رای و نظر مردم در موارد بسیاری (به غیر از انتخاب رئیس جمهور!) کاربرد دارد. اصلاً مردم دوست دارند نظر خودشان را در مورد مسائل مختلف مطرح کنند. تلگرام هم که این موضوع را می‌دانست، خیلی زود امکان برگزاری نظرسنجی را در اختیار کاربران خودش قرار داد. چگونه؟ با استفاده از ربات نظرسنجی در تلگرام که ما در ادامه طرز کار آن را به شما یاد خواهیم داد.

تفاوت ربات نظرسنجی با ربات لایک تلگرام!

قبل از آنکه شروع کنیم، بگذارید یک مساله مهم را با شما مطرح کنیم. در تلگرام امکان برگزاری دو نوع نظرسنجی وجود دارد. در حالت اول، گزینه‌های نظرسنجی ایجاد شده فقط به صورت ایموجی و شکلک هستند. این نوع نظرسنجی از طریق ربات لایک تلگرام ممکن است. مزیت بزرگ استفاده از این ربات، امکان قرار دادن عکس در پست نظرسنجی است.

اما ربات نظرسنجی تلگرام، بر اساس متن کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که گزینه‌های متنی با ایموجی های مختلف را در اختیار مخاطبان خود بگذارید. اما امکان استفاده از عکس در پست‌های نظرسنجی وجود ندارد و همه‌چیز به متن خلاصه می‌شود.

مراحل ساخت نظرسنجی در تلگرام با ربات Vote

قبل از هر چیز، باید وارد ربات نظرسنجی به آدرس @vote شده و دکمه Start را بزنید. از این به بعد، همواره در چت های خود به این ربات هم دسترسی دارید.

بات نظرسنجی در تلگرام - 1

اکنون که عضو این ربات شدید، بیایید اولین نظرسنجی خود را در چند مرحله ساده ایجاد کنیم.

مرحله اول: ارسال سوال نظرسنجی برای بات تلگرام

پس از فشردن گزینه start، شما باید سوال مورد نظر خود را وارد نمایید و آن را برای ربات نظرسنجی ارسال کنید.

نظرسنجی از طریق بات تلگرام - 2

مرحله دوم: ارسال گزینه‌های نظرسنجی برای ربات تلگرام

حالا ربات از شما گزینه های نظرسنجی را درخواست می‌کند. پاسخ‌های ممکن به نظرسنجی خود را به ترتیب نوشته و برای ربات ارسال کنید. توجه داشته باشید که هر پاسخ باید به صورت جداگانه برای ربات ارسال شود.

آموزش استفاده از ربات نظرسنجی تلگرام - 4

زمانی که تمام گزینه‌های مورد نظر شما اضافه شدند، کلمۀ /done را که در آخرین پیام ربات به شما به صورت آبی رنگ مشخص شده، انتخاب کنید. به همین سادگی، فرم نظر سنجی شما ایجاد شده است و آماده شروع نظرسنجی هستید.

بات نظرسنجی تلگرام - 4

مرحله سوم: ارسال نظرسنجی به گروه یا کانال مورد نظر

حال کافی است گزینه Publish را فشار دهید تا بتوانید این نظرسنجی را به هر گروه یا کانال تلگرامی که مد نظرتان هست، ارسال نمایید.

 

دکمه‌های مدیریت بات نظرسنجی

پس از ایجاد یک نظرسنجی، شما می‌توانید به راحتی آن را مدیریت نمایید. چگونه؟ در ربات نظرسنجی، گزینه‌های مختلفی در اختیار شما خواهند بود که ما در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • دکمه Publish Poll: برای ارسال پیام ساخته شده به فرد یا گروه
  • دکمه Update Results: اپدیت کردن نتایج ثبت شده
  • دکمه Delete: برای حذف کامل پیام
  • دکمه Close:بستن امکان رای دادن برای افراد
  • دکمه Vote: گزینه های رای گیری برای خود شما فعال می شود. خودتان هم می توانید جزو رای دهندگان باشید!!

لازم است بدانیم که با زدن گزینه Delete، ابتدا از شما پرسیده می‌شود که از حذف این نظرسنجی مطمئن هستید یا نه. چرا که با حذف آن، امکان نظرسنجی برای تمام گروه‌ها و کانال‌ها بسته و راهی برای فعال کردن مجدد آن نخواهد بود. این در حالی است که با بستن نظرسنجی (Close) همچنان شما می‌توانید هر وقت دوست داشتید یا لازم بود، این نظرسنجی را دوباره فعال کنید. برای این منظور، یک گزینه Open در ربات نظرسنجی تلگرام نمایش داده خواهد شد.

آموزش استفاده از ربات نظرسنجی

همچنین دقت کنید که شما تنها در صفحه چت با ربات می توانید این گزینه ها را انتخاب و استفاده کنید و از نتایج کامل رای گیری مطلع شوید. اگر این چت را حذف کنید دیگر به این امکانات دسترسی نخواهید داشت!!

ارسال نظرسنجی به چندین گروه و کانال مختلف

شما می توانید یک نظرسنجی را برای هر تعداد گروه و کانالی که میخواهید ارسال کنید. اما فراموش نکنید که در هر گروه، نتایج نظرسنجی فقط بر اساس رای اعضای همان گروه مشخص خواهد شد و فقط شما هستید که از طریق ربات نظرسنجی تلگرام می‌تواند به مجموع رای‌های این نظرسنجی دسترسی داشته باشید.

ایجاد نظرسنجی جدید + مدیریت نظرسنجی‌های قبلی

هر زمان قصد داشتید یک نظرسنجی جدید در ربات نظرسنجی ایجاد کنید، کافی است کلمه /start را برای این ربات ارسال کنید. همچنین، اگر قصد مدیریت نظرسنجی‌های قبلی خود را داشتید، می‌توانید از کلمه /polls استفاده کنید.

سوالات و مشکلات خود را مطرح کنید

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نحوه ایجاد یک نظرسنجی در تلگرام و مدیریت آن را یاد گرفته باشید. البته، اگر بخشی از حرف‌های ما مبهم بود یا مشکلی در حین ایجاد نظرسنجی در تلگرام برایتان ایجاد شد، از طریق بخش نظرات همین مطلب می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر