تاکنون به این فکر کرده‌اید که در هر سال چند کسب‌وکار جدید شروع به کار می‌کنند؟ بیش از 50 میلیون! این تعداد کسب‌وکار در سال شروع به کار می‌کنند و این مسئله باعث ایجاد رقابت در نام برند شده است. با توجه به این تعداد، حتماً تعداد زیادی از نام‌ها به عنوان برند ثبت شده است و احتمالاً در هنگام انتخاب نام برند با مشکل مواجه می‌شوید. از طرف دیگر، برند شما ممکن است تا ده‌ها سال همراه شما باشد و نمی‌توان در انتخاب آن بی‌توجهی کرد. یکی از اشتباهاتی که کسب‌وکارهای تازه‌کار در انتخاب نام برند مرتکب می‌شوند، انتخاب نام‌هایی مشابه نام برند کسب‌وکارهای قدیمی است. باتوجه به این که کسب‌وکارهای قدیمی و معروف معمولاً جزء اولین‌ها بوده‌اند، برندشان هم معروف است اما کسب‌وکاری که به تازگی بخواهد شروع به کار کند، نباید در انتخاب نام برند مشابه آن‌ها عمل کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعاتی که در انتخاب نام برند به شما کمک می‌کند، بپردازیم. اگر موافقید و به دنبال انتخاب یک نام برند عالی برای کسب‌وکارتان هستید، در ادامه ما را همراه کنید.

چگونه در انتخاب نام برند موفق باشیم؟

یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ کسب‌وکارها در هنگام شروع به کار، انتخاب نام برند است. پیش از آن که به بررسی موضوعاتی که به شما در این مسئله کمک می‌کند، اجازه دهید به صورت خلاصه به بررسی برند و اهمیت آن بپردازیم. نام برند در واقع همان نامی است که شرکت‌ها را با آن می‌شناسیم! شرکت اپل (Apple) را که می‌شناسید؟ اپل یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید موبایل، لپ‌تاپ و… است که شهرت جهانی دارد. با وجود آن که نام برند این شرکت ارتباط خاصی با حوزه فعالیت آن ندارد اما در حال حاضر هنگامی که اسمی از اپل برده می‌شود، پیش از آن که افراد به میوه سیب فکر کنند، به یاد این شرکت می‌افتند. جالب است بدانید اگر همین الان بخواهید شرکت خود را با چنین نامی شروع کنید، امکان شناخته‌شدن شما در میان افراد در حد صفر است! زیرا اپل جزء اولین شرکت‌های بزرگ در حوزه موبایل و لپ‌تاپ بوده است اما اگر بخواهید به تازگی چنین برندی را راه‌اندازی کنید، صدها رقیب دارید و احتمال شناخته شدن شما تقریباً صفر است!

چگونه در انتخاب نام برند موفق باشیم؟

برای نام برند باید توجه داشته باشید که این نام تا زمانی که شرکت یا کسب‌وکار شما وجود داشته باشد، همراه‌تان است! به عبارت ساده‌تر، انتخاب نام برند جزء حیاتی‌ترین مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار است و در صورت اشتباه در انتخاب آن، ممکن است نتوانید کسب‌وکار موفقی داشته باشید. برای نام برند باید به لحن آن توجه کنید!

لحن برندها به 5 دسته تقسیم‌ می‌شوند:

لحن مدرن: این لحن بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند خیلی طوفانی شروع کنند و در میان رقیبان، خود را برجسته نشان دهند، بسیار عالی است! اپل (Apple) و هولو (Hulu) از این نوع لحن هستند.

لحن کلاسیک: استفاده از این لحن برای انتخاب نام برندهایی که در حوزه‌های پرمصرف که می‌خواهند خود را جزء بهترین‌ها جلوه دهند، مناسب است. به عنوان مثال دو برند Vanguard و Barnes and Noble جزء این لحن به حساب می‌آیند.

لحن بازی‌گوش: این نوع لحن حس صمیمیت در افراد ایجاد می‌شود و باعث می‌شود تا برند شما سرگرم‌کننده و قابل دسترس بنظر برسد؛ مانند Squatty Potty.

لحن واقعی و عمل‌گرایانه: این نوع لحن دقیقاً عملکرد کسب‌وکار را نشان می‌دهد! به عنوان مثال برند پی‌پال (Paypal) در زمینه پرداخت و ارائه درگاه فعالیت می‌کنند و این مسئله کاملاً از اسمش پیداست. همچنین برند Eugene Teahouse هم در این نوع لحن قرار می‌گیرد.

لحن احساسی: این لحن برای شرکت‌هایی مناسب است که می‌خواهد احساس مخاطبان خود را جلب کند؛ به عنوان مثال دو برند Triumph Motorcycles و Greenpeace از این نوع لحن در نام برند خود استفاده کرده‌اند.

با استفاده از این 5 نوع لحن می‌توانید نام برند خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر متناسب با نوع کسب‌وکار خود از لحن مناسب استفاده کنید، در آینده برای تنظیم فعالیت‌های تجاری و ارتباط با کسب‌وکارهای مرتبط مفید خواهد بود. البته توجه داشته باشید که حتماً نباید متناسب با نوع کسب‌وکار خود نام برند را انتخاب کنید! شرکت اپل دقیقاً وقتی که همه کسب‌وکارها نام برندی متناسب با نوع فعالیت خود انتخاب می‌کردند، با کمی خلاقیت توانست این نام را انتخاب کند و در حال حاضر جزء موفق‌ترین شرکت‌های دنیاست. تنها باید توجه داشته باشید که نام برند شما متناقض با فعالیت‌های شما نباشد و همین مسئله برای نام برند کافی است. البته موارد دیگری هم در انتخاب بهترین نام برند به شما کمک می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها هم می‌پردازیم!

[calling_909]

ارزش‌های منحصر به فرد خود را در نام برند اضافه کنید!

هر کسب‌وکاری ارزش‌های منحصر به فرد خود را دارد و همین ارزش‌ها می‌تواند دلیل محکمی برای موفقیت آن برند باشد. به عنوان مثال اگر دو کسب‌وکار رقیب هم باشند و تمام ویژگی‌های محصولات آن‌ها یکی باشد، مخاطب به دنبال ارزش افزوده‌ای از یکی از این دو کسب‌وکار است! اگر یکی از این دو شرکت خدمات پشتیبانی و ضمانت اصالت محصول را ارائه دهد، احتمالاً مخاطب از آن خرید خود را انجام می‌دهد. هزاران دلیل دیگر وجود دارد که یکی از شرکت‌ها ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. در نام برند هم باید این ارزش‌ها را استفاده کنید!

ایده‌ها، ارزش‌ها، داستان‌های شرکت، احساسی که می‌خواهد توسط مخاطب دریافت شود و… از جمله مواردی هستند که به شما در این زمینه کمک می‌کنند. در واقع این موارد به شما کمک می‌کنند که تجارت شما ارتقاء پیدا کند و ارزش‌های بیشتری برای کسب‌وکارتان، بدست آورید.

از مخاطبان خود کمک بگیرید!

انتخاب نام برند برای جذب کاربران است! در واقع کاربران باید آن را دوست داشته باشند و با شنیدن آن، حس خوبی به آن‌ها منتقل شود. حالا که هدف اصلی نام برند، جذب مخاطبان هستند، چرا از خود آن‌ها کمک نگیریم؟ ایجاد پرسش‌نامه برای مخاطبان برای آن که شما را در نام برند کمک کنند، یک راه‌کار عالی است. همچنین شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید بهترین نام برند را در ازای دریافت جایزه برای شما ارسال کنند تا از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید یا حتی ترکیبی از آن‌ها نام برند شما را تشکیل دهند. در نهایت هم می‌توانید از آن‌ها نظرسنجی کنید تا نقاط ضعف و قوت نام برند خود را مشخص کنید! البته توجه داشته باشید که رقیبان شما ممکن است حواسشان باشد و قبل از آن که شما نام برند خود را ثبت کنید، آن را ثبت کنند. بنابراین مسائل امنیتی را کاملاً رعایت کنید تا برای شما مشکل‌ساز نشود!

نتیجه‌گیری

نام برند با توجه تعیین اهداف و فعالیت‌های کسب‌وکارتان، مهم‌ترین مسئله در راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. شما باید سعی کنید نام برندتان متناسب با فعالیت‌هایتان است و هیچ‌گاه سعی نکنید تا از روی شرکت‌های بزرگ و قدیمی تقلید کنید! زیرا اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری در زمان حاضر را داشته باشید، پیش از شما میلیون‌ها کسب‌وکار مرتبط راه‌اندازی شده‌اند و شما نباید خودتان را با یک شرکت قدیمی و معتبر که جزء اولین‌ها بوده است، مقایسه کنید. با توجه به این که نام برند شما تنها یک اسم نیست و یکی از کلیدهای حیاتی در موفقیت کسب‌وکارتان است، باید نام آن را انتخاب کنید! در این مقاله به بررسی برخی موضوعات و فاکتورهایی که کمک زیادی به نام برند کسب‌وکارتان می‌کند پرداختیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اکنون شما بگیید! به‌نظر شما در نام برند چه فاکتورها و معیارهایی اهمیت دارند؟ در بخش نظرات، از تجربیات و نظرات خود بگویید تا ما و سایر کاربران هم از آن استفاده کنیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر