اینستاگرام 700 میلیون کاربر فعال دارد و روز به روز نیز به این تعداد اضافه می‌شود. اصلا به همین دلیل است که کسب و کارها به اینستاگرام هجوم آورده‌اند و برای تبلیغ در اینستاگرام به در و دیوار می‌زنند. اما اگر فکر می‌کنید که آنها برای ساختن یک تبلیغ در اینستاگرام هزینه های سرسام آور می‌پردازند، کاملا در اشتباهید! آنها فقط رازهای پنهان تبلیغ در اینستاگرام را بلدند. همین! با من همراه باشید تا به شما یاد بدهم که چطور مثل آب خوردن یک پست تبلیغاتی خوب برای اینستاگرامتان تهیه کنید. تبلیغات در اینستاگرام

از تولد اینستاگرام سه سال می‌گذرد. در این مدت کسب و کارهای باهوش راز موفقیت را پیدا کرده اند. این راز چیزی نیست جز تبلیغ در اینستاگرام. آنها از این راز استفاده کرده ‌اند و حالا فالوورهای میلیونی دارند. اما چرا تبلیغ در اینستاگرام پولساز و مفید است؟ خیلی راحت ! چون تبلیغ در اینستاگرام بسیار ساده و سریع اتفاق می‌افتد. از زمانی که شما تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می‌دهید تا زمانی که آدمها آن را بینند تنها چند ثانیه طول می‌کشد. پس اگر کسب و کاری دارید و می‌خواهید مشتری های شما به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کنند، حتما تبلیغات در اینستاگرام را امتحان کنید. به شما قول می‌دهم بازخوردی که می‎‌گیرید غیر قابل باور است!

اولین قدم برای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

برای تبلیغات در اینستاگرام ابتدا باید یک بنر تبلیغاتی بسازید. پست های تبلیغاتی در اینستاگرام را دیده‌اید؟ به آنها بنر می‌گویند. بنر تبلیغاتی از دو بخش تشکیل شده است:

تبلیغات در اینستاگرام

یک بنر تبلیغاتی چه فرقی با یک پست معمولی در اینستاگرام دارد؟

بنر تبلیغاتی همان عکس یا ویدئو است که در اینستاگرام منتشر می‌شود اما با پست معمولی اینستاگرام تفاوت دارد. بنر تبلیغاتی نباید معمولی باشد چون برای تبلیغ در صفحات پر بازدید و صفحات اینفلوئنسرها قرار داده می‌شود. پس باید چیزی باشد که به چشم بیاید. بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

1. هدفمند باشد

هدفمندی یعنی چه؟ یعنی اینکه بدانید دقیقا برای چه چیزی و چه کسی تبلیغ می‌کنید. برای تبلیغات در اینستاگرام باید کاملا هدفمند فکر کرد و تصمیم گرفت. در غیر این صورت تبلیغات در اینستاگرام بیهوده است و تنها پول خود را دور ریخته‌اید. پس قبل از اقدام به تبلیغ بنشینید با خودتان فکر کنید و به سوالات زیر پاسخ دقیق بدهید:

  • مخاطبان تبلیغ شما خانم هستند یا آقا هستند؟ مشخص کنید که چه کسانی قرار است تبلیغات شما را ببینند. اگر محصول شما یک ریش تراش است پس مخاطب تبلیغ شما بیشتر آقایان هستند. اما تبلیغات رژ لب بیشتر مربوط به خانم ها است. برای تبلیغات در اینستاگرام جنسیت مخاطبان خود را در نظر بگیرید و سعی کنید تبلیغات خود را مناسب مخاطبانتان بسازید. مثلا ممکن است قرار دادن یک ریش تراش کنار یک سبد گل تبلیغات جذابی نباشد اما چیدن لوسیون زنانه کنار همان سبد گل یک تبلیغ عالی بشود.
  • مخاطبان تبلیغ شما چند سال دارند؟ آیا محصولی که برای آن در اینستاگرام تبلیغ می‌کنید مربوط به سن خاصی است؟ مثلا اگر صفحه شما مربوط به لباس های اسپرت دخترانه است، مخاطبان شما دخترهای نوجوان و جوان هستند و باید روحیات آنها را برای تبلیغات در اینستاگرام در نظر بگیرید. این دخترها شاد و پرانرژی هستند پس می‌توانید برای بنر تبلیغاتی خود رنگ های تند و شاد را به کار ببرید و یا در کپشن از ادبیات رایج آنها استفاده کنید.
  • آنها اهل کجا هستند؟ کسب و کار شما چه مدلی است؟ آیا یک فروشگاه ثابت در شهر اصفهان دارید؟ ممکن است که اصلا کسب و کار شما اینترنتی باشد و به تمام نقاط ایران ارسال داشته باشید.  آیا محل زندگی آنها در فروش شما تاثیر دارد؟ پس روی آن مانور بدهید. مثلا اگر یک فروشگاه در شهر اصفهان دارید و می‌خواهید آدمها به آنجا بیایند، پس مخاطب شما اصفهانی ها هستند و پست تبلیغاتی شما باید این نکته را به مخاطب نشان بدهد.
  • آنها به چه چیزی علاقه مند هستند؟ در نظر گرفتن علایق مخاطب، کلید موفقیت تبلیغات در اینستاگرام است. حتی ممکن است کسانی وجود داشته باشند که به کالای شما نیاز نداشته باشند، اما وقتی تبلیغ جذاب شما را می‌بینند، باعث می‌شود که به صفحه شما سر بزنند.

2.تعامل کند

دومین ویژگی یک بنر برای تبلیغات در اینستاگرام، تعاملی بودن آن است. تعاملی بودن یعنی اینکه با مخاطب حرف بزند و با او ارتباط برقرار کند. این دیگر مهارت شماست که چطور کاری کنید که تبلیغات شما یک تبلیغ خشک و خالی نباشد و آدمها به آن توجه کنند. برای اینکه تبلیغات شما دیده شود و آدمها از آن خوششان بیاید راه‌های زیادی وجود دارد اما من مفیدترین و ساده ترین آنها را به شما می‌گویم و به شما اطمینان می‌دهم با استفاده از آنها می‌توانید یک تبلیغ خیلی خفن و پولساز برای اینستاگرامتان بسازید.

چطور یک بنر تبلیغاتی عالی برای اینستاگرام بسازیم؟

ما برای شما در دیدوگرام دوره‌ای آماده کرده‌ایم که حاصل سال‌ها فعالیت و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام است. ما با بالا و پایین این مسیر آشناییم و حالا همه تجربه‌هایمان را در دوره راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی با شما در میان گذاشته‌ایم. از بازاریابی، برندینگ گرفته تا تبلیغات و تولید محتوا در اینستاگرام. آماده‌اید متخصص اینستاگرام شوید؟ دوره ما را از دست ندهید:

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

برای ساختن یک بنر تبلیغاتی عالی نیازی به هزینه کردن نیست. در واقع ساخت تبلیغات برای اینستاگرام کاملا رایگان است! تنها چیزی که شما خرج می‌کنید کمی زمان و انرژی است. حالا که مرحله قبل را با موفقیت انجام داده‌اید، می‌دانید که برای چه چیزی و چه کسی تبلیغ می‌کنید. پس دست به کار شوید و تبلیغات در اینستاگرام خود را بسازید. برای تبلیغات در اینستاگرام شما باید یک عکس داشته باشید و یک کپشن. من تمام مراحل ساخت یک بنر عالی برای تبلیغات در اینستاگرام را به شما می‌گویم. تنها کافی است چند کار ساده انجام دهید:

1) به تبلیغ خود شخصیت بدهید

تبلیغ شما می‌تواند یک عکس خنده دار، یک ویدئو بامزه یا فقط یک عکس جذاب باشد که طرز فکر شما را نشان می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که اگر تبلیغات شما احساسات آدم را تحریک نکند فایده ای نخواهد داشت و بازخوردی نمی‌گیرید. واقعا برای آدمها فرقی ندارد که سر کار باشند یا در مهمانی. آنها به اینستاگرام می‌آیند تا تفریح کنند و سرگرم شوند. هیچکس به یک تبلیغ خشک و خالی علاقه ندارد و برای دیدن آن زمان نمی‌گذارد. پس همیشه حواستان به احساسات آدمها باشد. برای اینکه احساسات آنها را تحت تاثیر قرار دهید می‌توانید یک عکس فوق العاده برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید. اگر عکس از محصول خود برای تبلیغ در اینستاگرام استفاده می‌کنید، سعی کنید عکستان با کیفیت باشد و از یک زاویه خوب گرفته شده باشد. اما اگر می‌خواهید از یک عکس آماده استفاده کنید حتما مرتبط ترین عکس را برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید. کانوا یکی از بهترین سایت های عکس در اینترنت است. شما می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در سایت کانوا جستجو کرده و بهترین عکس را پیدا کنید. لوگوی خود را روی بنر تبلیغاتی از یاد نبرید.

آدرس سایت کانوا https://www.canva.com/

به این تبلیغات ساده از چیتوز نگاه کنید. انگار دارد با آدم حرف می‌زند!تبلیغات در اینستاگرام

خوراکی هایی که در این تبلیغ بسیار ساده می‌بینید، همه جا پیدا می‌شود. چند مجله و یک لپ تاپ. پس نکته این تبلیغ که آن را جذاب می‌کند چیست؟ سادگی و حس صمیمت و آرامش. این صحنه می‌تواند سکانسی از زندگی همه ما باشد. برای همین وقتی آن را می‌بینیم احساس آرامش می‌کنیم. یک تبلیغ هوشمندانه سعی می‌کند با آدمها ارتباط برقرار کند و خودش را به شما نزدیک کند.

2)مطمئن باشید که از نظر محتوایی مرتبط باشد

هیچ فرقی نمی‌کند که شما چه کسب و کاری دارید. باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تبلیغ در اینستاگرام با تبلیغ در شبکه‌های دیگر فرق دارد. اینستاگرام مانند لینکدین جدی و رسمی نیست. پس حتما این مسئله را در ساخت بنرتان در نظر بگیرید که مخاطبان هر شبکه اجتماعی با دیگری تفاوت دارد. خب…حالا تبلیغات در اینستاگرام چه فرقی دارد؟ تبلیغات در اینستاگرام باید سرگرم کننده‌تر باشد. چطور بگویم…یعنی باید باحال‌تر و بامزه‌تر باشد. راجع به ایده تبلیغاتتان فکر کنید. مثلا شاید بخواهید از یک عکس یا ویدئو بامزه استفاده کنید. اگر هم تبلیغات شما صرفا گرافیکی است پس سعی کنید با کاراکترها و رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز آن را جذاب کنید. یک چیز دیگر که حتما باید در تبلیغاتتان در نظر بگیرید این است که حرفتان را واضح و کوتاه بگویید. آدمها خیلی برای خواندن متن در اینستاگرام وقت نمی‌گذارند. به دو بنر تبلیغاتی زیر نگاه کنید. در یکی از عکس استفاده شده و دیگری بیشتر گرافیکی است. اما هر دو تا کاملا منظور را می‌رسانند.

تبلیغات در اینستاگرام تبلیغات در اینستاگرام

آیا ساده تر از این امکان دارد؟ یک دختر که کیکی را در دستش دارد. اما یک چیز خیلی مهم در این تبلیغ وجود دارد که رمز موفقیت آن است: “ارتباط معنایی”. در کپشن اشاره می‌کند که یک اس ام اس می‌تونه روزت رو بسازه! این تبلیغ حس خوشایندی که از دیدن یک اس ام اس خاص به ما دست می‌دهد را با طعم کیک همراه کرده است. یعنی آن طعم شیرین اس ام اس را تبدیل به یک طعم واقعی کرده است. اینگونه تبلیغات بر روح آدمها اثر می‌گذارد.

3) هشتگ ها را از یاد نبرید

یکی از رازهای دیده شدن بنر تبلیغاتی شما، استفاده از هشتگ است. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که بنر تبلیغاتی شما در زمینه‌ای که شما می‌خواهید بالا بیایند و دیده شوند. اما به شرطی که روش استفاده از آنها را بلد باشید. بله…درست شنیدید. برای استفاده از هشتگ باید مهارت داشت و طرز کار با آن را یاد گرفت. هشتگ های شما باید حرفه ای و حساب شده باشد. تعداد آنها نیز نباید بالا برود. برایتان خواهم گفت که چگونه این هشتگ‌ها را در زمینه فعالیت خود پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید. هشتگ هایی که شما در کپشن خود استفاده می‌کنید دو نوع هستند:

  • هشتگ عمومی: ابتدا در قسمت سرچ اینستاگرام شما کلی‌ترین هشتگ را در زمینه‌ی کاری خود وارد می‌کنید. با وارد کردن این هشتگ، هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار شما به ترتیب بیشترین استفاده خواهند آمد. حالا شمامتوجه شده‌اید که هر هشتگ در اینستاگرام چند پست دارد و درباره هشتگ های خود بررسی هایی انجام می‌دهید. علاوه بر استفاده از این هشتگ ها شما می‌توانید یکی از این پست‌ها را باز کنید تا هشتگ‌های مرتبط دیگر با کسب و کار خود را زیر آنها پیدا کنید. به همین ترتیب باز آن هشتگ را سرچ کنید و جستجوی پیاپی تا جایی که کاملا با هشتگ های کلیدی کسب و کار خود آشنا شوید. البته این را هم بگویم که قرار نیست وقت زیادی را صرف این قسمت بکنید. بررسی شما باید تا حدی پیش برود که بتوانید  چند هشتگ کلیدی پیدا کنید.
  • هشتگ اختصاصی: این مدل هشتگ ها فقط و فقط متعلق به شما هستند. هدف از ساختن این هشتگ‌ها این است که کاربران اینستاگرام با کلیک کردن روی آنها فقط به پست‌های شما دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنم در نوشتن این هشتگ‌ها کمی خلاق باشید و سعی کنید که باحال و بامزه به نظر برسند.

تبلیغات در اینستاگرام

چیتوز با راه انداختن کمپین چیتوزیا، مصرف کنندگان خود را در یک گروه خاص قرار داده است و به آنها این حس را القا می‌کند که از بقیه جدا هستند. اعتبار دادن و جدا کردن یکی از رازهای تبلیغات در اینستاگرام است.

3) خجالت نکشید، پیشنهاد بدهید!

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی یک چیز بسیار بسیار مهم وجود دارد به اسم فراخوان عمل. فراخوان عمل یعنی شما از مخاطبانتان بخواهید کاری انجام دهند. مانند جمله‌های “روی لینک زیر کلیک کن” ، “دوستات رو تگ کن” و …

به این جمله ها فراخوان عمل می‌گویند و تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن تبلیغات شما دارد. چون باعث ایجاد یک ارتباط بین شما و مخاطبانتان می‌شود. سعی کنید در نوشتن کپشن هایتان حتما از فراخوان عمل استفاده کنید. یک جمله ای بنویسید که کاربران اینستاگرام را مستقیم به شما وصل کند. مثلا آدرس پیجتان را زیر آن بنویسید و دعوت‌های خلاقانه دیگر. چند نمونه از فراخوان‌های عمل که در اینستاگرام استفاده می‌شود را برایتان می‌نویسم اما شما بیشتر سعی کنید از یک جمله خلاقانه با سبک شخصی خودتان استفاده کنید. راستی…می‌توانید مقاله 8 دستور جادویی برای افزایش فالوور من را هم بخوانید. در آن مقاله درباره فراخوان عمل بیشتر توضیح داده‌ام.

تبلیغات در اینستاگرام

تگ کردن از روش های بسیار معمول جذب مخاطب و افزایش فالوور است. اما سعی کنید آن را مرتبط با عکس و محتوای خود استفاده کنید. همینجوری ننویسید تگ کنید یا کلیک کنید و …

یک ایده خوب برای آن داشته باشید. صورت محصول بالا معملوم نیست و اینگونه بیننده را به کنجکاوی وامیدارد.

4) آدمها را هیجان‌زده کنید!

هرچقدر تبلیغات شما در اینستاگرام هیجان انگیزتر باشد آدمها بیشتر به آن توجه می‌کنند. راه‌های زیادی وجود دارد تا به یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام هیجان بدهید. اما من مهمترینش را به شما می‌گویم. مسابقه!

یک مسابقه هیجان انگیز برگزار کنید و از آدمها بخواهید در آن شرکت کنند. بنر مسابقه خود را در صفحات دیگر بگذارید و مطمئن باشید اگر یک مسابقه خوب طراحی کرده باشید حتما آدمهای بسیاری در آن شرکت می‌کنند.سعی کنید ایده مسابقه‌تان خیلی پیچیده نباشد و جوری باشد که همه بتوانند شرکت کنند. یک مسابقه خحوب و حرفه‌ای سه مرحله دارد:

  1. طراحی مسابقه
  2. اجرای مسابقه
  3. بررسی نتایج

دوباره از شما خواهش می‌کنم که حتما مقاله 8 دستور جادویی برای افزایش فالوور اینستاگرام من را بخوانید. چون خیلی به یک تبلیغات خوب مربوط است. هدف شما برای ساختن یک تبلیغ خوب جمع کردن فالوور و مشتری است دیگر. درست است؟ پس شما با خواندن آن مقاله دیگر هم می‌توانید فالوورهای بیشماری برای خودتان جمع کنید. من در آن مقاله از سیر تا پیاز برگزار کردن یک مسابقه را هم توضیح داده‌ام.

تبلیغات در اینستاگرام

سعی کنید در تبلیغات آدمها را ترغیب کنید تا شرکت کنید. این ترغیب کردن با جایزه هیجان انگیز و مسابقه جذاب اتفاق می‌افتد. یک حسی به آدمها بدهید تا قوه خلاقیتشان روشن شود.

5) در ساعات اوج مصرف استفاده کنید!

حالا که یک بنر خیلی خیلی خوب برای تبلیغ در اینستاگرام ساخته‌اید پس ضربه آخر را محکم‌تر بزنید و آن را در ساعات اوج مصرف اینستاگرام استفاده کنید. یعنی اینکه در ساعات پر رفت و آمد تبلیغتان را منتشر کنید. چون بسیاری از آدمها همیشه که اینستاگرام را چک نمی‌کنند. بعضی‌ها هم چون تعداد فالویینگ‌هایشان بالا است ممکن است تبلیغ شما را نبینند. پس در ساعاتی تبلیغ خود را قرار دهید که بازدید بیشتری دارد

برای انتخاب زمان پست گذاشتن باید در نظر بگیرید که بسیاری از بزرگسالان کارمند هستند و از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر کار می‌کنند و صبح ها قبل از رفتن به محل کار، ابتدا به اینستاگرام می‌روند. این در حالی است که بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان بیشتر تا دیروقت بیدار می‌مانند و فعالیت آنها بیشتر در نیمه‌های شب است.پس ابتدا مخاطبان تبلیغ خود را بررسی کنید و ببینید بیشتر از کدام دسته هستند. البته این دسته ها نسبی هستند اما بهرحال انتخاب کردن زمان مناسب تاثیرگذار است.زمانی که پست یا تبلیغات می‌گذارید حتما به رفتار فالوورهای خود دقت کنید. ببینید در چه ساعتی فالوورهای شما بیشترین واکنش را نشان می‌دهند. و همان ساعت را به عنوان ساعت شانس خود انتخاب کنید.حالا من چند بازه زمانی را به شما پیشنهاد می‌کنم که می‌توانید آنها را تست کنید. از شما خواهش می‌کنم که بازخورد خود را در قسمت کامنت بنویسید تا تجربه شما برای دیگران نیز مفید باشد.
صبح 7 تا 9: در این بزرگسالان، کارمندان و دانش‌آموزان از خواب بیدار می‌شوند تا به کارهایشان برسند و بیشتر آنها اینستاگرام خود را چک می‌کنند.
ظهر 11 تا 14: این ساعات زمان ناهار است و افراد معمولا در زمان استراحت به اینستاگرام خود سر می‌زنند.
عصر 17 تا 19: این ساعات هم یکی از بهترین زمان‌ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام است. زیار آدمها از سرکار برمی‌گردند و در مسیر و اتوبوس و تاکسی حتما سری هم به اینستاگرام می‌زنند.ویدئوهای خود را آخر شب پست کنید چون معمولا آدمها سر کار یا در مدرسه ویدئو را باز نمی‌کنند تا صدای آن پخش نشود. زمانی آن را پست کنید که سر آنها خلوت است و می‌توانند به ویدئوی شما توجه کنند.
تحقیقات ثابت کرده است که دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بهترین روزهای هفته برای ارسال پست هستند. 

حرف آخر

تبلیغات در اینستاگرام راحت است و تاثیر شگفت انگیزی روی افزایش فالوور و فروش بیشتر شما در اینستاگرام دارد. اما تبلیغات برنامه ریزی نشده و بدون فکر شکست خواهد خورد. پس کمی فکر کنید، یک ایده جذاب و ساده پیدا کنید و دست به کار شوید. اگر در مراحل ساخت یک تبلیغ خوب برای اینستاگرام با مشکل مواجه شدید، من اینجا هستم. کافیست برای من یک کامنت کوچولو بگذارید تا با سرعت برق و باد به کمک شما بیایم. در آخر برای شما یک نمونه از تبلیغ‌های مورد علاقه‌ خودم را می‌گذارم که روی دو مسئله بسیار دوستداشتننی و خاطره انگیز در زندگی من دست گذاشته است. گرجی و پارادیزو!

تبلیغات در اینستاگرام

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر