گذشت آن روزهایی که شبکه‌های اجتماعی تنها برای سرگرمی بودند. امروزه بسیاری از کاربران در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها، به دنبال خرید محصولات موردنظر خود هستند. داشتن یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام می‌تواند سود شما را از کسب و کار اینترنتی چندین برابر کند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، هر چند هم این کسب و کار کوچک باشد، فعالیت معمولی شما در اینستاگرام حکایت همان زنبور بی‌عسل مشهور است! حداقل کاری که می‌توانید برای فعالیت موثر در اینستاگرام داشته باشید این است که یک فروشگاه اینستاگرامی برای خود بسازید.

در نظر بگیرید که روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام از این پلتفرم استفاده می‌کنند و ۵۰ درصد آن‌ها حداقل دنبال کننده یک کسب و کار هستند. اینستاگرام، به سوی عمیق‌ترین نقاط تجارت الکترونیک حرکت می‌کند. بنابراین بهترین راه رشد در این زمینه، این است که خود را در اینستاگرام به روز نگه دارید و از راهکارهای فروش در این پلتفرم استفاده کنید. ساخت یک اکانت تجاری و تبدیل کردن آن به فروشگاه اینستاگرامی چه کمکی به شما خواهد کرد؟ چگونه می‌توانید چنین فروشگاهی را راه‌اندازی کنید؟ آیا صفحه فروشگاهی همان اکانت بیزینسی است؟ با ما همراه باشید تا در این مسیر شما را راهنمایی کنیم!

فروشگاه اینستاگرامی چیست؟

پیج فروشگاهی اینستاگرام، به شما این اجازه را می‌دهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایلتان ادغام کنید. با استفاده از این امکان اینستاگرام، می‌توانید به راحتی محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید و فروش خود را توسعه دهید. در این نوع پیج‌ها، امکان استفاده از استوری، اکسپلور و بخش فروش وجود دارد.

پست‌های صفحات فروشگاهی

بهتر است نحوه عملکرد این صفحات اینستاگرامی را با مثال توضیح دهیم تا به صورت روشن و دقیق با آن‌ها آشنا شوید. به عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید یک صفحه تجاری به نام MVMT را مشاهده کنید. در این صفحه، یک زبانه Shop برای فروشگاه وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از اینستاگرام، محصولات فروشگاه را به راحتی مشاهده کنند.

پیج فروشگاهی

یکی دیگر از امکانات صفحات فروشگاهی در اینستاگرام، این است که می‌توانید قیمت محصولات موجود در تصویر را روی آن تگ کنید. با این کار، مخاطب می‌تواند روی آیکون کیسه خرید در گوشه عکس کلیک کند و قیمت محصولاتی که در عکس وجود دارد را ببیند. در تصویر زیر می‌توانید این امکان را مشاهده کنید:

پیج فروشگاهی در اینستاگرام

در هر پست می‌توانید تا ۵ محصول را تگ کنید و قیمت آن را بنویسید. همچنین اگر پست شما به صورت ترکیبی(carousel) طراحی شده باشد، می‌توانید تا ۲۰ محصول را در آن تگ کنید. تمامی پست‌هایی که به معرفی و قیمت محصول اختصاص دارند، در بخشی اختصاصی در صفحه شما نمایش داده خواهند شد. این پست‌ها، می‌توانند به منزله یک فروشگاه آنلاین عمل کنند و کار مخاطبان را برای خرید محصول آسان‌تر سازند.

استوری‌های صفحات فروشگاهی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، این است که آن‌ها را در بخش استوری قرار دهید. با این کار می‌توانید محصول را خیلی سریع و کوتاه به مخاطب نشان دهید و او را به صفحه اطلاعات و خرید محصول راهنمایی کنید.

استوری در پیج فروشگاهی اینستاگرام

نکته‌ای که درباره برچسب محصولات در صفحه‌های فروشگاهی در اینستاگرام وجود دارد، این است که این امکان تنها در بعضی کشورها فعال است. در ایران چنین امکانی برای کاربران فراهم نیست و تنها در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که با IP کشورهای دیگر در این پلتفرم فعالیت داشته باشید. به عنوان جایگزین، امکاناتی همچون استیکرها، گیف‌ها، بخش هایلایت و همچنین استفاده از لینک در استوری می‌تواند به شما کمک کند. در این حالت می‌توانید بازهم با اطلاعات زیر، حالت فروشگاهی صفحه را حفظ کنید:

  • نام محصول
  • تصاویر مربوط به محصولات
  • مشخصات و ویژگی‌های محصول
  • قیمت
  • لینک وبسایت
  • محصولات مرتبط

مقدمات ساخت پیج فروشگاهی

تصور کنید که یک روز، تصمیم می‌گیرید از خانه خود به عنوان مغازه استفاده کنید؛ آیا بدون هیچ مقدماتی می‌توانید کار خود را آغاز کنید؟ قطعا نه! ابتدا باید ساختمان را برای تبدیل شدن به یک فروشگاه آماده کنید. درباره ساخت پیج فروشگاهی هم این نکته صدق می‌کند. نمی‌توانید ناگهان از یک اکانت معمولی، یک صفحه فروشگاهی بسازید. برای این کار، ابتدا باید دو مرحله را طی کنید.

مرحله اول: ساخت اکانت تجاری

اولین کاری که باید برای تبدیل کردن صفحه خود به یک فروشگاه انجام دهید، این است که آن را به یک Business account یا پیج تجاری تبدیل کنید. با این کار، اینستاگرام شما را در دسته اکانت‌های تخصصی قرار می‌دهد و اعتبار بیشتری برای فروش محصول خواهید داشت. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

ساخت اکانت بیزینسی

  • به بخش تنظیمات اکانت اینستاگرام خود روی اپلیکیشن بروید.
  • روی گزینه Account کلیک کنید.
  • از قسمت انتهایی این بخش گزینه switch to professional account را انتخاب کنید.
  • دسته فعالیت خود را از بین گزینه‌ها مشخص کنید.
  • در نهایت گزینه Business را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که برای داشتن یک صفحه تجاری، پیج شما باید در حال عمومی یا public باشد و اگر صفحه خود را private یا خصوصی کنید، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر جهت ساخت پیج تجاری، می‌توانید مقاله «همه چیز درباره ساخت Business account» را در دیدوگرام مطالعه کنید.

مرحله دوم: اتصال به اکانت فیسبوک

پیش‌زمینه دیگری که باید برای ساخت اکانت فروشگاهی به آن توجه کنید، این است که باید یک اکانت فیسبوک متصل به صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. دلیل این موضوع آن است که اینستاگرام اطلاعاتی مربوط به کاتالوگ، قیمت و محصولات را از فیسبوک دریافت می‌کند. برای انجام این کار، ابتدا با مراجعه به آدرس www.facebook.com یا دانلود اپلیکیشن فیسبوک، یک اکانت برای خود بسازید. برای ساخت این اکانت از ایمیلی استفاده کنید که در صفحه اینستاگرام استفاده کرده‌اید. همچنین بهتر است نام کاربری یکسان یا مشابهی هم به کار ببرید.

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

پس از ساخت اکانت، مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش تنظیمات اکانت در اینستاگرام بروید.
  • گزینه account را انتخاب کنید.
  • گزینه sharing to other apps یا Linked Accounts یا مورد مشابه به این موارد را انتخاب کنید. عنوان این بخش ممکن است به تناسب نسخه اینستاگرامی که استفاده می‌کنید کمی متفاوت باشد.
  • مشخصات اکانت فیسبوک خود را وارد کنید تا مراحل اتصال انجام شود.

پس از انجام کارهای بالا، نوبت به این می‌رسد که فروشگاه خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید. در ادامه به جزییات دقیق این کار خواهیم پرداخت.

مراحل راه‌اندازی فروشگاه در اینستاگرام

پس از آن‌که اکانت خود را تبدیل به یک صفحه تجاری کردید و آن را به اکانت فیسبوک خود متصل کردید، نوبت به ساخت فروشگاه اینستاگرامی می‌رسد. این کار بسیار ساده و سریع انجام می‌شود؛ با این حال ساخت فروشگاه تنها با انجام این مراحل به پایان نمی‌رسد. فروشگاه‌های مجازی نیاز به رسیدگی و توجه مستمر دارند، وگرنه پس از مدتی به فراموشی سپرده خواهند شد. برای راه‌اندازی فروشگاهتان در اینستا، باید کارهای زیر را انجام دهید.

۱- ساخت کاتالوگ محصول

فروشگاه، با محصولاتش معنا پیدا می‌کند. برای داشتن یک پیج فروشگاهی، ابتدا تصاویر خوبی از محصولات خود بگیرید. سعی کنید تصاویر دارای پس زمینه یکسان باشند یا از تم رنگی مشخصی پیروی کنند. این کار نظم و زیبایی بیشتری به فروشگاه می‌بخشد. همچنین می‌توانید برای محصولات مختلف، مشخصه متفاوتی قرار دهید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه پوشاک دارید، لباس‌های دخترانه را با فریم صورتی و لباس‌های پسرانه را با فریم آبی متمایز کنید.

کاتالوگ فروشگاه اینستاگرام

کاتالوگ محصول شامل تصویر، قیمت و تگ‌های مربوط به محصول خواهد بود. این قابلیت، گشت زدن و خرید از فروشگاه‌ را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از این امکان در فروشگاه اینستاگرامی خود، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد آدرس  www.facebook.com/products شوید.
  • در این صفحه گزینه Add catalog را انتخاب کنید.
  • از صفحه باز شده، بر اساس نوع فروشگاهتان باید یک گزینه را انتخاب کنید. اگر از فروشگاه‌سازهای مختلف استفاده می‌کنید، گزینه connect E-commerce را ابزنید تا به فروشگاهتان متصل شوید. همچنین با گزینه upload product info می‌توانید محصولات را به صورت دستی وارد کنید.
  • در کادرها موجود، نام فروشگاه و نام کاتالوگ را مشخص کنید.

۲- اضافه کردن محصولات به کاتالوگ

پس از آنکه کاتالوگ موردنظرتان را ایجاد کردید، نوبت به اضافه کردن محصولات می‌رسد. از تصاویر اضافی و بیش از حد استفاده نکنید. کاتالوگ باید کوتاه، صریح و گویا باشد. به همین جهت سعی کنید بهترین عکس‌ها از محصولاتتان را در این بخش قرار دهید تا توجه مخاطب را جلب کند. برای اضافه کردن محصولات به کاتالوگی که ساخته‌اید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • نوع کسب و کار خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید در اینستاگرام به فروش محصول بپردازید و در پست و استوری، قیمت آن‌ها را اعلام کنید، گزینه E-commerce را انتخاب کنید. پس از کلیک روی این گزینه، کادری برای شما باز خواهد شد که باید از آن، گزینه Add Product را انتخاب کنید.

اضافه کردن محصول به کاتالوگ

  • در مرحله بعدی، فیسبوک از شما می‌خواهد که روش اضافه کردن محصول را انتخاب کنید. از این بخش، گزینه add manually را بزنید تا بتوانید محصولات را به صورت دستی به کاتالوگ اضافه کنید.

اضافه کردن محصول به فروشگاه اینستاگرامی

  • در صفحه باز شده، باید اطلاعات محصول را وارد کنید. این اطلاعات شامل عکس، نام محصول، توضیحات یا همان Description، آیدی اختصاصی محصول(اختیاری) و لینک وبسایت شماست. در نهایت باید قیمت محصول را وارد کنید. دقت کنید که واحد پولی ایران در این بخش وجود ندارد و باید از واحد‌های دیگر استفاده کنید. استفاده از واحدهای پولی رایج در دنیا همچون دلار و یورو، بهترین انتخاب ممکن است. اگر مشتریان شما فارسی زبان و ایرانی هستند، با گذاشتن علامت R(ریال) یا T(تومان) در کنار قیمت محصول، آن‌ها را از واحدپولی آگاه کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا، گزینه Add product در گوشه سمت راست پایین صفحه را بزنید تا محصول به کاتالوگ اضافه شود. این مراحل را برای تمام محصولاتی که می‌خواهید در کاتالوگ باشند انجام دهید. می‌توانید برای محصولات مختلف کاتالوگ‌های متفاوتی ایجاد کنید و محدودیتی در این زمینه ندارید.

۳- تنظیمات کاتالوگ در اینستاگرام

پس از آنکه محصولات خود را به صورت کامل به کاتالوگ یا کاتالوگ‌هایتان اضافه کردید، نوبت به تنظیمات اینستاگرام می‌رسد. برای استفاده از کاتالوگ در پیج فروشگاهی اینستاگرام، ابتدا وارد پروفایل اینستا شوید. از این قسمت، تنظیمات را انتخاب کنید و روی گزینه Business بزنید.

تنظیمات پیج فروشگاهی

پس از آن، گزینه setup Instagram shopping یا shopping را انتخاب کنید. عنوان این گزینه ممکن است در نسخه‌های مختلف کمی متفاوت باشد. پس از انتخاب این گزینه، تمام کاتالوگ‌هایی که با حساب فیسبوک متصل به اینستاگرام ساخته‌اید به شما نمایش داده خواهند شد. از این قسمت کاتالوگ‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

۴- انتظار برای تایید کاتالوگ پیج فروشگاهی

مرحله آخری که باید انجام دهید، این است که صبور باشید! پروسه تایید کاتالوگ‌ها کمی زمان‌بر است. خصوصا اگر تعداد محصولات و کاتالوگ‌ها زیاد باشد. این فرایند ممکن است بین ۱ روز تا ۳۰ روز طول بکشد. البته در حالت نرمال، نهایتا باید یک هفته برای تایید کاتالوگ‌ها صبر کنید، اما در صورت طولانی شدن این بازه زیاد هم نگران نشوید! پس از تایید کاتالوگ‌ها، اینستاگرام آن‌ها را به پایگاه اطلاعاتی پیج فروشگاهی اضافه می‌کند و از اینجا به بعد، می‌توانید فعالیت حرفه‌ای خود برای فروش محصول را آغاز کنید.

۵- اضافه کردن پست و تگ محصولات به فروشگاه

پس از آن‌که پیج فروشگاهی خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید پست محصولات را در پیج قرار دهید. روند انتشار پست و استوری در این صفحات با پیج‌های دیگر اینستاگرامی تفاوتی نخواهد داشت. برای ایجاد یک پست و استوری جدید، روی علامت (+) پایین صفحه بزنید و محتوای خود را بارگذاری کنید. فرآیند نوشتن کپشن در پست، به روال سابق انجام خواهد شد. تنها تفاوتی که پیج فروشگاهی با دیگر صفحات دارد، این است که علاوه بر گزینه Tag people، یک گزینه Tag product هم خواهید داشت. با انتخاب این گزینه، می‌توانید تگ محصول را از کاتالوگ‌هایی که ساخته‌اید انتخاب کنید.

تگ محصول در فروشگاه اینستاگرام

۳ نکته مثبت فروشگاه اینستاگرامی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اینستاگرام خیلی سریع دارد به سوی عمیق‌ترین نقاط دریای تجارت الکترونیک حرکت می‌کند. اغلب کسب و کارهای بزرگ معتقد هستند که بخش بزرگی از فروش آن‌ها، وابسته به این پلتفرم است. بنیان‌گذار برند اسپیرمنت لاو که یک برند پوشاک بچگانه است، درباره تاثیر اینستاگرام بر کسب و کار خود می‌گوید:«وقتی فروشگاه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کردیم، میزان ترافیک سایت ما حدود ۲۵ درصد افزایش داشت. همچنین در مقایسه با قبل، ۸ درصد فروش بیشتر را نیز تجربه کردیم!» تا اینجای کار، فهمیدیم که فروشگاه‌های اینستاگرامی واقعا قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند، اما چه چیزی این قدرت را به آن‌ها می‌دهد؟

۱- خرید آسان و سریع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیج‌های فروشگاهی این است که خرید را برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند. با این حال، شاید شما هم این دغدغه را داشته باشید که در دنیای مجازی که پر از کسب و کارهای قدرتمند است، چگونه باید دیده شوید؟ در ابتدای راه، خیلی سخت است که مخاطبان را قانع کنید که به جای فروشگاه‌های قدیمی و مشهور، از شما خرید کنند. راه حل این مشکل، این است که سعی نکنید آن‌ها را وادار به بازدید از فروشگاه خود کنید! التماس کردن را کنار بگذارید و سعی کنید با دادن جلوه فروشگاهی به صفحه خود، مشتریان را ترغیب کنید که از شما خرید کنند.

فروشگاه اینستاگرامی، حس قدم زدن در بازار را به مشتریان القا خواهد کرد. از جملاتی مثل «قیمت در دایرکت» به شدت پرهیز کنید و در عوض، کاتالوگ محصول را با قیمت و جزییات در اختیار مخاطب قرار دهید. مخاطبان در این حالت می‌توانند محصول را برای خریدهای بعدی ذخیره کنند.

فروشگاه‌های اینستاگرامی

با این کار، اصطکاک در هنگام خرید به حداقل می‌رسد و مخاطب حس راحتی و اطمینان بیشتری خواهد داشت. همچنین اگر اصرار دارید که قیمت‌ها را خیلی سریع به روز کنید، می‌توانید صفحه خود را به وبسایت متصل کرده و مخاطب را برای خرید به آنجا بکشانید.

در نسخه‌های خارج از ایران، کاربران این امکان را دارند که پرداخت خود را به صورت مستقیم در اینستاگرام انجام دهند. برای این کار، کافیست پس از انتخاب محصول مورد نظر، گزینه پرداخت را انتخاب کنند. در نهایت، با وارد کردن اطلاعات تماس و آدرس، سفارش ثبت خواهد شد، بدون آن‌که کاربر از اینستاگرام خارج شود. در ایران، به عنوان جایگزین این مورد می‌توانید از Swipe-up یا لینک در بخش استوری استفاده کنید. با این کار، مشتریان می‌توانند با بالا کشیدن صفحه یا زدن روی لینک، وارد سایت شما شوند و محصول را خریداری کنند.

۲- عرضه مستقیم محصول در فروشگاه اینستاگرامی

اینستاگرام بستر خوبی برای فروش محصول به صورت آنلاین است؛ اما یک بار به صورت منطقی با خود به این اتفاق فکر کنید:« وارد یک صفحه می‌شوید، محصولات به صورت پست‌های منظم رو به روی شما هستند و قیمت و مشخصات هر یک از آن‌ها در کپشن نوشته شده است. پس از گشت و گذار طولانی در پیج، از یک محصول خوشتان می‌آید و می‌خواهید آن را خریداری کنید. لینک خرید کجاست؟ درست است در کپشن لینکی وجود ندارد چون اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم نکرده است! تنها در بخش Bio می‌توانید از  لینک استفاده کنید و باز باید مسیر طولانی یافتن محصول و خرید را طی کنید.»

مزایای صفحه فروشگاهی اینستا

پیج فروشگاهی برای این است که سناریو طولانی و خسته کننده بالا را برای مخاطبان خود کوتاه‌تر کنید. در این صفحات، کافی است مخاطب روی برچسب‌های موجود در پست یا استوری ضربه بزند تا قیمت محصول را ببیند یا وارد پیج فروشگاهی شود. همچنین امکان اضافه کردن کاتالوگ به صفحه، انتخاب را برای مشتری بسیار آسان خواهد کرد و تجربه کاربری بهتری را رقم خواهد زد.

۳- ارائه سریع محصول به بازار هدف با پیج فروشگاهی

یکی از دغدغه‌های مهم کسب و کارهای اینترنتی این است که به سختی می‌توانند مخاطبان هدف خود را پیدا کنند و به آن‌ها متصل شوند. استفاده از حالت فروشگاهی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند که در اکسپلور بیشتر دیده شوید. در واقع بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام، اگر مخاطبی به محتواهای مشابه شما علاقه نشان دهد، در بخش اکسپلور او، شما نیز نمایش داده می‌شوید.

پست‌های فروش محصول در اکسپلور

این موضوع علاوه بر بالا رفتن بازدید پست، موجب افزایش تعاملاتی همچون لایک و کامنت هم خواهد شد. از آن‌جایی که پست شما بر اساس علاقمندی مخاطب به او پیشنهاد می‌شود، احتمال خرید محصول نیز تا حد زیادی بالا خواهد رفت. در واقع اینستاگرام فعالیت کاربران خود را به دقت رصد می‌کند و محتوایی را به آن‌ها نمایش می‌دهد که به آن علاقه دارند. اگر کسی دنبال خرید کفش اسپورت باشد و محتوای شما هم در این راستا باشد، می‌توانید با الگوریتم‌های اینستاگرام به او متصل شوید و احتمال فروش محصولتان را بالا ببرید.

چگونه فروشگاه اینستاگرامی خود را توسعه دهیم؟

ساخت یک پیج فروشگاهی، تمام کاری نیست که می‌توانید برای افزایش فروش در این پلتفرم انجام دهید. در واقع ایجاد فروشگاه در این شبکه اجتماعی، تنها یک قدم اولیه است و باید برای پرورش آن نهایت تلاش خود را به کار بگیرید. رشد صفحه در گرو فعالیت مفید، موثر و مستمر است. سعی کنید روش‌های مختلفی را برای افزایش بازدید و فروش به کار ببرید و تنها به ارائه محصول اکتفا نکنید. در این راه، می‌توانید روی سه روش زیر به عنوان موثرترین راهکارهای رشد و توسعه پیج اینستاگرام حساب کنید.

۱- استفاده از هشتگ‌های مرتبط

بهترین راه برای افزایش بازدید و تعامل در اینستاگرام این است که هشتگ‌ها را اصولی و هوشمندانه به کار ببرید. برای این کار حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

هشتگ‌گذاری برای بازدید بیشتر

  • از هشتگ‌های مرتبط با محصولتان استفاده کنید.
  • به ترندها توجه کنید اما اگر ربطی به کسب و کار شما ندارند آن‌ها را به کار نبرید.
  • حداقل یک هشتگ اختصاصی با ترکیب نام برند خود داشته باشید.
  • پرکاربردترین هشتگ‌های فارسی و انگلیسی در حوزه کاری خود را شناسایی کنید.
  • هشتگ‌های مرتبط با کارتان را دنبال کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

با این روش‌ها، هنگام جستجوی کاربرانی که به دنبال محتوای شما هستند، به راحتی در نتایج جستجو بالا می‌آیید. استفاده از هشتگ اختصاصی، برای زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید مشتریان قدیمی شما را راحت‌تر پیدا کنند. اکیدا توصیه می‌کنیم که سراغ هشتگ غیرمرتبط نروید، زیرا نه تنها بازدید موثر برای صفحه نخواهد داشت، بلکه در مواردی ممکن است باعث بلاک و ریپورت پیج شود.

۲- کاربرد استیکرها در استوری

روش بعدی که می‌توانید برای رشد تعامل در صفحه خود از آن استفاده کنید، این است که استیکرهایی متناسب با محتوای خود بیابید و آن‌ها را به کار ببرید. با این کار استوری‌های شما بازدید بیشتری می‌گیرند و در برخی موارد، امکان رشد تعداد دنبال‌کنندگان وجود خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توانید از استیکر Add yours استفاده کنید. مزیت این استیکر این است که با استفاده از آن، محتوای شما شانس بازدید توسط افرادی که به این محتوا علاقه دارند را خواهد یافت. به عنوان مثال، اگر تصویر محصول خود را با استیکر «کسب و کار خودت رو اضافه کن» استوری کنید، افراد زیادی این محتوا را خواهند دید.

همچنین استفاده از استیکرهای مناسبتی مانند المان‌هایی که در فصل‌های مختلف به اینستاگرام اضافه می‌شوند، می‌تواند در بالا رفتن بازدید موثر باشد. به عنوان مثال، اینستاگرام هنگام کریسمس، استیکرهای گوزن، بابانوئل، درخت کریسمس و مواردی از این قبیل را به مجموعه‌های خود اضافه خواهد کرد. کاربرد این استیکرها، خصوصا در محتواهای مرتبط، تاثیر خوبی در افزایش بازدید استوری‌ها خواهد داشت.

۳- استفاده از تبلیغات اینستاگرامی

یکی از اصولی‌ترین راه‌ها برای رشد پیج کاری در اینستاگرام این است که از تبلیغات در این پلتفرم استفاده کنید. مانند کسب و کارهای سنتی که با استفاده از بنر، تبلیغات دهان به دهان، استفاده از تلویزیون و رسانه‌های دیگر سعی می‌کردند صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانند، شما هم در اینستاگرام باید به دنبال روش‌هایی برای بیشتر دیده شدن باشید.

تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات اینستاگرامی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • کامنت مارکتینگ: در این روش با انتشار کامنت زیر پست‌هایی که به کسب و کار شما مرتبط هستند، می‌توانید مخاطب جذب کنید.
  • تبلیغات اسپانسری: اینستاگرام با دریافت هزینه، محتواهای شما را به مخاطب هدف نمایش خواهد داد و به رشد تعامل پست یا صفحه کمک خواهد کرد.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: با پرداخت هزینه به افراد مشهور یا اینفلوئنسرها در اینستاگرام، محتوای خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید تا در صفحه خود شما را معرفی و تبلیغ کنند.

هر یک از این روش‌ها اصول خاص خود را دارند و باید با رعایت نکات حرفه‌ای انجام شوند تا بهترین نتیجه را داشته باشند. هنگام ثبت تبلیغات، حتما مخاطب هدف خود را به دقت شناسایی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. به صفحاتی که دنبال‌کنندگان غیر واقعی دارند، برای سفارش تبلیغ اعتماد نکنید. سعی کنید تبلیغ خود را با محتوای پیج همسو طراحی کنید. در نهایت، بدون آموزش اصول تبلیغ در اینستاگرام، به هیچ وجه با آزمون و خطا در این مسیر قدم برندارید تا دچار زیان مالی و زمانی نشوید.

سخن نهایی

شبکه‌های اجتماعی بستر خوبی برای ارتباط افراد با یکدیگر فراهم کرده‌اند. اینستاگرام، پلتفرمی جهانی است که شبکه گسترده‌ای از افراد را به یکدیگر مرتبط می‌کند. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید با دوستان و عزیزانتان در ارتباط باشید، اما این تنها مزیت اینستاگرام نیست! شبکه‌های اجتماعی بزرگ، می‌توانند بستر خوبی برای تجارت و کسب درآمد باشند.

فروشگاه اینستاگرامی، یکی از امکاناتی است که با استفاده از آن، می‌توانید محصولات خود را به صورت مجازی به مخاطبان هدف خود بفروشید. این قابلیت، به شما اجازه می‌دهد که کاتالوگ بسازید، قیمت محصول را روی آن تگ کنید و تبلیغات موثر انجام دهید. تنها چیزی که برای انجام این کار نیاز دارید، یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام و یک صفحه فیسبوک متصل به آن است. به همین راحتی می‌توانید فروشگاه خود را افتتاح کنید و از اینستاگرام درآمد کسب کنید. در این مقاله سعی کردیم روش ساخت یک پیج فروشگاهی را به صورت ساده و دقیق شرح دهیم. امیدواریم با خواندن این مطلب، بتوانید درآمد خود را از تجارت الکترونیک بیشتر کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر