امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، میزان رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی نیز بسیار نفس‌گیر شده است! در این شرایط، کسانی موفق می‌شوند که استراتژی بهتری برای بازاریابی و فروش داشته باشند. وجود ابزار Sales Navigator در لینکدین دقیقا به همین دلیل است!

وجود قابلیت هدایتگر فروش یا Sales Navigator در لینکدین باعث شده است که هدف‌گیری مخاطب و در نهایت میزان فروش محصولات به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند. بنابراین اگر به دنبال بازاریابی و فروش هستید، بهتر است با ابزار Sales Navigator در لینکدین آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که هدایتگر فروش یا Sales Navigator در لینکدین چست؟ از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و چگونه کار می‌کند؟ همچنین، چگونه روی بازاریابی و فروش تاثیر می‌گذارد؟

بنابراین شما هم همراه ما باشید تا با یکی از کلیدی‌ترین ابزار در بازاریابی لینکدین بیشتر آشنا شویم…

 

چرا باید از Sales Navigator در لینکدین استفاده کنیم؟

به نظر شما کسی که بازاریابی خود را در لینکدین انجام می‌دهد، به دنبال چه هدفی است؟ قطعا یکی از اهداف او، پیدا کردن مخاطب و سپس فروش محصول یا سرویس است! خب، Sales Navigator در لینکدین هم برای همین طراحی و ارائه شده است! شما با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توانید کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و مشتریان خود را با دقت بیشتری پیدا کنید؛ جالب است که انجام همه‌ی این کارها به راحتی آب خوردن است!

حال شاید از خود بپرسید که لینکدین قابلیت‌های بسیار زیادی مانند هدف‌گیری مخاطب، تولید Lead، انواع تبلیغات در لینکدین، مدیریت مشتری، روش‌های افزایش تعامل با مشتریان احتمالی و ده‌ها قابلیت دیگر را برای موفقیت در بازاریابی ارائه کرده است؛ پس این‌ها چه تفاوتی با Sales Navigator دارند؟

پاسخ این سوال ساده است! همه‌ی ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربفردی که در لینکدین وجود دارد، ممکن است دارای محدودیت‌هایی باشند؛ این محدودیت‌ها آنقدر جدی نیست که بازاریابی و فروش را با مشکل مواجه کند اما هرچه رقابت سخت‌تر باشد، هدف‌گیری مخاطب و موفقیت در کسب و کار نیز سخت‌تر خواهد شد!

لینکدین با معرفی Sales Navigator بسیاری از این محدودیت‌ها را از بین برده است؛ علاوه بر آن، امکانات جذابی نیز در آن قرار داده است که احتمالا هنگام استفاده از آن‌ها با خود می‌گویید که این همان چیزی است که دنبالش بودم!

 

Sale Navigator در لینکدین

نحوه‌ی ورود به Sales Navigator در لینکدین

با همه‌ی ویژگی‌های مثبت Sales Navigator در لینکدین آشنا شدیم اما متاسفانه باید بگوییم که در حال حاضر، استفاده از این قابلیت رایگان نیست و باید برای آن هزینه‌ پرداخت کنید! البته این ابزار آنقدر به درد بخور و مفید هست که پرداخت چند دلار برای آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد!

خب، اگر بخواهیم از هدایتگر فروش استفاده کنیم باید چه کاری انجام دهیم؟! در اولین قدم باید یک اکانت پریمیوم لینکدین را بخریم! احتمالا شما هم نمی‌دانستید که در لینکدین دو نوع اکانت وجود دارد: اکانت رایگان یا همان نسخه‌ای که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند و اکانت پریمیوم یا پولی که امکانات خاص و منحصر بفردی دارد. این اکانت به چهار دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • 1- اکانت پریمیوم استخدام یا Premium Career : اگر در لینکدین به دنبال یک شغل مناسب هستید، بهتر است این اکانت را خریداری نمایید. زیرا با استفاده از می‌توانید به فرصت‌های شغلی مختلف دسترسی داشته باشید.
  • 2- اکانت پریمیوم تجارت یا Premium Business : این نوع اکانت بیشتر برای کسانی مناسب است که یک کارآفرینی را مدیریت می‌کنند؛ چراکه امکانات منحصربفردی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.
  • 3- اکانت پریمیوم شرکت‌ها یا Recruiter Lite : با استفاده از این اکانت پریمیوم می‌توانید نیروهای متخصص را برای شرکت خود پیدا کرده و استخدام کنید.
  • 4- اکانت پریمیوم بازاریابی یا Sale Navigator : این اکانت هم برای بازاریابی و فروش طراحی شده است که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم!

حال پس از خرید یک اکانت پریمیوم Sales Navigator در لینکدین باید نحوه‌ی استفاده از آن را بیاموزیم؛ همراه ما باشید.

 

مراحل استفاده از Sales Navigator

  • 1- به قسمت Sale Solutions رفته و اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید.
  • 2- حساب‌های کاربری خود را وارد کنید.
  • 3- روی بخش Sales Navigator کلیک کرده و ایمیل و پسورد خود را وارد کنید.
  • 4- وارد فضای کاربری Sales Navigator در لینکدین شوید.
  • 5- برای وارد کردن مخاطبان خود به قسمت تنظیمات بروید.
  • 6- در این بخش، روی Import to Sales Navigator کلیک کنید.

پس از پایان این مراحل، شما توانسته‌اید قابلیت هدایتگر فروش را روی لینکدین خود نصب کنید. از این به بعد فقط کافی است با کلیک روی Sales Navigator از این ویژگی جذاب نهایت استفاده را ببرید!

بخش‌های مختلف Sales Navigator در لینکدین

 

همان‌طور که می‌دانید، لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است و برای بازاریابی و فروش طراحی شده است. هدایتگر فروش یا Sales Navigator در لینکدین نیز برای زمانی که دیجیتال مارکتینگ شما در مراحل حساس قرار دارد، یک گزینه‌ی ایده‌آل است!

وقتی که وارد Sales Navigator می‌شوید، امکانات جالبی را مشاهده می‌کنید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه ریزی بهتر برای بازاریابی و فروش داشته باشید. در این بخش می‌خواهیم با این امکانات و ویژگی‌ها بیشتر آشنا شویم؛ پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید!

 

1- بخش Lead Builder

یکی از مهم‌ترین بخش‌های Sales Navigator در لینکدین بخش Lead Builder است. با استفاده از این ویژگی، تولید Lead و سپس تبدیل آن‌ها به یک مشتری بسیار راحت‌تر خواهد بود! بنابراین با کمک Lead Builder می‌توانید لیدهای باکیفیت را تولید کرده و بازاریابی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

وقتی روی این بخش کلیک می‌کنید، با ده‌ها فیلتر مختلف مواجه می‌شوید که کار جستجو و پیدا کردن سرنخ‌های فروش یا Lead را آسان می‌کند.

علاوه بر آن، می‌توانید نتایج جستجوی خود را با نام دلخواه ذخیره کرده و در زمان‌های دیگر از آن استفاده کنید. جالب اینجاست که قابلیت ایمیل کردن نتایج نیز برای شما وجود دارد که می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی روزانه یا هفتگی، از این قابلیت استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های تولید Lead در هدایتگر فروش لینکدین، شناسایی کسانی است که در صفحه شرکتی و صفحه ویترین شما فعالیت داشته‌اند؛ این افراد احتمالا به کسب و کار شما علاقه‌مند شده‌اند؛ پس پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط با آن‌ها می‌تواند منجر به تولید Leadهای باکیفیت شود. بنابراین بهتر است از این بخش Sales Navigator در لینکدین حتما استفاده کنید!

Sale Navigator در لینکدین

2- جستجوی حساب‌های کاربری

قابلیت Sales Navigator در لینکدین برای بازاریابی‌های ABM یا مبتنی بر حساب کاربری نیز بسیار مناسب است. اما بازاریابی ABM چیست؟

این نوع از بازاریابی، یک روش هدفمند است که به جای هدف‌گیری اشخاص، روی هدف‌گیری شرکت‌ها و کاربران حقوقی تمرکز دارد. جالب است بدانید که موفقیت در بازاریابی ABM نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی هوشمندانه است که توسط Sales Navigator در لینکدین می‌توان به آن دست پیدا کرد.

اگر دقت کرده باشید، پس از ثبت نام در هدایتگر فروش، حساب‌های کاربری مرتبط به شما نمایش داده می‌شود؛ این کار برای این است که بتوانید بازاریابی ABM را بهتر انجام دهید. علاوه بر آن، با کلیک روی Search for Accounts جستجوی اکانت‌های مختلف بسیار ساده خواهد شد. زیرا می‌توانید با استفاده از کلید واژه‌های مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، نوع شرکت، اندازه شرکت و غیره نتایج جستجوی خود را فیلتر کنید.

پس از پایان جستجو نیز، با کلیک روی Save as Account تمامی نتایج شما ذخیره خواهند شد و هر زمانی که به آن‌ها احتیاج داشتید می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Sales Navigator در لینکدین

3- بررسی میزان مشارکت در Sales Navigator

میزان تعامل و مشارکت مخاطبان در کمپین‌های تبلیغاتی لینکدین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ هرچه این تعامل‌ها بیشتر باشد، فرایند تولید Lead و تبدیل آن‌ها به مشتریان احتمالی نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

با کمک Sales Navigator در لینکدین می‌توانید میزان مشارکت و تعامل را زیر نظر داشته باشید و ارتباط‌های موثرتری با مشتریان احتمالی خود داشته باشید.

در یکی از بخش‌های هدایتگر فروش در لینکدین یک شاخص وجود دارد به نام شاخص SSI ! این شاخص تمامی فعالیت‌های شما را به صورت درصدی نمایش می‌دهد. بنابراین می‌توانید به راحتی بفهمید که در کدام بخش‌ها بهتر عمل کرده‌اید و در کدام بخش‌ها دچار مشکل بوده‌اید.

نکته‌ی جالب این است که Sales Navigator در لینکدین پس از بررسی فعالیت‌ها، در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، پیشنهادهایی را برای بهبود آن ارائه می‌کند! به عنوان مثال فعالیت اکانت‌های مختلف را می‌توان بر اساس نوع مطالبی که به اشتراک گذاشته‌اند، رتبه‌بندی کرد.

4- قابلیت Team Link

این قابلیت همان‌طور که از اسمش پیداست، به درد گروه‌های کاری می‌خورد! با استفاده از این ویژگی می‌توان بین اعضای یک گروه به اشتراگ گذاری اطلاعات مختلف پرداخت؛ همچنین به مدیران شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارمندان خود را در گروه‌های چند نفره قرار داده و فعالیت‌های آنان را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

5- قابلیت هدایتگر فروش برای جیمیل

Sales Navigator در لینکدین یک ابزار جالب را فراهم کرده است و آن افزونه‌ی جیمیل است! این ابزار به شما کمک می‌کند تا با استفاده از گوگل کروم و افزونه‌ی هدایتگر فروش، بتوانید به اطلاعات پروفایل از طریق جیمیل دسترسی پیدا کنید.

 

6- قابلیت آموزشی لینکدین

لینکدین برای گسترش کسب و کارهای اینترنتی برنامه‌ریزی کرده است؛ پس باید به فکر آموزش کاربران نیز باشد! با ورود به بخش Support در هدایتگر فروش می‌توانید به انواع وبینارهای زنده و ضبط شده و همچنین فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی دسترسی پیدا کنید!

7- اپلیکیشن Sales Navigator در لینکدین

لینکدین با معرفی اپلیکیشن هدایتگر فروش، شما را از نسخه‌ی دسکتاپ بی‌نیاز کرده است. بنابراین در زمان‌هایی که امکان استفاده از دسکتاپ را ندارید، می‌توانید با دانلود نسخه‌ی اندروید یا نسخه‌ی iOS از امکانات Sales Navigator در لینکدین استفاده کنید؛ برخی از این امکانات عبارتند از:

  • 1- مشاهده‌ی اکانت‌های ذخیره شده یا اکانت‌های جدید
  • 2- تولید Leadها یا سرنخ‎های فروش جدید و دسترسی به Leadهای قبلی
  • 3- مشارکت و فعالیت در پست‌های مختلف و ارسال پیام

 

حرف آخر …

در این مقاله با یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب لینکدین برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا شدیم. قابلیت هدایتگر فروش یا Sales Navigator در لینکدین به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را با دقت بیشتری شناسایی کنید؛ همچنین فرایند تولید Lead و ارتباط با مشتریان احتمالی نیز بسیار هوشمندانه‌تر خواهد شد!

زمانی که وارد بخش Sales Navigator می‌شوید، با ویژگی‌های جالبی مانند Lead Builder، جستجوی حساب‌های کاربری، شاخص‌های SSI و غیره مواجه می‌شوید که در این مقاله به طور کامل معرفی شده‌اند.

پیشنهاد ما این است که برای پیشرفت کسب و کار خود حتما از Sales Navigator استفاده کنید! اگر تا به حال نیز امکان استفاده از این قابلیت را داشته‌اید، می‌توانید در بخش نظرات از تجربه‌های خود بگویید و سوال‌هایتان را از کارشناسان ما بپرسید. منتظر شما خواهیم بود…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر