اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دائما دغدغۀ این را دارید که کسی به سراغ برنامه‌های شما برود و اطلاعات شخصی شما را رصد کند، معمولا به قفل برنامه های موبایل و کامپیوتر خود عادت دارید و حالا به دنبال راهی برای قفل کردن تلگرام هستید؛ چراکه قفل تلگرام باعث می‌شود شما بتوانید از اطلاعات شخصی خود حفاظت کنید و هیچکس جز خودتان نتواند به پیام‌های تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

باید این خبر خوش را به شما بدهم که تلگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای حفاظت از اطلاعات شخصی شماست. کافی است با تنظیمات بسیار بسیار ساده‌ای که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد، برای تلگرام خود قفل بگذارید. در این مقاله دو روش مختلف قفل گذاری در تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول

قفل تلگرام با روش Passcode Lock

زمان‌هایی که شما از برنامه تلگرام خود استفاده نمی‌کنید، تلگرام خود به خود قفل می‌شود. در این روش شما یک رمز عددی یا اثر انگشت را برای تلگرام خود تعریف می‌کنید. با تعریف این رمز هر زمان که برنامه تلگرام شما به صورت اتوماتیک قفل شود، باید از این رمز برای باز کردن قفل تلگرام خود استفاده کنید. در نتیجه کسی که رمز شما را نمی‌داند، نمی‌تواند قفل تلگرام شما را باز کند و به پیام‌های شما دسترسی پیدا کند.

آموزش مراحل قفل تلگرام با Passcode Lock

ابتدا به قسمت “Settings” رفته، سپس روی “Privacy and Security” کلیک کنید.

قفل گذاری روی تلگرام

در قسمت بعدی گزینه “Passcode Lock ” را انتخاب کنید.

قفل گذاری روی تلگرام

سپس گزینه “Passcode Lock” را فعال کنید.

قفل گذاری روی تلگرام

اگر موبایل شما آیفن است، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تنها از اعداد برای رمز خود می‌توانید استفاده کنید.

آموزش قفل تلگرام - مخصوص آیفن

اما اگر سیستم شما آندروید است، می‌توانید از حروف، اعداد یا ترکیبی از این هر دو نوع کاراکتر استفاده کنید. زمانی که قصد استفاده از اعداد را دارید از گزینه “PIN” و زمانی که قصد استفاده از عدد و حروف با هم را دارید از “Password” استفاده کنید.

قفل گذاری روی تلگرام قفل گذاری روی تلگرام قفل گذاری روی تلگرام

در گوشی‌های اندرویدی هوشمند به‌صورت پیشفرض گزینه “Unlock with Fingerprint” اتوماتیک فعال است. این گزینه مخصوص گوشیهای هوشمندی است که از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. در موبایل آیفن و سیستم عامل IOS امکان قفل نرم افزار تلگرام به وسیله اثر انگشت شما وجود ندارد.

قفل گذاری روی تلگرام

حالا اگر بخواهید مشخص کنید که تلگرام چه مدت پس از فعال نبودن شما قفل شود، همانند تصویر زیر از این طریق می‌توانید زمان قفل تلگرام را تنظیم کنید. به این طریق اگر شما مثلا گزینه یک ساعت را انتخاب کنید، تلگرام یک ساعت بعد از اینکه با آن کار نمی‌کنید قفل می‌شود.قفل گذاری روی تلگرام

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید با رمزگذاری روی تلگرام خود یک آیفن قفل روی برنامۀ تلگرام شما قرار می‌گیرد که برای باز کردن قفل آن به کد یا اثر انگشت نیاز دارید.

قفل گذاری روی تلگرام قفل گذاری روی تلگرام قفل گذاری روی تلگرام

روش دوم

قفل گذاری روی تلگرام به کمک Two Step Verification یا فعالسازی تایید دو مرحله‌ای

از قدیم گفته‌اند “کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند”. تلگرام هم طبق فرمایشات نیاکان ما گزینۀ Tow Step Authentication یا تایید دو مرحله‌ای را برای شما قرار داده است تا شما در دو مرحله از اطلاعات نازنین‌تان محافظت کنید. در این حالت دیگر حتی خود پاول دورف  هم نمی‌تواند تلگرام شما را باز کند. با انجام این تنظیمات، هرزمان بخواهید از تلگرام استفاده کنید، علاوه بر اینکه کدی از تلگرام بر روی گوشی همراهتان فرستاده می‌شود، باید کد عبور دیگری را نیز وارد کنید.

مراحل قفل گذاری روی تلگرام به روش Two Step Verification

همانند بالا در بخش Setting گزینۀ Privacy & Security را انتخاب کنید. سپس مانند شکل زیر گزینۀ Two-Step Verification را انتخاب کنید.

مراحل قفل گذاری دو مرحله ای تلگرام -1

در مرحلۀ بعد گزینۀ Set Additional Password را انتخاب کنید.

قفل گذاری دو مرحله تلگرام - 2

حالا به راحتی پسورد خود را انتخاب می‌کنید.

گذاشتن رمز روی تلگرام

در ادامه تلگرام یک از شما می‌خواهد که دوباره پسورد خود را وارد کنید. در مرحلۀ بعد تلگرام از شما یک راهنما برای یادآوری پسوردتان می‌خواهد. یک سرنخ که اگر پسوردتان را فراموش کردید، با یک نگاه به این بخش آنرا به یاد بیاورید. البته لزومی به پر کردن این بخش ندارید.

راهنمای قفل دو مرحله ای تلگرام - 4

در پایان از شما یک ایمیل می‌خواهد. در صورتی که رمز خود را فراموش کرده باشید، این ایمیل به شما کمک خواهد کرد که رمز خود را بازایبی کنید. دقت کنید که این مرحله خیلی خیلی مهم است. اگر رمزتان را فراموش کنید، این مرحله در بازیابی رمزتان به شما کمک زیادی خواهد کرد. بنابرین حتما ایمیل خود را در یان مرحله وارد کنید.

نحوه قفل گذاری در تلگرام برای کامپیتر و ویندوز

برای قفل‌گذاری Settings کلیک کنید.

نحوه قفل گذاری تلگرام دسکتاپ

از قسمت Settings گزینۀ Advanced را انتخاب کنید و پس از آن روی گزینه Turn on local passcode کلیک کنید.

آموزش قفل گذاری روی تلگرام دسکتاپ

در این قسمت رمز عبور خود را وارد کنید و سپس بر روی Save کلیک کنید.

قفل گذاری در تلگرام دسکتاپ

برای غیر فعال کردن رمز عبور در تلگرام ویندوز کافیست به تنظیمات برنامه مراجعه کرده و سپس از قسمت Advanced بر روی گزینه Turn off کلیک کنید.

و در پایان

همانطور که در این آموزش دیدید قفل گذاری روی تلگرام اصلا کار سختی نیست. با انجام این تنظیمات امنیت اطلاعات شما در تلگرام تکمیل می‌شود.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر