دنیا، دنیای فیلم و تصویر است! امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های فیلم‌برداری و عکاسی، در هر گوشه و کناری ویدئو کلیپ‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. تقریبا می‌توان گفت در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده از ویدئو بسیار پرطرفدار است؛ ویدئو در لینکدین نیز جای خود را پیدا کرده است!

شاید تا چند سال پیش و قبل از همه‌گیر شدن اینستاگرام، کمتر کسی فکر می‌کرد که فیلم‌برداری و ساخت کلیپ تا این اندازه با اقبال روبه‌رو شود. اما در حال حاضر، کسی که بتواند ویدئوهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی تولید کرده و منتشر کند، احتمالا موفقیت‌های زیادی را تجربه خواهد کرد.

استفاده از ویدئو در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر آن‌که تصویری جذاب از شما ارائه می‌کند، باعث جذب مخاطب نیز می‌شود. علاوه بر آن، آپلود ویدئو در لینکدین، تاثیر قابل توجهی روی بازاریابی کسب و کارها دارد. به همین دلیل، در این مقاله می‌خواهیم نحوه استفاده از ویدئو در لینکدین را به شما آموزش دهیم؛ اگر موافقید، ما را همراهی کنید…

 

ضرورت استفاده از ویدئو در لینکدین

تصور کنید مشغول بازدید از صفحات مختلف لینکدین هستید؛ قطعا با افراد مختلفی آشنا می‌شوید، اما کدام یک از آن‌ها می‌توانند تاثیر بیشتری روی شما بگذارند؟! کسانی که هیچ عکس و ویدئویی در پروفایل لینکدین‌شان ندارند یا افرادی که خود را توسط ویدئو کلیپ به بهترین شکل ممکن معرفی کرده‌اند؟!

برای پاسخ به این سوال باید گفت: ما به صورت ناخودآگاه با کسانی که تصویر و صدایشان را شنیده‌ایم ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم! بنابراین استفاده از ویدئو در لینکدین باعث افزایش تعداد مخاطبان شما خواهد شد و این یعنی یک قدم به سوی موفقیت!

علاوه بر زیاد شدن تعداد مخاطبان، به وسیله‌ی آپلود ویدئو در لینکدین می‌توان رضایت مخاطبان از صفحه شرکتی و صفحه ویترین را افزایش داد. زیرا مخاطب با یک کلیپ کوتاه می‌تواند اطلاعات زیادی دریافت کند که برایش لذت‌بخش خواهد بود.

جالب است بدانید که ویدئو در لینکدین تاثیر بسیار زیادی روی بازاریابی دارد. این تاثیر آنقدر چشم‌گیر است که شاخه‌ای از بازاریابی، با نام بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ شناخته می‌شود. شاید بتوان گفت: مهم‌ترین کاربرد ویدئو مارکتینگ، تبلیغ محصولات است! امروزه ساخت تیزرهای تبلیغاتی باکیفیت و جذاب می‌تواند مخاطبان را به سمت کسب و کار شما هدایت کند.

تبلیغات ویدئویی در لینکدین نیز به سادگی قابل انجام است. فقط کافی است وارد کمپین تبلیغاتی شده و تیزرهای تبلیغاتی از محصول و یا معرفی کلی از شرکت خود را در آن آپلود کنید! پس از آن خواهید دید که چگونه کسب و کار شما دچار تحول شده است!

بنابراین پیشنهاد ما این است که برای گسترش دیجیتال مارکتینگ در فضای لینکدین به دنبال ساخت ویدئوهای منحصربفرد باشید؛ در بخش بعدی می‌خواهیم با نحوه‌ی آپلود ویدئو در لینکدین آشنا شویم؛ پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید…

نحوه‌ی آپلود ویدئو در لینکدین

اگر از کاربران قدیمی لینکدین باشید، خاطرتان هست که در سالیان قبل، تنها راه استفاده از ویدئو در لینکدین قرار دادن لینک یوتیوب یا سایر شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر ویدئو در صفحات لینکدین بود! احتمالا شما هم با من هم نظرید که این یک نقاط ضعف بزرگ لینکدین بود؛ اما خوشبختانه همه چیز تغییر کرد…

شبکه اجتماعی لینکدین در آپدیت جدید خود قابلیت استفاده از ویدئوهای بومی یا Native Video را فراهم کرده است؛ با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید ویدئوهای مربوط به خود را در پروفایل لینکدین آپلود نمایید؛ بدون کمک گرفتن از یوتیوب!

البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت تنها روی نسخه‌ی اندروید و iOS لینکدین وجود دارد. پس هر چه زودتر اپلیکیشن لینکدین را دانلود کرده و همراه ما باشید تا نحوه‌ی آپلود ویدئو در لینکدین را با هم مرور کنیم؛ برای این کار باید مراحل زیر را طی کنیم:

  • 1- اپلیکیشن موبایل لینکدین را دانلود و نصب کنید.
  • 2- وارد صفحه کاربری خود شده و روی علامت دوربین کلیک کنید.
  • 3- در صفحه‌ی باز شده، یک ویدئو را انتخاب کرده و یا یک ویدئو جدید ضبط کنید.
  • 4- این ویدئو باید حداقل 3 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشد. حجم ویدئو نیز نباید بیشتر از 5 گیگابایت شود.

ویدئو در لینکدین شامل چه بخش‌هایی است؟

قابلیت استفاده از ویدئوهای بومی در لینکدین خیلی دیرتر به این شبکه اضافه شده اما هنوز هم می‌توان با یک استراتژی درست، از ویدئوهای جذاب در لینکدین استفاده کرد!

برای استفاده از ویدئو در لینکدین می‌توانید از متن، لینک، تگ‌ها و هشتگ‌های مختلف استفاده کنید. در این صورت، امکان دیده شدن ویدئوی شما بیشتر خواهد بود.

متنی که برای ویدئو استفاده می‌کنید باید توصیف کننده‌ی محتوای ویدئو باشد تا مخاطب قبل از دانلود آن بداند که انتظار چه چیزی را می‌کشد. همچنین به کاربردن تگ‌های نامربوط اصلا توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است نوعی دافعه در مخاطبان ایجاد کند.

باید توجه داشته باشید که متن ویدئو در لینکدین حداکثر باید 700 حرف داشته باشد. بنابراین سعی کنید مختصر، مفید و جذاب بنویسید تا مخاطب را به دیدن آن ترغیب کند.

ویدئو در لینکدین چه تفاوتی با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد؟

همان‌طور که گفتیم، آپلود فیلم و ویدئو کلیپ در بیشتر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک بسیار پر رونق است. یوتیوب هم که مرجع کامل فیلم و ویدئو است. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که ویدئوهایی که در این شبکه‌ها منتشر می‌شود چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا مثلا فیلم‌های اینستاگرام برای لینکدین هم مناسب است؟!

در پاسخ باید بگوییم: خیر! شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی‌ها و اهداف متفاوتی هستند؛ پس ویدئوهای آپلود شده در آن‌ها نیز تفاوت‌های زیادی دارد.

به عنوان مثال، کسانی که در یوتیوب به دنبال ویدئو هستند، اغلب کلیپی را انتخاب می‌کنند که کامل‌تر و مفصل‌تر باشد؛ زیرا می‌خواهند تمام نکات مربوط به آن را یاد بگیرند. در حالی که مخاطبان لینکدین معمولا حوصله‌ی ویدئوهای طولانی را ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ ویدئوهای حوصله سربر و طولانی نروند!

در اینستاگرام هم همین‌طور است! بیشتر افراد حوصله‌ی بحث‌های خیلی تخصصی را ندارند و سریع از روی این کلیپ‌ها عبور می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از ویدئو لینکدین استفاده کنید، بهتر است به دنبال ویدئوهای کوتاه و هوشمندانه باشید.

 

نکات ضروری برای آپلود ویدئو در لینکدین

خب! تا اینجای مقاله با نحوه‌ی آپلود ویدئو در لینکدین آشنا شدیم؛ اما برای بهتر شدن ویدئو چند نکته‌ی ضروری وجود دارد که به کار بردن آن‌ها هنگام استفاده از ویدئو می‌تواند احتمال موفقیت شما را تا چندین برابر افزایش دهد؛ این نکات عبارتند از:

1- از ویدئوهای تخصصی استفاده کنید:

از آنجا که لینکدین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ است، پیشنهاد می‌کنیم از فیلم‌هایی استفاده کنید که مرتبط با حوزه کسب و کار خودتان است و از قرار دادن سایر ویدئوهای اجتماعی، سیاسی و متفرقه در صفحه لینکدین خود جدا پرهیز کنید.

2- بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن ارائه دهید:

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ویدئوی شما بتواند در سریع‌ترین زمان، بیشترین اطلاعات را به مخاطب بدهد. بنابراین با کمک یک ایده‌ی جذاب سعی کنید کلیپی بسازید که مخاطب را میخ کوب کند!

3- از زیرنویس استفاده کنید:

خیلی از افراد تمایل دارند که فیلم‌ها و کلیپ‌ها را در سکوت تماشا کنند! یا شاید محدودیت‌هایی برای تماشای ویدئو در ساعات شب داشته باشند! شاید تعجب کنید اما تعداد این افراد بسیار زیاد است؛ پس باید فکری به حال آن‌ها کرد. بهترین کاری می‌توان انجام داد اضافه کردن زیرنویس خوانا و صحیح روی ویدئو است. با این کار، تماشای ویدئوی شما احتیاجی به فعال کردن صدا نخواهد داشت.

4- هنگام آپلود ویدئو در لینکدین به اصول سئو و بهینه‌سازی توجه کنید:

اگر کپشن نوشته شده برای ویدئو و همچنین هشتگ‌گذاری‌ها به صورت اصولی و درست انجام شده باشد، میزان مشاهده‌ی ویدئو توسط مخاطبان اتفاقی افزایش پیدا می‌کند. به همین منظور بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در لینکدین بیشتر استفاده کنید.

حرف آخر …

هدف اصلی ما از این مقاله، آشنایی با قابلیت ویدئو در لینکدین و نحوه‌ی آپلود ویدئوهای بومی در اپلیکیشن لینکدین است. پس از آن، با مرور نکات ضروری برای ساخت ویدئوی لینکدین، به شما کمک خواهیم کرد تا ویدئو مارکتینگ مفیدتری داشته باشید!

با استفاده از این ویژگی می‌توان از انواع ویدئوهای بومی در تبلیغات لینکدین استفاده کرد. علاوه بر آن، کمک گرفتن از ویدئو برای معرفی خود و صحبت در مورد محصولات و خدمات شرکت نیز یک گزینه‌ی ایده‌آل برای درگیر کردن مخاطبان با صفحات لینکدین است.

استفاده از ویدئوهای بومی باعث می‌شود که میزان اعتماد مخاطب به شما افزایش پیدا کند. زیرا معمولا افراد به کسانی که صدا و تصویرشان مشخص است، اعتماد بیشتری دارند؛ پس ترجیح می‌دهند از آن‌ها خرید کنند! شما چه فکر می‌کنید؟ استفاده از ویدئو در لینکدین چه تاثیری روی کسب و کار شما گذاشته است؟ در بخش نظرات، می‌توانید دیدگاه خود را با ما و سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ منتظر شما هستیم…