اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. علت این موضوع نیز جذابیت و قابلیت‌های گوناگونی است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. گاهی اوقات تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام برای کاربران دردسرساز می‌شود. اغلب شبکه‌های اجتماعی وضعیت آنلاین بودن کاربران خود را به دیگران نشان می‌دهند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدت زیادی است که آنلاین بودن کاربران این برنامه، به فالوورهای آن‌ها نشان داده می‌شود.

از این رو بسیاری از افراد کنجکاو هستند تا از کار سایر کاربران این برنامه سر در بیاورند. البته این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که افراد تنظیمات خود را دست‌کاری نکرده باشند. چنانچه افراد تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر نداده باشند، به‌سادگی می‌توانید از آنلاین بودن آن‌ها باخبر شوید. در این مقاله نیز ما قصد داریم روش تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام

با استفاده از قابلیت تشخیص آنلاین بودن کاربران اینستاگرام، دیگر نیاز نیست نگران دروغ گفتن‌های پیاپی اطرافیان باشید. چون فهمیدن آنلاین بودن در اینستاگرام دیگر برای شما مثل آب خوردن است. البته اگر طرف مقابل شما تنظیمات اینستاگرام خود را تغییر نداده باشد. اصلا بگذارید از اول و خیلی ساده، قدم به قدم با هم پیش برویم. من در این مقاله به شما یاد می‌دهم که چطور آنلاین بودن در اینستاگرام را تشخیص بدهید و از همه مهمتر اینکه چطور آنلاین بودن خود را از دیگران مخفی کنید!

چگونه به آنلاین بودن کاربران در اینستاگرام پی ببریم؟

در صورتی که کاربر تنظیمات خود را تغییر نداده باشد، شما می‌توانید از طریق دایرکت به آنلاین بودن آن پی ببرید. هنگامی که شما به دایرکت افراد مراجعه می‌کنید، می‌بینید که زیر نام کاربری آن‌ها نوشته‌هایی وجود دارد. این نوشته‌ها به آنلاین بودن کاربر و همچنین آخرین بازدید وی از این برنامه اشاره دارد. قبلاً تنها کنار نام افراد آنلاین، یک چراغ سبز قرار می‌گرفت. اما اکنون علاوه بر قرار گرفتن چراغ سبز در کنار نام افراد، آن‌ها در بالای قسمت دایرکت شما نیز لیست می‌شوند. در این جا معنی برخی از عبارت‌های نوشته شده در مورد وضعیت افراد را برای شما بیان می‌کنیم:

Active now: الان در اینستاگرام آنلاین است

Active 45m ago: 45 دقیقه پیش آنلاین بوده است

Active 3h ago: 3 ساعت پیش در اینستاگرام آنلاین بوده است

البته باید دقت داشته باشید که آنلاین بودن افراد را با آخرین مرتبه‌ای که با شخص موردنظر چت کردید، اشتباه نگیرید. افرادی که آنلاین بودن خود را مخفی کرده باشند، تنها زمان آخرین چت آن‌ها نمایش داده می‌شود. به همین دلیل در این شرایط تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام غیرممکن می‌شود.

مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

نکته مهم در این مساله این است که تاریخ آنلاین بودن را با تاریخ ارسال آخرین پیام اشتباه نگیرید. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، کلمه Active زیر عکس کاربر مورد نظر نوشته نشده است و عبارت 18h زمان آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام را نشان نمی‌دهد، بلکه به معنای این است که آخرین پیام، 18 ساعت پیش رد و بدل شده است. در واقع تشخیص آنلاین بودن در اینستاگرام درباره این شخص ممکن نیست و شما نمی‌توانید بفهمید چه زمانی در اینستاگرام بوده است. در قسمت بعدی مقاله به شما توضیح می‌دهم که چرا اطلاعات بعضی از افراد در دایرکت شما این شکلی نمایش داده می‌شود.مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در اینستاگرام

برخی از افراد ممکن است بنا به هر دلیلی دوست نداشته باشند سایرین از آنلاین بودن یا فعالیت آن‌ها در اینستاگرام مطلع شوند. یا به‌اصطلاح دوست ندارند کسی در کارهای آن‌ها سرک بکشد. فهمیدن این موضوع که چه کسی در حال حاضر در این پلتفرم آنلاین است، برای همه خوشایند و جذاب نیست. اینستاگرام برای افرادی که تمایلی ندارند دیگران از اکتیو بودن آن‌ها مطلع شوند، راه حلی در نظر گرفته است. اگر ساعت بازید خود را از دیگران مخفی کنید، شما نیز به زمان آنلاین بودن سایر کاربران دسترسی نخواهید داشت. برای غیرفعال‌کردن آخرین بازدید خود در اینستاگرام باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. تنظیمات اینستاگرام: در گام اول شما باید وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود شوید. برای این کار باید روی آیکون سه خطی که در بالای صفحه اینستاگرام شما قرار دارد، ضربه بزنید. سپس وارد بخش setting یا تنظیمات شوید. تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام در این روش غیرممکن است. در این بخش علاوه بر مخفی کردن اکتیو بودن خود در اینستاگرام، می‌توانید دیگر بخش‌های مربوط به صفحه خود را نیز مدیریت نمایید.
  2. Activity Status: بعد از ورود به بخش تنظیمات گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. برای تغییر آنلاین بودن خود با روی گزینه Activity Status ضربه بزنید.تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام
  3. انتخاب Show Activity Status : با زدن این گزینه می‌بینید که یک چراغ وجود دارد. هنگامی که شما چراغ را لمس می‌کنید، خاموش می‌شود. بدین ترتیب دیگر هیچ یک فالوورهای شما نمی‌توانند، از آنلاین بودن شما مطلع شوند. البته فعال‌کردن این گزینه سبب می‌شود، شما نیز قادر نباشید آنلاین بودن فالوورهای خود را چک کنید.

تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

 

روش دوم مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

روش قبلی که شما برای مخفی کردن آنلاین بودن خود انجام می‌دهید سبب می‌شود که هیچ یک از فالوورهای شما به اکتیو بودن یا نبودن شما دسترسی نداشته باشند. اما با استفاده از این روش می‌توانید آنلاین بودن خود را از یک نفر مخفی کنید. برای این کار کافی است سری به دایرکت خود بزنید. با این کار امکان تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام برای این کاربر غیرممکن می‌شود. اکانتی که مدنظر دارید را در دایرکت خود پیدا کنید. اکنون دست خود را روی آیدی فرد نگه دارید و گزینه mute message را بزنید. این کار سبب می‌شود که کاربر امکان دسترسی به آنلاین بودن شما را نداشته باشد.

با استفاده از این روش دیگر هنگام آنلاین بودن در اینستاگرام، فرد موردنظر هیچ چراغ سبزی در کنار اسم شما مشاهده نمی‌کند. البته بعد از انجام این کار چنانچه این مخاطب برای شما در اینستاگرام پیامی بفرستد، نوتیفیکیشن روی موبایل شما ظاهر نمی‌شود. زیرا شما چت کردن با این فرد را روی حالت بی‌صدا تنظیم کردید.

استفاده کردن از اپلیکیشن‌های آنلاین

برای شناخت افرادی که در اپلیکیشن اینستاگرام فعال و آنلاین هستند، می‌توانید راه دیگری را نیز امتحان کنید. شما زمانی که کاربران تنظیمات خود را دست‌کاری می‌کنند نیز می‌توانید از آنلاین بودن آن‌ها باخبر شوید. این اپلیکیشن شما را به خواسته‌ای که دارید می‌رساند.

استفاده از اپلیکیشن InstaOnline

InstaOnline یکی از برنامه‌هایی است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. این برنامه ویژه کاربران اندروید است. البته InstaOnline Last Seen Activity Tracker نام اصلی این برنامه است. مشخص بودن زمان آخرین بازدید دوست یا همسر، برای برخی از کاربران بسیار لذت‌بخش است. چنین برنامه‌ای به‌خوبی می‌تواند شما را در کسب این اطلاعات یاری نماید. شما می‌توانید InstaOnline را از طریق گوگل‌پلی روی موبایل خود نصب کنید. البته باید این موضوع را ذکر کنم که در نسخه رایگان اپلیکیشن، همه قابلیت‌ها در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد. برای استفاده از همه امکانات برنامه باید از نسخه پرمیوم آن استفاده نمایید.

والدینی که نگرانی‌های زیادی در خصوص فرزند خود دارند نیز می‌توانند، از این برنامه استفاده کنند. شما با استفاده از InstaOnline می‌توانید روش خوبی را برای تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام پیاده کنید. همچنین در مورد آخرین فعالیت‌های دیده شده فرزند خود اطلاع کسب کنید. والدین از این طریق می‌توانند نظارت کاملی بر فعالیت‌ها، همچنین شیوه تربیتی فرزندان خود داشته باشند. ما در این جا شیوه استفاده از این برنامه را به‌صورت گام‌به‌گام برای شما توضیح می‌دهیم. برای کسب نتیجه دلخواه باید همه مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم را بدون کم‌وکاست اجرا نمایید.

  • در گام اول باید برنامه را از گوگل‌پلی دریافت کنید و سپس آن را باز کنید
  • در مرحله بعد از شما نام کاربری اینستاگرام خود را می‌خواهد که باید آن را وارد نمایید
  • سپس روی گزینه continue که زیر نام کاربری شما قرار گرفته است، تپ کنید
  • پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن لیستی از فالوورهای خود را مشاهده می‌کنید

یکی از مزایای خوبی که این برنامه دارد این است که هنگام ورود از کاربران خود، درخواست یادداشت کردن رمز عبور نمی‌دهد. همان‌طور که اشاره کردیم برخی از امکانات برنامه به خریداران نسخه پرمیوم عرضه می‌شود.

 

وجود باگ در نشان دادن بازدیدهای افراد از اینستاگرام

گاهی اوقات افراد این موضوع را مطرح می‌کنند که علی‌رغم این که آنلاین بودن خود را مخفی نکردند، اکتیو بودن آن‌ها به برخی کاربران نشان داده نمی‌شود. باید بگویم این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما اکانت اینستاگرام فرد موردنظر را رستریکت کرده باشید. همچنین گاهی نسخه‌های برنامه دچار باگ هستند که این مورد نیز با آپدیت کردن آن از بین می‌رود و تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام ممکن می‌شود. به طور مثال، فرد اکنون آنلاین است، اما وضعیت آنلاین بودن او روی دیروز نمایش داده می‌شود. در چنین مواقعی مشکل مربوط به خود برنامه است و همان‌طور که گفتیم با آپدیت کردن حل می‌شود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله ترفندهای  تشخیص آنلاین بودن افراد در اینستاگرام را به طور کامل بررسی کردیم. شما به‌جای پیگیری وضعیت سایر افراد در اینستاگرام، می‌توانید محتوای پیج خود را بهبود دهید. شما این توانایی را دارید که با یک محتوای منحصربه‌فرد و مناسب، فالوورهای خود را گسترش دهید. نابغه‌های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با ارائه ایده‌های گوناگون ثروتمند می‌شوند. البته در این خصوص افراد سو استفاده‌گر زیادی نیز در این اپلیکیشن حضور دارند.

از طریق روش‌هایی که ذکر کردیم، شما می‌توانید به‌راحتی به چیزی که می‌خواهید برسید و از آنلاین بودن سایر افراد مطلع شوید. بسیاری از کاربران به‌واسطه این برنامه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده و گسترش دادند. البته شیوه درآمدزایی این افراد از اینستاگرام کاملاً منطقی و معقول است. به طور مثال، آن‌ها برای خود یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کرده‌اند و کالاهای باکیفیتی به مشتریان خود عرضه می‌کنند. شما نیز اگر مایل به درآمدزایی باشید، می‌توانید با پیاده کردن یک ایده خاص و ناب درآمد زیادی کسب کنید. شما بیش از هر چیزی باید برای انجام کار خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر