد دیده­اید: «چگونه از شبکه­‌های اجتماعی ماهی 30 میلیون درآمد داشته باشیم؟» تا همین چند سال پیش این سوال، سوالِ عجیبی بود، اما خب الان با توجه به محبوبیت پلتفرمی مثل اینستاگرام، دیگر همه‌چیز عوض شده است. برای مثال شما می‌توانید در زمینه‌های زیر در سوشال‌مدیا فعالیت کنید و درآمد بالایی هم داشته باشید:

  • فروش محصولات، خدمات
  • ساخت رسانه و درآمد با تبلیغات
  • معرفی خود به‌ عنوان اینفلوئنسر در یک حوزه جذاب و تخصصی
  • بلاگری ورزش، غذا، لباس، استایل و …
  • انجام تبلیغات برای دیگر کسب­‌وکارها
  • ادمین شدن برای مدیریت پیج­‌های خریدوفروش محصول، سرگرمی و…

توجه داشته باشید که به‌هرحال شروع هر کاری سخت است، اما اگر یک دوره ادمینی گذرانده باشید، 70 درصد راه را رفته‌­اید و می‌­توانید به درآمد عالی برسید. به عبارتی دیگر، شما هر شغل با مهارتی داشته باشید، می‌توانید در اینستاگرام به درآمد برسید.

کسب درآمد اینترنتی با اینستاگرام و ادمینی

برای شروع هم اول باید اینستاگرام را خوب یاد بگیرید و بدانید چگونه کار میکند و بعد تولید محتوا بلد باشید تا بتوانید پیج خودتان را رشد دهید.

توجه داشته باشید که ادمینی شغل بسیار جذاب و پر از بازار کار است. یعنی هر پیجی که در اینستاگرام می‌بینید که به دنبال درآمد است و تعدادشان هم کم نیست، به یک یا چند ادمین نیاز دارد که در رشد پیج به او کمک کند. شما می‌توانید با مدیریت کامل یک پیج ماهیانه تا 50 میلیون تومان درآمد داشته باشید یا اینکه فقط محتوای چند پیج را تولید و از هر کدام تا 10 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرید.

این درآمدها را ما در دیدوگرام که اولین و بزرگترین پلتفرم ادمینی اینستاگرام در ایران است بارها دیده‌ایم. دانشجوهایی که در دوره ادمینی دیدوگرام شرکت کرده‌اند و پس از آن در سایت، پیج و کانال اینستاگرام ما معرفی شده‌اند، همگی به درآمدهای قابل توجهی آن هم در مدت زمان بسیار کوتاهی رسیده‌اند.

اگر علاقه دارید، می‌توانید سرفصل‌های دوره ادمینی را ببینید. همچنین بد نیست نگاهی به متخصص‌هایی که تا الان در دیدوگرام معرفی شده‌اند بیاندازید.

3. پرورش گل و گیاه و فروش اینترنتی

یک راهکار جذاب و هیجان‌انگیز، پرورش گل و گیاه است. هرچند این کار لذت‌بخش است، اما سختی‌­های خاص خودش را هم دارد، زیرا گل و گیاه بسته به نوع‌شان به شرایط محیطی متفاوتی نیاز دارند، از جمله نور، رطوبت و… .

البته همچنان شما به اینترنت برای درسیدن به درآمد بالاتر نیاز دارید. در هر صورت، کسب‌وکارهای سنتی دیگر مانند قبل نمی‌توانند شما را به درآمد آنچنانی برسانند و هر کسب‌وکاری مجبور است برای ادامه وارد دنیای انلاین شود. پس برای فروش گل و گیاه خودتان حتما حساب ویژه روی بستری مانند اینستاگرام یا سایت حساب باز کنید.

به عبارتی دیگر، این دو راهکاری است برای موفقیت این کسب‌وکار در اینترنت دارید:

  • سایت فروشگاهی بزنید
  • پیج اینستاگرام داشته باشید

کسب درآمد اینترنتی با فورش گل و گیاه

4. درآمدزایی آنلاین در خانه با فریلنسری

لازمه کسب درآمد اینترنتی حتماً فروش محصول یا ارائه خدمات نیست. خیلی اوقات به‌خاطر علایق، شرایط جسمانی، تربیت فرزندان، محیط کاری شرکت و… امکان حضور در محل کار ندارید. اما خب نمی‌­توانید بدون درآمد دست روی دست بگذارید؛ اینجاست که آزادکاری یا فریلنسری بهترین پیشنهاد است. در واقع شما بدون حضور در شرکت، به‌صورت مستقل در خانه کسب درآمد می‌­کنید. برای مثال می‌­توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ادمینی اینستاگرام و مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • نویسندگی، تایپ، ترجمه جهت تولید محتوای بلاگ، ویراستاری و…
  • ادیت تصاویر، طراحی لوگو و بنر به‌عنوان گرافیست
  • برنامه‌نویسی
  • راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی
  • تولید محتوای ویدیویی مانند تیزرهای انیمیشنی
  • گویندگی، ضبط ویدئو و حتی پادکست
  • تهیه دوره ویدئویی آموزشی، وبینار
  • و..

به لطف اینترنت، دست شما باز است که تقریبا هر کاری را در خانه بتوانید انجام دهید. کافی است یک ایده جذاب پیدا کنید که در مسیر علاقه‌های شما هم باشد. سپس مهارتش را یاد بگیرید و برای ورود به بازار کار تلاش کنید. داشتن نمونه کار خوب می‌تواند نقش خیلی مهمی در موفقیت شما داشته باشد.

کسب درآمد اینترنتی با فریلنسری

همچنین، اپلیکیشن‌های موبایل به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که با همان گوشی موبایلی که دارید می‌توانید تقریبا هر کاری را انجام دهید. از ادیت و تدوین گرفته تا تولید محتوای متنی. پس برای شروع نیازی نیست سخت بگیرید و سیستم قوی و پر هزینه برای خودتان فراهم کنید. کافی است مهارت کار با اپلیکیشن‌های موبایلی را یاد بگیرید.

5. کسب درآمد اینترنتی راه‌­اندازی سایت شخصی

برای راه‌­اندازی سایت شخصی، باید روی یک موضوعی که به آن مسلط هستید تمرکز کنید. برای مثال اگر شما اهل شمال کشور محسوب می‌شوید و نکته‌های جذابی را در زمینه محصولاتی مانند زیتون، سیر، ترشی و… می‌دانید، یک سایت راه‌­اندازی کنید و در مورد آنچه که بلدید محتوای آموزشی آپلود کنید. توجه داشته باشید که استفاده از عکس می­تواند جذابیت کار را دوچندان کند.

بعد از مدتی که سایت‎تان در گوگل بالا آمد و مخاطبان نسبتا زیادی را جذب کرد، از چند طریق می‌توانید درآمد داشته باشید. مثلا تبلیغات دریافت کنید یا حتی محصول بفروشید. این محصول لازم نیست حتما برای شما باشد. می‌توانید محصولات دیگر کسب‌وکارها را بفروشید و در ازای آن سود فروش دریافت کنید. به این کار همکاری در فروش می‌گویند. به عنوان مثال شما می‌توانید دوره‌ها آموزشی نوین را به عنوان همکار فروش بفروشید و به ازای هر فروش تا 30% پورسانت دریافت کنید.

6. درآمدزایی اینترنتی با طراحی سایت در منزل

اگر آدم بهانه‌­گیری باشید، این پیشنهاد را رد می‌­کنید، چرا؟ چون بر این باور هستید که نه دانش فنی دارید، نه کدنویسی بلدید و نه تجربه‌­ای دارید. شاید اگر چند سال پیش بود، حرف­تان را قبول می‌­کردم، اما الان، نه! کافی است در اینترنت سرچ کنید تا با روش‌­های معرفی‌شده، خودتان با دست‌های خودتان یک سایت را بالا بیاورید. خبر خوب اینکه در بعضی از این روش‌­ها، حتی نیاز نیست برنامه‌­نویسی بلد باشید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی را با استفاده از سایت‌یازها راه‌اندازی کنید. به عنوام مثلا، پرتال یکی از این سایت‌سازها است که بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید یک سایت و فروشگاه اینترنتی را با استفاده از آن راه‌اندازی کنید.

کسب درآمد اینترنتی با طراحی سایت

در نهایت شما می‌توانید در ازای راه‌اندازی، مدیریت و تولید محتوای سایت از کارفرما مبالغی قابل توجهی را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از وردپرس هم سایت راه‌اندازی کنید. البته راه‌اندازی با وردپرس نیاز به دانش فنی بیشتری دارد و حتی ممکن است در سطح پیشرفته تر، به کدنویسی هم نیاز پیدا کنید.

7. درآمد آنلاین با فروش محصول در Market Place

اگر باز هم به‌دنبال بهانه‌­اید و حوصله راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، سایت و پیج اینستاگرام را ندارید، برای فروش محصولات و ارائه خدمات از market place ها استفاده کنید. چگونه؟ کافیست از یک مرجع بزرگ مثل digikala کمک بخواهید.

به این‌صورت که اگر 100 جفت جوراب برای فروش دارید، آنها را در سایت دیجی کالا قرار می‌دهید و در مقابل در ازای فروش هر  محصول، سود خود را دریافت می‌کنید. البته که درآمد حاصل از این کار مثل وقتی خودتان فروشنده اصلی هستید و سایت‌ دارید، نیست؛ چون مجبور هستید، درصدی از فروش را به سایت فروشنده اختصاص بدهید. اما در عوض دیگر خیالتان از بابت دردسرهای ارسال، پشتیبانی و فروش تا حد زیادی راحت است.

8. کسب درآمد اینترنتی با فتوشاپ

عکاسی و به‌دنبال آن فتوشاپ این روزها ترند شده و هرکسی چه برای تبلیغ محصول، چه ارائه خدمات سراغ عکاسی می‌رود. اگر برای یک بیزنس نوپا عکاسی می­‌کنید، گوشی موبایل­تان برایتان کافی است، اما اگر به‌دنبال کار حرفه‌­ای‌تر هستید، بهتر است دوربین هم داشته باشید.

البته اگر دوربین ندارید، اصلاً نگران نباشید، چون بسیاری از شرکت­‌ها و افراد هستند که عکس دارند، اما مهارت یا زمان ادیت را ندارند و می‌­خواهند آن را به فرد دیگری بسپارند. اینجاست که شما باید با ارائه یک رزومه خوب و نمونه‌کار قوی، دست‌به‌کار شوید.

البته برای تولید محتوای گرافیکی ابزارهای مختلفی وجود دارد که فتوشاپ تنها یکی از آن‌ها است. کافی است کار با این ابزار را یاد بگیرید، یک لپ‌تاپ معمولی داشته باشید و با کمی خلاقیت و ذوق به درآمدهای قابل توجهی برسید. همچنین ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای طراحی گرافیک وجود دارند که می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. از خوبی‌های دیگر گرافیست بودن این است که می‌توانید از خانه هم حتی به عنوان شغل دوم رویش حساب کنید.

کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوای گرافیکی

اگر وقت بگذارید و متمرکز شوید، می‌توانید در مدن کمی به 10 تا 50 میلیون درآمد در ماه برسید. مثلا کاور پست اینستاگرام بریا چند پیج طراحی کنید یا بنرهای گرافیکی یک فروشگاه اینترنتی را آماده کنید. داشتن چند نمونه کار خوب می‌توانید موفقیت شما را تضمین کند.

9. فعالیت در بورس یا بازار ارز دیجیتال

فعالیت در بورس یا بازار ارز دیجیتال یک روش دیگر برای کسب درآمد اینترنتی در خانه است. تنها ابزار موردنیاز شما یک لپ‌تاپ یا حتی گوشی موبایل است. البته باید اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید قدرتمند وارد میدان شوید و ضرر نکنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید این کار را با هر میزان سرمایه اولیه‌ای شروع کنید، اما درآمد نهایی شما عدد مشخصی ندارد و در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است متفاوت باشد.

باز هم تاکید می‌کنم که برای ورود به این بازار، حتما باید آموزش‌های لازم را ببینید. این آموزش‌ها هم به صورت رایگان در سایت‌ها، پیج‌ها و یوتیوب وجود دارد. همچنین می‌توانید در دورههای تخصصی شرکت کنید تا کامل با مفاهیم و طرز کار این بازارها آشنا شوید. در غیر این صورت بهتر است سمتش نروید.

10. کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

می‌توان گفت که پردرآمدترین راه پول درآوردن واقعی از اینترنت؛ تولید محتوا است. شما می‌توانید به راحتی و با کمترین امکانات به درآمد میلیونی برسید. اما چگونه؟ کافیست در قدم اول، برای آموزش و کسب مهارت هزینه کنید و مقدمات و اصول تولید محتوا را یاد بگیرید. بعد از آن می‌توانید یا برای خودتان و یا برای دیگران تولید محتوا کنید.

برای مثال می‌توانید برای سایت‌های مختلف مقاله آماده کنید یا حتی برای پیج‌­های اینستاگرام پست بسازید و کپشن بنویسید. حتی می‌­توانید سایت شخصی­ خودتان را راه‌­اندازی کنید و مقالات آن را شخصاً خودتان بنویسید. در این صورت زمانی که سایت شما رشد کرد، می‌توانید با دریافت تبلیغات درآمد داشته باشید یا حتی محصولات دیگران را در سایت خودتان بفروشید.

البته تولید محتوا بازار گسترده‌تری از سایت هم دارد. شما می‌توانید ادمین یک پیج اینستاگرام شوید و برای آن محتوای گرافیکی یا ویدیو بسازید. حتی اگر صدای خوبی دارید، می‌توانید محتوای صوتی تولید کنید و کانال پادکستی خودتان را راه‌اندازی کنید. در هر صورت، اگر به دنبال شغل جذاب با درآمد خوب هستید و دوست دارید فرد سازنده‌ای باشید، تولید محتوا یک راهکار بسیار عالی است.

شاید پرتکرارترین و پردرآمدترین شغل‌­های اینترنتی همان‌­هایی است که در بالا به آن اشاره کردیم، اما شما با کمی خلاقیت می­توانید بیش از 20 شغل دیگر را نیز داشته باشید که در ادامه همه آن‌ها را آورده‌ایم:

  1. کسب درآمد از طریق چاپ تیشرت
  2. کسب درآمد از طریق تدریس زبان‌­های خارجی به‌صورت آنلاین
  3. کسب درآمد از طریق ویرایش مقالات
  4. کسب درآمد از طریق ترجمه متون تخصصی دانشجویان
  5. کسب درآمد از طریق تهیه فایل پاورپوینت دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا
  6. کسب درآمد از طریق مشاوره آنلاین یا تلفنی در خصوص کودک، نوجوان، ازدواج و…
  7. کسب درآمد از طریق ثبت داده‌­های شرکت‌­ها و موسسات
  8. کسب درآمد با ارائه تمرین ورزشی، مربی ورزش آنلاین، ارائه برنامه غذایی و…
  9. کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار
  10. کسب درآمد از طریق بازاریابی با ایمیل
  11. کسب درآمد از طریق روایت کردن داستان‌­ها و رمان‌­های مشهور به‌صورت فایل صوتی
  12. کسب درآمد از طریق ایجاد پایگاه داده
  13. کسب درآمد با طراحی ربات­‌های تلگرامی
  14. کسب درآمد از طریق همکاری در فروش محصول و ارائه خدمات
  15. کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ
  16. کسب درآمد با طراحی اپلیکیشن­‌های کاربردی
  17. کسب درآمد با ساخت انیمیشن برای کسب‌وکارها
  18. کسب درآمد با ساخت ویدئوهای آموزشی در یوتیوب
  19. کسب درآمد از تدریس آنلاین دروس دانشگاهی
  20. کسب درآمد از طریق فروش پنل پیامکی

سخن آخر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از بین تمام مشاغلی که گفته شد، ادمینی اینستاگرام به این دلیل که زحمت کمتر و درآمد بالاتری دارد از همه پرطرفدارتر است. به‌علاوه اینکه می‌توانید بدون سرمایه و تنها با یک گوشی موبایل خیلی راحت این کار را از خانه انجام دهید. ادمین کسی است که مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کسب­وکار یا برند خاصی را برعهده می‌گیرد. وظایف مدیر شبکه‌های اجتماعی شامل این موارد است:

  • ارسال پست‌ها،
  • پاسخ دادن به کامنت‌ها،
  • پاسخ دادن به پیام‌ها،
  • تولید محتوا
  • بلاگری
  • فیلمبرداری و تدوین ویدیو
  • عکاسی و ادیت عکس
  • و ….

اگر به ادمین شدن علاقه­‌مندید، برای اینکه قدم اول را محکم بردارید، پینشهاد می­کنیم در دوره ادمین شبکه‌­های اجتماعی دیدوگرام شرکت کنید. در این دوره به یک‌سری مهارت مسلط می‌شوید تا بتوانید پیج افراد و برندها را به‌درستی مدیریت کنید. به‌طور خلاصه شما در دوره ادمینی دیدوگرام موارد زیر را یاد می‌گیرید:

  • چگونه به افزایش درآمد برسید
  • چطور باعث رشد پیج اینستاگرام شوید
  • ترفندهای تولید محتوای حرفه‌ای با گوشی
  • کسب مهارت برای عکس‌برداری و ادیت، فیلم‌برداری و تدوین
  • چگونگی تولید پست، استوری و ریلز حرفه‌ای
  • معرفی شما در دیدوگرام و ورود به بازار کار حرفه­ای
  • کسب درآمد 5 تا 30 میلیون ماهیانه

اگر مشتاقید در این دوره شرکت کنید روی لینک ثبت‌نام کلیک کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر