بلاگری در اینستاگرام عمر زیادی ندارد ولی به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در دنیا شناخته شده است. در حال حاضر بلاگرهای زیادی در اینستاگرام در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و خیلی خوب توانسته‌اند به درآمد بالایی برسند. بلاگری انواع مختلفی دارد و اغلب بلاگرها در یک زمینه خاص مشغول هستند. به منظور آشنایی با انواع بلاگر در اینستاگرام و تعریف دقیق آن‌ها همراه ما باشید.

بلاگر لایف استایل

در دنیای امروز بلاگرهای زیادی در زمینه لایف استایل فعالیت می‌کنند اما زمینه کاری هر کدام متفاوت است. برخی از این بلاگرها در زمینه سبک زندگی خود و انجام کارهای روزانه فعالیت دارند و آن را برای کاربران به اشتراک می‌گذارند. برخی از بلاگرهای لایف استایل، روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار را معرفی می‌کنند. البته نوع انجام فعالیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

بلاگرهای لایف استایل در بین سایر بلاگرها از شهرت خوبی برخوردار هستند. لایف استایل همان بلاگری در سطح زندگی فرد می‌باشد. شخص بلاگر در هر سطحی که زندگی می‌کند آن را برای عموم افراد در اینستاگرام به اشتراک می گذارد و از این طریق می توانند بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. زیرا افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند و تمایل دارند که از روی کنجکاوی هر روز از پست‌ها و استوری‌های آن‌ها دیدن کنند.

از انواع بلاگرهای لایف استایل می توان به شبنم شاهرخی، سها رشیدی و آیروس ملودی اشاره کرد.

بلاگر موسیقی

موسیقی یکی از شاخه های پرطرفدار خصوصا در بین جوانان است و بلاگرهای موسیقی اغلب با نواختن قطعه هایی از موزیک‌ها، کاربران را به خود جذب می‌کنند. این بلاگرها، اغلب با تولید محتوا در زمینه بزرگان موسیقی دنیا و نقد و بررسی آن‌ها مخاطبان بسیاری را جذب می‌کنند.

بلاگر فرزند پروری

بلاگر فرزند پروری یکی دیگر از موضوعات بلاگری است که دنبال کننده‌های زیادی دارد. اکثر افرادی که جذب این نوع بلاگرها می‌شوند، افرادی هستند که فرزند کوچک دارند. از آن جا که همه والدین نگران آینده و تربیت فرزند خود هستند، بر این باورند که به دنبال افرادی باشند که به آن‌ها آداب و رسوم تربیت و زندگی درست را نشان دهد.

بلاگر فرزند پروری، راهنمای کامل چگونگی رفتار با کودک را نشان می دهد. از غذا خوردن کودک، طرز رفتار درست با کودک، آموزش‌های لازم برای تربیت درست کودک، طریقه درس خواندن و یادگیری کودک و …لذا برای خانواده‌هایی که فکر می‌کنند یکی از راه‌های پرورش درست کودک در آینده، مشاهده و استفاده از پیچ بلاگر فرزند پروری است استفاده از این پیج ها، بهترین گزینه می‌باشد.

به عنوان مثال می توان به پیج اینستاگرام مینا خلیلی‌فر، ثریا علوی و روانشناسان کودک اشاره کرد.

بلاگر فرزندپروری

بلاگر املاک و خانه

بلاگرها در زمینه املاک و خانه باید متناسب با هر قشری از جامعه، عکس‌ها و فیلم‌هایی را تهیه کنند و با ارائه طرح و ایده جذاب به جذب فالور بیشتری بپردازند. بلاگر املاک و خانه به توضیحاتی در زمینه خرید و فروش ملک، اجاره دادن آن، محل قرار گرفتن ملک و شهر یا کشور مورد نظری که قرار است ملک یا خانه در آن خرید یا فروش، رهن و اجاره داده شود، می‌پردازند.

اغلب بلاگرهای خانه با ساخت ویدئوهای تبلیغاتی جذاب بسیار موفق عمل می‌کنند و می‌توانند از این طریق ملک‌های بسیاری را به فروش برسانند. خصوصا در کشورهایی مانند ترکیه که با اقامت ملک به افراد شهروندی داده می‌شود، اغلب این بلاگرها بسیار موفق هستند و از طریق تولید محتوا فروش خوبی از تبلیغات کسب می‌کنند.

از نمونه این بلاگرها می‌توان به آقای املاک اشاره کرد.

فود بلاگر و فود تیستر

فود بلاگرها افرادی هستند که به عنوان تستر غذا در اینستاگرام و شبکه های مجازی مشغول به فعالیت هستند. این افراد در شبکه های اجتماعی گزارش ها و پست هایی را در زمینه معرفی رستوران‌ها در شهرها و کشورهای مختلف، نحوه تهیه غذاها و دسرهای متنوع و … منتشر می‌کنند. مخاطبین این پیج‌ها دارای محدودیت سنی یا جنسیتی نیستند. اگر به غذاهای شهرها و کشورهای مختلف علاقه‌مند هستید به طور حتم می‌توانید در این مسیر موفق باشید.

فرهاد پز و امیر جابری با دو میلیون فالوور و میلاد کلانتری یا 1.6 میلیون فالوور جزو فودبلاگرهای مطرح در ایران هستند.

فود بلاگر

بلاگر دکوراسیون و معماری

این مدل از بلاگری در کشورهای در حال توسعه کاربرد بیشتری دارد. بلاگر دکوراسیون با شناخت رنگ‌ها، نحوه چیدمان منزل، چگونگی قرار گرفتن اسباب و اثاثیه، افراد را در اینستاگرام به سمت پیج خود جذب می‌کنند. همچنین این افراد با مشاوره به مخاطبان خود کسب درآمد می‌کنند.

از افراد معروف و شناخته شده در این حوزه می‌توان به architecturefactor، مجله designboom  و غیره اشاره کرد.

بلاگر حوزه اقتصادی و مالی

این نوع از بلاگرها در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی نظیر تحلیل بورس، اصول بانکداری، تحلیل اقتصادی، تورم و مسایل اقتصادی روز به تحلیل و بررسی می‌پردازند و در این کار طرفداران خاص خود را پیدا کردند. این افراد سعی می‌کنند تا اطلاعات خود را با افراد در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. برخی از بلاگرهای اقتصادی با برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص آموزش بورس و غیره به فعالیت می‌پردازند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

از بلاگرهای اقتصادی می‌توان به اکو احسان، رمزعلی، محمد هلاکوئی و امیر حسین نام آور اشاره کرد.

بلاگر تکنولوژی

در این نوع از بلاگری، در خصوص تکنولوژی های جدید روز دنیا صحبت می‌شود. به عنوان مثال اگر جز افرادی هستید که همیشه اخبار، آموزش‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا را مورد بررسی قرار می‌دهید پس به دنبال بلاگرهایی باشید که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند که تعداد آن‌ها کم نیست. این افراد مرتب پیج خود را به روز رسانی می‌کنند و اخبار و مطالب جدیدی برای مخاطبین مختلف اینستاگرام قرار می‌دهند. آن‌ها مرتب در حال قرار دادن مطالب جدید برای همگان هستند.

از بلاگرهای موفق در حوزه تکنولوژی می‌توان به مهدی شجاری، محسن حبیبی راد و پیمان حسینی اشاره کرد.

بلاگر طنز (واینر)

این نوع از بلاگرها مرتب در حال خنداندن افراد هستند و به تحلیل موضوعی می پردازند و کارشان قرار دادن مطالبی است که باعث شوخی و طنز پردازی هر چه بیشتر در جهت شاد کردن روحیه مخاطبین شود. البته هدف اصلی همه بلاگرها کسب درآمد از طریق اینستاگرام است و افراد بسیاری از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

از بلاگرهای شناخته شده و موفق در این زمینه می‌توان به سرنا امینی، علی صبوری، حسن ریوندی و غیره اشاره کرد.

بلاگر زیبایی و آرایشی (بیوتی بلاگر)

این نوع از بلاگرها درباره سلامت و موارد پزشکی برای مخاطبین اینستاگرام صحبت می‌کنند و با ارائه راهکارهای درست افراد را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می‌کنند. به طور مثال راجع به چاقی و لاغری افراد و ارائه راه کارهای صحیح به بررسی می پردازند. به عنوان مثال برخی از بلاگرها دوره‌های رژیم غذایی مانند کتوژنیک را تبلیغ می‌کنند، برخی اطلاعات دارویی خوبی دارند و بهترین کرم‌ها و مواد آرایشی را تبلیغ می‌کنند.

از نمونه‌های بیوتی بلاگرها می‌توان به صدف بیوتی و الناز گلرخ اشاره کرد.

بلاگر سفر و گردشگری

بلاگر سفر و گردشگری، به دسته‌ای از بلاگرها گفته می‌شود که در زمینه گردشگری و سفر فعالیت‌ می‌کنند. این افراد مدام در حال سفر هستند و به هر کجا که می‌روند، اطلاعات جامعی را در خصوص مقصد مورد نظر در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. بلاگرهای سفر معمولا در مورد هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، غذاها، فرهنگ، آداب و رسوم، نوع پوشش و هر چیزی که برای مخاطبان جذاب است، صحبت می‌کنند. این افراد تصاویر و ویدئوهای زیبا و جذابی را نیز به اشتراک می‌گذارند.

هدف این افراد معرفی شهرها، کشورها، آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف است و از این طریق مقاصد گردشگری دنیا را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. از بلاگرهای فعال در زمینه گردشگری و سفر می‌توان به  سفراینجا و مملیکا اشاره کرد.

بلاگر ورزشی و سلامت

این نوع از بلاگری یکی از پر طرفدارترین‌ها در بین افراد است زیرا در زمینه‌های مختلفی مانند تمرینات بدنی، نکات تغذیه، اخبار ورزشی و رویداد ورزشی فعالیت دارند. در پیج این بلاگرها تصویر ورزشی جذاب و انواع لایوها دیده می‌شود.

از انواع بلاگر سلامت می‌توان به هادی چوپان، هدی جراح و لیلا رجبی اشاره کرد.

نتیجه گیری انواع بلاگر اینستاگرام

بلاگری در اینستاگرام از مشاغل محبوب و پر درآمد در دنیا است که طرفداران زیادی دارد. بلاگرها در زمینه‌های متفاوتی مشغول به فعالیت و درآمدزایی هستند. اگر خلاق هستید و در زمینه خاصی از شناخت کافی برخوردار می‌باشید، می‌توانید به عنوان یک بلاگر در اینستاگرام به فعالیت بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

البته توجه داشته باشید که به عنوان یک بلاگر باید با مخاطبان خود صادق و روراست باشید تا به شما اعتماد کنند. در این صورت می‌توانید به موفقیت برسید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر