دنیای امروز، دنیای فیلم‌ها و ویدئوهاست! بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نیز به فکر گسترش امکانات ویدئویی خود هستند. بهترین نمونه‌ی آن، اینستاگرام است که قابلیت لایو و استوری را به پلتفرم خود اضافه کرده است! به این ترتیب، شاهد تبلیغات ویدئویی منحصربفردی هستیم که موفقیت بسیاری از کسب و کارها را تضمین می‌کند. اما لینکدین چه کاری در این زمینه انجام داده است؟

شبکه اجتماعی لینکدین نیز به اهمیت تبلیغات ویدئویی و ویدئو مارکتینگ پی برده است؛ به همین دلیل در آپدیت‌های لینکدین، امکانات جذابی برای انتشار فیلم‌ها و ویدئوهای تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

حال به نظر شما چگونه می‌توان یک تبلیغات ویدئویی درست و حسابی را در لینکدین قرار داد و از آن برای پیشرفت بازاریابی استفاده کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم شما را با اصول انجام تبلیغات ویدئویی در لینکدین آشنا کنیم؛ پس مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید!

 

تبلیغات ویدئویی چه تاثیری روی بازاریابی دارد؟

برای انجام تبلیغات در لینکدین می‌توان از روش‌های مختلفی مانند متن، عکس و یا ویدئو استفاده کرد. که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های جذاب و منحصربفردی است؛ اما تبلیغات ویدئویی با همه‌ی آن‌ها فرق دارد! شاید بپرسید چه فرقی؟! پاسخ شما واضح است: در تبلیغات ویدئویی هم متن وجود دارد و هم تصویر و هم صدا و موسیقی! چه چیزی از این بهتر؟! در صورتی که همه‌ی این اجزا به درستی در کنار هم قرار بگیرند، تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهند داشت و در نتیجه، محصولات یا سرویس‌های شما بهتر دیده می‌شود.

جالب است بدانید که یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین نوع تبلیغات در بازاریابی‌های مختلف، تبلیغات ویدئویی است! امروزه شرکت‌های بزرگ در سرتاسر جهان برای معرفی محصولات خود از فیلم و ویدئو استفاده می‌کنند. این نوع از تبلیغات، پاسخی به نیازهای مشتری است! چرا که معمولا مشاهده‌ی یک ویدئوی جذاب به مراتب راحت‌تر از خواندن متن‌های طولانی و خسته‌کننده است. دقیقا به همین دلیل است که امروزه تولید محتوای ویدئویی در اولویت کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است.

یوتیوب، یکی از بهترین و معروف‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار تبلیغات ویدئویی است؛ که انصافا قابلیت‌های بی‌نظیری برای به اشتراک گذاشتن ویدئو ارائه داده است. اما به نظر شما مخاطب چه سهمی در این تبلیغات ویدئویی دارد؟ اگر لینکدین که به داشتن مخاطبان حرفه‌ای شناخته می‌شود، بتواند از قابلیت‌های تبلیغات ویدئویی هم استفاده کند، چه اتفاقاتی در بازاریابی‌ها رخ می‌دهد؟ قطعا این اتفاق بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود! به همین دلیل، لیندکین آرزوی ما را برآورده کرده است و روی تبلیغات ویدئویی سرمایه‌گذاری‌ بسیار زیادی انجام داده است. همراه ما باشید تا با نحوه‌ی انجام تبلیغات ویدئویی در لینکدین بیشتر آشنا شویم.

مراحل انجام تبلیغات ویدئویی در لینکدین

ویدئو مارکتینگ، موفقیت چشم‌گیری در بازاریابی‌های اینترنتی داشته است؛ چراکه مخاطبان با ویدئو کلیپ و فیلم ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنند. این مسئله در لینکدین بسیار پررنگ‌تر است زیرا کاربران لینکدین معمولا همه چیز را به طور دقیق زیر نظر دارند و اگر کوچکترین نقصی در تبلیغات ویدئویی وجود داشته باشد، به سرعت متوجه آن می‌شوند. بنابراین برای انجام تبلیغات ویدئویی در لینکدین باید نهایت دقت را داشته باشید. حال اگر موافق باشید، یک تبلیغ ویدئویی را از طریق لینکدین و به صورت مرحله به مرحله انجام دهیم تا با نکات مهم ویدئو مارکتینگ در لینکدین بیشتر آشنا شویم. پس همراه ما باشید:

 

مرحله اول: شناسایی مخاطبان هدف

قبل از شروع هر نوع کمپین تبلیغاتی باید بدانیم با چه کسانی سروکار داریم! چه کسانی مخاطب هدف ما هستند؟ آن‌ها به چیزهایی بیشتر علاقه دارند؟ ما باید پاسخ این سوالات را بدانیم تا تبلیغات ویدئویی خود را بر اساس آن‌ها تهیه و منتشر کنیم. در این صورت، میزان بازدهی تبلیغات نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ چرا که دقیقا چیزی را به مخاطب نمایش می‌دهیم که به آن علاقه‌مند است! پس احتمال جذب آن افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های زیادی برای شناسایی مخاطب هدف در تبلیغات ویدئویی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1- تجزیه و تحلیل مشتریان قبلی

یکی از روش‌های شناخت رفتار مخاطبان، پرسش و پاسخ از مشتریانی است که قبلا از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چه ایراداتی در معرفی محصول بوده است؟ یا اینکه آیا از نوع بسته‌بندی محصول راضی بوده‌اند؟ هنگام استفاده از شرکت شما با چه مشکلاتی روبرو شده‌اند؟ قطعا پاسخ به این سوالات می‌تواند برای هدف‌گذاری در تبلیغات ویدئویی بسیار مهم و با ارزش باشد.

2- برگزاری جلسه با تیم فروش و تدوین استراتژی

وقتی می‌خواهیم برای گسترش یک کسب و کار از تبلیغات ویدئویی استفاده کنیم بهتر است با استراتژی و نوع نگاه مدیران شرکت آشنا باشیم. در واقع، باید بدانیم که تیم فروش روی چه افرادی تمرکز کرده و چه اهدافی در سر دارند؛ در این صورت، راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات ویدئویی با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد.

3- استفاده اطلاعات CRM

اگر در حوزه‌ی بازاریابی فعالیت کرده باشید، احتمالا با اصطلاح CRM یا Customer Relationship Management آشنا هستید. این اصطلاح در واقع، به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که به کارفرما کمک می‌کند تا با مشتریان تعامل بهتری داشته باشد و بتواند مشکلات احتمالی را برطرف نماید. برای انجام تبلیغات ویدئویی نیز می‌توان از CRM برای به دست آوردن اطلاعات از مشتریان استفاده کرد و آن‌ها را در ساخت تیزرها و ویدئوها به کار برد.

4- بررسی پروفایل مشتریان و مخاطبان هدف

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آشنایی با مخاطبان هدف، بررسی پروفایل آن‌هاست! بسیاری از کاربران سعی می‌کنند علاقه‌مندی‌های خود را در پروفایل لینکدین خود مشخص کنند. همچنین سایر اطلاعات نظیر میزان تحصیلات، نوع شغل و محل سکونت نیز در پروفایل مخاطبان قابل دسترسی است. علاوه بر آن، شما در پروفایل مشتریان می‌توانید نوع محتواهایی که منتشر می‌کنند و وب‌سایت‌هایی که دنبال می‌کنند را بررسی کنید. در این صورت، برای انجام تبلیغات ویدئویی استراتژی بهتری خواهید داشت.

خب! پس از اینکه اطلاعات مورد نیاز در مورد مخاطبان هدف را جمع‌آوری کردید، باید آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. برای این کار پیشنهاد ما این است که تمام اطلاعات خود را روی یک برگه کاغذ بزرگ نوشته و سعی کنید یک جمع‌بندی مناسب از آن‌ها داشته باشید. این جمع‌بندی هنگام ساخت ویدئو و انتشار آن به درد شما می‌خورد!

مرحله دوم: ساخت تبلیغات ویدئویی

مهم‌ترین نکته در تبلیغات ویدئویی، نحوه‌ی ساخت ویدئو است. هر چه یک ویدئو کلیپ جذاب‌تر ساخته شود، مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد. جالب است بدانید که شرکت‌های بزرگ برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی هزینه‌ی هنگفتی انجام می‌دهند و رقابت نفس‌گیری بین‌ آن‌ها وجود دارد. اما اگر دارای یک کسب و کار کوچک هستید، نیازی نیست که گرفتار این رقابت ناعادلانه شوید! امروزه نرم افزارها و ابزارهای بسیاری وجود دارند که شما را برای ساخت یک ویدئو تبلیغاتی همراهی می‌کنند! این نرم‌افزارها اغلب دارای هزینه‌ی اندک و یا حتی رایگان هستند! بنابراین اگر اصول ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی را بلد باشید، می‌توانید یک تبلیغات ویدئویی جذاب و منحصربفرد تولید کنید. برای شروع ساخت یک ویدئو باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • 1- مدت زمان تبلیغات ویدئویی نباید خیلی کوتاه و یا خیلی طولانی باشد. بهتر است این ویدئوها در زمان‌های 3 تا 30 دقیقه باشند.
  • 2- تبلیغات ویدئویی در لینکدین باید به صورت افقی باشند چراکه لینکدین از فیلم‌هایی که به صورت عمودی ضبط شده‌اند، پشتیبانی نمی‌کند.
  • 3- حجم ویدئوها باید بین 75 تا 200 مگابایت بوده و با فرمت MP4 ساخته شوند.
  • 4- نرخ فریم فیلم در تبلیغات ویدئویی لینکدین باید کمتر از 30 فریم بر ثانیه باشد.
  • 5- سعی کنید ویدئو کلیپ‌ها را با حداکثر کیفیت آپلود نمایید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
  • 6- از برنامه‌های مختلف مانند Pinnacle Studio و iMovie برای ویرایش فیلم خود استفاده کنید.

هنگام ساخت تبلیغات ویدئویی باید کاری کنیم که مخاطب چشم از ویدئو بر ندارد و مشاهده‌ی آن برایش جذابیت داشته باشد. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

روش‌های افزایش جذابیت در ویدئوهای لینکدین

  • 1- اساسی‌ترین بخش یک ویدئو، 10 ثانیه‌ی اول آن است! پس نهایت تلاش خود را بکنید تا در همان ابتدای کلیپ به مخاطب نشان دهید که چه لحظات جذابی در انتظارش است!
  • 2- مخاطبان معمولا عاشق داستان سرایی و داستان شنیدن هستند؛ بنابراین بهتر است محتوای ویدئویی خود را با کمک کارهای گرافیکی و صدا و تصویر، به صورت داستانی بیان کنید.
  • 3- ویدئوهای لینکدین را تا زمانی که روی آن کلیک نکنید، به شکل بدون صدا پخش می‌شوند. پس با قرار دادن زیرنویس تلاش کنید تا مخاطب را به تماشای ویدئو ترغیب کنید.
  • 4- قرار دادن یک دکمه‌ی فراخوان CTA یا Call To Action پس از پایان ویدئو بسیار ضروری است. زیرا در این صورت، مخاطب پس از تماشای ویدئو روی این دکمه کلیک کرده و ارتباط‌ با شرکت را آغاز می‌کند.

 

مرحله سوم: راه‌اندازی کمپین برای تبلیغات ویدئویی

پس از ساخت یک تیزر یا کلیپ تبلیغاتی، نوبت به انتشار آن می‌رسد؛ اگر بخواهید این ویدئو را در لینکدین منتشر کنید باید یک کمپین تبلیغات ویدئویی راه‌اندازی کرده و ویدئوی ساخته شده را در آن آپلود نمایید. سپس مشخص کنید که چه کاربرانی قادر به مشاهده‌ی این ویدئو باشند. اگر آماده‌اید، همراه ما باشید تا یک کمپین تبلیغات ویدئویی در لینکدین بسازیم:

  • 1- وارد بخش مدیریت کمپین در لینکدین شده و در قسمت گروه‌های کمپین یا Campaign Group روی گزینه‌ی Create Campaign Group کلیک کنید تا یک گروه کمپین ایجاد شود.
  • 2- در صفحه‌ی باز شده، نام گروه، میزان بودجه و زمان شروع کمپین را مشخص کرده و روی گزینه‌ی Save کلیک کنید.
  • 3- گروه کمپین ساخته شده را باز کنید و روی Create Campaign کلیک کنید. پس از آن باید نوع تبلیغات در لینکدین را مشخص کنید. به همین منظور روی گزینه‌ی محتوای اسپانسری یا Sponsored Content کلیک کنید.
  • 4- در صفحه‌ی جدید، یک نام برای کمپین خود انتخاب کنید؛ سپس هدف کمپین را مشخص کنید و از دکمه‌های فراخوان CTA استفاده کنید.
  • 5- در این بخش باید مشخص کنید که تبلیغات شما متن است یا عکس یا ویدئو! بنابراین روی تبلیغات ویدئویی کلیک کرده و کلیپ‌های ساخته شده را آپلود نمایید.
  • 6- در این مرحله باید مشخص کنید که تبلیغات ویدئویی برای کدام کاربران نمایش داده شود. برای این کار می‌توانید از لیست مخاطبانی که قبلا از روش‌های هدف‌گیری مخاطب در لینکدین شناسایی شده‌اند استفاده کنید. علاوه بر آن، در این بخش فیلترهایی نیز برای هدف‌گیری مخاطب وجود دارند.
  • 7- پس از تعیین مخاطب هدف، روی دکمه‌ی Next کلیک کرده و در صفحه‌ی جدید، میزان بودجه‌ی کمپین تبلیغات ویدئویی را مشخص کنید.
  • 8- در آخر روی گزینه‌ی Launch Campaign کلیک کرده و کمپین خود را آغاز کنید!

 

مرحله چهارم: هدف‌گیری مجدد مخاطبان

یکی از قابلیت‌های جالب در لینکدین، امکان مقایسه‌ی کمپین‌های مختلف است. این قابلیت که با عنوان تست‌های A/B شناخته می‌شود، کاربرد بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد؛ بنابراین استفاده از آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

حال برای انجام تبلیغات ویدئویی نیز می‌توانید از همین روش‌ها استفاده کرده و کمپین‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای اینکار روی گزینه‌ی Duplicate کلیک کرده و یک کمپین مشابه کمپین قبلی ایجاد کنید. در مرحله‌ی بعد باید برخی از تنظیمات دلخواه در یکی از کمپین‌ها را تغییر داده تا بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

مرحله پنجم: بررسی نتایج تبلیغات ویدئویی

آخرین مرحله در ویدئو مارکتینگ به بررسی نتایج اختصاص پیدا می‌کند. در این مرحله باید مطمئن شوید که تبلیغات ویدئویی برای شما مفید بوده است یا نه؟! اگر پاسخ منفی است، باید به دنبال راه حل باشید و کاری کنید که نتیجه‌ی دلخواه حاصل شود. همچنین با مقایسه‌ی کمپین‌های مختلف متوجه می‌شوید که کدام ویدئوها بازدید بیشتری داشته و کدام بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است. در این صورت، در کمپین‌های بعدی از ویدئوهایی استفاده خواهید کرد که تاثیرگذاری بیشتری داشته‌اند.

 

حرف آخر …

علاقه‌ی کاربران به ویدئو کلیپ‌های کوتاه و جذاب، باعث شده است که تبلیغات ویدئویی یک انتخاب ایده‌آل برای بازاریابی در لینکدین باشد. به همین دلیل، در این مقاله با مراحل ساخت یک کمپین تبلیغات ویدئویی آشنا شدیم؛ و صفر تا صد مراحل را با هم مرور کردیم. امیدواریم که با استفاده از این نکات بتوانید موفقیت بیشتری در بازاریابی محصولات خود کسب کنید.

حال به نظر شما یک تبلیغ ویدئویی جذاب چه شرایطی باید داشته باشد؟ آیا تاکنون از این ویدئوها برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کرده‌اید؟ چه نتیجه‌ای گرفته‌اید و چه تجاربی کسب کرده‌اید؟ در این بخش می‌توانید دیدگاه‌های خود را در مورد تبلیغات ویدئویی بیان کرده و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید؛ پس منتظر شما هستیم…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر