تصور کنید یک قرار مهم کاری دارید و باید راس ساعت ۱۱ صبح به جلسه برسید. اما چون شب قبل دیر خوابتان برده، آلارم گوشی را چند بار خاموش کرده‌اید و چرت‌های کوتاهی زده‌اید. در این میان ناگهان یادتان می‌آید ۲ ساعت دیگر باید سر قرارتان حاضر باشید. مثل فنر از جا می‌پرید و همچنان که دارید به سرعت برق آماده می‌شوید، گوشی نازنین‌تان از دستتان می‌افتد و تاچ ال سی دی آن خرد و خاکشیر می‌شود. خلاصه که «سپلشت آید و زن زاید و مهمان عزیزی برسد» دقیقا وضعیت حال حاضر شماست!

نگهداری درست از موبایل کار چندان آسانی نیست. همه گوشی‌های تلفن همراه پس از چند سال کار کردن، دچار مشکلات فنی مختلفی می‌شوند. از همه این‌ها گذشته ممکن است زمانی بر اثر حواس پرتی یا عجله، موبایل‌تان زمین بخورد و ضربه ببیند یا تاچ ال سی دی و گلسش بشکند. در این شرایط شاید ترجیح بدهید یک گوشی نو بخرید، اما باید حواستان به موجودی حسابتان هم باشد، نه؟ پس بهترین راه تعمیر و تعویض قطعات آسیب‌دیده‌ی موبایل است.

چه بلایای طبیعی و غیرطبیعی‌ای سر موبایل می‌آید؟

گوشی‌های موبایل ممکن است به دلایل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری آسیب ببینند. مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند باعث هنگ کردن گوشی، خالی شدن شارژ باتری، کند شدن عملکرد موبایل، مشکل در اتصال وای فای یا بلوتوث و… شود. همچنین گاهی ممکن است گوشی شما ویروس بگیرد. باید دقت کنید که موبایل خود را به هر دستگاهی متصل نکنید و از منابع ناشناس، اپلیکیشن و نرم‌افزار دریافت نگیرید.

مشکلات سخت‌افزاری موبایل نسبت به آسیب‌های نرم‌افزاری بیشتر و متنوع‌تر هستند. ممکن است گوشی شما تحت فشار قرار بگیرد، زمین بخورد یا در آب بی‌افتد. خرابی دوربین یکی دیگر از مشکلات سخت‌افزاری موبایل است. معمولا دوربین‌های موبایل چون در معرض شرایط محیطی هستند، زود خراب می‌شوند. شکستن لنز یا خراش روی آن از مشکلات شایع دوربین‌های موبایل است که برای رفع آن باید به متخصصان تعمیر قطعات موبایل مراجعه کنید تا دوربین‌تان را تعویض کنند.

شکستن تاچ ال سی دی یا گلس نیز از مشکلات رایج سخت‌افزاری گوشی است. بهتر است همیشه روی ال سی دی گوشی خود گلس نصب کنید تا در صورت بروز ضربه یا سقوط از ارتفاع نه چندان بلند، تاچ ال سی دی موبایلتان سالم بماند. اگر ضربه آنقدر شدید باشد که تاچ ال سی دی بشکند، باید آن را به طور کامل تعویض کنید و این کار ممکن است خرج زیادی روی دستتان بگذارد.

خرابی باتری هم از آن مشکلاتی است که گه‌گاه گریبان‌گیر موبایلتان می‌شود. باتری به عنوان منبع تغذیه موبایل شناخته می‌شود و بدون آن قادر به استفاده از گوشی خود نیستید. برای نگهداری بهتر از باتری توصیه می‌شود تلفن همراه‌تان را کامل شارژ کنید و زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

خرابی پردازنده یا سی پی یو را به جرات می‌توان بدترین مشکل سخت‌افزاری موبایل نامید. ضربه خوردن گوشی، داغ شدن بیش از حد گوشی، آب خوردگی گوشی و شل شدن سوکت‌های پردازنده می‌تواند از علل بروز مشکل در سی پی یوی موبایل باشد.

برای تعمیر یا تعویض قطعات موبایل به کجا مراجعه کنیم؟

بدترین اشتباه در زمان آسیب‌ دیدن موبایل این است که مهندس درونتان بیدار شود و آچار و پیچ‌گوشتی به دست بگیرد! اگر قطعات موبایلتان دچار مشکلی شده و شما آموزش کافی در زمینه تعمیرات موبایل ندیده‌اید، یادتان باشد که تحت هیچ شرایطی نباید آن را دستکاری کنید. تعمیرات موبایل کاری تخصصی و پیچیده است و نیاز به تخصص دارد.

موبایل کمک بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین مرکزی است که برای تعمیر و تعویض قطعات موبایل و تبلت خود یا دریافت مشاوره می‌توانید به آن مراجعه کنید. در موبایل کمک می‌توانید مشکل گوشی خود را با کارشناسان سایت در میان بگذارید تا هزینه و زمان تعمیر گوشی شما محاسبه شود. در هر جای تهران که باشید می‌توانید مشکل تلفن همراهتان را ثبت کنید تا پیک موبایل کمک به محل شما اعزام شود و گوشی‌تان را در محل و مقابل خودتان تعمیر کنند.

متخصصان موبایل کمک زمانی از شما هزینه دریافت می‌کنند که تلفن همراهتان تعمیر شده باشد و در صورت بروز مجدد مشکل، هیچ هزینه‌ای از شما نمی‌گیرند.

نکته مهم دیگر در مورد موبایل کمک این است که این سایت فقط به شما ماهی نمی‌دهد، ماهیگیری هم یادتان می‌دهد! چطور؟

شما در موبایل کمک می‌توانید به بخش آموزش تعمیرات موبایل مراجعه کنید و با مشاهده ویدیوهای آموزشی موجود در آن، به یک تعمیرکار متخصص موبایل تبدیل شوید. در این بخش، آموزش تعمیرات گوشی‌های مختلف به تفکیک قرار دارد. به طور مثال می‌توانید بخش تعمیر قطعات گوشی سامسونگ و در صفحه بعد، مدل گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید و ویدیوهای آموزشی مربوط به آن را ببینید.

برای تهیه قطعات مورد نیاز گوشی خود نیز می‌توانید به بخش خرید قطعات موبایل کمک مراجعه کنید. در این بخش نیز مدل‌های مختلف گوشی به تفکیک برند و نوع قرار دارند که به راحتی می‌توانید از طریق آن تاچ ال سی دی، باتری و سایر قطعات تلفن همراهتان را خریداری کنید.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر